Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Úpravy, vylepšení, tuning / Engine tunning - Steinbauer
|< < 1 2 3 > >|
22.06.2011 12:33 - Re: Engine tunning - Steinbauer 2398390
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
Mohl spotřebu snížit pokud jezdí stejnou trasu - předtím ji jezdil třeba na trojku, teď díky zvýšení Mk v nízkých otáčkách jezdí na čtyřku (vnitřní ztráty motoru s otáčkami rostou).
Takže pokud předtím jezdil po městě za 8, tak teď klidně může jezdit za 7,3.

22.06.2011 12:33 - Re: Engine tunning - Steinbauer 2398391
.45acp
Město: Jablonec n. N., Auto: Citroën C5 I 2.2HDi ExclusivePočet příspěvků: 569
U??vate? Poslat soukromou zprávu
Jako reklama je to pěkné, určitě to dost lidí přesvědčí. Ta spotřeba ale asi opravdu nižšší nebude. Někde tady na fóru někteří jedinci počítali spotřebu na koně a vycházela všem přibližně stejně. Průměrná spotřeba se pak liší podle počtu koní. Je to asi stejné jako na louce, nebo ve stáji, kde víc koní víc sežere.

22.06.2011 12:36 - Re: Engine tunning - Steinbauer 2398392
tief
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 1827
99 Poslat soukromou zprávu
Prakticke skusenosti zo zvysenia vykonu auta: 108kw -> 170kw

Rozdiel vykonu je jasny, spotreba sa neriesila
znizenie zivotnosti:
spojka: original 300 000km, po uprave cca : 1 rok ( ani nie 10 000km )
zotrvacnik: original diel bez nutnosti vymeny, po uprave: 2 roky ( vyletel roztrhany s auta von, prakticky oddelil motor a prevodovku )
saly: original diel prakticky bez nutnosti vymeny, po uprave: 2 roky
silentbloky motora: vsetko mrtve do roka
piesty: original prakticky bez nutnosti vymeny, po uprave 2 roky
tesnenie pod hlavou: original prakticky bez nutnosti vymeny, po uprave 1 - 2 roky ?

Takto by slo pokracovat, viem ze sa jedna o extremnu upravu, ale ukazka toho ze motor NEMA rezervy
Znizenie spotreby je mozne, u benzinakov sa to riesilo jazdou na chudu zmes = dlhodobe podpalovanie ventilov a piestov, u hdi to bude predpokladam znizvanim davky paliva v roznych prechodovych rezimoch kde je vyssou davkou paliva zabezpeceny komfortny chod motora a nizke vibracie.

Taktiez by som mohol hovorit o autach co som tu mal na diagnostike a kvoli "cip cip" nebolo mozne zistit ake ma ten motor vady - kecalo cidlo tlaku turba, kecala vaha, kecali korekcie vstrekov - a toto nebol jediny pripad.

22.06.2011 16:01 - Re: Engine tunning - Steinbauer 2398422
TycoonX
Město: , Auto: Daihatsu Sirion 1.3 4x4Počet příspěvků: 155
99 Poslat soukromou zprávu
v chiptuning firme som robil rok, a osobne do chipu pojdem, zo 108kW na 170kW tak to je trosku moc upravuje sa do tych 30% max, ide tam o vyuzivanie rezerv motora, a mne osobne je jedno ci ten motor vydrzi 950 000km alebo 830 000km lebo realna zivotnost je do tych 500..

22.06.2011 22:08 - Re: Engine tunning - Steinbauer 2398450
zhrado
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 767
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
tu je zbytocne pytat sa na niektore veci, hned ta odpalkuju ako trestanca. ako si pisal malokto napisal k veci, ale vacsina hned zacala skakat..
su rozne cipy a su samozrejme tie horsie a tie lepsie. ked je dobre spraveny tak sa spotreba znizi. hovorim o softverovych cipoch a nie hardverovych. tam ozaj nikto nevie co ti to porobi s motorom a ako ho reguluje. softverovy sa da vyladit podla priania zakaznika. ak niekto chce zo 100kw 170kw tak sa to da a asi ma na to aj dovod ale potom je logicke ze odide pol motora. ale ak sa da rozumny cip do cca 25%+ vykonu tak je to v poho este ako tak. samozrejme ide aj o konkretny motor, nie kazdy je dobre dimenzovany. a samozrejme najviac zalezi ako sa s takym autom bude jazdit. ak to bude tak ako to chce ten co zacal tuto diskusiu tak sa zivotonost motora nema preco znizit a spotreba pojde dole. ale ak bude jazdit ako na rely tak potom je jasne ze ten motor tolko nevydrzi lebo ziadny seriovy motor nieje stavany na to aby stale isiel v max vykone a uz toboz nie ked je cipnuty do plusu... potom by to sedelo to co napisal. bude mu to menej zrat, pri akceleracii si bude istejsi a ci mu motor vydrzi milion km alebo 800tis je mu to jedno...

22.06.2011 22:17 - Re: Engine tunning - Steinbauer 2398451
zico
Město: Bratislava, Auto: A6 allroad 3.0 TDIPočet příspěvků: 426

99 Poslat soukromou zprávu
Pre zábudlivých výah z pravidiel diskusného fóra
"Chtěli bychom Vás požádat o dodržování tématu vybraného fóra a jeho pravidel. Každý uživatel Fóra by se měl k ostatním chovat tak, jak si sám přeje, aby se chovali ostatní k němu. Ve Fóru existují pravidla, která slouží k udržení výměny názorů mezi uživateli bez komplikací a zachování Fóra jako užitečného a konstruktivního místa."

22.06.2011 22:35 - Re: Engine tunning - Steinbauer 2398452
maros.h
Město: Nové Zámky, Auto: Počet příspěvků: 39
99 Poslat soukromou zprávu
Čo sa týka tuningu, je tu veža neserióznych firiem, ktoré sžubujú nemožné. Zvýšenie výkonu, či už hardverove, alebo softverove zo 105 kW na 170 je čistý nezmysel. Ale sú tu také firmy, ako napr. BSR, ktoré keby raz ponúkali úpravu aj Citroenov, nebál by som sa do toho ís. Na Prime v auto relácii bol príspevok presne o tomto dvornom úpravcovi vozidiel Volvo, a bolo to vežmi zaujímavé. A spomínané bolo aj zníženie spotreby. Kžudne by som prijal napr, takých 125 kW...

22.06.2011 22:59 - Re: Engine tunning - Steinbauer 2398454
Darja
Město: Uhříněves, Auto: Ford FiestaPočet příspěvků: 3297

99 Poslat soukromou zprávu
většina zde uvedených příspěvků má věcnou hodnotu. je jen na čítajících, co všechno si z nich vezmou a co budou ignorovat. jenže to je už věc naprosto neovlivnitelná

maros.h: nikdo nepsal, že se výkon zvedl jen chipem. Ten motor, co tu tief popsal se vyvíjí už pátým rokem. Jen chtěl poukázat na zkrácenou životnost dílů s narůstajícím výkonem motoru.

22.06.2011 23:02 - Re: Engine tunning - Steinbauer 2398457
najk
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1537

99 Poslat soukromou zprávu
zico napsal(a):
Pre zábudlivých výah z pravidiel diskusného fóra
"Chtěli bychom Vás požádat o dodržování tématu vybraného fóra a jeho pravidel. Každý uživatel Fóra by se měl k ostatním chovat tak, jak si sám přeje, aby se chovali ostatní k němu. Ve Fóru existují pravidla, která slouží k udržení výměny názorů mezi uživateli bez komplikací a zachování Fóra jako užitečného a konstruktivního místa."


neměj strach guma hlídá, zatím v normě, nikdo nikoho neponižuje, neuráží a řeč se pořád točí kolem čipa a dejla

4 zhrado_: můžeš mi označit nicka, který skáče???? hned ho smáznu, zatím jsem postřehl pouze jeden rozčílenější příspěvek (samotný zakladatel vlákna)

4 lipáku: tady zřejmě odpověď nedostaneš, jsem přesvědčen, že většina členů tohoto clubu je konzervativní co se týče čipování a tuňákování týče, asi bych hledal na forech, kde se tím spešl zabývají a jinak jednoho znám je to: .link. na fotce auta možna zjistíš firmu kde dělá, ale je to vyšší liga , jestli by si o to vážně stál, jsem schopen sehnat tlf. (zařizoval jsem mu bydlení na srazu na Astře) tady odkaz: .link. je to ten vpravo dole a je tam i kontakt, klidně se na mně odvolej, myslím, že by ti mohl odpovědět na tvůj dotaz

23.06.2011 00:01 - Re: Engine tunning - Steinbauer 2398460
tief
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 1827
99 Poslat soukromou zprávu
TycoonX napsal(a):
v chiptuning firme som robil rok, a osobne do chipu pojdem, zo 108kW na 170kW tak to je trosku moc upravuje sa do tych 30% max, ide tam o vyuzivanie rezerv motora, a mne osobne je jedno ci ten motor vydrzi 950 000km alebo 830 000km lebo realna zivotnost je do tych 500..

Bavime sa o znizovani zivotnosti motora s 500 000km na 50 000km ... nie s 950 tisic na 830 tisic ... a tiez o zviseni sance poruchy s povedzme 1 poruchy na 20 000km na 1 poruchu za 2tisic km ... a to uz su dost podstatne zmeny

23.06.2011 00:05 - Re: Engine tunning - Steinbauer 2398461
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
tief napsal(a):
Bavime sa o znizovani zivotnosti motora s 500 000km na 50 000km ... nie s 950 tisic na 830 tisic ... a tiez o zviseni sance poruchy s povedzme 1 poruchy na 20 000km na 1 poruchu za 2tisic km ... a to uz su dost podstatne zmeny

Tys to nepochopil? Jde přece o úsporu paliva a ta se vyplatí za jakoukoliv cenu. Ušetřit 15 Kč na 100km, to se přece nedá odmítnout. A už vůbec ne, když dᚠza auto skoro mega a musíš teda začít šetřit.

23.06.2011 00:12 - Re: Engine tunning - Steinbauer 2398462
tief
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 1827
99 Poslat soukromou zprávu
zhrado napsal(a):
tu je zbytocne pytat sa na niektore veci, hned ta odpalkuju ako trestanca. ako si pisal malokto napisal k veci, ale vacsina hned zacala skakat..
su rozne cipy a su samozrejme tie horsie a tie lepsie. ked je dobre spraveny tak sa spotreba znizi. hovorim o softverovych cipoch a nie hardverovych. tam ozaj nikto nevie co ti to porobi s motorom a ako ho reguluje. softverovy sa da vyladit podla priania zakaznika. ak niekto chce zo 100kw 170kw tak sa to da a asi ma na to aj dovod ale potom je logicke ze odide pol motora. ale ak sa da rozumny cip do cca 25%+ vykonu tak je to v poho este ako tak. samozrejme ide aj o konkretny motor, nie kazdy je dobre dimenzovany. a samozrejme najviac zalezi ako sa s takym autom bude jazdit. ak to bude tak ako to chce ten co zacal tuto diskusiu tak sa zivotonost motora nema preco znizit a spotreba pojde dole. ale ak bude jazdit ako na rely tak potom je jasne ze ten motor tolko nevydrzi lebo ziadny seriovy motor nieje stavany na to aby stale isiel v max vykone a uz toboz nie ked je cipnuty do plusu... potom by to sedelo to co napisal. bude mu to menej zrat, pri akceleracii si bude istejsi a ci mu motor vydrzi milion km alebo 800tis je mu to jedno...


Neviem co je to "softwareovy" a co "hardwareovy" cip resp. co tym myslis. Bavime sa o zvysovani vykonu motora ciste zmenou riadiaceho programu bez patricneho posilenia namahanych casti.
Neviem kto kedy stanovil 25% ako rozumnu hranicu, predimenzovanie dielov je v radovo percentach, ak 5% tak je to slusne.

Ladenie na prianie zakaznika: toto je krasna fraza. Nieco malo o ladeni riadiacej jednotky na mieru konkretneho motora viem a jedna sa o proces trvajuci niekolko desiatok hodin az dni idealne priamo na meracej stolici. Ak niekto v aute otvori nejaku mapu a ladi to stylom: "tu trocha ubereme, je to dost alebo trocha to pridame ?" tak je to bastlenie a nicenie presne vyvazeneho riadenia motora prakticky nahodnycm sposobom s tym ze sa pocita ze ECU dokaze v ramci automatickych korekcii nejako ten motor udrzat v rozumnom chode.

Dalsia fama: nacipujem ale budem jazdit slusne: raz sprasena mapa je stale sprasena, turbo uz nedava v cruise rezime tlak turba aky ma, vstriky davaju viac paliva, krivka tociveho momentu je niekde inde, takze je jedno ze clovek nevyuziva tie kone, motor uz je sahnuty a jeho zivotnost a spolahlivost klesa exponencialne dole.

maros.h: o motore co som tu spominal nic nevies takze vyraz "čistý nezmysel" je trocha silny nemyslis ? A prima ako zdroj overenych informaci ... no to uz mozeme rovno verit reklame na najlepsi praci prasok ...

23.06.2011 07:56 - Re: Engine tunning - Steinbauer 2398468
TycoonX
Město: , Auto: Daihatsu Sirion 1.3 4x4Počet příspěvků: 155
99 Poslat soukromou zprávu
k chipu, back : osobne by som siel do firiem profituning, mmracing, profituning mam blizsie
tief prehanas, keby auta mali zivotnost 50tkm po chipe tak by to asi nikto nerobil nemyslis?

ak sa tu hovorilo o motore jirka seče tak to je prototyp made in doma , to by som s chiptuningom ani nemiesal

do problematiky vidim hlbsie ,dovolim si tvrdit ze poniektory v tejto problematike si nevidia ani 10cm pred nos ,,

pre ako take relevantne informacie look sem : .link.
a tam sa pytat

23.06.2011 08:12 - Re: Engine tunning - Steinbauer 2398469
maros.h
Město: Nové Zámky, Auto: Počet příspěvků: 39
99 Poslat soukromou zprávu
tief: v mojom príspevku som nehovoril o konkrétnom motore, ktorý tu vyvíjaš, lebo o ňom ani neviem. V tom príspevku som to myslel tak, že je nezmysel, keď mám vo svojom aute motor s výkonom 103 kW, chcie od neho 170 kW. A je to čisto môj pohžad ako uživateža auta a bol k téme všeobecne a nie k Tvojmu konkrétnemu príspevku. Lebo ak ako užívatež auta budem chcie ma výkonné auto, tak budem na to musie myslie už pri jeho kúpe, a ís napr. do 3.0 HDi, a nie chcie ma z 2.0HDi zrazu 3.0 HDi A čo sa týka BSR, kolega ho má aj vo svojom BMW aj vo Volve, a zatiaž je s tým spokojný, a bol to len príklad firmy, ktorá sa tým zaoberá na profesionálnej úrovni. A k tej reklamy na prime... no neviem či sú na to v BSR odkázaný ...Apropo, chce to trochu nadhžadu a odosobnenia sa, veď sme predsa v diskusnom fóre...Pekný deň všetkým priaznivcom značky Citroen.

23.06.2011 09:24 - Re: Engine tunning - Steinbauer 2398472
Tony_Z
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002)Počet příspěvků: 519

99 Poslat soukromou zprávu
Mám rok chipnuto od této firmy .link. . Před chipováním jsme probrali varianty, kde po tom, co jsem mu sdělil nájezd mého auta, tak mi rovnou řekl, že mi nějaké výrazné zvýšení výkonu nedoporučuje. Vysvětlil jsem, že o maximální výkon nestojím, pouze o snížení spotřeby ( aby se dalo jezdit v nižších otáčkách, aniž by se dusil motor ). Na to mi nabídl dvě varianty kouřící a nekouřící ( jsem bez FAPu ). Vybral jsem si nekouřící. výsledek:
1. mírné zvýšení krouáku v rozmezí od 1500 do 3400ot/min.
2. maximální výkon z 80kW na 80kW ( stejnak jetam méně, však už má něco za sebou )
3. mírně nižší spotřeba ( max 0,5l/100km ) vlivem výššího krouáku v niších otáčkách ( vyšší výkon v nižších otáčkách ) jsem mohl začít v některých situacích jezdit na vyšší rychlostní stupeň - pokud jezdím ( řadím ) stejně jako předtím, se spotřebou to nehne
4. při předjíždění to lépe táhne ( neznám nikoho, kdo podřadí naftu na nižší kvalt do 4000ot/min, aby tam měl max výkon a snažil se rozjet - je to blbost páč extrémě padá výkon a nejede to ) Takže začínáme předjíždíme již kolem 2 -2,5t ot/min

Až se mi to rozsype, tak dám vědět ostatním, pokud ne, tak taky . Najedu max 20tkm/rok - takže jsem požadoval, aby mi to vydrželo alespoň těch 100 000km ( 5 let - potom výměna vozu )

A nehádejte se, a to kolega zkusí, je to jeho věc. Když mu z toho důvodu auto klekne, tak dá vědět. Když mu to bude dlouhodobě jezdit, tak taky ( pak to třeba budou chtít i skálopevní odpůrci ) Někdo musí být obětní beránek, aby nám sdělil své zkušenosti.

23.06.2011 09:37 - Re: Engine tunning - Steinbauer 2398473
tief
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 1827
99 Poslat soukromou zprávu
No napisal som svoje prakticke skusenosti - nie veci co som videl, cital pripadne od niekoho pocul. Kdo chce sa pouci, kdo nechce nepouci, hlavne kazdy si sam rozhodne za co chce svoje prachy vyhadzovat

23.06.2011 10:43 - Re: Engine tunning - Steinbauer 2398490
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
Tony_Z: ze pozdravujem dvojhmotak

vela ludi sa pri chipe odvolava sak kedysi mal ten 2.0 66kw a teraz ma novy 120kw, tak tam je rezervy az az ....
cize 10 rokov vyvoja a upravovania konstrukcie dielov uz je zanedbatelnych a zasa len vyrobca je blb ze uz pred 10timi rokmi tam nespravil 120kw mapu

akekolvek zasahy do konstrukcie / chodu motora su ako som uz X krat povedal a za tym si stojim a nazor nezmenim - danie najavo ze vyrobca je magor a nevie odladit motor

myslim si ze viac budem verit vyrobcovi / konstrukterovi atd. ako nejakej "profi" fy ktora mi to chipne / upravi vykon

ina vec je ked sa nejedna o auto na bezne jazdenie, ale o realny tunning kde sa robia ine veci ako prehrava mapa

osobne - nejsom proti chipu - pokial sa robi k nemu vsetko ostatne - od brzd a spojky az k poslednym detialom

23.06.2011 16:10 - Re: Engine tunning - Steinbauer 2398557
TycoonX
Město: , Auto: Daihatsu Sirion 1.3 4x4Počet příspěvků: 155
99 Poslat soukromou zprávu
2.0 66kW a 80kW RHY,RHZ su takmer zhodne motory, do RHY staci hodit turbo a chipnut..
stare HDi su kategoria sama o sebe niektory prehadzovali vstreky z 2.2HDi , vysledky boli velmi pekne

este osobne planujem komplikovanejsiu zmenu ako len prerobit mapu, este je to v stadiu vyvoja no pre ilustraciu by to mohlo teoreticky fungovat neak takto:: vid obr, rucne menitelne mody motora.. tri mapy, eko mapa na spotrebu, normalna mapa zo serie a sport performance mapa.. zvolim to co prave potrebujem

btw posielal som to volakedy do fabriky ako napad

Přílohy:
VRDMv1.jpg ( 138414b ) -

23.06.2011 16:16 - Re: Engine tunning - Steinbauer 2398564
TheOne
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi XPočet příspěvků: 373
99 Poslat soukromou zprávu
Mikra napsal(a):
Tys to nepochopil? Jde přece o úsporu paliva a ta se vyplatí za jakoukoliv cenu. Ušetřit 15 Kč na 100km, to se přece nedá odmítnout. A už vůbec ne, když dᚠza auto skoro mega a musíš teda začít šetřit.


Když si chce někdo dát chip, tak a si ho dá, tady dostal, názory, zkušenosti atd... a Myslím si, že kdo si koupí auto za mega... tak asi moc šetřit nepotřebuje když má na TAKOVE auto! Trochu offtop... to je jako Shell Fuel safe benzin tak i nafta, ušetří 1 litr na nádrži... komu jde o 35kč z 1200kč za nádrž(u C5 půl nadrže) ... nikomu. Jestli chceš - jakštakš větší výkon, i mírnou úsporu paliva od oněch zmiňovaných 0,3-0,7 cože je markantní, tak tankuj kvalitní naftu, ne patoky u levných čepraček za 28kč.. ale za např 35-36kč třeba Verva Diesl(trocha reklamy) jako ostatní. To asi vše, řečeno tady toho bylo hodně, ještě jak psal jumep, dvouhmoty v nízkých otáčkách trpí, našponovyný krouákem a ješte další zátěz vibracema... asi ti děkovat nebude.

23.06.2011 19:45 - Re: Engine tunning - Steinbauer 2398611
zhrado
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 767
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Riesite to tu prilis vseobecne. Cipuje sa kazde auto zvlast podla konkretneho typu motora. motory RHZ a RHY su stare a dobre zname. A aj sa daju pekne nacipovat. A zo stareho 2,2hdi sa da spravit celkom pekne svizny motor. Poznam minimalne jedneho a je SPOKOJNY. Nema problem. A cipnutych 2.0 hdi som uz videl viacej a nikto nesomral a ani jeden tam nechcel naspat origos soft..
A ak si niekto mysli, ze sa v obycajnom svete dimenzuje o + 5 % tak je riadny smejo To sa aj formula viacej dimenzuje a tam je to najidealnejsie tak aby to vydrzalo tych par zavodov..
V kazdom motore je daka suciastka ktora je najslabsi clanok celeho motora. Ale zrovna rhy a rhz netrpi dakou vadou alebo menej dimenzovanou castou.. To su este stare celkom slusne dimenzovane motory.
Stale pisem to iste, s rozumnym cipom a s rozumnou prevadzkou sa neznizuje zivotnost. zvysuje sa iba uzivatelske pohodlie.

|< < 1 2 3 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator