| | |
22.06.2011 12:33 -
Re: Engine tunning - Steinbauer
|
2398390
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Mohl spotřebu sníit pokud jezdí stejnou trasu - předtím ji jezdil třeba na trojku, teď díky zvýení Mk v nízkých otáčkách jezdí na čtyřku (vnitřní ztráty motoru s otáčkami rostou).
Take pokud předtím jezdil po městě za 8, tak teď klidně můe jezdit za 7,3.
Mohl spotřebu sníit pokud jezdí stejnou trasu - předtím ji jezdil třeba na trojku, teď díky zvýení Mk v nízkých otáčkách jezdí na čtyřku (vnitřní ztráty motoru s otáčkami rostou).
Take pokud předtím jezdil po městě za 8, tak teď klidně můe jezdit za 7,3.
|
|
22.06.2011 12:33 -
Re: Engine tunning - Steinbauer
|
2398391
|
|
.45acp
|
|
|
Jako reklama je to pěkné, určitě to dost lidí přesvědčí. Ta spotřeba ale asi opravdu nií nebude. Někde tady na fóru někteří jedinci počítali spotřebu na koně a vycházela vem přiblině stejně. Průměrná spotřeba se pak lií podle počtu koní. Je to asi stejné jako na louce, nebo ve stáji, kde víc koní víc seere.
Jako reklama je to pěkné, určitě to dost lidí přesvědčí. Ta spotřeba ale asi opravdu nií nebude. Někde tady na fóru někteří jedinci počítali spotřebu na koně a vycházela vem přiblině stejně. Průměrná spotřeba se pak lií podle počtu koní. Je to asi stejné jako na louce, nebo ve stáji, kde víc koní víc seere.
|
|
22.06.2011 12:36 -
Re: Engine tunning - Steinbauer
|
2398392
|
|
tief
|
|
|
Prakticke skusenosti zo zvysenia vykonu auta: 108kw -> 170kw
Rozdiel vykonu je jasny, spotreba sa neriesila
znizenie zivotnosti:
spojka: original 300 000km, po uprave cca : 1 rok ( ani nie 10 000km )
zotrvacnik: original diel bez nutnosti vymeny, po uprave: 2 roky ( vyletel roztrhany s auta von, prakticky oddelil motor a prevodovku )
saly: original diel prakticky bez nutnosti vymeny, po uprave: 2 roky
silentbloky motora: vsetko mrtve do roka
piesty: original prakticky bez nutnosti vymeny, po uprave 2 roky
tesnenie pod hlavou: original prakticky bez nutnosti vymeny, po uprave 1 - 2 roky ?
Takto by slo pokracovat, viem ze sa jedna o extremnu upravu, ale ukazka toho ze motor NEMA rezervy
Znizenie spotreby je mozne, u benzinakov sa to riesilo jazdou na chudu zmes = dlhodobe podpalovanie ventilov a piestov, u hdi to bude predpokladam znizvanim davky paliva v roznych prechodovych rezimoch kde je vyssou davkou paliva zabezpeceny komfortny chod motora a nizke vibracie.
Taktiez by som mohol hovorit o autach co som tu mal na diagnostike a kvoli "cip cip" nebolo mozne zistit ake ma ten motor vady - kecalo cidlo tlaku turba, kecala vaha, kecali korekcie vstrekov - a toto nebol jediny pripad.
Prakticke skusenosti zo zvysenia vykonu auta: 108kw -> 170kw
Rozdiel vykonu je jasny, spotreba sa neriesila
znizenie zivotnosti:
spojka: original 300 000km, po uprave cca : 1 rok ( ani nie 10 000km )
zotrvacnik: original diel bez nutnosti vymeny, po uprave: 2 roky ( vyletel roztrhany s auta von, prakticky oddelil motor a prevodovku )
saly: original diel prakticky bez nutnosti vymeny, po uprave: 2 roky
silentbloky motora: vsetko mrtve do roka
piesty: original prakticky bez nutnosti vymeny, po uprave 2 roky
tesnenie pod hlavou: original prakticky bez nutnosti vymeny, po uprave 1 - 2 roky ?
Takto by slo pokracovat, viem ze sa jedna o extremnu upravu, ale ukazka toho ze motor NEMA rezervy :)
Znizenie spotreby je mozne, u benzinakov sa to riesilo jazdou na chudu zmes = dlhodobe podpalovanie ventilov a piestov, u hdi to bude predpokladam znizvanim davky paliva v roznych prechodovych rezimoch kde je vyssou davkou paliva zabezpeceny komfortny chod motora a nizke vibracie.
Taktiez by som mohol hovorit o autach co som tu mal na diagnostike a kvoli "cip cip" nebolo mozne zistit ake ma ten motor vady - kecalo cidlo tlaku turba, kecala vaha, kecali korekcie vstrekov - a toto nebol jediny pripad.
|
|
22.06.2011 16:01 -
Re: Engine tunning - Steinbauer
|
2398422
|
|
TycoonX
|
Město: , Auto: Daihatsu Sirion 1.3 4x4 | Počet příspěvků: 155 |
|
|
v chiptuning firme som robil rok, a osobne do chipu pojdem, zo 108kW na 170kW tak to je trosku moc upravuje sa do tych 30% max, ide tam o vyuzivanie rezerv motora, a mne osobne je jedno ci ten motor vydrzi 950 000km alebo 830 000km lebo realna zivotnost je do tych 500..
v chiptuning firme som robil rok, a osobne do chipu pojdem, zo 108kW na 170kW tak to je trosku moc :)upravuje sa do tych 30% max, ide tam o vyuzivanie rezerv motora, a mne osobne je jedno ci ten motor vydrzi 950 000km alebo 830 000km lebo realna zivotnost je do tych 500..
|
|
22.06.2011 22:08 -
Re: Engine tunning - Steinbauer
|
2398450
|
|
zhrado
|
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 767 |
|
|
tu je zbytocne pytat sa na niektore veci, hned ta odpalkuju ako trestanca. ako si pisal malokto napisal k veci, ale vacsina hned zacala skakat..
su rozne cipy a su samozrejme tie horsie a tie lepsie. ked je dobre spraveny tak sa spotreba znizi. hovorim o softverovych cipoch a nie hardverovych. tam ozaj nikto nevie co ti to porobi s motorom a ako ho reguluje. softverovy sa da vyladit podla priania zakaznika. ak niekto chce zo 100kw 170kw tak sa to da a asi ma na to aj dovod ale potom je logicke ze odide pol motora. ale ak sa da rozumny cip do cca 25%+ vykonu tak je to v poho este ako tak. samozrejme ide aj o konkretny motor, nie kazdy je dobre dimenzovany. a samozrejme najviac zalezi ako sa s takym autom bude jazdit. ak to bude tak ako to chce ten co zacal tuto diskusiu tak sa zivotonost motora nema preco znizit a spotreba pojde dole. ale ak bude jazdit ako na rely tak potom je jasne ze ten motor tolko nevydrzi lebo ziadny seriovy motor nieje stavany na to aby stale isiel v max vykone a uz toboz nie ked je cipnuty do plusu... potom by to sedelo to co napisal. bude mu to menej zrat, pri akceleracii si bude istejsi a ci mu motor vydrzi milion km alebo 800tis je mu to jedno...
tu je zbytocne pytat sa na niektore veci, hned ta odpalkuju ako trestanca. ako si pisal malokto napisal k veci, ale vacsina hned zacala skakat..
su rozne cipy a su samozrejme tie horsie a tie lepsie. ked je dobre spraveny tak sa spotreba znizi. hovorim o softverovych cipoch a nie hardverovych. tam ozaj nikto nevie co ti to porobi s motorom a ako ho reguluje. softverovy sa da vyladit podla priania zakaznika. ak niekto chce zo 100kw 170kw tak sa to da a asi ma na to aj dovod ale potom je logicke ze odide pol motora. ale ak sa da rozumny cip do cca 25%+ vykonu tak je to v poho este ako tak. samozrejme ide aj o konkretny motor, nie kazdy je dobre dimenzovany. a samozrejme najviac zalezi ako sa s takym autom bude jazdit. ak to bude tak ako to chce ten co zacal tuto diskusiu tak sa zivotonost motora nema preco znizit a spotreba pojde dole. ale ak bude jazdit ako na rely tak potom je jasne ze ten motor tolko nevydrzi lebo ziadny seriovy motor nieje stavany na to aby stale isiel v max vykone a uz toboz nie ked je cipnuty do plusu... potom by to sedelo to co napisal. bude mu to menej zrat, pri akceleracii si bude istejsi a ci mu motor vydrzi milion km alebo 800tis je mu to jedno...
|
|
22.06.2011 22:17 -
Re: Engine tunning - Steinbauer
|
2398451
|
|
zico
|
|
|
Pre zábudlivých výah z pravidiel diskusného fóra
"Chtěli bychom Vás poádat o dodrování tématu vybraného fóra a jeho pravidel. Kadý uivatel Fóra by se měl k ostatním chovat tak, jak si sám přeje, aby se chovali ostatní k němu. Ve Fóru existují pravidla, která slouí k udrení výměny názorů mezi uivateli bez komplikací a zachování Fóra jako uitečného a konstruktivního místa."
Pre zábudlivých výah z pravidiel diskusného fóra :-))
"Chtěli bychom Vás poádat o dodrování tématu vybraného fóra a jeho pravidel. Kadý uivatel Fóra by se měl k ostatním chovat tak, jak si sám přeje, aby se chovali ostatní k němu. Ve Fóru existují pravidla, která slouí k udrení výměny názorů mezi uivateli bez komplikací a zachování Fóra jako uitečného a konstruktivního místa."
|
|
22.06.2011 22:35 -
Re: Engine tunning - Steinbauer
|
2398452
|
|
maros.h
|
|
|
Čo sa týka tuningu, je tu veža neserióznych firiem, ktoré sžubujú nemoné. Zvýenie výkonu, či u hardverove, alebo softverove zo 105 kW na 170 je čistý nezmysel. Ale sú tu také firmy, ako napr. BSR, ktoré keby raz ponúkali úpravu aj Citroenov, nebál by som sa do toho ís. Na Prime v auto relácii bol príspevok presne o tomto dvornom úpravcovi vozidiel Volvo, a bolo to vežmi zaujímavé. A spomínané bolo aj zníenie spotreby. Kžudne by som prijal napr, takých 125 kW...
Čo sa týka tuningu, je tu veža neserióznych firiem, ktoré sžubujú nemoné. Zvýenie výkonu, či u hardverove, alebo softverove zo 105 kW na 170 je čistý nezmysel. Ale sú tu také firmy, ako napr. BSR, ktoré keby raz ponúkali úpravu aj Citroenov, nebál by som sa do toho ís. Na Prime v auto relácii bol príspevok presne o tomto dvornom úpravcovi vozidiel Volvo, a bolo to vežmi zaujímavé. A spomínané bolo aj zníenie spotreby. Kžudne by som prijal napr, takých 125 kW...
|
|
22.06.2011 22:59 -
Re: Engine tunning - Steinbauer
|
2398454
|
|
Darja
|
|
|
větina zde uvedených příspěvků má věcnou hodnotu. je jen na čítajících, co vechno si z nich vezmou a co budou ignorovat. jene to je u věc naprosto neovlivnitelná
maros.h: nikdo nepsal, e se výkon zvedl jen chipem. Ten motor, co tu tief popsal se vyvíjí u pátým rokem. Jen chtěl poukázat na zkrácenou ivotnost dílů s narůstajícím výkonem motoru.
větina zde uvedených příspěvků má věcnou hodnotu. je jen na čítajících, co vechno si z nich vezmou a co budou ignorovat. jene to je u věc naprosto neovlivnitelná
maros.h: nikdo nepsal, e se výkon zvedl jen chipem. Ten motor, co tu tief popsal se vyvíjí u pátým rokem. Jen chtěl poukázat na zkrácenou ivotnost dílů s narůstajícím výkonem motoru.
|
|
22.06.2011 23:02 -
Re: Engine tunning - Steinbauer
|
2398457
|
|
najk
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1537 |
|
|
zico napsal(a): Pre zábudlivých výah z pravidiel diskusného fóra
"Chtěli bychom Vás poádat o dodrování tématu vybraného fóra a jeho pravidel. Kadý uivatel Fóra by se měl k ostatním chovat tak, jak si sám přeje, aby se chovali ostatní k němu. Ve Fóru existují pravidla, která slouí k udrení výměny názorů mezi uivateli bez komplikací a zachování Fóra jako uitečného a konstruktivního místa."
neměj strach guma hlídá, zatím v normě, nikdo nikoho neponiuje, neuráí a řeč se pořád točí kolem čipa a dejla
4 zhrado_: můe mi označit nicka, který skáče???? hned ho smáznu, zatím jsem postřehl pouze jeden rozčílenějí příspěvek (samotný zakladatel vlákna)
4 lipáku: tady zřejmě odpověď nedostane, jsem přesvědčen, e větina členů tohoto clubu je konzervativní co se týče čipování a tuňákování týče, asi bych hledal na forech, kde se tím spel zabývají a jinak jednoho znám je to: .link. na fotce auta mona zjistí firmu kde dělá, ale je to vyí liga , jestli by si o to váně stál, jsem schopen sehnat tlf. (zařizoval jsem mu bydlení na srazu na Astře) tady odkaz: .link. je to ten vpravo dole a je tam i kontakt, klidně se na mně odvolej, myslím, e by ti mohl odpovědět na tvůj dotaz
neměj strach guma hlídá, zatím v normě, nikdo nikoho neponiuje, neuráí a řeč se pořád točí kolem čipa a dejla
4 zhrado_: můe mi označit nicka, který skáče???? hned ho smáznu, zatím jsem postřehl pouze jeden rozčílenějí příspěvek (samotný zakladatel vlákna) ;-)
4 lipáku: tady zřejmě odpověď nedostane, jsem přesvědčen, e větina členů tohoto clubu je konzervativní co se týče čipování a tuňákování týče, asi bych hledal na forech, kde se tím spel zabývají a jinak jednoho znám je to: http://www.c5club.cz/profiles/Petr2%2C2HDi?kod=32&ids=Petr2%2C2HDi&gal=84937029#pc na fotce auta mona zjistí firmu kde dělá, ale je to vyí liga , jestli by si o to váně stál, jsem schopen sehnat tlf. (zařizoval jsem mu bydlení na srazu na Astře) ;-) tady odkaz: http://www.brazdil.com/index_f.htm je to ten vpravo dole a je tam i kontakt, klidně se na mně odvolej, myslím, e by ti mohl odpovědět na tvůj dotaz
|
|
23.06.2011 00:12 -
Re: Engine tunning - Steinbauer
|
2398462
|
|
tief
|
|
|
zhrado napsal(a): tu je zbytocne pytat sa na niektore veci, hned ta odpalkuju ako trestanca. ako si pisal malokto napisal k veci, ale vacsina hned zacala skakat..
su rozne cipy a su samozrejme tie horsie a tie lepsie. ked je dobre spraveny tak sa spotreba znizi. hovorim o softverovych cipoch a nie hardverovych. tam ozaj nikto nevie co ti to porobi s motorom a ako ho reguluje. softverovy sa da vyladit podla priania zakaznika. ak niekto chce zo 100kw 170kw tak sa to da a asi ma na to aj dovod ale potom je logicke ze odide pol motora. ale ak sa da rozumny cip do cca 25%+ vykonu tak je to v poho este ako tak. samozrejme ide aj o konkretny motor, nie kazdy je dobre dimenzovany. a samozrejme najviac zalezi ako sa s takym autom bude jazdit. ak to bude tak ako to chce ten co zacal tuto diskusiu tak sa zivotonost motora nema preco znizit a spotreba pojde dole. ale ak bude jazdit ako na rely tak potom je jasne ze ten motor tolko nevydrzi lebo ziadny seriovy motor nieje stavany na to aby stale isiel v max vykone a uz toboz nie ked je cipnuty do plusu... potom by to sedelo to co napisal. bude mu to menej zrat, pri akceleracii si bude istejsi a ci mu motor vydrzi milion km alebo 800tis je mu to jedno...
Neviem co je to "softwareovy" a co "hardwareovy" cip resp. co tym myslis. Bavime sa o zvysovani vykonu motora ciste zmenou riadiaceho programu bez patricneho posilenia namahanych casti.
Neviem kto kedy stanovil 25% ako rozumnu hranicu, predimenzovanie dielov je v radovo percentach, ak 5% tak je to slusne.
Ladenie na prianie zakaznika: toto je krasna fraza. Nieco malo o ladeni riadiacej jednotky na mieru konkretneho motora viem a jedna sa o proces trvajuci niekolko desiatok hodin az dni idealne priamo na meracej stolici. Ak niekto v aute otvori nejaku mapu a ladi to stylom: "tu trocha ubereme, je to dost alebo trocha to pridame ?" tak je to bastlenie a nicenie presne vyvazeneho riadenia motora prakticky nahodnycm sposobom s tym ze sa pocita ze ECU dokaze v ramci automatickych korekcii nejako ten motor udrzat v rozumnom chode.
Dalsia fama: nacipujem ale budem jazdit slusne: raz sprasena mapa je stale sprasena, turbo uz nedava v cruise rezime tlak turba aky ma, vstriky davaju viac paliva, krivka tociveho momentu je niekde inde, takze je jedno ze clovek nevyuziva tie kone, motor uz je sahnuty a jeho zivotnost a spolahlivost klesa exponencialne dole.
maros.h: o motore co som tu spominal nic nevies takze vyraz "čistý nezmysel" je trocha silny nemyslis ? A prima ako zdroj overenych informaci ... no to uz mozeme rovno verit reklame na najlepsi praci prasok ...
Neviem co je to "softwareovy" a co "hardwareovy" cip resp. co tym myslis. Bavime sa o zvysovani vykonu motora ciste zmenou riadiaceho programu bez patricneho posilenia namahanych casti.
Neviem kto kedy stanovil 25% ako rozumnu hranicu, predimenzovanie dielov je v radovo percentach, ak 5% tak je to slusne.
Ladenie na prianie zakaznika: toto je krasna fraza. Nieco malo o ladeni riadiacej jednotky na mieru konkretneho motora viem a jedna sa o proces trvajuci niekolko desiatok hodin az dni idealne priamo na meracej stolici. Ak niekto v aute otvori nejaku mapu a ladi to stylom: "tu trocha ubereme, je to dost alebo trocha to pridame ?" tak je to bastlenie a nicenie presne vyvazeneho riadenia motora prakticky nahodnycm sposobom s tym ze sa pocita ze ECU dokaze v ramci automatickych korekcii nejako ten motor udrzat v rozumnom chode.
Dalsia fama: nacipujem ale budem jazdit slusne: raz sprasena mapa je stale sprasena, turbo uz nedava v cruise rezime tlak turba aky ma, vstriky davaju viac paliva, krivka tociveho momentu je niekde inde, takze je jedno ze clovek nevyuziva tie kone, motor uz je sahnuty a jeho zivotnost a spolahlivost klesa exponencialne dole.
maros.h: o motore co som tu spominal nic nevies takze vyraz "čistý nezmysel" je trocha silny nemyslis ? A prima ako zdroj overenych informaci ... no to uz mozeme rovno verit reklame na najlepsi praci prasok ...
|
|
23.06.2011 07:56 -
Re: Engine tunning - Steinbauer
|
2398468
|
|
TycoonX
|
Město: , Auto: Daihatsu Sirion 1.3 4x4 | Počet příspěvků: 155 |
|
|
k chipu, back : osobne by som siel do firiem profituning, mmracing, profituning mam blizsie
tief prehanas, keby auta mali zivotnost 50tkm po chipe tak by to asi nikto nerobil nemyslis?
ak sa tu hovorilo o motore jirka seče tak to je prototyp made in doma , to by som s chiptuningom ani nemiesal
do problematiky vidim hlbsie ,dovolim si tvrdit ze poniektory v tejto problematike si nevidia ani 10cm pred nos ,,
pre ako take relevantne informacie look sem : .link.
a tam sa pytat
k chipu, back : osobne by som siel do firiem profituning, mmracing, profituning mam blizsie :)
tief prehanas, keby auta mali zivotnost 50tkm po chipe tak by to asi nikto nerobil nemyslis?
ak sa tu hovorilo o motore jirka seče tak to je prototyp made in doma , to by som s chiptuningom ani nemiesal :)
do problematiky vidim hlbsie ,dovolim si tvrdit ze poniektory v tejto problematike si nevidia ani 10cm pred nos ,,
pre ako take relevantne informacie look sem : http://checksum.cz/forum/
a tam sa pytat :)
|
|
23.06.2011 08:12 -
Re: Engine tunning - Steinbauer
|
2398469
|
|
maros.h
|
|
|
tief: v mojom príspevku som nehovoril o konkrétnom motore, ktorý tu vyvíja, lebo o ňom ani neviem. V tom príspevku som to myslel tak, e je nezmysel, keď mám vo svojom aute motor s výkonom 103 kW, chcie od neho 170 kW. A je to čisto môj pohžad ako uivateža auta a bol k téme veobecne a nie k Tvojmu konkrétnemu príspevku. Lebo ak ako uívatež auta budem chcie ma výkonné auto, tak budem na to musie myslie u pri jeho kúpe, a ís napr. do 3.0 HDi, a nie chcie ma z 2.0HDi zrazu 3.0 HDi A čo sa týka BSR, kolega ho má aj vo svojom BMW aj vo Volve, a zatiaž je s tým spokojný, a bol to len príklad firmy, ktorá sa tým zaoberá na profesionálnej úrovni. A k tej reklamy na prime... no neviem či sú na to v BSR odkázaný ...Apropo, chce to trochu nadhžadu a odosobnenia sa, veď sme predsa v diskusnom fóre...Pekný deň vetkým priaznivcom značky Citroen.
tief: v mojom príspevku som nehovoril o konkrétnom motore, ktorý tu vyvíja, lebo o ňom ani neviem. V tom príspevku som to myslel tak, e je nezmysel, keď mám vo svojom aute motor s výkonom 103 kW, chcie od neho 170 kW. A je to čisto môj pohžad ako uivateža auta :-) a bol k téme veobecne a nie k Tvojmu konkrétnemu príspevku. Lebo ak ako uívatež auta budem chcie ma výkonné auto, tak budem na to musie myslie u pri jeho kúpe, a ís napr. do 3.0 HDi, a nie chcie ma z 2.0HDi zrazu 3.0 HDi :-)))) A čo sa týka BSR, kolega ho má aj vo svojom BMW aj vo Volve, a zatiaž je s tým spokojný, a bol to len príklad firmy, ktorá sa tým zaoberá na profesionálnej úrovni. A k tej reklamy na prime... no neviem či sú na to v BSR odkázaný :-d...Apropo, chce to trochu nadhžadu a odosobnenia sa, veď sme predsa v diskusnom fóre...Pekný deň vetkým priaznivcom značky Citroen.
|
|
23.06.2011 09:24 -
Re: Engine tunning - Steinbauer
|
2398472
|
|
Tony_Z
|
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002) | Počet příspěvků: 519 |
|
|
Mám rok chipnuto od této firmy .link. . Před chipováním jsme probrali varianty, kde po tom, co jsem mu sdělil nájezd mého auta, tak mi rovnou řekl, e mi nějaké výrazné zvýení výkonu nedoporučuje. Vysvětlil jsem, e o maximální výkon nestojím, pouze o sníení spotřeby ( aby se dalo jezdit v niích otáčkách, ani by se dusil motor ). Na to mi nabídl dvě varianty kouřící a nekouřící ( jsem bez FAPu ). Vybral jsem si nekouřící. výsledek:
1. mírné zvýení krouáku v rozmezí od 1500 do 3400ot/min.
2. maximální výkon z 80kW na 80kW ( stejnak jetam méně, vak u má něco za sebou )
3. mírně nií spotřeba ( max 0,5l/100km ) vlivem výího krouáku v niích otáčkách ( vyí výkon v niích otáčkách ) jsem mohl začít v některých situacích jezdit na vyí rychlostní stupeň - pokud jezdím ( řadím ) stejně jako předtím, se spotřebou to nehne
4. při předjídění to lépe táhne ( neznám nikoho, kdo podřadí naftu na nií kvalt do 4000ot/min, aby tam měl max výkon a snail se rozjet - je to blbost páč extrémě padá výkon a nejede to ) Take začínáme předjídíme ji kolem 2 -2,5t ot/min
A se mi to rozsype, tak dám vědět ostatním, pokud ne, tak taky . Najedu max 20tkm/rok - take jsem poadoval, aby mi to vydrelo alespoň těch 100 000km ( 5 let - potom výměna vozu )
A nehádejte se, a to kolega zkusí, je to jeho věc. Kdy mu z toho důvodu auto klekne, tak dá vědět. Kdy mu to bude dlouhodobě jezdit, tak taky ( pak to třeba budou chtít i skálopevní odpůrci ) Někdo musí být obětní beránek, aby nám sdělil své zkuenosti.
Mám rok chipnuto od této firmy http://www.diesel-technik.cz/ . Před chipováním jsme probrali varianty, kde po tom, co jsem mu sdělil nájezd mého auta, tak mi rovnou řekl, e mi nějaké výrazné zvýení výkonu nedoporučuje. Vysvětlil jsem, e o maximální výkon nestojím, pouze o sníení spotřeby ( aby se dalo jezdit v niích otáčkách, ani by se dusil motor ). Na to mi nabídl dvě varianty kouřící a nekouřící :-) ( jsem bez FAPu ). Vybral jsem si nekouřící. výsledek:
1. mírné zvýení krouáku v rozmezí od 1500 do 3400ot/min.
2. maximální výkon z 80kW na 80kW ( stejnak jetam méně, vak u má něco za sebou :-) )
3. mírně nií spotřeba ( max 0,5l/100km ) vlivem výího krouáku v niích otáčkách ( vyí výkon v niích otáčkách ) jsem mohl začít v některých situacích jezdit na vyí rychlostní stupeň - pokud jezdím ( řadím ) stejně jako předtím, se spotřebou to nehne
4. při předjídění to lépe táhne ( neznám nikoho, kdo podřadí naftu na nií kvalt do 4000ot/min, aby tam měl max výkon a snail se rozjet - je to blbost páč extrémě padá výkon a nejede to ) Take začínáme předjídíme ji kolem 2 -2,5t ot/min
A se mi to rozsype, tak dám vědět ostatním, pokud ne, tak taky :-). Najedu max 20tkm/rok - take jsem poadoval, aby mi to vydrelo alespoň těch 100 000km ( 5 let - potom výměna vozu )
A nehádejte se, a to kolega zkusí, je to jeho věc. Kdy mu z toho důvodu auto klekne, tak dá vědět. Kdy mu to bude dlouhodobě jezdit, tak taky ( pak to třeba budou chtít i skálopevní odpůrci :-) ) Někdo musí být obětní beránek, aby nám sdělil své zkuenosti. :-)
|
|
23.06.2011 09:37 -
Re: Engine tunning - Steinbauer
|
2398473
|
|
tief
|
|
|
No napisal som svoje prakticke skusenosti - nie veci co som videl, cital pripadne od niekoho pocul. Kdo chce sa pouci, kdo nechce nepouci, hlavne kazdy si sam rozhodne za co chce svoje prachy vyhadzovat
No napisal som svoje prakticke skusenosti - nie veci co som videl, cital pripadne od niekoho pocul. Kdo chce sa pouci, kdo nechce nepouci, hlavne kazdy si sam rozhodne za co chce svoje prachy vyhadzovat :)
|
|
23.06.2011 10:43 -
Re: Engine tunning - Steinbauer
|
2398490
|
|
jumep
|
|
|
Tony_Z: ze pozdravujem dvojhmotak
vela ludi sa pri chipe odvolava sak kedysi mal ten 2.0 66kw a teraz ma novy 120kw, tak tam je rezervy az az ....
cize 10 rokov vyvoja a upravovania konstrukcie dielov uz je zanedbatelnych a zasa len vyrobca je blb ze uz pred 10timi rokmi tam nespravil 120kw mapu
akekolvek zasahy do konstrukcie / chodu motora su ako som uz X krat povedal a za tym si stojim a nazor nezmenim - danie najavo ze vyrobca je magor a nevie odladit motor
myslim si ze viac budem verit vyrobcovi / konstrukterovi atd. ako nejakej "profi" fy ktora mi to chipne / upravi vykon
ina vec je ked sa nejedna o auto na bezne jazdenie, ale o realny tunning kde sa robia ine veci ako prehrava mapa
osobne - nejsom proti chipu - pokial sa robi k nemu vsetko ostatne - od brzd a spojky az k poslednym detialom
Tony_Z: ze pozdravujem dvojhmotak :)
vela ludi sa pri chipe odvolava sak kedysi mal ten 2.0 66kw a teraz ma novy 120kw, tak tam je rezervy az az ....
cize 10 rokov vyvoja a upravovania konstrukcie dielov uz je zanedbatelnych a zasa len vyrobca je blb ze uz pred 10timi rokmi tam nespravil 120kw mapu
akekolvek zasahy do konstrukcie / chodu motora su ako som uz X krat povedal a za tym si stojim a nazor nezmenim - danie najavo ze vyrobca je magor a nevie odladit motor
myslim si ze viac budem verit vyrobcovi / konstrukterovi atd. ako nejakej "profi" fy ktora mi to chipne / upravi vykon
ina vec je ked sa nejedna o auto na bezne jazdenie, ale o realny tunning kde sa robia ine veci ako prehrava mapa
osobne - nejsom proti chipu - pokial sa robi k nemu vsetko ostatne - od brzd a spojky az k poslednym detialom
|
|
23.06.2011 16:10 -
Re: Engine tunning - Steinbauer
|
2398557
|
|
TycoonX
|
Město: , Auto: Daihatsu Sirion 1.3 4x4 | Počet příspěvků: 155 |
|
|
2.0 66kW a 80kW RHY,RHZ su takmer zhodne motory, do RHY staci hodit turbo a chipnut..
stare HDi su kategoria sama o sebe niektory prehadzovali vstreky z 2.2HDi , vysledky boli velmi pekne
este osobne planujem komplikovanejsiu zmenu ako len prerobit mapu, este je to v stadiu vyvoja no pre ilustraciu by to mohlo teoreticky fungovat neak takto:: vid obr, rucne menitelne mody motora.. tri mapy, eko mapa na spotrebu, normalna mapa zo serie a sport performance mapa.. zvolim to co prave potrebujem
btw posielal som to volakedy do fabriky ako napad
2.0 66kW a 80kW RHY,RHZ su takmer zhodne motory, do RHY staci hodit turbo a chipnut..
stare HDi su kategoria sama o sebe :) niektory prehadzovali vstreky z 2.2HDi , vysledky boli velmi pekne :)
este osobne planujem komplikovanejsiu zmenu ako len prerobit mapu, este je to v stadiu vyvoja no pre ilustraciu by to mohlo teoreticky fungovat neak takto:: vid obr, rucne menitelne mody motora.. tri mapy, eko mapa na spotrebu, normalna mapa zo serie a sport performance mapa.. zvolim to co prave potrebujem :)
btw posielal som to volakedy do fabriky ako napad :D
Přílohy: VRDMv1.jpg ( 138414b ) - |
|
23.06.2011 16:16 -
Re: Engine tunning - Steinbauer
|
2398564
|
|
TheOne
|
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X | Počet příspěvků: 374 |
|
|
Mikra napsal(a): Tys to nepochopil? Jde přece o úsporu paliva a ta se vyplatí za jakoukoliv cenu. Uetřit 15 Kč na 100km, to se přece nedá odmítnout. A u vůbec ne, kdy dá za auto skoro mega a musí teda začít etřit.
Kdy si chce někdo dát chip, tak a si ho dá, tady dostal, názory, zkuenosti atd... a Myslím si, e kdo si koupí auto za mega... tak asi moc etřit nepotřebuje kdy má na TAKOVE auto! Trochu offtop... to je jako Shell Fuel safe benzin tak i nafta, uetří 1 litr na nádri... komu jde o 35kč z 1200kč za nádr(u C5 půl nadre) ... nikomu. Jestli chce - jaktak větí výkon, i mírnou úsporu paliva od oněch zmiňovaných 0,3-0,7 coe je markantní, tak tankuj kvalitní naftu, ne patoky u levných čepraček za 28kč.. ale za např 35-36kč třeba Verva Diesl(trocha reklamy) jako ostatní. To asi ve, řečeno tady toho bylo hodně, jetě jak psal jumep, dvouhmoty v nízkých otáčkách trpí, naponovyný krouákem a jete dalí zátěz vibracema... asi ti děkovat nebude.
Tys to nepochopil? Jde přece o úsporu paliva a ta se vyplatí za jakoukoliv cenu. Uetřit 15 Kč na 100km, to se přece nedá odmítnout. A u vůbec ne, kdy dá za auto skoro mega a musí teda začít etřit.
Kdy si chce někdo dát chip, tak a si ho dá, tady dostal, názory, zkuenosti atd... a Myslím si, e kdo si koupí auto za mega... tak asi moc etřit nepotřebuje kdy má na TAKOVE auto! Trochu offtop... to je jako Shell Fuel safe benzin tak i nafta, uetří 1 litr na nádri... komu jde o 35kč z 1200kč za nádr(u C5 půl nadre) ... nikomu. Jestli chce - jaktak větí výkon, i mírnou úsporu paliva od oněch zmiňovaných 0,3-0,7 coe je markantní, tak tankuj kvalitní naftu, ne patoky u levných čepraček za 28kč.. ale za např 35-36kč třeba Verva Diesl(trocha reklamy) jako ostatní. To asi ve, řečeno tady toho bylo hodně, jetě jak psal jumep, dvouhmoty v nízkých otáčkách trpí, naponovyný krouákem a jete dalí zátěz vibracema... asi ti děkovat nebude.:nevim
|
|
23.06.2011 19:45 -
Re: Engine tunning - Steinbauer
|
2398611
|
|
zhrado
|
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 767 |
|
|
Riesite to tu prilis vseobecne. Cipuje sa kazde auto zvlast podla konkretneho typu motora. motory RHZ a RHY su stare a dobre zname. A aj sa daju pekne nacipovat. A zo stareho 2,2hdi sa da spravit celkom pekne svizny motor. Poznam minimalne jedneho a je SPOKOJNY. Nema problem. A cipnutych 2.0 hdi som uz videl viacej a nikto nesomral a ani jeden tam nechcel naspat origos soft..
A ak si niekto mysli, ze sa v obycajnom svete dimenzuje o + 5 % tak je riadny smejo To sa aj formula viacej dimenzuje a tam je to najidealnejsie tak aby to vydrzalo tych par zavodov..
V kazdom motore je daka suciastka ktora je najslabsi clanok celeho motora. Ale zrovna rhy a rhz netrpi dakou vadou alebo menej dimenzovanou castou.. To su este stare celkom slusne dimenzovane motory.
Stale pisem to iste, s rozumnym cipom a s rozumnou prevadzkou sa neznizuje zivotnost. zvysuje sa iba uzivatelske pohodlie.
Riesite to tu prilis vseobecne. Cipuje sa kazde auto zvlast podla konkretneho typu motora. motory RHZ a RHY su stare a dobre zname. A aj sa daju pekne nacipovat. A zo stareho 2,2hdi sa da spravit celkom pekne svizny motor. Poznam minimalne jedneho a je SPOKOJNY. Nema problem. A cipnutych 2.0 hdi som uz videl viacej a nikto nesomral a ani jeden tam nechcel naspat origos soft..
A ak si niekto mysli, ze sa v obycajnom svete dimenzuje o + 5 % tak je riadny smejo :D To sa aj formula viacej dimenzuje a tam je to najidealnejsie tak aby to vydrzalo tych par zavodov..
V kazdom motore je daka suciastka ktora je najslabsi clanok celeho motora. Ale zrovna rhy a rhz netrpi dakou vadou alebo menej dimenzovanou castou.. To su este stare celkom slusne dimenzovane motory.
Stale pisem to iste, s rozumnym cipom a s rozumnou prevadzkou sa neznizuje zivotnost. zvysuje sa iba uzivatelske pohodlie.
|
|
| |
|
|