| | |
20.04.2010 12:06 -
Re: Ovládání (funkce) klimatizace/topeni
|
2342973
|
|
najk
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1537 |
|
|
Já to dával loni, stálo to necelých 1200,- Kč, dělal to automat, kde si to zkontroluje, odsaje a nevíc co jetě a trvalo to asi 50 minut. Technik otevřel kapotu napojil spustil, kouknul a nechal být. Pak jenom zkouknul budíky, nějaké gramy něčeho a bylo to. Chladí úasně, předtím nechladilo z důvodu úniku chladiva pokozeným ventilkem (napoutěcím). Letos se chystám na vyčitění a desinfekci před sezonou.
Já to dával loni, stálo to necelých 1200,- Kč, dělal to automat, kde si to zkontroluje, odsaje a nevíc co jetě a trvalo to asi 50 minut. Technik otevřel kapotu napojil spustil, kouknul a nechal být. Pak jenom zkouknul budíky, nějaké gramy něčeho a bylo to. Chladí úasně, předtím nechladilo z důvodu úniku chladiva pokozeným ventilkem (napoutěcím). Letos se chystám na vyčitění a desinfekci před sezonou.
|
|
20.04.2010 13:19 -
Re: Ovládání (funkce) klimatizace/topeni
|
2342978
|
|
JirkaŘ
|
|
|
Ten proces plnění klimatizace probíhá následovně:
Po napojení hadic z "mainy" na ventily v motorovém prostoru probíhá nejprve odsátí veho moného z okruhu klimatizace.. tedy zbytky chladiva a kompresorového oleje. V systému tak vznikne vakuum. Po úplném odsátí se systém nechá v podtlakovém reimu, kdy si "maina" ohlídá to jestli nedochází k posunu hodnot podtlaku v systému. (ten podtlakový test probíhá v délce asi 10 minut) Pokud je ve v pořádku - tedy "ručička" manometru se nehla ze záporných hodnot směrem k nule... tak pak následuje plnění systému chladivem R134 na předepsané mnoství. Do systému zároveň se přidá i nový kompresorový olej.
U téhle činnosti jsem byl za ty roky asi 3x . Trvá to ve asi tak necelou hodinu. Je dobré i pokud klima chladí nechat jednou za 2 - 3 roky systém zkontrolovat. Kamarád si tak zachránil kompresor.... chladivo sice bylo v dostatečném mnoství, ale oleje bylo málo...a měl jet do Chorvatska.
Ten proces plnění klimatizace probíhá následovně:
Po napojení hadic z "mainy" na ventily v motorovém prostoru probíhá nejprve odsátí veho moného z okruhu klimatizace.. tedy zbytky chladiva a kompresorového oleje. V systému tak vznikne vakuum. Po úplném odsátí se systém nechá v podtlakovém reimu, kdy si "maina" ohlídá to jestli nedochází k posunu hodnot podtlaku v systému. (ten podtlakový test probíhá v délce asi 10 minut) Pokud je ve v pořádku - tedy "ručička" manometru se nehla ze záporných hodnot směrem k nule... tak pak následuje plnění systému chladivem R134 na předepsané mnoství. Do systému zároveň se přidá i nový kompresorový olej.
U téhle činnosti jsem byl za ty roky asi 3x . Trvá to ve asi tak necelou hodinu. Je dobré i pokud klima chladí nechat jednou za 2 - 3 roky systém zkontrolovat. Kamarád si tak zachránil kompresor.... chladivo sice bylo v dostatečném mnoství, ale oleje bylo málo...a měl jet do Chorvatska.
|
|
20.04.2010 13:24 -
Re: Ovládání (funkce) klimatizace/topeni
|
2342982
|
|
jumep
|
|
|
klima sa ma kontrolovat raz za rok
klima sa ma kontrolovat raz za rok
|
|
20.04.2010 17:32 -
Re: Ovládání (funkce) klimatizace/topeni
|
2343018
|
|
Pavel C5
|
|
|
klimu som plnil minulé leto,popis sedi stým čo píe JirkaŘ,mne dokonca prefúkal vzduchom chladič z vnútornej strany,pravdepodobne to asi niečo ochladzuje čo je spojené s klímou,bordel tam bol teda poriadny, a potom sprej na čistenie a dezinfekciu klimy,nový filter,1 hoďka práce stalo to necelých 100,-e,zatiaž som spokojný
klimu som plnil minulé leto,popis sedi stým čo píe JirkaŘ,mne dokonca prefúkal vzduchom chladič z vnútornej strany,pravdepodobne to asi niečo ochladzuje čo je spojené s klímou,bordel tam bol teda poriadny, a potom sprej na čistenie a dezinfekciu klimy,nový filter,1 hoďka práce stalo to necelých 100,-e,zatiaž som spokojný:palec
|
|
24.04.2010 12:31 -
Re: Ovládání (funkce) klimatizace/topeni
|
2343340
|
|
kokoumes
|
Město: Brandýsek , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 111 |
|
|
Tak u mám naplněnno. byl tam jen olej ale ádny plyn. Provedli i kontrolu tesnosti a byla v pořádku. Cena 1000,-
Tak u mám naplněnno. byl tam jen olej ale ádny plyn. Provedli i kontrolu tesnosti a byla v pořádku. Cena 1000,-
|
|
25.04.2010 21:58 -
Re: Ovládání (funkce) klimatizace/topeni
|
2343384
|
|
M.P
|
Město: Třebíč, Auto: Peugeot 807 2.0 HDi / 100 kW | Počet příspěvků: 432 |
|
|
Jenom jsem se chtěl zeptat jestli to dobře chápu jak je to s tlačítkem AUTO a ECO.
Pokud mám zapnuté AUTO ( svítí zelená kontrolka ) tak si klimatizace automaticky upravuje teplotu podle toho co si nastavím ... pokud zmáčknu ECO ( svítí oranová kontrolka ) tak klimu "vypnu" , a pokud je teplota nasávanýho vzduchu vyí ne poadovaná tak se neochladí , ale pokud je teplota nasávanýho vzduchu nií ne poadovaná tak se ohřeje ...
Dík .
Jenom jsem se chtěl zeptat jestli to dobře chápu jak je to s tlačítkem AUTO a ECO.
Pokud mám zapnuté AUTO ( svítí zelená kontrolka ) tak si klimatizace automaticky upravuje teplotu podle toho co si nastavím ... pokud zmáčknu ECO ( svítí oranová kontrolka ) tak klimu "vypnu" , a pokud je teplota nasávanýho vzduchu vyí ne poadovaná tak se neochladí , ale pokud je teplota nasávanýho vzduchu nií ne poadovaná tak se ohřeje ...
Dík .
|
|
27.04.2010 10:39 -
Re: Ovládání (funkce) klimatizace/topeni
|
2343481
|
|
JirkaŘ
|
|
|
M.P. - Ano, tak to je. ECO = odstavený kompresor / nejede klima. Jetě je ale tady jedna moná poloha !
Pokud má zvolený reim AUTO = svítí zelená kontrolka... a chce si zvýit otáčky ventilátoru ručně, tak po navolení rychlosti ventilátoru zelená kontrolka zhasne , protoe jsi vlastně zruil automatický reim, ale klima jede dále - podle tvého nastavení pouze nesvítí ádná kontrolka (ani zelená, ani oranová).
Jinak jsem se vrátil právě ze servisu. Dělali mi údrbu klimatizace, desinfekce výparníku (240 kč) , Kabinový filt uhlíkový (450 kč- cena za díl, měnil jsem si sám, výměna chladiva a kompres.oleje (690 kč). Systém byl téměř na 0 = nechladil, ale těsní. Je otázka kdy se s klimou dělala údrba (jestli vůbec... měnili jen kabinové filtry při servisním intervalu 1/za 20 000 km - cena filtru v CITROEN servisu 856 kč + 45 kč za práci s výměnou)) Usuzuji podle toho, e kdy jsem v autorizovaném servisu se ptal éfa na to kdy se dělá u nich klima, tak řekl, e pokud si o to zákazník vysloveně nepoádá, tak a tehdy kdy systém netěsní. (Kdy klima nejede)
M.P. - Ano, tak to je. ECO = odstavený kompresor / nejede klima. Jetě je ale tady jedna moná poloha !
Pokud má zvolený reim AUTO = svítí zelená kontrolka... a chce si zvýit otáčky ventilátoru ručně, tak po navolení rychlosti ventilátoru zelená kontrolka zhasne , protoe jsi vlastně zruil automatický reim, ale klima jede dále - podle tvého nastavení pouze nesvítí ádná kontrolka (ani zelená, ani oranová).
Jinak jsem se vrátil právě ze servisu. Dělali mi údrbu klimatizace, desinfekce výparníku (240 kč) , Kabinový filt uhlíkový (450 kč- cena za díl, měnil jsem si sám, výměna chladiva a kompres.oleje (690 kč). Systém byl téměř na 0 = nechladil, ale těsní. Je otázka kdy se s klimou dělala údrba (jestli vůbec... měnili jen kabinové filtry při servisním intervalu 1/za 20 000 km - cena filtru v CITROEN servisu 856 kč + 45 kč za práci s výměnou)) Usuzuji podle toho, e kdy jsem v autorizovaném servisu se ptal éfa na to kdy se dělá u nich klima, tak řekl, e pokud si o to zákazník vysloveně nepoádá, tak a tehdy kdy systém netěsní. (Kdy klima nejede)
|
|
27.04.2010 12:30 -
Re: Ovládání (funkce) klimatizace/topeni
|
2343483
|
|
M.P
|
Město: Třebíč, Auto: Peugeot 807 2.0 HDi / 100 kW | Počet příspěvků: 432 |
|
|
Díky , tak nějak jsem to pochopil z manuálu a pak i ověřil e to tak funguje .
Díky , tak nějak jsem to pochopil z manuálu a pak i ověřil e to tak funguje .
|
|
27.04.2010 12:43 -
Re: Ovládání (funkce) klimatizace/topeni
|
2343484
|
|
Rafmartin
|
Město: Zálesie, Auto: Citroen C3 HDi | Počet příspěvků: 209 |
|
|
horal napsal(a): Dík administrátorovi za započetí nového tématu - bude to určitě přehlednějí
Jo, jo...to by bylo príma, pokud bych tam měl tlačítko : * - čili ovládání motoru kompresoru chladicího agregátu. Jene - pokud tomu rozumím, u aut. klimy, kterou mám já, jen nastaví teplotu a spínání kompresoru je pochopitelně automatické podle toho, zda je třeba chladit, nebo topit (po slovensky kúri). O sepnutí kompresoru tak nemám ádnou info. Take já to dělám tak, e regulátorem otáček ventilátoru nastavím nulové otáčky a na displeji pal. PC se ukáe : OFF (klima off). Tím pádem ale u nemohu pouít venkovní vzduch pro vnitřek a mohu tak akorát otevřít okno. Pokud píu ptákoviny, rád si to nechám osvětlit. U Xantie s man. klimatizací to bylo primitivní - a taky to stačilo. Take díky za ochotu.
Ahoj. pokial ti u c5 II nesvieti na displeji A/C OFF, znamena to, ze kompresor bezi. Ako pisali kolegovia, RD3 nema ziadne priame vypinanie klimy alebo tlacitko ECO. Pokial chces vypnut klimu bez nastavenia vyssej teploty, nasleduj postup:
Slac Tlacitko CLIM; potom stlac tlacitko OK; a nakoniec zvol spodnu moznost - CUT AIR CONDITIONING. Klimu opätovne zapnes rovnakym postupom, alebo jednoducho stlacenim AUTO
Je to podla mna dost neprehladne a neprakticke, c5 III uz ma opät priame tlacitko na vypinanie klimy.
Ahoj. pokial ti u c5 II nesvieti na displeji A/C OFF, znamena to, ze kompresor bezi. Ako pisali kolegovia, RD3 nema ziadne priame vypinanie klimy alebo tlacitko ECO. Pokial chces vypnut klimu bez nastavenia vyssej teploty, nasleduj postup:
Slac Tlacitko CLIM; potom stlac tlacitko OK; a nakoniec zvol spodnu moznost - CUT AIR CONDITIONING. Klimu opätovne zapnes rovnakym postupom, alebo jednoducho stlacenim AUTO
Je to podla mna dost neprehladne a neprakticke, c5 III uz ma opät priame tlacitko na vypinanie klimy.
|
|
12.07.2010 20:43 -
Re: Ovládání (funkce) klimatizace/topeni
|
2350149
|
|
enzo22
|
Město: Bratislava, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 14 |
|
|
Čaute. Ako mám vypnut klimu na mojej C5? Viem, e sa to u tu rozoberalo, len nič som sa nedozvedel. Ako si mám pusti iba ventilátor so studeným vzduchom bez klimi? Tie postupy, ktoré som sa tu dočítal mi nefungujú. Nemám dvojzonovú klimatizáciu. Ďakujem.
Čaute. Ako mám vypnut klimu na mojej C5? Viem, e sa to u tu rozoberalo, len nič som sa nedozvedel. Ako si mám pusti iba ventilátor so studeným vzduchom bez klimi? Tie postupy, ktoré som sa tu dočítal mi nefungujú. Nemám dvojzonovú klimatizáciu. Ďakujem.
|
|
12.07.2010 21:00 -
Re: Ovládání (funkce) klimatizace/topeni
|
2350152
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
ano je to slozite chapu,pokusim se ti to vysvetlit
nahore vpravo tady na webu je cernej ramecek (obdelnik) ,cerne oramovanej
do nej napises :manual
vedle ramecku je napis,da se nanej kliknout,je tam napsano hledej
kdy to vsechno udelas dobre dojdes sem : .link.
ano je to slozite chapu,pokusim se ti to vysvetlit
nahore vpravo tady na webu je cernej ramecek (obdelnik) ,cerne oramovanej
do nej napises :manual
vedle ramecku je napis,da se nanej kliknout,je tam napsano hledej
kdy to vsechno udelas dobre dojdes sem : http://www.c5club.cz/clanky/ke-stazeni/manualy/servisni-manualy-a-dokumentace-ke-stazeni
|
|
12.07.2010 21:09 -
Re: Ovládání (funkce) klimatizace/topeni
|
2350154
|
|
Darja
|
|
|
V manuálech najde celkem sluný uivatelský popis jak na co.
Martin ti dal i link, stačí si jej stahnout a otevřít
V manuálech najde celkem sluný uivatelský popis jak na co.
Martin ti dal i link, stačí si jej stahnout a otevřít :palec
|
|
11.03.2011 12:29 -
Re: Ovládání (funkce) klimatizace/topeni
|
2377148
|
|
amirinda
|
Město: Planá, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 439 |
|
|
mám jeden dotaz, jde u C5 I nějak nastavit, aby obě strany ly ovládat jedním kolečkem? Docela mě tve, e kdy jedu třeba sám tak musím telovat obě strany
mám jeden dotaz, jde u C5 I nějak nastavit, aby obě strany ly ovládat jedním kolečkem? Docela mě tve, e kdy jedu třeba sám tak musím telovat obě strany :-(
|
|
11.03.2011 12:40 -
Re: Ovládání (funkce) klimatizace/topeni
|
2377150
|
|
jruze
|
|
|
Ne jedině zásahem do elektoinstalace a to si nejsem jistý .
Ne jedině zásahem do elektoinstalace a to si nejsem jistý .
|
|
11.03.2011 13:21 -
Re: Ovládání (funkce) klimatizace/topeni
|
2377154
|
|
amirinda
|
Město: Planá, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 439 |
|
|
to bych pochopitelně nedělal, myslel jsem jestli pomocí nějakého tlačítka po zapnutí ovládat obě najednou a po vypnutí zas normálně?
to bych pochopitelně nedělal, myslel jsem jestli pomocí nějakého tlačítka po zapnutí ovládat obě najednou a po vypnutí zas normálně?
|
|
11.03.2011 13:39 -
Re: Ovládání (funkce) klimatizace/topeni
|
2377155
|
|
tief
|
|
|
ne, nejde ale u dvouzonove spravne pracujucej klimy mi nejak unika zmysel
ne, nejde ale u dvouzonove spravne pracujucej klimy mi nejak unika zmysel :)
|
|
11.03.2011 14:01 -
Re: Ovládání (funkce) klimatizace/topeni
|
2377159
|
|
amirinda
|
Město: Planá, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 439 |
|
|
jasně, pracuje správně, ale proč topit u spolujezdce třeba na 26 a u řidiče 23 to je jedno, kdy nejde nedá se nic dělat
jasně, pracuje správně, ale proč topit u spolujezdce třeba na 26 a u řidiče 23 :-) to je jedno, kdy nejde nedá se nic dělat :-)
|
|
24.07.2011 19:07 -
Re: Ovládání (funkce) klimatizace/topeni
|
2402966
|
|
Henry
|
|
|
Mám dotaz: Pamatuje si dvouzónová klima poslední nastavenou teplotu?
Stává se mi, e nastavím teplotu na 22°C a druhý den po nastartování je na obě strany na displeji teplota 16°C.
P.S. Měřil jste někdo minimální teplotu vycházející z prostředních výdechů??
Při venkovní teplotě cca 25°C a nastavené teplotě 16°C nedostanu z výdechů míň ne 11°C.
Mám dotaz: Pamatuje si dvouzónová klima poslední nastavenou teplotu?
Stává se mi, e nastavím teplotu na 22°C a druhý den po nastartování je na obě strany na displeji teplota 16°C.
P.S. Měřil jste někdo minimální teplotu vycházející z prostředních výdechů??
Při venkovní teplotě cca 25°C a nastavené teplotě 16°C nedostanu z výdechů míň ne 11°C.
|
|
24.07.2011 19:28 -
Re: Ovládání (funkce) klimatizace/topeni
|
2402967
|
|
flyteSVK
|
|
|
C5 II si to urcite pamata.
p.s.: nemeral som, ale asi ani tych 16 nie je moc zdravych
C5 II si to urcite pamata.
p.s.: nemeral som, ale asi ani tych 16 nie je moc zdravych :)
|
|
24.07.2011 19:30 -
Re: Ovládání (funkce) klimatizace/topeni
|
2402968
|
|
tief
|
|
|
11 je normalne minimum, je to teplota vymenika a klima sa snazi ta nezabit
11 je normalne minimum, je to teplota vymenika a klima sa snazi ta nezabit :)
|
|
| |
|
|