| | |
04.12.2014 18:19 -
Re: Typy a informace o motorech
|
2761084
|
|
johnny.m
|
Město: Pardubice, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 498 |
|
|
Já taky nikde nenapsal, e tam spínač nemám. navíc zicovi nefungoval a já taky omezovač nepotřebuju. Spínač je tedy nefunkční. Jen jsem nikdy neměl Citroën a ostatní auta s automatem co jsem řídil měla vdy spínač (Chrysler, M-B, BMW, LR, Kia a dalí). Prostě me to jen překvapilo
Já taky nikde nenapsal, e tam spínač nemám. :-p navíc zicovi nefungoval a já taky omezovač nepotřebuju. Spínač je tedy nefunkční. Jen jsem nikdy neměl Citroën a ostatní auta s automatem co jsem řídil měla vdy spínač (Chrysler, M-B, BMW, LR, Kia a dalí). Prostě me to jen překvapilo :-)
|
|
04.12.2014 18:35 -
Re: Typy a informace o motorech
|
2761114
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
Kdy jsem jetě vlastnil mercedesa (320 CDI, masařka) , tak tam lo řadit manuálně, nebo při lehké noze kolem 1800 otáček lehce ubrat plyn a přidat, přeřadil, nebo plynulá jízda řadil přes 2000 otáček, nebo kdy jsem potřeboval vyhnat saze, tak plyn na podlaze a automat řadil asi 3500 - 4000 otáček, samozřejmě nevím, zda toto řazení funguje stejně i u C5, nebo je to jiné. Tam jsem se na ty otáčky dostal, rychlost si u nepamatuji.
Kdy jsem jetě vlastnil mercedesa (320 CDI, masařka) , tak tam lo řadit manuálně, nebo při lehké noze kolem 1800 otáček lehce ubrat plyn a přidat, přeřadil, nebo plynulá jízda řadil přes 2000 otáček, nebo kdy jsem potřeboval vyhnat saze, tak plyn na podlaze a automat řadil asi 3500 - 4000 otáček, samozřejmě nevím, zda toto řazení funguje stejně i u C5, nebo je to jiné. Tam jsem se na ty otáčky dostal, rychlost si u nepamatuji.
|
|
04.12.2014 19:42 -
Re: Typy a informace o motorech
|
2761148
|
|
johnny.m
|
Město: Pardubice, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 498 |
|
|
jruze napsal(a): Jestli má dobře profil tak kadé biturbo má jak tempomat tak omezovač. A jel s tím na 4100 ot ? - no nevím to musel jet tak 230Km/h nebo jetě víc (i AP řadí ní a pokud bude dret plnej tak to tam nakope poměrně rychle ) já mám tedy manuál , ale jetě jsem s ním nejel přes 4000 ot - ředím tak při +- 3000ot a to 1,3 hrabe a trojka k tomu nemá daleko , mimo to 3. a 3000ot u překračuji vechny povolené limity Km/h u nás .
Sorry jruze, ale AP mi řadí při plném plynu v otáčkách přes 4000 určitě, a v sobotu sednu do auta a ohřeju ho, tak to schválně zkusím. Na konci nějaké obce to snad ani nebude na poruseni rychlosti .
Sorry jruze, ale AP mi řadí při plném plynu v otáčkách přes 4000 určitě, a v sobotu sednu do auta a ohřeju ho, tak to schválně zkusím. Na konci nějaké obce to snad ani nebude na poruseni rychlosti :-p:-p.
|
|
04.12.2014 19:44 -
Re: Typy a informace o motorech
|
2761149
|
|
jruze
|
|
|
63zdenda napsal(a): Kdy jsem jetě vlastnil mercedesa (320 CDI, masařka) , tak tam lo řadit manuálně, nebo při lehké noze kolem 1800 otáček lehce ubrat plyn a přidat, přeřadil, nebo plynulá jízda řadil přes 2000 otáček, nebo kdy jsem potřeboval vyhnat saze, tak plyn na podlaze a automat řadil asi 3500 - 4000 otáček, samozřejmě nevím, zda toto řazení funguje stejně i u C5, nebo je to jiné. Tam jsem se na ty otáčky dostal, rychlost si u nepamatuji.
Teď jsem jel kousek po dálnici 6. 2500ot a rychlost malinko přes 150Km/h(nemohl jsem víc je to jen dva Km a pořád se někdo motal) nedovedu si vybavit (nepamatuji se přesně) kolik by to jelo na jednotlivé rychlosti při 4000ot ja to tolik netočím max 3000ot a řadím,jestli si pamatuji tak z Chorvatska 200Km/h a 3500ot) - ně to stačí , sice jsem se pírkrát nechal vyhecovat na 230Km/h ale otáčky si nevybavuji.
Teď jsem jel kousek po dálnici 6. 2500ot a rychlost malinko přes 150Km/h(nemohl jsem víc je to jen dva Km a pořád se někdo motal) nedovedu si vybavit (nepamatuji se přesně) kolik by to jelo na jednotlivé rychlosti při 4000ot ja to tolik netočím max 3000ot a řadím,jestli si pamatuji tak z Chorvatska 200Km/h a 3500ot) - ně to stačí , sice jsem se pírkrát nechal vyhecovat na 230Km/h ale otáčky si nevybavuji.:nevim
|
|
04.12.2014 20:14 -
Re: Typy a informace o motorech
|
2761162
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Otáčky jdou při jednom rychlostním stupni lineárně. Jestlie teda při 2500ot/min jede ryhlostí 150km/h, tak se z toho krásně spočítá, e na 230 km/h potřebuje 3833ot/min.
Otáčky jdou při jednom rychlostním stupni lineárně. Jestlie teda při 2500ot/min jede ryhlostí 150km/h, tak se z toho krásně spočítá, e na 230 km/h potřebuje 3833ot/min. ;-)
:-d
|
|
04.12.2014 20:45 -
Re: Typy a informace o motorech
|
2761182
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
jruze napsal(a): Teď jsem jel kousek po dálnici 6. 2500ot a rychlost malinko přes 150Km/h(nemohl jsem víc je to jen dva Km a pořád se někdo motal) nedovedu si vybavit (nepamatuji se přesně) kolik by to jelo na jednotlivé rychlosti při 4000ot ja to tolik netočím max 3000ot a řadím,jestli si pamatuji tak z Chorvatska 200Km/h a 3500ot) - ně to stačí , sice jsem se pírkrát nechal vyhecovat na 230Km/h ale otáčky si nevybavuji.
Ty má manuál, já jsem psal o automatu, pouze jsem reagoval e těch 4000 otáček se dá docílit, ono také na těchto otáčkách záleí jestli jede dvou nebo třílitr, tam ta rychlost také bude jinde, jinak o Tobě a Tvém oři jsem nikdy nepochyboval.
Jenom si pamatuji, e ta krajina z Děčína do Ustí se nějak tak mihotala, utekla hrozně rychle, jestli stáli čerti, dodnes nevím, ádná momentka s věnováním nepřila, tak asi vechno ok.
Ty má manuál, já jsem psal o automatu, pouze jsem reagoval e těch 4000 otáček se dá docílit, ono také na těchto otáčkách záleí jestli jede dvou nebo třílitr, tam ta rychlost také bude jinde, jinak o Tobě a Tvém oři jsem nikdy nepochyboval. :-d
Jenom si pamatuji, e ta krajina z Děčína do Ustí se nějak tak mihotala, utekla hrozně rychle, jestli stáli čerti, dodnes nevím, ádná momentka s věnováním nepřila, tak asi vechno ok. :-)) :-))))
|
|
04.12.2014 22:40 -
Re: Typy a informace o motorech
|
2761242
|
|
johnny.m
|
Město: Pardubice, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 498 |
|
|
To jsem se zas do něčeho pustil .
jruze: zas tolik km s biturbem nalítáno nemám, nejezdím s ním denně, abych ho měl tak moc v rukách, ale fakt mám pocit e automat kvaltuje nad 4000 při plném plynu... Ano, není potřeba to tolik točit, s bídou přelezu 2500 ot./min. a u to letí jako drak. Běně to automat drí cca 1300 - 2000 ot./min. .
63zdenda: tohle řazení u automatů miluju, biturbo se takhle taky nechá přemluvit plynem na přeřazení, otáčky pro běný provoz viz. výe
To jsem se zas do něčeho pustil :-)))):-)))):-)))).
jruze: zas tolik km s biturbem nalítáno nemám, nejezdím s ním denně, abych ho měl tak moc v rukách, ale fakt mám pocit e automat kvaltuje nad 4000 při plném plynu... Ano, není potřeba to tolik točit, s bídou přelezu 2500 ot./min. a u to letí jako drak. Běně to automat drí cca 1300 - 2000 ot./min. :-).
63zdenda: tohle řazení u automatů miluju, biturbo se takhle taky nechá přemluvit plynem na přeřazení, otáčky pro běný provoz viz. výe;-)
|
|
04.12.2014 22:51 -
Re: Typy a informace o motorech
|
2761248
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
johnny.m napsal(a): To jsem se zas do něčeho pustil .
jruze: zas tolik km s biturbem nalítáno nemám, nejezdím s ním denně, abych ho měl tak moc v rukách, ale fakt mám pocit e automat kvaltuje nad 4000 při plném plynu... Ano, není potřeba to tolik točit, s bídou přelezu 2500 ot./min. a u to letí jako drak. Běně to automat drí cca 1300 - 2000 ot./min. .
63zdenda: tohle řazení u automatů miluju, biturbo se takhle taky nechá přemluvit plynem na přeřazení, otáčky pro běný provoz viz. výe
Díky za odpověď, nevěděl jsem jestli ty automaty reagujou stejně na řazení jako jsem měl u M-B, určitě bude spokojenej s biturbem, moc lidí si tady na ně nestěují, nezbývá ne tie závidět.
Díky za odpověď, nevěděl jsem jestli ty automaty reagujou stejně na řazení jako jsem měl u M-B, určitě bude spokojenej s biturbem, moc lidí si tady na ně nestěují, nezbývá ne tie závidět. ;-)
|
|
05.12.2014 00:08 -
Re: Typy a informace o motorech
|
2761270
|
|
Světlono
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 179 |
|
|
Juras555 napsal(a): Ale je to jednoduchý, řeí se otáčky a rychlost na určitý zařazený stupen, co je lineární. Jestli se to výkonově utáhne díky odporu vzduchu je věc druhá, ale pro tohle konkrétně irelevantní.
Lineární to nemůe být. Take jinými slovy se tu jen planě akademicky teoretizuje na téma, e pokud to ve 150 točí 2500 ot., tak to ve 230 bude točit 3833 ot.??? Ale kde? Někde na válcích? Jestli je to taková laboratorní spekulace, tak by ta debata byla bezcenná. Nebo není důleité kolik by to doopravdy točilo ve 230? Myslel jsem, e to se tu autor pokouí odvodit. Představovat si, e rychlost bude stoupat lineárně s otáčkami je úplně k ničemu nebo spíe k smíchu.
Lineární to nemůe být. Take jinými slovy se tu jen planě akademicky teoretizuje na téma, e pokud to ve 150 točí 2500 ot., tak to ve 230 bude točit 3833 ot.??? Ale kde? Někde na válcích? Jestli je to taková laboratorní spekulace, tak by ta debata byla bezcenná. Nebo není důleité kolik by to doopravdy točilo ve 230? Myslel jsem, e to se tu autor pokouí odvodit. Představovat si, e rychlost bude stoupat lineárně s otáčkami je úplně k ničemu nebo spíe k smíchu. :-))))
|
|
05.12.2014 00:57 -
Re: Typy a informace o motorech
|
2761285
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
U jsem nechtěl reagovat, kdy to udělali jiní za mě, ale musím. K smíchu jsi ty s tvým tvrzením.
Dovede si představit ozubený soukolí, který prokluzuje? Já ne. A jestlie takovými zuby je propojen motor přes převodovku s kolama, tak mi uka to místo, kde se nějaká ta otáčka motoru vytratí. Je to stejný nesmysl, jako kdybys tvrdil, e jeden píst na stejný klice s druhým pístem bude mít ve větru miň zdvihů ne ten druhý. Prostě to nejde. Jestlie motor otočí klikou o jednu otáčku a kolo se pootočí třeba jen o jeden úhlový stupeň, tak při dvou otáčkách motoru to musí být na kole stupně dva. Při 360 otáčkách motoru to musí být jedna celá otáčka kola. Pokud teda nepřeřadí na jiný převodový stupeň. A je úplně jedno, jestli fouká vítr do zad nebo do ksichtu. Je to pevný spojení bez monosti změny. Take ten jednoduchý výpočet je opravdu jednoduchý a platí.
U jsem nechtěl reagovat, kdy to udělali jiní za mě, ale musím. K smíchu jsi ty s tvým tvrzením.
Dovede si představit ozubený soukolí, který prokluzuje? Já ne. A jestlie takovými zuby je propojen motor přes převodovku s kolama, tak mi uka to místo, kde se nějaká ta otáčka motoru vytratí. Je to stejný nesmysl, jako kdybys tvrdil, e jeden píst na stejný klice s druhým pístem bude mít ve větru miň zdvihů ne ten druhý. Prostě to nejde. Jestlie motor otočí klikou o jednu otáčku a kolo se pootočí třeba jen o jeden úhlový stupeň, tak při dvou otáčkách motoru to musí být na kole stupně dva. Při 360 otáčkách motoru to musí být jedna celá otáčka kola. Pokud teda nepřeřadí na jiný převodový stupeň. A je úplně jedno, jestli fouká vítr do zad nebo do ksichtu. Je to pevný spojení bez monosti změny. Take ten jednoduchý výpočet je opravdu jednoduchý a platí.
|
|
05.12.2014 10:07 -
Re: Typy a informace o motorech
|
2761396
|
|
Světlono
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 179 |
|
|
Ví co drahý kolego, má zrovna ten motor o kterém se diskutovalo, zkus to. Natoč to na mobil. Jestli v reálu dosáhne teoretických hodnot, těch které tu byly uváděné, tak má u mě flaku domácí slivovice.
Ví co drahý kolego, má zrovna ten motor o kterém se diskutovalo, zkus to.;-) Natoč to na mobil. Jestli v reálu dosáhne teoretických hodnot, těch které tu byly uváděné, tak má u mě flaku domácí slivovice. :palec
|
|
05.12.2014 11:05 -
Re: Typy a informace o motorech
|
2761406
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
To jako myslí, e s tím budu lítat 230 s mobilem v ruce? Ty jsi fakt veselá kopa. Zkus si to sám. Ale upozorňuju tě, e to nezjistí ani s deseti mobilama. Z ukazatele rychlosti ani z otáčkoměru nedokáe tak přesně odečíst skutečný hodnoty. Max. s přesností 5 km/h, u otáčkoměru tak asi kolem 50 otáček. Můj výpočet vychází z fiktivní hodnoty jen tak odhadnutý Jarouem. e teda v asi 150km/h točil motor asi 2500ot/min. Pokud by tohle byly přesný hodnoty, tak i můj výsledek by byl přesný. Stejně jako je správný a přesný výpočet. Ale jako informace o chování motoru to bohatě stačí i s těma odhadnutýma hodnotama. Jestli to nestačí tobě, tak si to holt musí vyzkouet.
To jako myslí, e s tím budu lítat 230 s mobilem v ruce? Ty jsi fakt veselá kopa. Zkus si to sám. Ale upozorňuju tě, e to nezjistí ani s deseti mobilama. Z ukazatele rychlosti ani z otáčkoměru nedokáe tak přesně odečíst skutečný hodnoty. Max. s přesností 5 km/h, u otáčkoměru tak asi kolem 50 otáček. Můj výpočet vychází z fiktivní hodnoty jen tak odhadnutý Jarouem. e teda v asi 150km/h točil motor asi 2500ot/min. Pokud by tohle byly přesný hodnoty, tak i můj výsledek by byl přesný. Stejně jako je správný a přesný výpočet. Ale jako informace o chování motoru to bohatě stačí i s těma odhadnutýma hodnotama. Jestli to nestačí tobě, tak si to holt musí vyzkouet.
|
|
05.12.2014 12:52 -
Re: Typy a informace o motorech
|
2761423
|
|
johnny.m
|
Město: Pardubice, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 498 |
|
|
Tady přikládám graf rychlosti vs. otáčky motoru a zařazená rychlost. Je vidět, e to je lineární. Je to pro AM6, pokud chcete i manuál, najdu si někde převodové poměry a dám ho sem taky.
Tady přikládám graf rychlosti vs. otáčky motoru a zařazená rychlost. Je vidět, e to je lineární. Je to pro AM6, pokud chcete i manuál, najdu si někde převodové poměry a dám ho sem taky.
Přílohy: am6_GR.png ( 33709b ) - Zpřevodování AM6 |
|
05.12.2014 13:49 -
Re: Typy a informace o motorech
|
2761456
|
|
vasa
|
Město: Osečná, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 78 |
|
|
To Světlono: Věř, e Mikra má pravdu To o co jde tobě je, e to ten motor výkonově nezvládne. Take dejme tomu já s 2.0HDi bych prostě na estku nemohl točit 4000ot. a jet 230, protoe to prostě ten motor u nepřetlačí vechny odpory (vzduch, valení, příp. stoupání a zrychlení). Kdeto Mikra s biturbem má víc výkonu a ty odpory třeba jetě přetlačí, take by mu to při těch 4000ot. 230km/h jelo. Pomineme pro tento příklad rozdílné zpřevodování 2.0 a 2.2.
Pro 2.0HDi 100kW by závislost rychlosti na otáčkách byla asi takováto...
A jak je vidět na druhém grafu, při plusmínus 210km/h (protne se červená čára se zelenou) u nemůu rychlost zvyovat, by otáčky nejsou na omezovači, nedostává se mi toti u výkon k překonání odporů...
(Je to teoretický výpočet co jsem dělal do koly semestrální práci celkem to sedí.)
To Světlono: Věř, e Mikra má pravdu;-) To o co jde tobě je, e to ten motor výkonově nezvládne. Take dejme tomu já s 2.0HDi bych prostě na estku nemohl točit 4000ot. a jet 230, protoe to prostě ten motor u nepřetlačí vechny odpory (vzduch, valení, příp. stoupání a zrychlení). Kdeto Mikra s biturbem má víc výkonu a ty odpory třeba jetě přetlačí, take by mu to při těch 4000ot. 230km/h jelo. Pomineme pro tento příklad rozdílné zpřevodování 2.0 a 2.2.
Pro 2.0HDi 100kW by závislost rychlosti na otáčkách byla asi takováto...
A jak je vidět na druhém grafu, při plusmínus 210km/h (protne se červená čára se zelenou) u nemůu rychlost zvyovat, by otáčky nejsou na omezovači, nedostává se mi toti u výkon k překonání odporů...
(Je to teoretický výpočet co jsem dělal do koly semestrální práci :-) celkem to sedí.)
Přílohy: 2.0hdi rychlost-otáčky.jpg ( 839095b ) - Graf závislosti rychlosti na otáčkách motoru 2.0hdi moment.jpg ( 1119293b ) - Graf momentové charakteristiky |
|
05.12.2014 15:27 -
Re: Typy a informace o motorech
|
2761499
|
|
Světlono
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 179 |
|
|
Omlouvám se vem, jsem jen prostý venkovan, take pokud správně sepnuly kontakty v mém poněkud zabrděném mozku, nesprávně jsem na začátku pochopil, e se jen akademicky bavíte, e by takhle měly plynule stoupat otáčky s rychlostí, ale debata se netýkala reálu, protoe tam to tak lehce nepůjde? Pokud je to takhle, tak se na 100 000x omlouvám, e jsem do této diskuse vstupoval.
Omlouvám se vem, jsem jen prostý venkovan, take pokud správně sepnuly kontakty v mém poněkud zabrděném mozku, nesprávně jsem na začátku pochopil, e se jen akademicky bavíte, e by takhle měly plynule stoupat otáčky s rychlostí, ale debata se netýkala reálu, protoe tam to tak lehce nepůjde? Pokud je to takhle, tak se na 100 000x omlouvám, e jsem do této diskuse vstupoval. :-((((
|
|
| |
|
|