| | |
13.05.2016 11:13 -
Re: Ovládání (funkce) klimatizace/topeni
|
2950880
|
|
suomi
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive Break | Počet příspěvků: 41 |
|
|
Pánové děkuji velice oběma dozvěděl jsem se co jsem potřeboval a jetě k tomu něco navíc
Pánové děkuji velice oběma:-) dozvěděl jsem se co jsem potřeboval a jetě k tomu něco navíc :-);-)
|
|
21.07.2016 00:48 -
Re: Klimatizace nechladí
|
2974306
|
|
Leons77
|
Město: Libochovice, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX Break | Počet příspěvků: 99 |
|
|
Ahoj vsem, potreboval bych radu. Kolega ma C5 2002 ja 2003 a dnes jsem si vsiml ze na tlacitku kde on ma hvezdicku ja mam ECO. Jinak vse stejne dispej i ovladani teploty. Jaky je v tom rozdil?
Ahoj vsem, potreboval bych radu. Kolega ma C5 2002 ja 2003 a dnes jsem si vsiml ze na tlacitku kde on ma hvezdicku ja mam ECO. Jinak vse stejne dispej i ovladani teploty. Jaky je v tom rozdil?
|
|
21.07.2016 06:40 -
Re: Klimatizace nechladí
|
2974320
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Rozdíl je přesně v tom obrázku, v ničem jiném. Funkci to má samozřejmě naprosto stejnou. Říká to řídící jednotce klimatizace, e za ádných okolností nesmí sepnout kompresor klimatizace. Na jednom tlačítku je vločka jako symbol zimy, na druhém naznačují, e kompresor klimatizace samozřejmě má vliv na spotřebu a jeho nuceným vypnutím se etří palivo.
Jinak je to vynikající tlačítko - koupil jsem si auto s dvojitou automatickou klimatizací a budu v něm mít 60 stupňů a hezký ekologický pocit
Rozdíl je přesně v tom obrázku, v ničem jiném. Funkci to má samozřejmě naprosto stejnou. Říká to řídící jednotce klimatizace, e za ádných okolností nesmí sepnout kompresor klimatizace. Na jednom tlačítku je vločka jako symbol zimy, na druhém naznačují, e kompresor klimatizace samozřejmě má vliv na spotřebu a jeho nuceným vypnutím se etří palivo.
Jinak je to vynikající tlačítko - koupil jsem si auto s dvojitou automatickou klimatizací a budu v něm mít 60 stupňů a hezký ekologický pocit :-)
|
|
10.08.2016 08:42 -
Re: Ovládání (funkce) klimatizace/topeni
|
2980945
|
|
c5vyskov
|
Město: Vykov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
Zdar chlapi, tak jsem po letech vyměnil II za III. Nemůu přijít na to, jestli jde nějak aktivovat společné nastavení teploty pro řidiče i spolujezdce? U II to bylo v menu, u III klimatizace v menu není.
Zdar chlapi, tak jsem po letech vyměnil II za III. Nemůu přijít na to, jestli jde nějak aktivovat společné nastavení teploty pro řidiče i spolujezdce? U II to bylo v menu, u III klimatizace v menu není.
|
|
21.01.2017 08:49 -
Re: Problémy s topením v C5 II - klapky
|
3030194
|
|
Kulda
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v SX Break | Počet příspěvků: 209 |
|
|
Servus mistři.
potřebuji radu od chytrých hlav s problémem ventilace vzduchu. Kdy zapnu topení, tak na straně spolujezdce je teplota cca o 1-2 stupně nií ne u řidiče. To by nebyl problém, ale kdy nastavím auto klima, tak mi neproudí teplý vzduch středovými průduchy do kabiny, tedy skoro vůbec. Jen na krajích, těmi netelovacími prcky na okna ke píglům. Ale intenzivněji to valí na nohy a čelní sklo. Reaguje to na přepnutí do poloh na nohy a do kabiny - to fučí prfektně. Ale na auto to zase ze středu netáhne.
Klapku topení mě měnil Jumep na podzim 2013, tak si myslím, e by to klapka neměla být. Nějaká rada? Ten kabinový filtr na to můe mít vliv?
Servus mistři.
potřebuji radu od chytrých hlav s problémem ventilace vzduchu. Kdy zapnu topení, tak na straně spolujezdce je teplota cca o 1-2 stupně nií ne u řidiče. To by nebyl problém, ale kdy nastavím auto klima, tak mi neproudí teplý vzduch středovými průduchy do kabiny, tedy skoro vůbec. Jen na krajích, těmi netelovacími prcky na okna ke píglům. Ale intenzivněji to valí na nohy a čelní sklo. Reaguje to na přepnutí do poloh na nohy a do kabiny - to fučí prfektně. Ale na auto to zase ze středu netáhne.
Klapku topení mě měnil Jumep na podzim 2013, tak si myslím, e by to klapka neměla být. Nějaká rada? Ten kabinový filtr na to můe mít vliv?:nevim
|
|
21.01.2017 09:53 -
Re: Problémy s topením v C5 II - klapky
|
3030209
|
|
Luki_C5
|
Město: Holeov, Auto: C6 2.7 HDI Exclusive | Počet příspěvků: 971 |
|
|
Rezim AUTO v zime nejak moc dobre nefunguje. Kdyz chci at to rychle ohreje musis nastavit foukani na stred (foukani na hlavu) Myslim si ze to bude v poradku pokud tedy pri prepnuti na foukani na hlavu fouka dobre...
Rezim AUTO v zime nejak moc dobre nefunguje. Kdyz chci at to rychle ohreje musis nastavit foukani na stred (foukani na hlavu) Myslim si ze to bude v poradku pokud tedy pri prepnuti na foukani na hlavu fouka dobre...
|
|
21.01.2017 11:54 -
Re: Problémy s topením v C5 II - klapky
|
3030222
|
|
DeFuckTo
|
Město: Kladno, Auto: Citroën C5 II 3.0i V6 24v 211k AM6 Exclusive Break | Počet příspěvků: 780 |
|
|
Mam to stejne, zahreje to celkove prostor, pokud chces aby to hnalo teplej vzduch primo na tebe, musis to rucne nastavit..
Mam to stejne, zahreje to celkove prostor, pokud chces aby to hnalo teplej vzduch primo na tebe, musis to rucne nastavit.. ;-)
|
|
21.01.2017 12:02 -
Re: Problémy s topením v C5 II - klapky
|
3030226
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Přesně tak.
V promrzlém autě je potřeba foukat dle potřeby na okno nebo na střed, po zahřátí prostoru lze přepnout na auto.
Přesně tak.
V promrzlém autě je potřeba foukat dle potřeby na okno nebo na střed, po zahřátí prostoru lze přepnout na auto.
|
|
22.01.2017 16:24 -
Re: Problémy s topením v C5 II - klapky
|
3030534
|
|
Kulda
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v SX Break | Počet příspěvků: 209 |
|
|
Servus mistři,
potřebuji radu. Kdy mám zapnuté topení a rozvod do vozu v reimu auto, tak mi neprofukují čelní průduchy, ale vechno jde spodem na nohy a na čelni sklo. Něco málo jde malými průduchy na čele nad hlavními průduchy, ale to je nic moc. Kdy přepnu směr na čelní průduchy a třeba na nohy, tak to fučí pěkně. Nevím na kolik to při reimu auto má jít čelně. Ale něco by tam foukat mělo, ne? Klapky jsem měnil u Jumepa na podzim 2013, take by měli být ok. Auto vyhřeju, to není problém, jen se mi to nezdá. Můe to být i něčím jiným? Díky.
A pokud jsem se na to u ptal, tak se omlouvám, nenael jsem to v historii.
Servus mistři,
potřebuji radu. Kdy mám zapnuté topení a rozvod do vozu v reimu auto, tak mi neprofukují čelní průduchy, ale vechno jde spodem na nohy a na čelni sklo. Něco málo jde malými průduchy na čele nad hlavními průduchy, ale to je nic moc. Kdy přepnu směr na čelní průduchy a třeba na nohy, tak to fučí pěkně. Nevím na kolik to při reimu auto má jít čelně. Ale něco by tam foukat mělo, ne? Klapky jsem měnil u Jumepa na podzim 2013, take by měli být ok. Auto vyhřeju, to není problém, jen se mi to nezdá. Můe to být i něčím jiným? Díky.
A pokud jsem se na to u ptal, tak se omlouvám, nenael jsem to v historii.
|
|
22.01.2017 16:41 -
Re: Problémy s topením v C5 II - klapky
|
3030541
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
U ses ptal a dostal jsi odpověď, e je to OK. Reim AUTO si směr proudění vzduchu určuje automaticky a a pozná, e ti mrzne nos, tak ti na něj pustí trochu tepla. Jene systém ví, e nejvíc musí foukat na okna, abys viděl, potom na nohy, aby ti nesmrděly a a pak ti zahřejvá zbytek. Kdyby systém uměl rozeznat, jestli řídí chlap, nebo enská, určitě by enským nastavil jako prioritu ohřev pozadí, protoe ty ho mají pořád studený. (To je proto, e mají vepředu rozpáraný koich.)
Kdy potřebuje nejdřív rozehřát rampouchy pod nosem, musí si to nastavit ručně. Teprve kdyby to nelo ani ručně, bylo by to rozbitý.
Gratuluju ke správně fungující klimatizaci.
U ses ptal a dostal jsi odpověď, e je to OK. Reim AUTO si směr proudění vzduchu určuje automaticky a a pozná, e ti mrzne nos, tak ti na něj pustí trochu tepla. Jene systém ví, e nejvíc musí foukat na okna, abys viděl, potom na nohy, aby ti nesmrděly a a pak ti zahřejvá zbytek. Kdyby systém uměl rozeznat, jestli řídí chlap, nebo enská, určitě by enským nastavil jako prioritu ohřev pozadí, protoe ty ho mají pořád studený. (To je proto, e mají vepředu rozpáraný koich.) :-))
Kdy potřebuje nejdřív rozehřát rampouchy pod nosem, musí si to nastavit ručně. Teprve kdyby to nelo ani ručně, bylo by to rozbitý.
Gratuluju ke správně fungující klimatizaci. :palec
|
|
23.01.2017 15:26 -
Re: Ovládání (funkce) klimatizace/topeni
|
3031039
|
|
Kulda
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v SX Break | Počet příspěvků: 209 |
|
|
Díky za infa. A omluva za dvojitou otázku. Nenael jsem to, tak proto podruhé.
Díky za infa. A omluva za dvojitou otázku. Nenael jsem to, tak proto podruhé. :palec
|
|
22.11.2017 13:36 -
Funkcia klimatizacie
|
3112217
|
|
jumep
|
|
|
Kedze tu niekto ma problem s cidlami
X7 a nastavenie vnutornej teploty
Snímač teploty v kabině : Snímač teploty v kabině není fyzicky přítomen, jedná se o výpočet, který umoňuje odhadnout teplotu v kabině.
Vechny ovladače ovládacího panelu klimatizace s automatickou regulací jsou elektrické.
Ovladače rozdělování, teploty a vstupu vzduchu mají krokové motorky.
Motorek ventilátoru vzduchu je řízen číslicovým signálem přes elektronický ovládací modul.
Ovládací panel klimatizace neobsahuje řídicí inteligenci funkce, která je integrovaná v řídicí jednotce BSI.
1. Automatické nastavení
Automatické nastavení motorků s reduktory skupiny klimatizace je prováděno kadých 50 sputění.
Automatické nastavení motorků s reduktory trvá maximálně 14 sekund.
Během automatického nastavování motorků s reduktory je rychlost ventilátoru vzduchu na 0, a to bez ohledu na poadavek uivatele.
2. Snímač teploty v kabině
Teplota v kabině umoňuje spolu s předvoleným poadavkem (zobrazeným) určovat tepelnou úpravu, nezbytnou pro ohřátí nebo ochlazení kabiny a na poadovanou hodnotu.
Teplota v kabině je vypočítána na základě následujících elementů :
Sonda vnějí teploty
Sonda slunečního záření
Rychlost ventilátoru a rozdělení proudu vzduchu
Výpočet závisí na několika parametrech uloených do paměti při zastavení vozidla, jako jsou :
Vnějí teplota
Vypočítaná teplota v kabině
Den, datum, hodina, sekunda (tyto informace umoňují vypočítat dobu zastavení)
U tohoto vozidla není teplota v kabině měřena, nýbr počítána na základě tepelné bilance (Výsledek součtu přidaných a odvedených kalorií). Tato bilance je prováděna pro kadou zónu.
Za normálního provozu.
V případě dvouzónové klimatizace je rozdíl poadavku zohledněn při regulaci a ovládací povely pro akční členy dvou zón jsou počítány nezávisle na straně řidiče a na straně spolujezdce pro dosaení poadované hodnoty. Pro akční členy obsluhující celou kabinu, jako je např. ventilátor vzduchu, je provedeno vyváení na základě vypočítaných cílů, přičem je přednost dána straně řidiče.
Činnost po dlouhém stání :
Stání po dobu méně ne 5 hodin ; Hodnoty vnitřní a vnějí teploty jsou uloeny do paměti při zastavení vozidla. Při probuzení jednotka BSI 1 určí dobu stání vozidla, poté co obdrela informace snímače slunečního záření a vnějí teploty. Na základě těchto informací odhadne počítač klimatizace teplotu kabiny
Stání po dobu delí ne 5 hodin ; Při probuzení jednotka BSI 1 určí dobu stání vozidla ; Po obdrení informací o vnějí teplotě, slunečním záření a od sond vháněného vzduchu je teplota kabiny odhadnuta výpočtem
Po krátkém zastavení (Například zastavení na odpočinkové ploe na dálnici).Klimatizační systém obnoví svou činnost téměř ve stejném pracovním bodě jako před zastavením. Za 15 a 30 minut se teplota v kabině výrazně nezmění, jestlie se vůz nachází v oblasti s mírným podnebím, s teplotami mezi 0 °C a 30 °C
3. Funkce : Teplota
Funkce ovládání teploty je aktivní a řízená podle následujících 2 automatických reimů :
"automat. program Komfort"
"automat. program pro dobrý výhled"
2 krajní polohy "maximální chlad" a "maximální teplo", signalizované zkratkami "LO" a "HI" na displeji ovládacího panelu klimatizace s automatickou regulací, jsou poadavky, při nich není v činnosti automatická regulace.
Poadavky "maximální chlad" a "maximální teplo" nemohou být spojeny s jedním ze 2 automatických reimů.
POKYN : Kdy jsou parametry klimatizace nastaveny pro "tropy", je vháněný vzduch mnohem chladnějí, kdy je vnějí teplota vyí ne 30 °C nebo 25 °C při silném slunečním záření.
----
Preto je velmi dolezite nastavenie teplotneho pasma v BSI pre spravnu funkciu (hlavne u dovezenych aut je vhodne toto prekontrolovat) a rovnako kedze v kabine nie je teplotne cidlo a funguje to na baze odhadu, ked je zaneseny pelovy filter, tak je pocitovo v kabine zima, pretoze to auto ma prednastaveny program ako ma nafukavat teplo/chlad do kabiny. Teplotu na vystupoch si to kontroluje, ale uz si nevie skontrolovat teplotu v kabine, cez zaneseny pelovy filter sa do kabiny dostava menej vzduchu ako je pozadovane a tympadom auto v podstate nekuri.
Kdezto C5 2, ma vnutorne cidlo a toto si este stale vie dotiahnut. Ked sa ale toto cidlo zanesie prachom, ktory robi na nom tepelnu izolaciu, tak si auto mysli ze je v kabine prilis teplo voci nastavenej teplote a zacne chladit. Ked ho odpojis, uvedie sa to do nudzoveho rezimu a ide na nejaku odhadovanu teplotu.
Kedze tu niekto ma problem s cidlami
X7 a nastavenie vnutornej teploty
Snímač teploty v kabině : Snímač teploty v kabině není fyzicky přítomen, jedná se o výpočet, který umoňuje odhadnout teplotu v kabině.
Vechny ovladače ovládacího panelu klimatizace s automatickou regulací jsou elektrické.
Ovladače rozdělování, teploty a vstupu vzduchu mají krokové motorky.
Motorek ventilátoru vzduchu je řízen číslicovým signálem přes elektronický ovládací modul.
Ovládací panel klimatizace neobsahuje řídicí inteligenci funkce, která je integrovaná v řídicí jednotce BSI.
1. Automatické nastavení
Automatické nastavení motorků s reduktory skupiny klimatizace je prováděno kadých 50 sputění.
Automatické nastavení motorků s reduktory trvá maximálně 14 sekund.
Během automatického nastavování motorků s reduktory je rychlost ventilátoru vzduchu na 0, a to bez ohledu na poadavek uivatele.
2. Snímač teploty v kabině
Teplota v kabině umoňuje spolu s předvoleným poadavkem (zobrazeným) určovat tepelnou úpravu, nezbytnou pro ohřátí nebo ochlazení kabiny a na poadovanou hodnotu.
Teplota v kabině je vypočítána na základě následujících elementů :
Sonda vnějí teploty
Sonda slunečního záření
Rychlost ventilátoru a rozdělení proudu vzduchu
Výpočet závisí na několika parametrech uloených do paměti při zastavení vozidla, jako jsou :
Vnějí teplota
Vypočítaná teplota v kabině
Den, datum, hodina, sekunda (tyto informace umoňují vypočítat dobu zastavení)
U tohoto vozidla není teplota v kabině měřena, nýbr počítána na základě tepelné bilance (Výsledek součtu přidaných a odvedených kalorií). Tato bilance je prováděna pro kadou zónu.
Za normálního provozu.
V případě dvouzónové klimatizace je rozdíl poadavku zohledněn při regulaci a ovládací povely pro akční členy dvou zón jsou počítány nezávisle na straně řidiče a na straně spolujezdce pro dosaení poadované hodnoty. Pro akční členy obsluhující celou kabinu, jako je např. ventilátor vzduchu, je provedeno vyváení na základě vypočítaných cílů, přičem je přednost dána straně řidiče.
Činnost po dlouhém stání :
Stání po dobu méně ne 5 hodin ; Hodnoty vnitřní a vnějí teploty jsou uloeny do paměti při zastavení vozidla. Při probuzení jednotka BSI 1 určí dobu stání vozidla, poté co obdrela informace snímače slunečního záření a vnějí teploty. Na základě těchto informací odhadne počítač klimatizace teplotu kabiny
Stání po dobu delí ne 5 hodin ; Při probuzení jednotka BSI 1 určí dobu stání vozidla ; Po obdrení informací o vnějí teplotě, slunečním záření a od sond vháněného vzduchu je teplota kabiny odhadnuta výpočtem
Po krátkém zastavení (Například zastavení na odpočinkové ploe na dálnici).Klimatizační systém obnoví svou činnost téměř ve stejném pracovním bodě jako před zastavením. Za 15 a 30 minut se teplota v kabině výrazně nezmění, jestlie se vůz nachází v oblasti s mírným podnebím, s teplotami mezi 0 °C a 30 °C
3. Funkce : Teplota
Funkce ovládání teploty je aktivní a řízená podle následujících 2 automatických reimů :
"automat. program Komfort"
"automat. program pro dobrý výhled"
2 krajní polohy "maximální chlad" a "maximální teplo", signalizované zkratkami "LO" a "HI" na displeji ovládacího panelu klimatizace s automatickou regulací, jsou poadavky, při nich není v činnosti automatická regulace.
Poadavky "maximální chlad" a "maximální teplo" nemohou být spojeny s jedním ze 2 automatických reimů.
POKYN : Kdy jsou parametry klimatizace nastaveny pro "tropy", je vháněný vzduch mnohem chladnějí, kdy je vnějí teplota vyí ne 30 °C nebo 25 °C při silném slunečním záření.
----
Preto je velmi dolezite nastavenie teplotneho pasma v BSI pre spravnu funkciu (hlavne u dovezenych aut je vhodne toto prekontrolovat) a rovnako kedze v kabine nie je teplotne cidlo a funguje to na baze odhadu, ked je zaneseny pelovy filter, tak je pocitovo v kabine zima, pretoze to auto ma prednastaveny program ako ma nafukavat teplo/chlad do kabiny. Teplotu na vystupoch si to kontroluje, ale uz si nevie skontrolovat teplotu v kabine, cez zaneseny pelovy filter sa do kabiny dostava menej vzduchu ako je pozadovane a tympadom auto v podstate nekuri.
Kdezto C5 2, ma vnutorne cidlo a toto si este stale vie dotiahnut. Ked sa ale toto cidlo zanesie prachom, ktory robi na nom tepelnu izolaciu, tak si auto mysli ze je v kabine prilis teplo voci nastavenej teplote a zacne chladit. Ked ho odpojis, uvedie sa to do nudzoveho rezimu a ide na nejaku odhadovanu teplotu.
|
|
22.11.2017 14:00 -
Re: Funkcia klimatizacie
|
3112249
|
|
jruze
|
|
|
Take v podstatě to samé u C5 II a X7 jen s tím rozdílem e odhaduje teplotu na straně spolujezdce (protoe má strana řidiče přednost a proto tam umístili čidlo) , prvořadý údaj je venkovní čidlo (proto se teplota a funkce klimatizace spoutí podle získaných informací z něj - jinak by nesepla klima kdy je v kabině zima a teplotní čidlo v porue a kukazije nepravdivou informaci + nebo opačně),snímač osvitu mají obě a pouze regulují směr ofuku = při dopadu slunečního záření na něj přepne nahoru u obou aby ochladila řidič a spolujezdce,snímač teploty byl tak nepřsný a poruchoví e v inovaci vyřadily kontrolu a nahradili výpočtem (jak jsem psal stačí cokoli co se na něm uchytí a proto je jen kontrolní a směrodatné je venkovní a teplota výparníku) - děkuji za potvrzení. Vyzkouej si co jsem psal - ohřeje venkovní snímač = chladí, ochlaď = topí bez ohledu na vnitřní čidlo.
Děkuji za trpělivost a prosím ALXE o uzamknutí.
Take v podstatě to samé u C5 II a X7 jen s tím rozdílem e odhaduje teplotu na straně spolujezdce (protoe má strana řidiče přednost a proto tam umístili čidlo) , prvořadý údaj je venkovní čidlo (proto se teplota a funkce klimatizace spoutí podle získaných informací z něj - jinak by nesepla klima kdy je v kabině zima a teplotní čidlo v porue a kukazije nepravdivou informaci + nebo opačně),snímač osvitu mají obě a pouze regulují směr ofuku = při dopadu slunečního záření na něj přepne nahoru u obou aby ochladila řidič a spolujezdce,snímač teploty byl tak nepřsný a poruchoví e v inovaci vyřadily kontrolu a nahradili výpočtem (jak jsem psal stačí cokoli co se na něm uchytí a proto je jen kontrolní a směrodatné je venkovní a teplota výparníku) - děkuji za potvrzení. Vyzkouej si co jsem psal - ohřeje venkovní snímač = chladí, ochlaď = topí bez ohledu na vnitřní čidlo.
Děkuji za trpělivost a prosím ALXE o uzamknutí.
|
|
22.11.2017 14:07 -
Re: Funkcia klimatizacie
|
3112251
|
|
jumep
|
|
|
Doplnim C5 1 a C5 2 (kde je ta funkcia vylepsena o snimac realnej vlhkosti (ktory byva velmi casto zly) a doladena):
Klimatizační zařízení má za cíl vytvořit uvnitř vozidla co nejpříjemnějí podmínky pro cestující.
Tyt podmínky jsou ovlivňovány následujícími faktory :
Teplota v kabině
Relativní vlhkost vzduchu
Rychlost proudění vzduchu
Čistota vzduchu
---
C5 1 a 2 skratka je principialne zavysle na vnutornom cidle teploty
Z vonkajsieho cidla urci ci je potrebne pustat kompresor klimatizacie a urcuje ci bude chciet kurit, alebo chladit. Vnutorne cidlo snima teplotu kabiny (vid. rozdiel u X7 kde tuto teplotu odhaduje) a podla poziadavky vodica nastavuje smer a teplotu ktoru ma dosiahnut v kabine. K tomu vsetkemu sa pridava snimac slnecneho ziarenia a na zaklade nastaveni vhana vzduch do kabiny. Teplotu v kabine si stale sleduje snimacom a ked dosiahne nastavenu tak upravuje znova intenzitu, smer a teplotu z vyduchov (preto v lete je to najvyraznejsie, spusta v rozohriatej kabine ventilator naplno a postupne ubera, v zime to nepusta z dovodu ze teplota vo vyparniku je nizka a tiez sa postupne zohrieva, preto az neskor fuka vacsou intenzitou - ked by bola voda v motore zohriata a radiator zahreje vyparnik a v kabine bude zima, rychlost ventilatora by sa spravala rovnako ako v lete pri chladeni). V X7 je cela tato zavislost na vnutornom teplomeri prepocitana do teoretickej funkcie, staci si otvorit okna v aute a to auto na rozdiel od C5 1 a 2 neprikuri, lebo o zmene teploty v kabine to netusi.
Doplnim C5 1 a C5 2 (kde je ta funkcia vylepsena o snimac realnej vlhkosti (ktory byva velmi casto zly) a doladena):
Klimatizační zařízení má za cíl vytvořit uvnitř vozidla co nejpříjemnějí podmínky pro cestující.
Tyt podmínky jsou ovlivňovány následujícími faktory :
Teplota v kabině
Relativní vlhkost vzduchu
Rychlost proudění vzduchu
Čistota vzduchu
---
C5 1 a 2 skratka je principialne zavysle na vnutornom cidle teploty
Z vonkajsieho cidla urci ci je potrebne pustat kompresor klimatizacie a urcuje ci bude chciet kurit, alebo chladit. Vnutorne cidlo snima teplotu kabiny (vid. rozdiel u X7 kde tuto teplotu odhaduje) a podla poziadavky vodica nastavuje smer a teplotu ktoru ma dosiahnut v kabine. K tomu vsetkemu sa pridava snimac slnecneho ziarenia a na zaklade nastaveni vhana vzduch do kabiny. Teplotu v kabine si stale sleduje snimacom a ked dosiahne nastavenu tak upravuje znova intenzitu, smer a teplotu z vyduchov (preto v lete je to najvyraznejsie, spusta v rozohriatej kabine ventilator naplno a postupne ubera, v zime to nepusta z dovodu ze teplota vo vyparniku je nizka a tiez sa postupne zohrieva, preto az neskor fuka vacsou intenzitou - ked by bola voda v motore zohriata a radiator zahreje vyparnik a v kabine bude zima, rychlost ventilatora by sa spravala rovnako ako v lete pri chladeni). V X7 je cela tato zavislost na vnutornom teplomeri prepocitana do teoretickej funkcie, staci si otvorit okna v aute a to auto na rozdiel od C5 1 a 2 neprikuri, lebo o zmene teploty v kabine to netusi.
|
|
22.11.2017 14:44 -
Re: Funkcia klimatizacie
|
3112272
|
|
jruze
|
|
|
Nemá to cenu - take vlastě dokonalejí systém X7 je vlastně chudej příbuznej C5I a II i kdy je vlastně dokonalejí a má čidlo na obou vstupech přiváděného vzduchu nevím na co kdy vechno jen odhaduje,nereaguje na venkovní čidlo a tudí v případě vebasta nepotřebuje ádnou dodatečnou krabičku páč se asi neparkují klapky,v případě e na auto a venkovní čidlo svítí slunce vhání vzduch podle 5-hodin starého uloeného údaje - take to vlastně není automatická klimatizace,ale stará mechanicky ovládaná s pouitím el.komponentů = to je opravdu pokrok ve vývoji a to jim prolo? čidla na nic - jen odhad (né oni je vlastně potřebují k uloení údajů kdyby auto stálo víc jak 5.hodin.
Nemá to cenu - take vlastě dokonalejí systém X7 je vlastně chudej příbuznej C5I a II i kdy je vlastně dokonalejí a má čidlo na obou vstupech přiváděného vzduchu nevím na co kdy vechno jen odhaduje,nereaguje na venkovní čidlo a tudí v případě vebasta nepotřebuje ádnou dodatečnou krabičku páč se asi neparkují klapky,v případě e na auto a venkovní čidlo svítí slunce vhání vzduch podle 5-hodin starého uloeného údaje - take to vlastně není automatická klimatizace,ale stará mechanicky ovládaná s pouitím el.komponentů = to je opravdu pokrok ve vývoji a to jim prolo? čidla na nic - jen odhad (né oni je vlastně potřebují k uloení údajů kdyby auto stálo víc jak 5.hodin.:palec
|
|
22.11.2017 16:45 -
Re: Ovládání (funkce) klimatizace/topeni
|
3112367
|
|
jumep
|
|
|
jo, ako pises, nema to vyznam lebo to stale nechapes
to ze takto zalezene na teoretickej rovine je to nafigu je fakt, jedine co tym dosiahli je predidenie poruchovosti pristupnych cidiel (konkretne jedneho snimaca v kabine)
jo, ako pises, nema to vyznam lebo to stale nechapes
to ze takto zalezene na teoretickej rovine je to nafigu je fakt, jedine co tym dosiahli je predidenie poruchovosti pristupnych cidiel (konkretne jedneho snimaca v kabine)
|
|
| |
|
|