| | |
11.12.2020 15:45 -
Re: Chiptuning
|
3294073
|
|
jumep
|
|
|
samozrejme ze bude hadzat chybu a nebyva to nejake strasne, asi najhorsi je len samotny prechod egr sanie
samozrejme ze bude hadzat chybu a nebyva to nejake strasne, asi najhorsi je len samotny prechod egr sanie
|
|
11.12.2020 16:46 -
Re: Chiptuning
|
3294077
|
|
zhrado
|
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 767 |
|
|
Záleí od softvérovej verzie asi. Ja som mal cca rok zaslepenú hadičku k egr a chyba iadna, ani v pamäti závad.
Záleí od softvérovej verzie asi. Ja som mal cca rok zaslepenú hadičku k egr a chyba iadna, ani v pamäti závad.
|
|
02.01.2021 09:38 -
Re: Chiptuning
|
3295787
|
|
agos
|
|
|
zhrado napsal(a): Záleí od softvérovej verzie asi. Ja som mal cca rok zaslepenú hadičku k egr a chyba iadna, ani v pamäti závad.
Vetko dobré v ňom roku !
Keď si dával chip meral sa výkon aj na brzde? Alebo sa len nahral sw? Vdik
Vetko dobré v ňom roku !
Keď si dával chip meral sa výkon aj na brzde? Alebo sa len nahral sw? Vdik
|
|
02.01.2021 13:45 -
Re: Chiptuning
|
3295816
|
|
zhrado
|
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 767 |
|
|
Bez brzdy. Iba zmena softu..
Bez brzdy. Iba zmena softu..
|
|
02.01.2021 18:55 -
Re: Chiptuning
|
3295842
|
|
Carlík
|
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 256 |
|
|
zhrado napsal(a): Záleí od softvérovej verzie asi. Ja som mal cca rok zaslepenú hadičku k egr a chyba iadna, ani v pamäti závad.
Pokud je to RHZ, tak to ECU nepozna zaslepeny EGR. Pokud RHR, RHF, atd tak je to divne pokud by to ECU nepoznala, tam se musi upravit mapy a vypnout v nich EGR, jinak to vyhazuje chybu.
Pokud je to RHZ, tak to ECU nepozna zaslepeny EGR. Pokud RHR, RHF, atd tak je to divne pokud by to ECU nepoznala, tam se musi upravit mapy a vypnout v nich EGR, jinak to vyhazuje chybu.
|
|
08.01.2021 05:23 -
Re: Chiptuning
|
3296326
|
|
agos
|
|
|
Carlík napsal(a): Pokud je to RHZ, tak to ECU nepozna zaslepeny EGR. Pokud RHR, RHF, atd tak je to divne pokud by to ECU nepoznala, tam se musi upravit mapy a vypnout v nich EGR, jinak to vyhazuje chybu.
Dakujem , mám klasiku RHZ , vyskúam zaslepit a uvidím , ak nebude hádza do nudzaku tak budem rad , pred chipom dám skontrolova vstrekovace , 3 sú v korekciách v - a tvrtý v + , na psa fórach stym majú často niečo rozrobené.... a pozriem sa aj na tu váhu čo tu kadý riei , ale auto jazdi normálne , len ja som zvyknuty na viac kw
Dakujem , mám klasiku RHZ , vyskúam zaslepit a uvidím , ak nebude hádza do nudzaku tak budem rad , pred chipom dám skontrolova vstrekovace , 3 sú v korekciách v - a tvrtý v + , na psa fórach stym majú často niečo rozrobené.... a pozriem sa aj na tu váhu čo tu kadý riei , ale auto jazdi normálne , len ja som zvyknuty na viac kw
Přílohy: DAB9CD04-7F8D-4AA8-9655-DB170C51697C.jpeg ( 2837304b ) - 8769D77D-9E0D-4C86-94A7-29EB3BEA8AC2.jpeg ( 3099646b ) - |
|
08.01.2021 11:35 -
Re: Chiptuning
|
3296374
|
|
Tony_Z
|
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002) | Počet příspěvků: 519 |
|
|
Sbírat papíry a dávat tvrdé pokuty za zaslepené EGR ventily.
Nejhorí je, e to velmi často dělají lidé, ani by tuili k čemu vůbec slouí.
Sbírat papíry a dávat tvrdé pokuty za zaslepené EGR ventily.
Nejhorí je, e to velmi často dělají lidé, ani by tuili k čemu vůbec slouí.
|
|
08.01.2021 12:26 -
Re: Chiptuning
|
3296379
|
|
Carlík
|
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 256 |
|
|
K zanaseni sani, ktere ma pak za nasledek zmenu ve spalovacim procesu, vyssi kourivost, atd...
Jinak samozrejme vim k cemu slouzi. Jen pro priklad 20 let stare RHZ 330tkm se zaslepenym egrkem nikdy zadny problem na emisich, loni 10ti leta 1.6Hdi 150tkm s nezaslepenym egrkem neproslo na kourivost, pomohlo az dukladne vycisteni sani. Kdyz se budeme bavit o autech s fap tak hodne velke zkraceni probehu mezi regeneracema.
Jinak podle me ta korekce +3 uz nic moc.
K zanaseni sani, ktere ma pak za nasledek zmenu ve spalovacim procesu, vyssi kourivost, atd...
Jinak samozrejme vim k cemu slouzi. ;-) Jen pro priklad 20 let stare RHZ 330tkm se zaslepenym egrkem nikdy zadny problem na emisich, loni 10ti leta 1.6Hdi 150tkm s nezaslepenym egrkem neproslo na kourivost, pomohlo az dukladne vycisteni sani. Kdyz se budeme bavit o autech s fap tak hodne velke zkraceni probehu mezi regeneracema.
Jinak podle me ta korekce +3 uz nic moc.
|
|
08.01.2021 13:38 -
Re: Chiptuning
|
3296388
|
|
Tony_Z
|
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002) | Počet příspěvků: 519 |
|
|
Carlík napsal(a): K zanaseni sani, ktere ma pak za nasledek zmenu ve spalovacim procesu, vyssi kourivost, atd...
Jinak samozrejme vim k cemu slouzi. Jen pro priklad 20 let stare RHZ 330tkm se zaslepenym egrkem nikdy zadny problem na emisich, loni 10ti leta 1.6Hdi 150tkm s nezaslepenym egr kem neproslo na kourivost, pomohlo az dukladne vycisteni sani. Kdyz se budeme bavit o autech s fap tak hodne velke zkraceni probehu mezi regeneracema.
Jinak podle me ta korekce +3 uz nic moc.
Měření emisí moc v souvislosti s EGR nezmiňuj.
Na emisích se oxidy dusíku neměří.
Na emisích se z pohledu toho, co vychází z výfuku měří jen a pouze kouřivost, která nemá nic společného s oxidy dusíku.
Kdo zaslepuje EGR ventil, tak úmyslně pomáhat trávit okolí. Tedy přímo dělá něco, co ničí zdraví ostatním lidem.
Vyčitění sání jednou za 150tkm nikomu neublíí. Dokonce bych si spíe tipl, e ten olej, cos tam vude měl zvyoval kouřivost...
Jen tak mimochodem... některé motory mají sání EGR ventilu posazené a za FAP - tedy u ádné saze. Ale krásně vyčitěné výfukové plyny. - Vsadím se, e i tohle budou někteří zaslepovat.
Měření emisí moc v souvislosti s EGR nezmiňuj.
Na emisích se oxidy dusíku neměří.
Na emisích se z pohledu toho, co vychází z výfuku měří jen a pouze kouřivost, která nemá nic společného s oxidy dusíku.
Kdo zaslepuje EGR ventil, tak úmyslně pomáhat trávit okolí. Tedy přímo dělá něco, co ničí zdraví ostatním lidem.
Vyčitění sání jednou za 150tkm nikomu neublíí. Dokonce bych si spíe tipl, e ten olej, cos tam vude měl zvyoval kouřivost...
Jen tak mimochodem... některé motory mají sání EGR ventilu posazené a za FAP - tedy u ádné saze. Ale krásně vyčitěné výfukové plyny. - Vsadím se, e i tohle budou někteří zaslepovat. :-((((
|
|
08.01.2021 13:49 -
Re: Chiptuning
|
3296391
|
|
Carlík
|
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 256 |
|
|
Jasne meri se NOx pouze u benzinu. Ale zase zvysena kourivost, diky zeslabenemu prostupu vzduchu do sani diky smesi sazi a oleje, ktery vzdy nejaky do sani prostoupi vytvorilo hustou emulzy. A tato zvysena kourivost, ktera postupem casu narusta, tak do ovzdusi vypousti daleko vic sazi a ty by meli byt karcinogeni, coz povazuji za daleko vetsi problem. Nez znovu neprepaleny NOx.
Je to ale asi vec nazoru. Neni to co 150tkm cisteni to uz neprojdes maximalni kourivosti, ale x let uz vypoustis do ovzdusi neco co neni zrovna gut pro organizmus.
Kdyby jsi napsal to stejne co jsi napsal ohledne FAP Off, tak s Tebou plne souhlasim.
A jinak jsi to tipl spatne olej co prolne do sani nezvysoval kourivost, ale zuzene sani diky bordelu s egrka a oleje, po vycisteni se s autem stihlo ujet cca 800km a slo znovu na emise a hodnoty melo temer ctvrtinove. 2.03 koirivost myslim kdyz to bylo pred a potom 0.57 mam dojem a limit byl okolo 1.8, musel bych majitelce kouknout na emisni protokol, je to uz cca pul roku. Olej nebyl menen oboje emise na ten stejny.
Jasne meri se NOx pouze u benzinu. Ale zase zvysena kourivost, diky zeslabenemu prostupu vzduchu do sani diky smesi sazi a oleje, ktery vzdy nejaky do sani prostoupi vytvorilo hustou emulzy. A tato zvysena kourivost, ktera postupem casu narusta, tak do ovzdusi vypousti daleko vic sazi a ty by meli byt karcinogeni, coz povazuji za daleko vetsi problem. Nez znovu neprepaleny NOx.
Je to ale asi vec nazoru. Neni to co 150tkm cisteni to uz neprojdes maximalni kourivosti, ale x let uz vypoustis do ovzdusi neco co neni zrovna gut pro organizmus.
Kdyby jsi napsal to stejne co jsi napsal ohledne FAP Off, tak s Tebou plne souhlasim.
A jinak jsi to tipl spatne olej co prolne do sani nezvysoval kourivost, ale zuzene sani diky bordelu s egrka a oleje, po vycisteni se s autem stihlo ujet cca 800km a slo znovu na emise a hodnoty melo temer ctvrtinove. 2.03 koirivost myslim kdyz to bylo pred a potom 0.57 mam dojem a limit byl okolo 1.8, musel bych majitelce kouknout na emisni protokol, je to uz cca pul roku. Olej nebyl menen oboje emise na ten stejny.
|
|
08.01.2021 19:35 -
Re: Chiptuning
|
3296421
|
|
agos
|
|
|
Tony_Z napsal(a): Měření emisí moc v souvislosti s EGR nezmiňuj.
Na emisích se oxidy dusíku neměří.
Na emisích se z pohledu toho, co vychází z výfuku měří jen a pouze kouřivost, která nemá nic společného s oxidy dusíku.
Kdo zaslepuje EGR ventil, tak úmyslně pomáhat trávit okolí. Tedy přímo dělá něco, co ničí zdraví ostatním lidem.
Vyčitění sání jednou za 150tkm nikomu neublíí. Dokonce bych si spíe tipl, e ten olej, cos tam vude měl zvyoval kouřivost...
Jen tak mimochodem... některé motory mají sání EGR ventilu posazené a za FAP - tedy u ádné saze. Ale krásně vyčitěné výfukové plyny. - Vsadím se, e i tohle budou někteří zaslepovat.
Fap egr atd sú eko kurvitka... uz som sa nacistil dos sacích potrubí aby ma bavilo mat otvorené egr, a o akých emisiách sa bavíme? Tak buďme eko napr lpg do rotu s dieselom , ja osobne som iel do rhz len preto lebo je to spožahlivý motor, keby zabaci robili normálne benzíny kúpim benzin ( a nepíte mi e sú v ponuke... u som si preiel nejakými autami a keď benzin tak Japonec !!!) no momentálna situácia + ponuka slunej c5= e ju mám doma ako auto do prace , nič viac nič menej akurat ten výkon je slabota... mame rok 2021 a jednoducho dynamika 80kw+ hmotnos C5 je pre mna nedostačujúca , inakie nič v zlom na pomery značky a rok výroby slune auto, na preteky to nie je no pohodlie je fajn, a dizajn ??? Ten bohuiaž odletel s fantomasom 😀,ale nevadí mám to ako auto do prace a na výlety kde mi nevadí e ho nechám kade tade odparkovane
Fap egr atd sú eko kurvitka... uz som sa nacistil dos sacích potrubí aby ma bavilo mat otvorené egr, a o akých emisiách sa bavíme? Tak buďme eko napr lpg do rotu s dieselom , ja osobne som iel do rhz len preto lebo je to spožahlivý motor, keby zabaci robili normálne benzíny kúpim benzin ( a nepíte mi e sú v ponuke... u som si preiel nejakými autami a keď benzin tak Japonec !!!) no momentálna situácia + ponuka slunej c5= e ju mám doma ako auto do prace , nič viac nič menej akurat ten výkon je slabota... mame rok 2021 a jednoducho dynamika 80kw+ hmotnos C5 je pre mna nedostačujúca , inakie nič v zlom na pomery značky a rok výroby slune auto, na preteky to nie je no pohodlie je fajn, a dizajn ??? Ten bohuiaž odletel s fantomasom 😀,ale nevadí mám to ako auto do prace a na výlety kde mi nevadí e ho nechám kade tade odparkovane
|
|
09.01.2021 10:06 -
Re: Chiptuning
|
3296455
|
|
Tony_Z
|
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002) | Počet příspěvků: 519 |
|
|
Carlík napsal(a): Jasne meri se NOx pouze u benzinu. Ale zase zvysena kourivost, diky zeslabenemu prostupu vzduchu do sani diky smesi sazi a oleje, ktery vzdy nejaky do sani prostoupi vytvorilo hustou emulzy. A tato zvysena kourivost, ktera postupem casu narusta, tak do ovzdusi vypousti daleko vic sazi a ty by meli byt karcinogeni, coz povazuji za daleko vetsi problem. Nez znovu neprepaleny NOx.
Je to ale asi vec nazoru. Neni to co 150tkm cisteni to uz neprojdes maximalni kourivosti, ale x let uz vypoustis do ovzdusi neco co neni zrovna gut pro organizmus.
Kdyby jsi napsal to stejne co jsi napsal ohledne FAP Off, tak s Tebou plne souhlasim.
A jinak jsi to tipl spatne olej co prolne do sani nezvysoval kourivost, ale zuzene sani diky bordelu s egrka a oleje, po vycisteni se s autem stihlo ujet cca 800km a slo znovu na emise a hodnoty melo temer ctvrtinove. 2.03 koirivost myslim kdyz to bylo pred a potom 0.57 mam dojem a limit byl okolo 1.8, musel bych majitelce kouknout na emisni protokol, je to uz cca pul roku. Olej nebyl menen oboje emise na ten stejny.
Auto ví, kolik tam jde vzduchu a podle toho tam také vsříkne naftu. Kdy tam jde málo vzduchu, tak tam jde i méně nafty. Pod plným plynem, jak se měří na emisích, tak EGR je odstavený (z principu funguje jen, kdy motor není vyuít naplno).
Občas auto pořádně protáhni a bude mít svůj problém vyřeen. Čím častěji italskou údrbu provede, tím lépe.
Mixujete do svých teorií bludy a pak podle toho vymýlíte řeení. Ta auta fungují a fungují dobře. Dokud se něco nepokazí nebo do něj nezasáhne "odborní". Základ je odstranit příčinu a nedělat dalí bordel.
Řeit problémy tak, e poutím jedy ostatním i sobě, je skutečně řeení hodné mistra automobilismu. Víte, jaká paráda by to byla, kdyby to udělali vichni? To bychom si k těm roukám mohli připnout jetě chemické filtry.
Agos: Já o voze, ty o koze, e?
Dej to pryč. Kup si něco, co od koupě bude vyhovovat tvým výkonovým poadavkům. Chip ti nepomůe.
Auto ví, kolik tam jde vzduchu a podle toho tam také vsříkne naftu. Kdy tam jde málo vzduchu, tak tam jde i méně nafty. Pod plným plynem, jak se měří na emisích, tak EGR je odstavený (z principu funguje jen, kdy motor není vyuít naplno).
Občas auto pořádně protáhni a bude mít svůj problém vyřeen. Čím častěji italskou údrbu provede, tím lépe.
Mixujete do svých teorií bludy a pak podle toho vymýlíte řeení. Ta auta fungují a fungují dobře. Dokud se něco nepokazí nebo do něj nezasáhne "odborní". Základ je odstranit příčinu a nedělat dalí bordel.
Řeit problémy tak, e poutím jedy ostatním i sobě, je skutečně řeení hodné mistra automobilismu. Víte, jaká paráda by to byla, kdyby to udělali vichni? To bychom si k těm roukám mohli připnout jetě chemické filtry.
Agos: Já o voze, ty o koze, e? :palec
Dej to pryč. Kup si něco, co od koupě bude vyhovovat tvým výkonovým poadavkům. Chip ti nepomůe.
|
|
09.01.2021 11:48 -
Re: Chiptuning
|
3296463
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
@Tony_Z
AMEN !
@Tony_Z
AMEN ! :palec
|
|
09.01.2021 20:51 -
Re: Chiptuning
|
3296498
|
|
Carlík
|
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 256 |
|
|
Tony_Z jsi fakt vtipny. To sani, aby to melo nejaky vyznam by se muselo cistit tak co 2 roky (25tkm/rok). Spis si zkus zajet nekam na brzdu, kde umi zmerit i NOx, treba profichip tuning ( nejsem zastance chipu ) a nech si zmerit NOx pred zaslepenim a po a pak mluv, ten rozdil Ti nejen zacpe EGR ale i usta.
Tony_Z jsi fakt vtipny. To sani, aby to melo nejaky vyznam by se muselo cistit tak co 2 roky (25tkm/rok). Spis si zkus zajet nekam na brzdu, kde umi zmerit i NOx, treba profichip tuning ( nejsem zastance chipu ) a nech si zmerit NOx pred zaslepenim a po a pak mluv, ten rozdil Ti nejen zacpe EGR ale i usta. :-))))
|
|
10.01.2021 11:16 -
Re: Chiptuning
|
3296500
|
|
Tony_Z
|
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002) | Počet příspěvků: 519 |
|
|
Carlík napsal(a): Tony_Z jsi fakt vtipny. To sani, aby to melo nejaky vyznam by se muselo cistit tak co 2 roky (25tkm/rok). Spis si zkus zajet nekam na brzdu, kde umi zmerit i NOx, treba profichip tuning ( nejsem zastance chipu ) a nech si zmerit NOx pred zaslepenim a po a pak mluv, ten rozdil Ti nejen zacpe EGR ale i usta.
Sakra chlape, kdy to chce měřit na brzdě, tak se nediv, e to bude skoro stejné. Nauč se princip a funkci EGR, a ví kdy, a jak měřit.
Mám rád tvé příspěvky, dost často pomůe. Ale v tomhle mi prosím ústa nezacpávej, dokud se nenaučí, jak EGR funguje.
K tomu čistě. Na svém RHZ jsme najel 150tkm. EGR celou dobu funkční a rozhodně problémy se zanáením nemám.
Zrovna tak jsem nedávno preventivně "rozebral" EGR na 1.5dci 66kw Renault - v podstatě nebylo co čistit, na stěnách asi 0,5mm tlustý sazomazový film - nic co by bránilo průtoku vzduchu - auto s 200tkm. ( V rodinných rukách cca 80tkm, kdy to čistěno rozhodně nebylo.)
Sakra chlape, kdy to chce měřit na brzdě, tak se nediv, e to bude skoro stejné. Nauč se princip a funkci EGR, a ví kdy, a jak měřit.
Mám rád tvé příspěvky, dost často pomůe. Ale v tomhle mi prosím ústa nezacpávej, dokud se nenaučí, jak EGR funguje.
K tomu čistě. Na svém RHZ jsme najel 150tkm. EGR celou dobu funkční a rozhodně problémy se zanáením nemám.
Zrovna tak jsem nedávno preventivně "rozebral" EGR na 1.5dci 66kw Renault - v podstatě nebylo co čistit, na stěnách asi 0,5mm tlustý sazomazový film - nic co by bránilo průtoku vzduchu - auto s 200tkm. ( V rodinných rukách cca 80tkm, kdy to čistěno rozhodně nebylo.)
|
|
10.01.2021 12:51 -
Re: Chiptuning
|
3296501
|
|
Carlík
|
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 256 |
|
|
Ne bylo to mysleno tak, at si udelas porovnani na brzde, tam kde ji maji a maji zaroven mereni emisi. Ne merit na ni plny vykon, tam je egrko samo zavrene, ale treba pri ustalene jizde okolo 2000 otacek je otevreno zhruba na pul. A pri tomto rezimu si zmerit rozdil. Na emisich kdyz to udelas zmeris jen volnobeh.
Ti co jsem psal umi deaktivovat i AdBlue, to se Ti teprve nebude libit.
Par egerek jsem mel taky uz dole a vzdy v nich jen suche saze, to az zase takovy problem neni, vycisteni za chvilicku, problem je ta smes sazi v kombinaci s olejem co Ti prolne a ze prolne vzdy neco. Aby to melo nejaky eko smysl, musel by jsi to opravdu cistit tak co 50 tisic. Hlavne pokud auto nema jen dalnicni rezim.
Mame na to holt jiny nazor.
Ne bylo to mysleno tak, at si udelas porovnani na brzde, tam kde ji maji a maji zaroven mereni emisi. Ne merit na ni plny vykon, tam je egrko samo zavrene, ale treba pri ustalene jizde okolo 2000 otacek je otevreno zhruba na pul. A pri tomto rezimu si zmerit rozdil. Na emisich kdyz to udelas zmeris jen volnobeh.
Ti co jsem psal umi deaktivovat i AdBlue, to se Ti teprve nebude libit. :-))))
Par egerek jsem mel taky uz dole a vzdy v nich jen suche saze, to az zase takovy problem neni, vycisteni za chvilicku, problem je ta smes sazi v kombinaci s olejem co Ti prolne a ze prolne vzdy neco. Aby to melo nejaky eko smysl, musel by jsi to opravdu cistit tak co 50 tisic. Hlavne pokud auto nema jen dalnicni rezim.
Mame na to holt jiny nazor. ;-)
|
|
10.01.2021 13:45 -
Re: Chiptuning
|
3296508
|
|
agos
|
|
|
Tony_Z napsal(a): Sakra chlape, kdy to chce měřit na brzdě, tak se nediv, e to bude skoro stejné. Nauč se princip a funkci EGR, a ví kdy, a jak měřit.
Mám rád tvé příspěvky, dost často pomůe. Ale v tomhle mi prosím ústa nezacpávej, dokud se nenaučí, jak EGR funguje.
K tomu čistě. Na svém RHZ jsme najel 150tkm. EGR celou dobu funkční a rozhodně problémy se zanáením nemám.
Zrovna tak jsem nedávno preventivně "rozebral" EGR na 1.5dci 66kw Renault - v podstatě nebylo co čistit, na stěnách asi 0,5mm tlustý sazomazový film - nic co by bránilo průtoku vzduchu - auto s 200tkm. ( V rodinných rukách cca 80tkm, kdy to čistěno rozhodně nebylo.)
Tam nie je o čom ,U mi nejaký motor preiel rukami A to Egr a zanesené sanie neprospieva iadnemu motori! A to nehovorím e som mal párkrát na stole motor ktorý strhol tú zmes oleja a sadzí dos spalovaku a dovi.... ,Prosté ty nevie o čom píe aspoň keď sa na to pozrie z tohto pohžadu ako sa dívam ja, je evidentné e nemá s autami tožko skúsenosti, ako nič zlom Ale dal by som ti vyčisti pár saní A hlavne také v ktorých sú klapky ktoré sú mnohokrát znefunkčné Práve kvôli tomu čo tam na robí Egr , A to má za následok Ne správny chod motoru a tým pádom aj horie emisie v reále !!!Alebo potom podža tvojej úvahy = nechajme to tak a auta nám môu sta doma bez emisnej kontroly...Porovnaj si data z emisných kontrol na rovnakých autách s čistým saním a zaneseným
Tam nie je o čom ,U mi nejaký motor preiel rukami A to Egr a zanesené sanie neprospieva iadnemu motori! A to nehovorím e som mal párkrát na stole motor ktorý strhol tú zmes oleja a sadzí dos spalovaku a dovi.... ,Prosté ty nevie o čom píe aspoň keď sa na to pozrie z tohto pohžadu ako sa dívam ja, je evidentné e nemá s autami tožko skúsenosti, ako nič zlom Ale dal by som ti vyčisti pár saní A hlavne také v ktorých sú klapky ktoré sú mnohokrát znefunkčné Práve kvôli tomu čo tam na robí Egr , A to má za následok Ne správny chod motoru a tým pádom aj horie emisie v reále !!!Alebo potom podža tvojej úvahy = nechajme to tak a auta nám môu sta doma bez emisnej kontroly...Porovnaj si data z emisných kontrol na rovnakých autách s čistým saním a zaneseným
|
|
10.01.2021 18:19 -
Re: Chiptuning
|
3296564
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
@agos @Carlik
panove byt vami opravdu bych si nastudoval k cemu EGR v motoru slouzi protoze melete opravdu picoviny a michate vice veci dohromady
@agos @Carlik
panove byt vami opravdu bych si nastudoval k cemu EGR v motoru slouzi protoze melete opravdu picoviny a michate vice veci dohromady
|
|
10.01.2021 19:43 -
Re: Chiptuning
|
3296567
|
|
Carlík
|
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 256 |
|
|
No ja mel za to, ze egr pro nastartovani je zcela zavrene, po nastartovani se otevre, kdyz ne naplno tak temer naplno, nasledne rozjezd akcelerace se privira pripadne az zavira, kdyz je potreba vic vykonu. Jakmile akceleraci dosahnu pozadovanou rychlost, treba 100km/h a jedu ustalenou rychlosti, se opet otevira respektive pootvira. Pokud poletim jak sutr, treba 160km/h, kde je potreba vykon stale je uzavren. Kdyz jedu ustalenou ve meste treba 50km/h jenoteveren vic nez pri treba 100km/h.
Je to jinak?
No ja mel za to, ze egr pro nastartovani je zcela zavrene, po nastartovani se otevre, kdyz ne naplno tak temer naplno, nasledne rozjezd akcelerace se privira pripadne az zavira, kdyz je potreba vic vykonu. Jakmile akceleraci dosahnu pozadovanou rychlost, treba 100km/h a jedu ustalenou rychlosti, se opet otevira respektive pootvira. Pokud poletim jak sutr, treba 160km/h, kde je potreba vykon stale je uzavren. Kdyz jedu ustalenou ve meste treba 50km/h jenoteveren vic nez pri treba 100km/h.
Je to jinak?
|
|
10.01.2021 20:20 -
Re: Chiptuning
|
3296568
|
|
Tony_Z
|
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002) | Počet příspěvků: 519 |
|
|
Carlík napsal(a): No ja mel za to, ze egr pro nastartovani je zcela zavrene, po nastartovani se otevre, kdyz ne naplno tak temer naplno, nasledne rozjezd akcelerace se privira pripadne az zavira, kdyz je potreba vic vykonu. Jakmile akceleraci dosahnu pozadovanou rychlost, treba 100km/h a jedu ustalenou rychlosti, se opet otevira respektive pootvira. Pokud poletim jak sutr, treba 160km/h, kde je potreba vykon stale je uzavren. Kdyz jedu ustalenou ve meste treba 50km/h jenoteveren vic nez pri treba 100km/h.
Je to jinak?
Njn. Je to jinak. Tvůj popis se nedá zobecnit, ne vdy to tak je, jak píe. Popsat, kdy se nějaká věc přiblině děje, není to stejné, jako proč se to děje.
Tak si řekněme základní premisy:
1. NOx vzniká reakcí volného kyslíku a dusíku (za určité teploty).
2. Vzduch obsahuje 21%kyslíku a 78% dusíku.
3. Jestlie je do válce nahnáno dost paliva, sloučí se s volným kyslíkem a pro dusík u nezbývá nic moc s čím by zreagoval - take nevznikne tolik NOx.
4. Je opakem 3. Jestlie je málo paliva ve válci, pak není vyuit vechen volný kyslík a zůstává prostor pro reakci kyslíku s dusíkem -> vznik více NOx.
5. EGR slouí k redukci NOx.
6. Jestlie vyene z válce přebytečný kyslík, pak nevzniká tolik NOx.
Take jistě víme vichni dohadující se, jak funguje naftový motor na rozdíl od benzínového. A není tedy třeba vysvětlovat, e se tak nehraje na optimální poměr paliva/vzduchu.
EGR je otevřen v nízkém zatíení naftového motoru, aby nebylo do válce nasáváno příli čistého vzduchu, který k sobě stejně nemá dostatek paliva. Prostě jen vyplní "mezeru ve válci", aby byl optimální poměr paliva/vzduchu.
Nemá to nic společného s rychlostí, ale se zatíením motoru.
Pokud akceleruje na plný plyn, je hloupost, aby byl EGR otevřený.
Případné moje chyby v popisu problematiky prosím, a opraví ti, kdo vědí o čem mluví. Děkuji.
agos: Jsem rád, e si myslí, e ti prolo rukama více motoru. Ale a tak, či tak. Co z toho vyplývá? Kdy čtu tohle: "A to nehovorím e som mal párkrát na stole motor ktorý strhol tú zmes oleja a sadzí dos spalovaku a dovi...." Kde to napíe do diskuzi o EGR, tak nevím no. Já bych ten tvůj příklad spíe viděl na případ, kdy se "pokazí" mazání turba. Olej se zkrze turbo dostává do sání, tím začne do sání cpát směs oleje a vzduchu a pak skutečně "dovi" motore.... Ale v souvislosti s EGR? To my mě pouč prosím, jak by se to vůbec mohlo stát???
Njn. Je to jinak. Tvůj popis se nedá zobecnit, ne vdy to tak je, jak píe. Popsat, kdy se nějaká věc přiblině děje, není to stejné, jako proč se to děje.
Tak si řekněme základní premisy:
1. NOx vzniká reakcí volného kyslíku a dusíku (za určité teploty).
2. Vzduch obsahuje 21%kyslíku a 78% dusíku.
3. Jestlie je do válce nahnáno dost paliva, sloučí se s volným kyslíkem a pro dusík u nezbývá nic moc s čím by zreagoval - take nevznikne tolik NOx.
4. Je opakem 3. Jestlie je málo paliva ve válci, pak není vyuit vechen volný kyslík a zůstává prostor pro reakci kyslíku s dusíkem -> vznik více NOx.
5. EGR slouí k redukci NOx.
6. Jestlie vyene z válce přebytečný kyslík, pak nevzniká tolik NOx.
Take jistě víme vichni dohadující se, jak funguje naftový motor na rozdíl od benzínového. A není tedy třeba vysvětlovat, e se tak nehraje na optimální poměr paliva/vzduchu.
EGR je otevřen v nízkém zatíení naftového motoru, aby nebylo do válce nasáváno příli čistého vzduchu, který k sobě stejně nemá dostatek paliva. Prostě jen vyplní "mezeru ve válci", aby byl optimální poměr paliva/vzduchu.
Nemá to nic společného s rychlostí, ale se zatíením motoru.
Pokud akceleruje na plný plyn, je hloupost, aby byl EGR otevřený.
Případné moje chyby v popisu problematiky prosím, a opraví ti, kdo vědí o čem mluví. Děkuji.
agos: Jsem rád, e si myslí, e ti prolo rukama více motoru. Ale a tak, či tak. Co z toho vyplývá? Kdy čtu tohle: "A to nehovorím e som mal párkrát na stole motor ktorý strhol tú zmes oleja a sadzí dos spalovaku a dovi...." Kde to napíe do diskuzi o EGR, tak nevím no. Já bych ten tvůj příklad spíe viděl na případ, kdy se "pokazí" mazání turba. Olej se zkrze turbo dostává do sání, tím začne do sání cpát směs oleje a vzduchu a pak skutečně "dovi" motore.... Ale v souvislosti s EGR? To my mě pouč prosím, jak by se to vůbec mohlo stát???
|
|
| |
|
|