| | |
04.03.2017 10:19 -
Re: Karoserie - oprava laku
|
3046284
|
|
tankista
|
Město: Hlubočky 3, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 88 |
|
|
Zdravím.Chtěl bych navázat na toto téma a zeptat se jestli máte někdo zkuenosti,nebo dobré zkuenosti s autokosmetikou co obsahuje nanočástice-tzv nanotechnologie.Blíí se teplé počasí a chtěl bych si něco takového koupit a mazlíka ručně umýt.S nano se roztrhl pytel a já nevím který výrobek by mohl být lepí,ale nechci kupovat zrovna předraený Pikatec.
Zdravím.Chtěl bych navázat na toto téma a zeptat se jestli máte někdo zkuenosti,nebo dobré zkuenosti s autokosmetikou co obsahuje nanočástice-tzv nanotechnologie.Blíí se teplé počasí a chtěl bych si něco takového koupit a mazlíka ručně umýt.S nano se roztrhl pytel a já nevím který výrobek by mohl být lepí,ale nechci kupovat zrovna předraený Pikatec.
|
|
14.03.2017 11:29 -
Re: Péče o exteriér auta
|
3049470
|
|
tankista
|
Město: Hlubočky 3, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 88 |
|
|
Po dlouhé úvaze jsme si koupil sadu kosmetiky s nanočásticemi,nechci tu dělat reklamu ale pokud se osvědčí tak můu napsat jak se jmenuje U jen aby bylo hezké počasí at to můu aplikovat na mazlíka
Po dlouhé úvaze jsme si koupil sadu kosmetiky s nanočásticemi,nechci tu dělat reklamu ale pokud se osvědčí tak můu napsat jak se jmenuje :-p U jen aby bylo hezké počasí at to můu aplikovat na mazlíka :-))))
|
|
14.03.2017 13:49 -
Re: Péče o exteriér auta
|
3049485
|
|
xsedmička
|
Město: Kutná Hora, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 118 |
|
|
Já u to mám za sebou--včera celé odpoledne téměř do 18.00 u si tak velké auto pořizovat nebudu.Pouíl jsem prvně nano-tech od elvy.Tu teda pouívám hodně let,ale jen tvrdé vosky ted jsem koupil s jemnými brusnými částicemi a udělal test vosk a vedle nano-tech.Vosk neměl tak čistý odraz jako nano. tak jsem si dal práci a ten nano-tech nanesl a přeletil vypadá to pěkně ted uvidíme jak dlouho to vydrí.U přemýlím nad elektr. letičkou máte někdo zkuenosti?Léta přibývají a ruce napůl zchromlétak něco co ulehčí práci s nanáením i letěním zároveň.
Já u to mám za sebou--včera celé odpoledne téměř do 18.00 u si tak velké auto pořizovat nebudu.Pouíl jsem prvně nano-tech od elvy.Tu teda pouívám hodně let,ale jen tvrdé vosky ted jsem koupil s jemnými brusnými částicemi a udělal test vosk a vedle nano-tech.Vosk neměl tak čistý odraz jako nano. tak jsem si dal práci a ten nano-tech nanesl a přeletil vypadá to pěkně ted uvidíme jak dlouho to vydrí.U přemýlím nad elektr. letičkou máte někdo zkuenosti?Léta přibývají a ruce napůl zchromlé:-(tak něco co ulehčí práci s nanáením i letěním zároveň.
|
|
15.03.2017 06:58 -
Re: Péče o exteriér auta
|
3049793
|
|
spacekj
|
Město: Brno, Auto: Audi A4 2013 1,8TFSI 172kW | Počet příspěvků: 93 |
|
|
U mám pár letou zkuenost s detailingem a renovací laku a shrnul bych to asi nějak takhle. "Letěnka", nebo spí letící pasty není problém pouít na jakékoliv barvě (nejsou speciální podle odstínů). Chce to pouít právě letičku, rukou to prostě nejde, a to vůbec. Pasta se nezahřeje a nemá správnou ani teplotu, ani rychlost pohybu po laku (otáčky letičky). Z podobného důvodu nejde ani pouít vrtačka, či úhlová bruska (nedrí konstantní rychlost při zatíení). Člověk musí počítat, e pořádná péče o auto je na dýl jak jeden den. Ale stojí to za to.
Shrnout by to lo do bodů:
-Ruční mytí metodou dvou kýblů. Jeden se amponem, druhý čistá voda na vyprání rukavice (aby se nepinila ta se amponem)
-Oplach od amponu
-Clay. Je to taková plastelínová hmota, který vytahá z laku mikročástice bordelu a bordel, co nejde rukavicí např. asfalt a zbytky poletující rzi (na to se dá pouít i chem. čistič přímo na asfalt a rez aby se clay zbytečně nepinil moc).
-Znovu oplach a suení mikrovláknem (za jelenici by člověk zaslouil přes prsty).
-Na řadu příchází samotná renovace a ta se odvíjí od míry pokození laku. Já pouívám pasty od Menzerny a kotouče 3M, Letička DoDo Juice SpinDoctor 2. Technika je věc, kterou se člověk musí naučit, velice pomáhají YouTube videa. Letění můe být 1-3 fázové, při velkých defektech i jemný smirek před samotným letěním.
-Po letění by se mělo auto odmastit za pomoci Isopropylalkoholu
-Nanesení přípravku pod vosk (zlepuje návaznost lak-vosk). Pouívám DoDo Juice Lime Prime (velice dobře hodnocený).
-Nakonec nanesení vosku. Zde můe jít o organický (carnauba), který ale vydrí méně ne plná syntetika (nemá tak pěkný odlesk). Jsou i kombinace. Organika vydrí tak 2 měsíce, syntetika i půl roku.
Asi takhle je to zjednoduené. Je to prostě dost práce, ale mně to pak dělá hroznou radost
U mám pár letou zkuenost s detailingem a renovací laku a shrnul bych to asi nějak takhle. "Letěnka", nebo spí letící pasty není problém pouít na jakékoliv barvě (nejsou speciální podle odstínů). Chce to pouít právě letičku, rukou to prostě nejde, a to vůbec. Pasta se nezahřeje a nemá správnou ani teplotu, ani rychlost pohybu po laku (otáčky letičky). Z podobného důvodu nejde ani pouít vrtačka, či úhlová bruska (nedrí konstantní rychlost při zatíení). Člověk musí počítat, e pořádná péče o auto je na dýl jak jeden den. Ale stojí to za to.
Shrnout by to lo do bodů:
-Ruční mytí metodou dvou kýblů. Jeden se amponem, druhý čistá voda na vyprání rukavice (aby se nepinila ta se amponem)
-Oplach od amponu
-Clay. Je to taková plastelínová hmota, který vytahá z laku mikročástice bordelu a bordel, co nejde rukavicí např. asfalt a zbytky poletující rzi (na to se dá pouít i chem. čistič přímo na asfalt a rez aby se clay zbytečně nepinil moc).
-Znovu oplach a suení mikrovláknem (za jelenici by člověk zaslouil přes prsty).
-Na řadu příchází samotná renovace a ta se odvíjí od míry pokození laku. Já pouívám pasty od Menzerny a kotouče 3M, Letička DoDo Juice SpinDoctor 2. Technika je věc, kterou se člověk musí naučit, velice pomáhají YouTube videa. Letění můe být 1-3 fázové, při velkých defektech i jemný smirek před samotným letěním.
-Po letění by se mělo auto odmastit za pomoci Isopropylalkoholu
-Nanesení přípravku pod vosk (zlepuje návaznost lak-vosk). Pouívám DoDo Juice Lime Prime (velice dobře hodnocený).
-Nakonec nanesení vosku. Zde můe jít o organický (carnauba), který ale vydrí méně ne plná syntetika (nemá tak pěkný odlesk). Jsou i kombinace. Organika vydrí tak 2 měsíce, syntetika i půl roku.
Asi takhle je to zjednoduené. Je to prostě dost práce, ale mně to pak dělá hroznou radost :-d
|
|
15.03.2017 09:58 -
Re: Péče o exteriér auta
|
3049869
|
|
xsedmička
|
Město: Kutná Hora, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 118 |
|
|
Tak to je sluný,ale takovouhle výbavu si pořídit na moji stříbrnou metalízu by bylo asi zbytečné-jo na tmavou metlu tam u by to bylo opravdu vidět.Mně bude určitě stačit nějaká letička hlavně aby uetřila práci s voskem a letěním.Já to dělám tak e auto ostříkám doma vapkou,dojedu na myčku tam ho ostříkají jetě jednou kartáče a vysuit-přijedu domů ostříkám vapkou-umyju vlanou jarovou vodou ostříkám vap.-umyju autoamponem ostříkám vap. osuím a druhý den jdu nanáet vosk a letít.U mého citr. který jezdil v 5 let německu a neviděl ádný vosk krom myčky,u toho moc zachranovat nejde ani se to finančně nevyplatí,tak se aspoň trochu snaím aby se z laku nestala zoxidovaná hrůza.
Tak to je sluný,ale takovouhle výbavu si pořídit na moji stříbrnou metalízu by bylo asi zbytečné-jo na tmavou metlu tam u by to bylo opravdu vidět.Mně bude určitě stačit nějaká letička hlavně aby uetřila práci s voskem a letěním.Já to dělám tak e auto ostříkám doma vapkou,dojedu na myčku tam ho ostříkají jetě jednou kartáče a vysuit-přijedu domů ostříkám vapkou-umyju vlanou jarovou vodou ostříkám vap.-umyju autoamponem ostříkám vap. osuím a druhý den jdu nanáet vosk a letít.U mého citr. který jezdil v 5 let německu a neviděl ádný vosk krom myčky,u toho moc zachranovat nejde ani se to finančně nevyplatí,tak se aspoň trochu snaím aby se z laku nestala zoxidovaná hrůza.
|
|
15.03.2017 10:31 -
Re: Péče o exteriér auta
|
3049887
|
|
spacekj
|
Město: Brno, Auto: Audi A4 2013 1,8TFSI 172kW | Počet příspěvků: 93 |
|
|
Ideálně je mít tu výbavu pro více aut, a je to více rentabilní no. Jinak i stříbrná barva vypadá jinak po korekci I kdy není takový rozdíl jako tmavá (obzvlátě metla), nebo třeba i bílá. Jinak na kartáče jsem jel s C5 asi 2x a po korekci u nikdy, s novým autem jsem byl jednou kdy jsem ho teď v zimě koupil a nebyla monost pořádné péče (hlavně pořádný vosk), protoe stejně budu dělat korekci. Jinak kartáče docela dost ničí lak a způsobují tzv. swirls (mikrokrábance). Ono sice jezdil 5 let, ale stačí nechat rozletit a lak je jako nový (vlastně klidně hezčí, ne v saloně tam u to někdo udlal a pokrábal větinou). Pak to u chce jen dobrou péči a hlavně nejezdit na ty kartáče Pravdou je, e pro větinu okolí jsem úchyl co furt udlá auto a je to vlastně diagnóza Autem se prý má jezdit. To ano, ale taky nechodím v botách od hnoja a čistím je třeba týdně
Ideálně je mít tu výbavu pro více aut, a je to více rentabilní no. Jinak i stříbrná barva vypadá jinak po korekci :-) I kdy není takový rozdíl jako tmavá (obzvlátě metla), nebo třeba i bílá. Jinak na kartáče jsem jel s C5 asi 2x a po korekci u nikdy, s novým autem jsem byl jednou kdy jsem ho teď v zimě koupil a nebyla monost pořádné péče (hlavně pořádný vosk), protoe stejně budu dělat korekci. Jinak kartáče docela dost ničí lak a způsobují tzv. swirls (mikrokrábance). Ono sice jezdil 5 let, ale stačí nechat rozletit a lak je jako nový (vlastně klidně hezčí, ne v saloně tam u to někdo udlal a pokrábal větinou). Pak to u chce jen dobrou péči a hlavně nejezdit na ty kartáče :-) Pravdou je, e pro větinu okolí jsem úchyl co furt udlá auto a je to vlastně diagnóza :-)))) Autem se prý má jezdit. To ano, ale taky nechodím v botách od hnoja a čistím je třeba týdně ;-)
|
|
15.03.2017 11:03 -
Re: Péče o exteriér auta
|
3049895
|
|
xsedmička
|
Město: Kutná Hora, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 118 |
|
|
Já jsem tady taky za podivína který má stále čisté auto,ale to mi nevadí-nejlepí je kdy jde někdo okolo...jeí ty to zase meje vdyt ti to auto shnije.Nejlepí pokud mi to řekne soused který si koupil(novou) suzuki sx4 s krásnou hnědou metlou a umyje ji před barákem jedním kýblem amponu mně nedělá problém umýt auto 2x týdně jen pokadé před mytím pouívam vapku.Kdy jsem si koupil novou thali 1,5dci v edé metle tak ta neviděla po 3 roky co jsem ji vlastnil myčku pouze vap., houbu s amponem a vosk.
Jetě kdy jsem koupil 4 letýho mercedesa ve stř.metle z It. tak ten lak byl divnej(oklivej).Dal jsem si trochu práce a věnoval mu celý den 2xmytí jarem,1x amponem,odstrnění asfaltu,vyčitění laku nějakým přípravkem(nevím co to bylo) pak voskování s nějakým brusivem to u dalo práci,ale nejhorí bylo letění na tom jsem málem nechal ruce-po týdnu opět mytí a vosk ten u el nanáet podstatně líp a rozletění lo dobře. Výsledek byl opravdu ohromnej ta stř. metla se neuvěřitelně rozzářila
Já jsem tady taky za podivína který má stále čisté auto,ale to mi nevadí-nejlepí je kdy jde někdo okolo...jeí ty to zase meje vdyt ti to auto shnije:-)))).Nejlepí pokud mi to řekne soused který si koupil(novou) suzuki sx4 s krásnou hnědou metlou a umyje ji před barákem jedním kýblem amponu:-(((( mně nedělá problém umýt auto 2x týdně jen pokadé před mytím pouívam vapku.Kdy jsem si koupil novou thali 1,5dci v edé metle tak ta neviděla po 3 roky co jsem ji vlastnil myčku pouze vap., houbu s amponem a vosk.
Jetě kdy jsem koupil 4 letýho mercedesa ve stř.metle z It. tak ten lak byl divnej(oklivej).Dal jsem si trochu práce a věnoval mu celý den 2xmytí jarem,1x amponem,odstrnění asfaltu,vyčitění laku nějakým přípravkem(nevím co to bylo) pak voskování s nějakým brusivem to u dalo práci,ale nejhorí bylo letění na tom jsem málem nechal ruce-po týdnu opět mytí a vosk ten u el nanáet podstatně líp a rozletění lo dobře. Výsledek byl opravdu ohromnej ta stř. metla se neuvěřitelně rozzářila:palec
|
|
15.03.2017 11:24 -
Re: Péče o exteriér auta
|
3049897
|
|
artsvec
|
Město: Suice, Auto: Opel Insignia Country Tourer 1.6 16V - 200 koní | Počet příspěvků: 650 |
|
|
Onehdy v TopGearu dělali test, které mytí nejméně pokodí lak. Ruční mytí, mytí vapkou a mytí v myčce s kartáčema. Byl jsem velice překvapený, ale nejméně pokozený byl lak z myčky s kartáčema.
Onehdy v TopGearu dělali test, které mytí nejméně pokodí lak. Ruční mytí, mytí vapkou a mytí v myčce s kartáčema. Byl jsem velice překvapený, ale nejméně pokozený byl lak z myčky s kartáčema.
|
|
15.03.2017 12:08 -
Re: Péče o exteriér auta
|
3049927
|
|
spacekj
|
Město: Brno, Auto: Audi A4 2013 1,8TFSI 172kW | Počet příspěvků: 93 |
|
|
Jo tak to si asi můeme v rámci mytí a jeho frekvenci podat ruce Pravda je, e nanáet ve ručně nebo to přelíznout na pomalo letičkou je 100 a 1. Na bazaru se dají sehnat letičky za rozumný peníz, a tak do 4 tisíc se dá sehnat tím pádem sada na nanáení aspoň podkladu a vosku samotného co se hodí.
Jo tak to si asi můeme v rámci mytí a jeho frekvenci podat ruce :-d Pravda je, e nanáet ve ručně nebo to přelíznout na pomalo letičkou je 100 a 1. Na bazaru se dají sehnat letičky za rozumný peníz, a tak do 4 tisíc se dá sehnat tím pádem sada na nanáení aspoň podkladu a vosku samotného co se hodí.
|
|
15.03.2017 19:28 -
Re: Péče o exteriér auta
|
3050221
|
|
robo
|
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 1083 |
|
|
mozem vas ubezpecit ze prejdete iba 1x umyvarkou a lak je v prdeli.
toto som urobil s dvoma autami a slniecka jak vysite.
s dalsimi dvoma autami c4 a c5 som nikdy na umyvarke nebol.
iste doskriabete to aj s spongiou ci mikrovlaknom z tesca pri rucnom umyvani.
pri 2 kyblovej metode pisane vyssie treba ale kupit rukavicu z ovcej vlny s dlhym vlaknom.
asi takto - rucne rozprasit snow foam - zabudol som jak sa to povie normalne
nechat posobit .
umyt wapkou. na zazratu spinu pouzit napriklad Surfex. zasa umyt . to je predumytie. prec prach co poskriabe pri rucnom umyvani
co sa tyka samponu, odporucam priliat do samponu ONR [Optimum no rinse] obsahuje polymery proti poskriabaniu pri umyvani
umyt dvojvedrovkou , oplach wap
este mokre nastriekat Hydro2. rozprasit wapkou,
hotovo, pouzit prudky vyjazd najlepsie nad 100vkou, auto je osusene
za 4 roky ziadne mikroskrabance.....[ale kopec casu a penazi ]
ak ste lak po niekom zdedili, to je uz ina kapitola,
mozem vas ubezpecit ze prejdete iba 1x umyvarkou a lak je v prdeli.
toto som urobil s dvoma autami a slniecka jak vysite.
s dalsimi dvoma autami c4 a c5 som nikdy na umyvarke nebol.
iste doskriabete to aj s spongiou ci mikrovlaknom z tesca pri rucnom umyvani.
pri 2 kyblovej metode pisane vyssie treba ale kupit rukavicu z ovcej vlny s dlhym vlaknom.
asi takto - rucne rozprasit snow foam - zabudol som jak sa to povie normalne
nechat posobit .
umyt wapkou. na zazratu spinu pouzit napriklad Surfex. zasa umyt . to je predumytie. prec prach co poskriabe pri rucnom umyvani
co sa tyka samponu, odporucam priliat do samponu ONR [Optimum no rinse] obsahuje polymery proti poskriabaniu pri umyvani
umyt dvojvedrovkou , oplach wap
este mokre nastriekat Hydro2. rozprasit wapkou,
hotovo, pouzit prudky vyjazd najlepsie nad 100vkou, auto je osusene
za 4 roky ziadne mikroskrabance.....[ale kopec casu a penazi ]
ak ste lak po niekom zdedili, to je uz ina kapitola,
|
|
15.03.2017 20:34 -
Re: Péče o exteriér auta
|
3050253
|
|
Majo77
|
Město: Pieany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 148 |
|
|
robo napsal(a): mozem vas ubezpecit ze prejdete iba 1x umyvarkou a lak je v prdeli.
toto som urobil s dvoma autami a slniecka jak vysite.
s dalsimi dvoma autami c4 a c5 som nikdy na umyvarke nebol.
iste doskriabete to aj s spongiou ci mikrovlaknom z tesca pri rucnom umyvani.
pri 2 kyblovej metode pisane vyssie treba ale kupit rukavicu z ovcej vlny s dlhym vlaknom.
asi takto - rucne rozprasit snow foam - zabudol som jak sa to povie normalne
nechat posobit .
umyt wapkou. na zazratu spinu pouzit napriklad Surfex. zasa umyt . to je predumytie. prec prach co poskriabe pri rucnom umyvani
co sa tyka samponu, odporucam priliat do samponu ONR [Optimum no rinse] obsahuje polymery proti poskriabaniu pri umyvani
umyt dvojvedrovkou , oplach wap
este mokre nastriekat Hydro2. rozprasit wapkou,
hotovo, pouzit prudky vyjazd najlepsie nad 100vkou, auto je osusene
za 4 roky ziadne mikroskrabance.....[ale kopec casu a penazi ]
ak ste lak po niekom zdedili, to je uz ina kapitola,
Slovenský ekvivalent pre Snow foam je aktívna pena. Ten produkt je vlastne určený na plnenie nádobky pouívanej v spojení s wapkou. Čo bolo napísané vyie je viac menej zhrnuté v peknom videu - .link. Btw, či u pri snow foam alebo ampónoch sa odporúča vybera z Ph neutrálnych produktov, ja skúsim túto penu - VALETPRO PH NEUTRAL SNOW FOAM. Ph neutrálne prostriedky sa pouívajú kvôli tomu, aby ste pri čistení nedali dolu aj vrstvy vosku (i keď v niektorých prípadoch je to naopak iadúce, ako vo videu kde sa oivuje riadne "zdevastované" auto)
Slovenský ekvivalent pre Snow foam je aktívna pena. Ten produkt je vlastne určený na plnenie nádobky pouívanej v spojení s wapkou. Čo bolo napísané vyie je viac menej zhrnuté v peknom videu - https://www.youtube.com/watch?v=CFXfSBR5Q9w Btw, či u pri snow foam alebo ampónoch sa odporúča vybera z Ph neutrálnych produktov, ja skúsim túto penu - VALETPRO PH NEUTRAL SNOW FOAM. Ph neutrálne prostriedky sa pouívajú kvôli tomu, aby ste pri čistení nedali dolu aj vrstvy vosku (i keď v niektorých prípadoch je to naopak iadúce, ako vo videu kde sa oivuje riadne "zdevastované" auto)
|
|
16.03.2017 06:17 -
Re: Péče o exteriér auta
|
3050409
|
|
spacekj
|
Město: Brno, Auto: Audi A4 2013 1,8TFSI 172kW | Počet příspěvků: 93 |
|
|
Ano, rukavice nejlíp ovčí, nebo nějaká sluná dredovka. Kdy to budeme brát do detailu, tak jetě na spod máchacího kýble hodit grit guard (pomáhá proti víření usazených nečistot). Hydro2 je super nápad na lehko pouitelný produkt, ale je drahý jako prase a nevydrí toho nijak moc. Ze vech postřikových ochranných vrstev se mi asi nejlépe osvědčil Sonax Brilliant Shine Detailer. Je to ultimátní, synteticky zaloený, výrobek Valetpro Snow Foam je super věc, pouívám té. Jak tak koukám, ze pár lidí tady opravdu řeí co na auto patří
Ano, rukavice nejlíp ovčí, nebo nějaká sluná dredovka. Kdy to budeme brát do detailu, tak jetě na spod máchacího kýble hodit grit guard (pomáhá proti víření usazených nečistot). Hydro2 je super nápad na lehko pouitelný produkt, ale je drahý jako prase a nevydrí toho nijak moc. Ze vech postřikových ochranných vrstev se mi asi nejlépe osvědčil Sonax Brilliant Shine Detailer. Je to ultimátní, synteticky zaloený, výrobek :palec Valetpro Snow Foam je super věc, pouívám té. Jak tak koukám, ze pár lidí tady opravdu řeí co na auto patří :-d
|
|
05.07.2020 16:40 -
Péče o auto
|
3275990
|
|
Pagvelius
|
|
|
Hydractiv bude asi citlivějí ne klasické odpruení. Nedochází tak a k příli velkému namáhání, kdy je auto zaparkované např. jednou polovinou na chodníku, nebo bokem ve svahu? Jestli se takovému stání radi co nejvíc vyhnout.
Hydractiv bude asi citlivějí ne klasické odpruení. Nedochází tak a k příli velkému namáhání, kdy je auto zaparkované např. jednou polovinou na chodníku, nebo bokem ve svahu? Jestli se takovému stání radi co nejvíc vyhnout. :nevim
|
|
| |
|
|