 | |  |
13.05.2016 11:13 -
Re: Ovládání (funkce) klimatizace/topeni
|
2950880
|
|
suomi
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive Break | Počet příspěvků: 41 |
|
|
Pánové děkuji velice oběma dozvěděl jsem se co jsem potřeboval a ještě k tomu něco navíc 
Pánové děkuji velice oběma:-) dozvěděl jsem se co jsem potřeboval a ještě k tomu něco navíc :-);-)
|
|
21.07.2016 00:48 -
Re: Klimatizace nechladí
|
2974306
|
|
Leons77
|
Město: Libochovice, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX Break | Počet příspěvků: 99 |
|
|
Ahoj vsem, potreboval bych radu. Kolega ma C5 2002 ja 2003 a dnes jsem si vsiml ze na tlacitku kde on ma hvezdicku ja mam ECO. Jinak vse stejne dispej i ovladani teploty. Jaky je v tom rozdil?
Ahoj vsem, potreboval bych radu. Kolega ma C5 2002 ja 2003 a dnes jsem si vsiml ze na tlacitku kde on ma hvezdicku ja mam ECO. Jinak vse stejne dispej i ovladani teploty. Jaky je v tom rozdil?
|
|
21.07.2016 06:40 -
Re: Klimatizace nechladí
|
2974320
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Rozdíl je přesně v tom obrázku, v ničem jiném. Funkci to má samozřejmě naprosto stejnou. Říká to řídící jednotce klimatizace, že za žádných okolností nesmí sepnout kompresor klimatizace. Na jednom tlačítku je vločka jako symbol zimy, na druhém naznačují, že kompresor klimatizace samozřejmě má vliv na spotřebu a jeho nuceným vypnutím se šetří palivo.
Jinak je to vynikající tlačítko - koupil jsem si auto s dvojitou automatickou klimatizací a budu v něm mít 60 stupňů a hezký ekologický pocit
Rozdíl je přesně v tom obrázku, v ničem jiném. Funkci to má samozřejmě naprosto stejnou. Říká to řídící jednotce klimatizace, že za žádných okolností nesmí sepnout kompresor klimatizace. Na jednom tlačítku je vločka jako symbol zimy, na druhém naznačují, že kompresor klimatizace samozřejmě má vliv na spotřebu a jeho nuceným vypnutím se šetří palivo.
Jinak je to vynikající tlačítko - koupil jsem si auto s dvojitou automatickou klimatizací a budu v něm mít 60 stupňů a hezký ekologický pocit :-)
|
|
10.08.2016 08:42 -
Re: Ovládání (funkce) klimatizace/topeni
|
2980945
|
|
c5vyskov
|
Město: Vyškov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
Zdar chlapi, tak jsem po letech vyměnil II za III. Nemůžu přijít na to, jestli jde nějak aktivovat společné nastavení teploty pro řidiče i spolujezdce? U II to bylo v menu, u III klimatizace v menu není.
Zdar chlapi, tak jsem po letech vyměnil II za III. Nemůžu přijít na to, jestli jde nějak aktivovat společné nastavení teploty pro řidiče i spolujezdce? U II to bylo v menu, u III klimatizace v menu není.
|
|
21.01.2017 08:49 -
Re: Problémy s topením v C5 II - klapky
|
3030194
|
|
Kulda
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v SX Break | Počet příspěvků: 209 |
|
|
Servus mistři.
potřebuji radu od chytrých hlav s problémem ventilace vzduchu. Když zapnu topení, tak na straně spolujezdce je teplota cca o 1-2 stupně nižší než u řidiče. To by nebyl problém, ale když nastavím auto klima, tak mi neproudí teplý vzduch středovými průduchy do kabiny, tedy skoro vůbec. Jen na krajích, těmi neštelovacími prcky na okna ke špíglům. Ale intenzivněji to valí na nohy a čelní sklo. Reaguje to na přepnutí do poloh na nohy a do kabiny - to fučí prfektně. Ale na auto to zase ze středu netáhne.
Klapku topení mě měnil Jumep na podzim 2013, tak si myslím, že by to klapka neměla být. Nějaká rada? Ten kabinový filtr na to může mít vliv?
Servus mistři.
potřebuji radu od chytrých hlav s problémem ventilace vzduchu. Když zapnu topení, tak na straně spolujezdce je teplota cca o 1-2 stupně nižší než u řidiče. To by nebyl problém, ale když nastavím auto klima, tak mi neproudí teplý vzduch středovými průduchy do kabiny, tedy skoro vůbec. Jen na krajích, těmi neštelovacími prcky na okna ke špíglům. Ale intenzivněji to valí na nohy a čelní sklo. Reaguje to na přepnutí do poloh na nohy a do kabiny - to fučí prfektně. Ale na auto to zase ze středu netáhne.
Klapku topení mě měnil Jumep na podzim 2013, tak si myslím, že by to klapka neměla být. Nějaká rada? Ten kabinový filtr na to může mít vliv?:nevim
|
|
21.01.2017 09:53 -
Re: Problémy s topením v C5 II - klapky
|
3030209
|
|
Luki_C5
|
Město: Holešov, Auto: C6 2.7 HDI Exclusive | Počet příspěvků: 971 |
|

|
Rezim AUTO v zime nejak moc dobre nefunguje. Kdyz chci at to rychle ohreje musis nastavit foukani na stred (foukani na hlavu) Myslim si ze to bude v poradku pokud tedy pri prepnuti na foukani na hlavu fouka dobre...
Rezim AUTO v zime nejak moc dobre nefunguje. Kdyz chci at to rychle ohreje musis nastavit foukani na stred (foukani na hlavu) Myslim si ze to bude v poradku pokud tedy pri prepnuti na foukani na hlavu fouka dobre...
|
|
21.01.2017 11:54 -
Re: Problémy s topením v C5 II - klapky
|
3030222
|
|
DeFuckTo
|
Město: Kladno, Auto: Citroën C5 II 3.0i V6 24v 211k AM6 Exclusive Break | Počet příspěvků: 780 |
|

|
Mam to stejne, zahreje to celkove prostor, pokud chces aby to hnalo teplej vzduch primo na tebe, musis to rucne nastavit..
Mam to stejne, zahreje to celkove prostor, pokud chces aby to hnalo teplej vzduch primo na tebe, musis to rucne nastavit.. ;-)
|
|
21.01.2017 12:02 -
Re: Problémy s topením v C5 II - klapky
|
3030226
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Přesně tak.
V promrzlém autě je potřeba foukat dle potřeby na okno nebo na střed, po zahřátí prostoru lze přepnout na auto.
Přesně tak.
V promrzlém autě je potřeba foukat dle potřeby na okno nebo na střed, po zahřátí prostoru lze přepnout na auto.
|
|
22.01.2017 16:24 -
Re: Problémy s topením v C5 II - klapky
|
3030534
|
|
Kulda
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v SX Break | Počet příspěvků: 209 |
|
|
Servus mistři,
potřebuji radu. Když mám zapnuté topení a rozvod do vozu v režimu auto, tak mi neprofukují čelní průduchy, ale všechno jde spodem na nohy a na čelni sklo. Něco málo jde malými průduchy na čele nad hlavními průduchy, ale to je nic moc. Když přepnu směr na čelní průduchy a třeba na nohy, tak to fučí pěkně. Nevím na kolik to při režimu auto má jít čelně. Ale něco by tam foukat mělo, ne? Klapky jsem měnil u Jumepa na podzim 2013, takže by měli být ok. Auto vyhřeju, to není problém, jen se mi to nezdá. Může to být i něčím jiným? Díky.
A pokud jsem se na to už ptal, tak se omlouvám, nenašel jsem to v historii.
Servus mistři,
potřebuji radu. Když mám zapnuté topení a rozvod do vozu v režimu auto, tak mi neprofukují čelní průduchy, ale všechno jde spodem na nohy a na čelni sklo. Něco málo jde malými průduchy na čele nad hlavními průduchy, ale to je nic moc. Když přepnu směr na čelní průduchy a třeba na nohy, tak to fučí pěkně. Nevím na kolik to při režimu auto má jít čelně. Ale něco by tam foukat mělo, ne? Klapky jsem měnil u Jumepa na podzim 2013, takže by měli být ok. Auto vyhřeju, to není problém, jen se mi to nezdá. Může to být i něčím jiným? Díky.
A pokud jsem se na to už ptal, tak se omlouvám, nenašel jsem to v historii.
|
|
22.01.2017 16:41 -
Re: Problémy s topením v C5 II - klapky
|
3030541
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|

|
Už ses ptal a dostal jsi odpověď, že je to OK. Režim AUTO si směr proudění vzduchu určuje automaticky a až pozná, že ti mrzne nos, tak ti na něj pustí trochu tepla. Jenže systém ví, že nejvíc musí foukat na okna, abys viděl, potom na nohy, aby ti nesmrděly a až pak ti zahřejvá zbytek. Kdyby systém uměl rozeznat, jestli řídí chlap, nebo ženská, určitě by ženským nastavil jako prioritu ohřev pozadí, protože ty ho mají pořád studený. (To je proto, že mají vepředu rozpáraný kožich.) 
Když potřebuješ nejdřív rozehřát rampouchy pod nosem, musíš si to nastavit ručně. Teprve kdyby to nešlo ani ručně, bylo by to rozbitý.
Gratuluju ke správně fungující klimatizaci.
Už ses ptal a dostal jsi odpověď, že je to OK. Režim AUTO si směr proudění vzduchu určuje automaticky a až pozná, že ti mrzne nos, tak ti na něj pustí trochu tepla. Jenže systém ví, že nejvíc musí foukat na okna, abys viděl, potom na nohy, aby ti nesmrděly a až pak ti zahřejvá zbytek. Kdyby systém uměl rozeznat, jestli řídí chlap, nebo ženská, určitě by ženským nastavil jako prioritu ohřev pozadí, protože ty ho mají pořád studený. (To je proto, že mají vepředu rozpáraný kožich.) :-))
Když potřebuješ nejdřív rozehřát rampouchy pod nosem, musíš si to nastavit ručně. Teprve kdyby to nešlo ani ručně, bylo by to rozbitý.
Gratuluju ke správně fungující klimatizaci. :palec
|
|
23.01.2017 15:26 -
Re: Ovládání (funkce) klimatizace/topeni
|
3031039
|
|
Kulda
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v SX Break | Počet příspěvků: 209 |
|
|
Díky za infa. A omluva za dvojitou otázku. Nenašel jsem to, tak proto podruhé.
Díky za infa. A omluva za dvojitou otázku. Nenašel jsem to, tak proto podruhé. :palec
|
|
22.11.2017 13:36 -
Funkcia klimatizacie
|
3112217
|
|
jumep
|
|

|
Kedze tu niekto ma problem s cidlami
X7 a nastavenie vnutornej teploty
Snímač teploty v kabině : Snímač teploty v kabině není fyzicky přítomen, jedná se o výpočet, který umožňuje odhadnout teplotu v kabině.
Všechny ovladače ovládacího panelu klimatizace s automatickou regulací jsou elektrické.
Ovladače rozdělování, teploty a vstupu vzduchu mají krokové motorky.
Motorek ventilátoru vzduchu je řízen číslicovým signálem přes elektronický ovládací modul.
Ovládací panel klimatizace neobsahuje řídicí inteligenci funkce, která je integrovaná v řídicí jednotce BSI.
1. Automatické nastavení
Automatické nastavení motorků s reduktory skupiny klimatizace je prováděno každých 50 spuštění.
Automatické nastavení motorků s reduktory trvá maximálně 14 sekund.
Během automatického nastavování motorků s reduktory je rychlost ventilátoru vzduchu na 0, a to bez ohledu na požadavek uživatele.
2. Snímač teploty v kabině
Teplota v kabině umožňuje spolu s předvoleným požadavkem (zobrazeným) určovat tepelnou úpravu, nezbytnou pro ohřátí nebo ochlazení kabiny až na požadovanou hodnotu.
Teplota v kabině je vypočítána na základě následujících elementů :
Sonda vnější teploty
Sonda slunečního záření
Rychlost ventilátoru a rozdělení proudu vzduchu
Výpočet závisí na několika parametrech uložených do paměti při zastavení vozidla, jako jsou :
Vnější teplota
Vypočítaná teplota v kabině
Den, datum, hodina, sekunda (tyto informace umožňují vypočítat dobu zastavení)
U tohoto vozidla není teplota v kabině měřena, nýbrž počítána na základě tepelné bilance (Výsledek součtu přidaných a odvedených kalorií). Tato bilance je prováděna pro každou zónu.
Za normálního provozu.
V případě dvouzónové klimatizace je rozdíl požadavku zohledněn při regulaci a ovládací povely pro akční členy dvou zón jsou počítány nezávisle na straně řidiče a na straně spolujezdce pro dosažení požadované hodnoty. Pro akční členy obsluhující celou kabinu, jako je např. ventilátor vzduchu, je provedeno vyvážení na základě vypočítaných cílů, přičemž je přednost dána straně řidiče.
Činnost po dlouhém stání :
Stání po dobu méně než 5 hodin ; Hodnoty vnitřní a vnější teploty jsou uloženy do paměti při zastavení vozidla. Při probuzení jednotka BSI 1 určí dobu stání vozidla, poté co obdržela informace snímače slunečního záření a vnější teploty. Na základě těchto informací odhadne počítač klimatizace teplotu kabiny
Stání po dobu delší než 5 hodin ; Při probuzení jednotka BSI 1 určí dobu stání vozidla ; Po obdržení informací o vnější teplotě, slunečním záření a od sond vháněného vzduchu je teplota kabiny odhadnuta výpočtem
Po krátkém zastavení (Například zastavení na odpočinkové ploše na dálnici).Klimatizační systém obnoví svou činnost téměř ve stejném pracovním bodě jako před zastavením. Za 15 až 30 minut se teplota v kabině výrazně nezmění, jestliže se vůz nachází v oblasti s mírným podnebím, s teplotami mezi 0 °C a 30 °C
3. Funkce : Teplota
Funkce ovládání teploty je aktivní a řízená podle následujících 2 automatických režimů :
"automat. program Komfort"
"automat. program pro dobrý výhled"
2 krajní polohy "maximální chlad" a "maximální teplo", signalizované zkratkami "LO" a "HI" na displeji ovládacího panelu klimatizace s automatickou regulací, jsou požadavky, při nichž není v činnosti automatická regulace.
Požadavky "maximální chlad" a "maximální teplo" nemohou být spojeny s jedním ze 2 automatických režimů.
POKYN : Když jsou parametry klimatizace nastaveny pro "tropy", je vháněný vzduch mnohem chladnější, když je vnější teplota vyšší než 30 °C nebo 25 °C při silném slunečním záření.
----
Preto je velmi dolezite nastavenie teplotneho pasma v BSI pre spravnu funkciu (hlavne u dovezenych aut je vhodne toto prekontrolovat) a rovnako kedze v kabine nie je teplotne cidlo a funguje to na baze odhadu, ked je zaneseny pelovy filter, tak je pocitovo v kabine zima, pretoze to auto ma prednastaveny program ako ma nafukavat teplo/chlad do kabiny. Teplotu na vystupoch si to kontroluje, ale uz si nevie skontrolovat teplotu v kabine, cez zaneseny pelovy filter sa do kabiny dostava menej vzduchu ako je pozadovane a tympadom auto v podstate nekuri.
Kdezto C5 2, ma vnutorne cidlo a toto si este stale vie dotiahnut. Ked sa ale toto cidlo zanesie prachom, ktory robi na nom tepelnu izolaciu, tak si auto mysli ze je v kabine prilis teplo voci nastavenej teplote a zacne chladit. Ked ho odpojis, uvedie sa to do nudzoveho rezimu a ide na nejaku odhadovanu teplotu.
Kedze tu niekto ma problem s cidlami
X7 a nastavenie vnutornej teploty
Snímač teploty v kabině : Snímač teploty v kabině není fyzicky přítomen, jedná se o výpočet, který umožňuje odhadnout teplotu v kabině.
Všechny ovladače ovládacího panelu klimatizace s automatickou regulací jsou elektrické.
Ovladače rozdělování, teploty a vstupu vzduchu mají krokové motorky.
Motorek ventilátoru vzduchu je řízen číslicovým signálem přes elektronický ovládací modul.
Ovládací panel klimatizace neobsahuje řídicí inteligenci funkce, která je integrovaná v řídicí jednotce BSI.
1. Automatické nastavení
Automatické nastavení motorků s reduktory skupiny klimatizace je prováděno každých 50 spuštění.
Automatické nastavení motorků s reduktory trvá maximálně 14 sekund.
Během automatického nastavování motorků s reduktory je rychlost ventilátoru vzduchu na 0, a to bez ohledu na požadavek uživatele.
2. Snímač teploty v kabině
Teplota v kabině umožňuje spolu s předvoleným požadavkem (zobrazeným) určovat tepelnou úpravu, nezbytnou pro ohřátí nebo ochlazení kabiny až na požadovanou hodnotu.
Teplota v kabině je vypočítána na základě následujících elementů :
Sonda vnější teploty
Sonda slunečního záření
Rychlost ventilátoru a rozdělení proudu vzduchu
Výpočet závisí na několika parametrech uložených do paměti při zastavení vozidla, jako jsou :
Vnější teplota
Vypočítaná teplota v kabině
Den, datum, hodina, sekunda (tyto informace umožňují vypočítat dobu zastavení)
U tohoto vozidla není teplota v kabině měřena, nýbrž počítána na základě tepelné bilance (Výsledek součtu přidaných a odvedených kalorií). Tato bilance je prováděna pro každou zónu.
Za normálního provozu.
V případě dvouzónové klimatizace je rozdíl požadavku zohledněn při regulaci a ovládací povely pro akční členy dvou zón jsou počítány nezávisle na straně řidiče a na straně spolujezdce pro dosažení požadované hodnoty. Pro akční členy obsluhující celou kabinu, jako je např. ventilátor vzduchu, je provedeno vyvážení na základě vypočítaných cílů, přičemž je přednost dána straně řidiče.
Činnost po dlouhém stání :
Stání po dobu méně než 5 hodin ; Hodnoty vnitřní a vnější teploty jsou uloženy do paměti při zastavení vozidla. Při probuzení jednotka BSI 1 určí dobu stání vozidla, poté co obdržela informace snímače slunečního záření a vnější teploty. Na základě těchto informací odhadne počítač klimatizace teplotu kabiny
Stání po dobu delší než 5 hodin ; Při probuzení jednotka BSI 1 určí dobu stání vozidla ; Po obdržení informací o vnější teplotě, slunečním záření a od sond vháněného vzduchu je teplota kabiny odhadnuta výpočtem
Po krátkém zastavení (Například zastavení na odpočinkové ploše na dálnici).Klimatizační systém obnoví svou činnost téměř ve stejném pracovním bodě jako před zastavením. Za 15 až 30 minut se teplota v kabině výrazně nezmění, jestliže se vůz nachází v oblasti s mírným podnebím, s teplotami mezi 0 °C a 30 °C
3. Funkce : Teplota
Funkce ovládání teploty je aktivní a řízená podle následujících 2 automatických režimů :
"automat. program Komfort"
"automat. program pro dobrý výhled"
2 krajní polohy "maximální chlad" a "maximální teplo", signalizované zkratkami "LO" a "HI" na displeji ovládacího panelu klimatizace s automatickou regulací, jsou požadavky, při nichž není v činnosti automatická regulace.
Požadavky "maximální chlad" a "maximální teplo" nemohou být spojeny s jedním ze 2 automatických režimů.
POKYN : Když jsou parametry klimatizace nastaveny pro "tropy", je vháněný vzduch mnohem chladnější, když je vnější teplota vyšší než 30 °C nebo 25 °C při silném slunečním záření.
----
Preto je velmi dolezite nastavenie teplotneho pasma v BSI pre spravnu funkciu (hlavne u dovezenych aut je vhodne toto prekontrolovat) a rovnako kedze v kabine nie je teplotne cidlo a funguje to na baze odhadu, ked je zaneseny pelovy filter, tak je pocitovo v kabine zima, pretoze to auto ma prednastaveny program ako ma nafukavat teplo/chlad do kabiny. Teplotu na vystupoch si to kontroluje, ale uz si nevie skontrolovat teplotu v kabine, cez zaneseny pelovy filter sa do kabiny dostava menej vzduchu ako je pozadovane a tympadom auto v podstate nekuri.
Kdezto C5 2, ma vnutorne cidlo a toto si este stale vie dotiahnut. Ked sa ale toto cidlo zanesie prachom, ktory robi na nom tepelnu izolaciu, tak si auto mysli ze je v kabine prilis teplo voci nastavenej teplote a zacne chladit. Ked ho odpojis, uvedie sa to do nudzoveho rezimu a ide na nejaku odhadovanu teplotu.
|
|
22.11.2017 14:00 -
Re: Funkcia klimatizacie
|
3112249
|
|
jruze
|
|

|
Takže v podstatě to samé u C5 II a X7 jen s tím rozdílem že odhaduje teplotu na straně spolujezdce (protože má strana řidiče přednost a proto tam umístili čidlo) , prvořadý údaj je venkovní čidlo (proto se teplota a funkce klimatizace spouští podle získaných informací z něj - jinak by nesepla klima když je v kabině zima a teplotní čidlo v poruše a kukazije nepravdivou informaci + nebo opačně),snímač osvitu mají obě a pouze regulují směr ofuku = při dopadu slunečního záření na něj přepne nahoru u obou aby ochladila řidič a spolujezdce,snímač teploty byl tak nepřsný a poruchoví že v inovaci vyřadily kontrolu a nahradili výpočtem (jak jsem psal stačí cokoli co se na něm uchytí a proto je jen kontrolní a směrodatné je venkovní a teplota výparníku) - děkuji za potvrzení. Vyzkoušej si co jsem psal - ohřeješ venkovní snímač = chladí, ochlaď = topí bez ohledu na vnitřní čidlo.
Děkuji za trpělivost a prosím ALXE o uzamknutí.
Takže v podstatě to samé u C5 II a X7 jen s tím rozdílem že odhaduje teplotu na straně spolujezdce (protože má strana řidiče přednost a proto tam umístili čidlo) , prvořadý údaj je venkovní čidlo (proto se teplota a funkce klimatizace spouští podle získaných informací z něj - jinak by nesepla klima když je v kabině zima a teplotní čidlo v poruše a kukazije nepravdivou informaci + nebo opačně),snímač osvitu mají obě a pouze regulují směr ofuku = při dopadu slunečního záření na něj přepne nahoru u obou aby ochladila řidič a spolujezdce,snímač teploty byl tak nepřsný a poruchoví že v inovaci vyřadily kontrolu a nahradili výpočtem (jak jsem psal stačí cokoli co se na něm uchytí a proto je jen kontrolní a směrodatné je venkovní a teplota výparníku) - děkuji za potvrzení. Vyzkoušej si co jsem psal - ohřeješ venkovní snímač = chladí, ochlaď = topí bez ohledu na vnitřní čidlo.
Děkuji za trpělivost a prosím ALXE o uzamknutí.
|
|
22.11.2017 14:07 -
Re: Funkcia klimatizacie
|
3112251
|
|
jumep
|
|

|
Doplnim C5 1 a C5 2 (kde je ta funkcia vylepsena o snimac realnej vlhkosti (ktory byva velmi casto zly) a doladena):
Klimatizační zařízení má za cíl vytvořit uvnitř vozidla co nejpříjemnější podmínky pro cestující.
Tyt podmínky jsou ovlivňovány následujícími faktory :
Teplota v kabině
Relativní vlhkost vzduchu
Rychlost proudění vzduchu
Čistota vzduchu
---
C5 1 a 2 skratka je principialne zavysle na vnutornom cidle teploty
Z vonkajsieho cidla urci ci je potrebne pustat kompresor klimatizacie a urcuje ci bude chciet kurit, alebo chladit. Vnutorne cidlo snima teplotu kabiny (vid. rozdiel u X7 kde tuto teplotu odhaduje) a podla poziadavky vodica nastavuje smer a teplotu ktoru ma dosiahnut v kabine. K tomu vsetkemu sa pridava snimac slnecneho ziarenia a na zaklade nastaveni vhana vzduch do kabiny. Teplotu v kabine si stale sleduje snimacom a ked dosiahne nastavenu tak upravuje znova intenzitu, smer a teplotu z vyduchov (preto v lete je to najvyraznejsie, spusta v rozohriatej kabine ventilator naplno a postupne ubera, v zime to nepusta z dovodu ze teplota vo vyparniku je nizka a tiez sa postupne zohrieva, preto az neskor fuka vacsou intenzitou - ked by bola voda v motore zohriata a radiator zahreje vyparnik a v kabine bude zima, rychlost ventilatora by sa spravala rovnako ako v lete pri chladeni). V X7 je cela tato zavislost na vnutornom teplomeri prepocitana do teoretickej funkcie, staci si otvorit okna v aute a to auto na rozdiel od C5 1 a 2 neprikuri, lebo o zmene teploty v kabine to netusi.
Doplnim C5 1 a C5 2 (kde je ta funkcia vylepsena o snimac realnej vlhkosti (ktory byva velmi casto zly) a doladena):
Klimatizační zařízení má za cíl vytvořit uvnitř vozidla co nejpříjemnější podmínky pro cestující.
Tyt podmínky jsou ovlivňovány následujícími faktory :
Teplota v kabině
Relativní vlhkost vzduchu
Rychlost proudění vzduchu
Čistota vzduchu
---
C5 1 a 2 skratka je principialne zavysle na vnutornom cidle teploty
Z vonkajsieho cidla urci ci je potrebne pustat kompresor klimatizacie a urcuje ci bude chciet kurit, alebo chladit. Vnutorne cidlo snima teplotu kabiny (vid. rozdiel u X7 kde tuto teplotu odhaduje) a podla poziadavky vodica nastavuje smer a teplotu ktoru ma dosiahnut v kabine. K tomu vsetkemu sa pridava snimac slnecneho ziarenia a na zaklade nastaveni vhana vzduch do kabiny. Teplotu v kabine si stale sleduje snimacom a ked dosiahne nastavenu tak upravuje znova intenzitu, smer a teplotu z vyduchov (preto v lete je to najvyraznejsie, spusta v rozohriatej kabine ventilator naplno a postupne ubera, v zime to nepusta z dovodu ze teplota vo vyparniku je nizka a tiez sa postupne zohrieva, preto az neskor fuka vacsou intenzitou - ked by bola voda v motore zohriata a radiator zahreje vyparnik a v kabine bude zima, rychlost ventilatora by sa spravala rovnako ako v lete pri chladeni). V X7 je cela tato zavislost na vnutornom teplomeri prepocitana do teoretickej funkcie, staci si otvorit okna v aute a to auto na rozdiel od C5 1 a 2 neprikuri, lebo o zmene teploty v kabine to netusi.
|
|
22.11.2017 14:44 -
Re: Funkcia klimatizacie
|
3112272
|
|
jruze
|
|

|
Nemá to cenu - takže vlastě dokonalejší systém X7 je vlastně chudej příbuznej C5I a II i když je vlastně dokonalejší a má čidlo na obou vstupech přiváděného vzduchu nevím na co když všechno jen odhaduje,nereaguje na venkovní čidlo a tudíž v případě vebasta nepotřebuje žádnou dodatečnou krabičku páč se asi neparkují klapky,v případě že na auto a venkovní čidlo svítí slunce vhání vzduch podle 5-hodin starého uloženého údaje - takže to vlastně není automatická klimatizace,ale stará mechanicky ovládaná s použitím el.komponentů = to je opravdu pokrok ve vývoji a to jim prošlo? čidla na nic - jen odhad (né oni je vlastně potřebují k uložení údajů kdyby auto stálo víc jak 5.hodin.
Nemá to cenu - takže vlastě dokonalejší systém X7 je vlastně chudej příbuznej C5I a II i když je vlastně dokonalejší a má čidlo na obou vstupech přiváděného vzduchu nevím na co když všechno jen odhaduje,nereaguje na venkovní čidlo a tudíž v případě vebasta nepotřebuje žádnou dodatečnou krabičku páč se asi neparkují klapky,v případě že na auto a venkovní čidlo svítí slunce vhání vzduch podle 5-hodin starého uloženého údaje - takže to vlastně není automatická klimatizace,ale stará mechanicky ovládaná s použitím el.komponentů = to je opravdu pokrok ve vývoji a to jim prošlo? čidla na nic - jen odhad (né oni je vlastně potřebují k uložení údajů kdyby auto stálo víc jak 5.hodin.:palec
|
|
22.11.2017 16:45 -
Re: Ovládání (funkce) klimatizace/topeni
|
3112367
|
|
jumep
|
|

|
jo, ako pises, nema to vyznam lebo to stale nechapes
to ze takto zalezene na teoretickej rovine je to nafigu je fakt, jedine co tym dosiahli je predidenie poruchovosti pristupnych cidiel (konkretne jedneho snimaca v kabine)
jo, ako pises, nema to vyznam lebo to stale nechapes
to ze takto zalezene na teoretickej rovine je to nafigu je fakt, jedine co tym dosiahli je predidenie poruchovosti pristupnych cidiel (konkretne jedneho snimaca v kabine)
|
|
| |
|
|