Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Úpravy, vylepšení, tuning / Chiptuning
|< < 1 ... 25 26 27 28 29 > >|
11.12.2020 15:45 - Re: Chiptuning 3294073
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
samozrejme ze bude hadzat chybu a nebyva to nejake strasne, asi najhorsi je len samotny prechod egr sanie

11.12.2020 16:46 - Re: Chiptuning 3294077
zhrado
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 767
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Záleží od softvérovej verzie asi. Ja som mal cca rok zaslepenú hadičku k egr a chyba žiadna, ani v pamäti závad.

02.01.2021 09:38 - Re: Chiptuning 3295787
agos
Město: Banská Bystrica, Auto: Počet příspěvků: 25
99 Poslat soukromou zprávu
zhrado napsal(a):
Záleží od softvérovej verzie asi. Ja som mal cca rok zaslepenú hadičku k egr a chyba žiadna, ani v pamäti závad.


Všetko dobré v ňom roku !
Keď si dával chip meral sa výkon aj na brzde? Alebo sa len nahral sw? Vdik

02.01.2021 13:45 - Re: Chiptuning 3295816
zhrado
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 767
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Bez brzdy. Iba zmena softu..

02.01.2021 18:55 - Re: Chiptuning 3295842
Carlík
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 256
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
zhrado napsal(a):
Záleží od softvérovej verzie asi. Ja som mal cca rok zaslepenú hadičku k egr a chyba žiadna, ani v pamäti závad.

Pokud je to RHZ, tak to ECU nepozna zaslepeny EGR. Pokud RHR, RHF, atd tak je to divne pokud by to ECU nepoznala, tam se musi upravit mapy a vypnout v nich EGR, jinak to vyhazuje chybu.

08.01.2021 05:23 - Re: Chiptuning 3296326
agos
Město: Banská Bystrica, Auto: Počet příspěvků: 25
99 Poslat soukromou zprávu
Carlík napsal(a):
Pokud je to RHZ, tak to ECU nepozna zaslepeny EGR. Pokud RHR, RHF, atd tak je to divne pokud by to ECU nepoznala, tam se musi upravit mapy a vypnout v nich EGR, jinak to vyhazuje chybu.



Dakujem , mám klasiku RHZ , vyskúšam zaslepit a uvidím , ak nebude hádza do nudzaku tak budem rad , pred chipom dám skontrolova vstrekovace , 3 sú v korekciách v - a štvrtý v + , na psa fórach stym majú často niečo rozrobené.... a pozriem sa aj na tu váhu čo tu každý rieši , ale auto jazdi normálne , len ja som zvyknuty na viac kw

Přílohy:
DAB9CD04-7F8D-4AA8-9655-DB170C51697C.jpeg ( 2837304b ) -
8769D77D-9E0D-4C86-94A7-29EB3BEA8AC2.jpeg ( 3099646b ) -

08.01.2021 11:35 - Re: Chiptuning 3296374
Tony_Z
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002)Počet příspěvků: 519

99 Poslat soukromou zprávu
Sbírat papíry a dávat tvrdé pokuty za zaslepené EGR ventily.
Nejhorší je, že to velmi často dělají lidé, aniž by tušili k čemu vůbec slouží.

08.01.2021 12:26 - Re: Chiptuning 3296379
Carlík
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 256
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
K zanaseni sani, ktere ma pak za nasledek zmenu ve spalovacim procesu, vyssi kourivost, atd...
Jinak samozrejme vim k cemu slouzi. Jen pro priklad 20 let stare RHZ 330tkm se zaslepenym egrkem nikdy zadny problem na emisich, loni 10ti leta 1.6Hdi 150tkm s nezaslepenym egrkem neproslo na kourivost, pomohlo az dukladne vycisteni sani. Kdyz se budeme bavit o autech s fap tak hodne velke zkraceni probehu mezi regeneracema.

Jinak podle me ta korekce +3 uz nic moc.

08.01.2021 13:38 - Re: Chiptuning 3296388
Tony_Z
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002)Počet příspěvků: 519

99 Poslat soukromou zprávu
Carlík napsal(a):
K zanaseni sani, ktere ma pak za nasledek zmenu ve spalovacim procesu, vyssi kourivost, atd...
Jinak samozrejme vim k cemu slouzi. Jen pro priklad 20 let stare RHZ 330tkm se zaslepenym egrkem nikdy zadny problem na emisich, loni 10ti leta 1.6Hdi 150tkm s nezaslepenym egrkem neproslo na kourivost, pomohlo az dukladne vycisteni sani. Kdyz se budeme bavit o autech s fap tak hodne velke zkraceni probehu mezi regeneracema.

Jinak podle me ta korekce +3 uz nic moc.


Měření emisí moc v souvislosti s EGR nezmiňuj.
Na emisích se oxidy dusíku neměří.
Na emisích se z pohledu toho, co vychází z výfuku měří jen a pouze kouřivost, která nemá nic společného s oxidy dusíku.

Kdo zaslepuje EGR ventil, tak úmyslně pomáhat trávit okolí. Tedy přímo dělá něco, co ničí zdraví ostatním lidem.

Vyčištění sání jednou za 150tkm nikomu neublíží. Dokonce bych si spíše tipl, že ten olej, cos tam všude měl zvyšoval kouřivost...

Jen tak mimochodem... některé motory mají sání EGR ventilu posazené až za FAP - tedy už žádné saze. Ale krásně vyčištěné výfukové plyny. - Vsadím se, že i tohle budou někteří zaslepovat.

08.01.2021 13:49 - Re: Chiptuning 3296391
Carlík
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 256
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Jasne meri se NOx pouze u benzinu. Ale zase zvysena kourivost, diky zeslabenemu prostupu vzduchu do sani diky smesi sazi a oleje, ktery vzdy nejaky do sani prostoupi vytvorilo hustou emulzy. A tato zvysena kourivost, ktera postupem casu narusta, tak do ovzdusi vypousti daleko vic sazi a ty by meli byt karcinogeni, coz povazuji za daleko vetsi problem. Nez znovu neprepaleny NOx.
Je to ale asi vec nazoru. Neni to co 150tkm cisteni to uz neprojdes maximalni kourivosti, ale x let uz vypoustis do ovzdusi neco co neni zrovna gut pro organizmus.
Kdyby jsi napsal to stejne co jsi napsal ohledne FAP Off, tak s Tebou plne souhlasim.

A jinak jsi to tipl spatne olej co prolne do sani nezvysoval kourivost, ale zuzene sani diky bordelu s egrka a oleje, po vycisteni se s autem stihlo ujet cca 800km a slo znovu na emise a hodnoty melo temer ctvrtinove. 2.03 koirivost myslim kdyz to bylo pred a potom 0.57 mam dojem a limit byl okolo 1.8, musel bych majitelce kouknout na emisni protokol, je to uz cca pul roku. Olej nebyl menen oboje emise na ten stejny.

08.01.2021 19:35 - Re: Chiptuning 3296421
agos
Město: Banská Bystrica, Auto: Počet příspěvků: 25
99 Poslat soukromou zprávu
Tony_Z napsal(a):
Měření emisí moc v souvislosti s EGR nezmiňuj.
Na emisích se oxidy dusíku neměří.
Na emisích se z pohledu toho, co vychází z výfuku měří jen a pouze kouřivost, která nemá nic společného s oxidy dusíku.

Kdo zaslepuje EGR ventil, tak úmyslně pomáhat trávit okolí. Tedy přímo dělá něco, co ničí zdraví ostatním lidem.

Vyčištění sání jednou za 150tkm nikomu neublíží. Dokonce bych si spíše tipl, že ten olej, cos tam všude měl zvyšoval kouřivost...

Jen tak mimochodem... některé motory mají sání EGR ventilu posazené až za FAP - tedy už žádné saze. Ale krásně vyčištěné výfukové plyny. - Vsadím se, že i tohle budou někteří zaslepovat.


Fap egr atd sú eko kurvitka... uz som sa nacistil dos sacích potrubí aby ma bavilo mat otvorené egr, a o akých emisiách sa bavíme? Tak buďme eko napr lpg do šrotu s dieselom , ja osobne som šiel do rhz len preto lebo je to spožahlivý motor, keby zabaci robili normálne benzíny kúpim benzin ( a nepíšte mi že sú v ponuke... už som si prešiel nejakými autami a keď benzin tak Japonec !!!) no momentálna situácia + ponuka slušnej c5= že ju mám doma ako auto do prace , nič viac nič menej akurat ten výkon je slabota... mame rok 2021 a jednoducho dynamika 80kw+ hmotnos C5 je pre mna nedostačujúca , inakšie nič v zlom na pomery značky a rok výroby slušne auto, na preteky to nie je no pohodlie je fajn, a dizajn ??? Ten bohužiaž odletel s fantomasom 😀,ale nevadí mám to ako auto do prace a na výlety kde mi nevadí že ho nechám kade tade odparkovane

09.01.2021 10:06 - Re: Chiptuning 3296455
Tony_Z
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002)Počet příspěvků: 519

99 Poslat soukromou zprávu
Carlík napsal(a):
Jasne meri se NOx pouze u benzinu. Ale zase zvysena kourivost, diky zeslabenemu prostupu vzduchu do sani diky smesi sazi a oleje, ktery vzdy nejaky do sani prostoupi vytvorilo hustou emulzy. A tato zvysena kourivost, ktera postupem casu narusta, tak do ovzdusi vypousti daleko vic sazi a ty by meli byt karcinogeni, coz povazuji za daleko vetsi problem. Nez znovu neprepaleny NOx.
Je to ale asi vec nazoru. Neni to co 150tkm cisteni to uz neprojdes maximalni kourivosti, ale x let uz vypoustis do ovzdusi neco co neni zrovna gut pro organizmus.
Kdyby jsi napsal to stejne co jsi napsal ohledne FAP Off, tak s Tebou plne souhlasim.

A jinak jsi to tipl spatne olej co prolne do sani nezvysoval kourivost, ale zuzene sani diky bordelu s egrka a oleje, po vycisteni se s autem stihlo ujet cca 800km a slo znovu na emise a hodnoty melo temer ctvrtinove. 2.03 koirivost myslim kdyz to bylo pred a potom 0.57 mam dojem a limit byl okolo 1.8, musel bych majitelce kouknout na emisni protokol, je to uz cca pul roku. Olej nebyl menen oboje emise na ten stejny.


Auto ví, kolik tam jde vzduchu a podle toho tam také vsříkne naftu. Když tam jde málo vzduchu, tak tam jde i méně nafty. Pod plným plynem, jak se měří na emisích, tak EGR je odstavený (z principu funguje jen, když motor není využít naplno).

Občas auto pořádně protáhni a budeš mít svůj problém vyřešen. Čím častěji italskou údržbu provedeš, tím lépe.

Mixujete do svých teorií bludy a pak podle toho vymýšlíte řešení. Ta auta fungují a fungují dobře. Dokud se něco nepokazí nebo do něj nezasáhne "odborní". Základ je odstranit příčinu a nedělat další bordel.


Řešit problémy tak, že pouštím jedy ostatním i sobě, je skutečně řešení hodné mistra automobilismu. Víte, jaká paráda by to byla, kdyby to udělali všichni? To bychom si k těm rouškám mohli připnout ještě chemické filtry.

Agos: Já o voze, ty o koze, že?
Dej to pryč. Kup si něco, co od koupě bude vyhovovat tvým výkonovým požadavkům. Chip ti nepomůže.

09.01.2021 11:48 - Re: Chiptuning 3296463
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
@Tony_Z

AMEN !

09.01.2021 20:51 - Re: Chiptuning 3296498
Carlík
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 256
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Tony_Z jsi fakt vtipny. To sani, aby to melo nejaky vyznam by se muselo cistit tak co 2 roky (25tkm/rok). Spis si zkus zajet nekam na brzdu, kde umi zmerit i NOx, treba profichip tuning ( nejsem zastance chipu ) a nech si zmerit NOx pred zaslepenim a po a pak mluv, ten rozdil Ti nejen zacpe EGR ale i usta.

10.01.2021 11:16 - Re: Chiptuning 3296500
Tony_Z
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002)Počet příspěvků: 519

99 Poslat soukromou zprávu
Carlík napsal(a):
Tony_Z jsi fakt vtipny. To sani, aby to melo nejaky vyznam by se muselo cistit tak co 2 roky (25tkm/rok). Spis si zkus zajet nekam na brzdu, kde umi zmerit i NOx, treba profichip tuning ( nejsem zastance chipu ) a nech si zmerit NOx pred zaslepenim a po a pak mluv, ten rozdil Ti nejen zacpe EGR ale i usta.


Sakra chlape, když to chceš měřit na brzdě, tak se nediv, že to bude skoro stejné. Nauč se princip a funkci EGR, a víš kdy, a jak měřit.

Mám rád tvé příspěvky, dost často pomůžeš. Ale v tomhle mi prosím ústa nezacpávej, dokud se nenaučíš, jak EGR funguje.


K tomu čistě. Na svém RHZ jsme najel 150tkm. EGR celou dobu funkční a rozhodně problémy se zanášením nemám.
Zrovna tak jsem nedávno preventivně "rozebral" EGR na 1.5dci 66kw Renault - v podstatě nebylo co čistit, na stěnách asi 0,5mm tlustý sazomazový film - nic co by bránilo průtoku vzduchu - auto s 200tkm. ( V rodinných rukách cca 80tkm, kdy to čistěno rozhodně nebylo.)

10.01.2021 12:51 - Re: Chiptuning 3296501
Carlík
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 256
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Ne bylo to mysleno tak, at si udelas porovnani na brzde, tam kde ji maji a maji zaroven mereni emisi. Ne merit na ni plny vykon, tam je egrko samo zavrene, ale treba pri ustalene jizde okolo 2000 otacek je otevreno zhruba na pul. A pri tomto rezimu si zmerit rozdil. Na emisich kdyz to udelas zmeris jen volnobeh.
Ti co jsem psal umi deaktivovat i AdBlue, to se Ti teprve nebude libit.

Par egerek jsem mel taky uz dole a vzdy v nich jen suche saze, to az zase takovy problem neni, vycisteni za chvilicku, problem je ta smes sazi v kombinaci s olejem co Ti prolne a ze prolne vzdy neco. Aby to melo nejaky eko smysl, musel by jsi to opravdu cistit tak co 50 tisic. Hlavne pokud auto nema jen dalnicni rezim.
Mame na to holt jiny nazor.

10.01.2021 13:45 - Re: Chiptuning 3296508
agos
Město: Banská Bystrica, Auto: Počet příspěvků: 25
99 Poslat soukromou zprávu
Tony_Z napsal(a):
Sakra chlape, když to chceš měřit na brzdě, tak se nediv, že to bude skoro stejné. Nauč se princip a funkci EGR, a víš kdy, a jak měřit.

Mám rád tvé příspěvky, dost často pomůžeš. Ale v tomhle mi prosím ústa nezacpávej, dokud se nenaučíš, jak EGR funguje.


K tomu čistě. Na svém RHZ jsme najel 150tkm. EGR celou dobu funkční a rozhodně problémy se zanášením nemám.
Zrovna tak jsem nedávno preventivně "rozebral" EGR na 1.5dci 66kw Renault - v podstatě nebylo co čistit, na stěnách asi 0,5mm tlustý sazomazový film - nic co by bránilo průtoku vzduchu - auto s 200tkm. ( V rodinných rukách cca 80tkm, kdy to čistěno rozhodně nebylo.)


Tam nie je o čom ,Už mi nejaký motor prešiel rukami A to Egr a zanesené sanie neprospieva žiadnemu motori! A to nehovorím že som mal párkrát na stole motor ktorý strhol tú zmes oleja a sadzí dos spalovaku a dovi.... ,Prosté ty nevieš o čom píšeš aspoň keď sa na to pozrieš z tohto pohžadu ako sa dívam ja, je evidentné že nemᚠs autami tožko skúsenosti, ako nič zlom Ale dal by som ti vyčisti pár saní A hlavne také v ktorých sú klapky ktoré sú mnohokrát znefunkčné Práve kvôli tomu čo tam na robí Egr , A to má za následok Ne správny chod motoru a tým pádom aj horšie emisie v reále !!!Alebo potom podža tvojej úvahy = nechajme to tak a auta nám môžu sta doma bez emisnej kontroly...Porovnaj si data z emisných kontrol na rovnakých autách s čistým saním a zaneseným

10.01.2021 18:19 - Re: Chiptuning 3296564
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
@agos @Carlik

panove byt vami opravdu bych si nastudoval k cemu EGR v motoru slouzi protoze melete opravdu picoviny a michate vice veci dohromady

10.01.2021 19:43 - Re: Chiptuning 3296567
Carlík
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 256
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
No ja mel za to, ze egr pro nastartovani je zcela zavrene, po nastartovani se otevre, kdyz ne naplno tak temer naplno, nasledne rozjezd akcelerace se privira pripadne az zavira, kdyz je potreba vic vykonu. Jakmile akceleraci dosahnu pozadovanou rychlost, treba 100km/h a jedu ustalenou rychlosti, se opet otevira respektive pootvira. Pokud poletim jak sutr, treba 160km/h, kde je potreba vykon stale je uzavren. Kdyz jedu ustalenou ve meste treba 50km/h jenoteveren vic nez pri treba 100km/h.
Je to jinak?

10.01.2021 20:20 - Re: Chiptuning 3296568
Tony_Z
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002)Počet příspěvků: 519

99 Poslat soukromou zprávu
Carlík napsal(a):
No ja mel za to, ze egr pro nastartovani je zcela zavrene, po nastartovani se otevre, kdyz ne naplno tak temer naplno, nasledne rozjezd akcelerace se privira pripadne az zavira, kdyz je potreba vic vykonu. Jakmile akceleraci dosahnu pozadovanou rychlost, treba 100km/h a jedu ustalenou rychlosti, se opet otevira respektive pootvira. Pokud poletim jak sutr, treba 160km/h, kde je potreba vykon stale je uzavren. Kdyz jedu ustalenou ve meste treba 50km/h jenoteveren vic nez pri treba 100km/h.
Je to jinak?


Njn. Je to jinak. Tvůj popis se nedá zobecnit, ne vždy to tak je, jak píšeš. Popsat, kdy se nějaká věc přibližně děje, není to stejné, jako proč se to děje.

Tak si řekněme základní premisy:

1. NOx vzniká reakcí volného kyslíku a dusíku (za určité teploty).
2. Vzduch obsahuje 21%kyslíku a 78% dusíku.
3. Jestliže je do válce nahnáno dost paliva, sloučí se s volným kyslíkem a pro dusík už nezbývá nic moc s čím by zreagoval - takže nevznikne tolik NOx.
4. Je opakem 3. Jestliže je málo paliva ve válci, pak není využit všechen volný kyslík a zůstává prostor pro reakci kyslíku s dusíkem -> vznik více NOx.
5. EGR slouží k redukci NOx.
6. Jestliže vyženeš z válce přebytečný kyslík, pak nevzniká tolik NOx.

Takže jistě víme všichni dohadující se, jak funguje naftový motor na rozdíl od benzínového. A není tedy třeba vysvětlovat, že se tak nehraje na optimální poměr paliva/vzduchu.

EGR je otevřen v nízkém zatížení naftového motoru, aby nebylo do válce nasáváno příliš čistého vzduchu, který k sobě stejně nemá dostatek paliva. Prostě jen vyplní "mezeru ve válci", aby byl optimální poměr paliva/vzduchu.

Nemá to nic společného s rychlostí, ale se zatížením motoru.
Pokud akceleruješ na plný plyn, je hloupost, aby byl EGR otevřený.

Případné moje chyby v popisu problematiky prosím, a opraví ti, kdo vědí o čem mluví. Děkuji.

agos: Jsem rád, že si myslíš, že ti prošlo rukama více motoru. Ale a tak, či tak. Co z toho vyplývá? Když čtu tohle: "A to nehovorím že som mal párkrát na stole motor ktorý strhol tú zmes oleja a sadzí dos spalovaku a dovi...." Kde to napíšeš do diskuzi o EGR, tak nevím no. Já bych ten tvůj příklad spíše viděl na případ, kdy se "pokazí" mazání turba. Olej se zkrze turbo dostává do sání, tím začne do sání cpát směs oleje a vzduchu a pak skutečně "dovi" motore.... Ale v souvislosti s EGR? To my mě pouč prosím, jak by se to vůbec mohlo stát???

|< < 1 ... 25 26 27 28 29 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator