| | |
23.10.2014 19:44 -
Re: Chiptuning
|
2744612
|
|
yerri
|
Město: Písek, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX | Počet příspěvků: 18 |
|
|
Ahoj,
u se to tu zase hemí lidmi, kteří jsou z nějakého přesvědčení proti chipu. Pro tyto lidi ale toto vlákno neni !!!
Tohle vlákno je pro lidi, kteří chip mají a pro lidi, kteří o chipu uvaují a hledají informace a zkuenosti.
Prosím odpůrce chiptunningu, aby si zaloili vlastní vlákno !
To je furt- ja si myslím, já sem viděl, jeden známý, nebo se sejde z tématu... To je na poblití. Vlákno úplně ztrácí svůj smysl...
Přidávám zkuenosti po 14 měsících od chiptuningu. (1.6 HDi 80KW -> 99KW)
Závady:
-EGR ventil (135tis km)
-prasklé lanko ruční brzdy
-výměna destiček předních brzd
-výměna zadních kotoučů a destiček
Spotřeby: (větinu na trase do zaměstnání cca 28km po okrskách)
-jaro, podzim si uívám svinou jízdu do 5,7 l/100km
-v zimě a v letních parnech 5,9 - 6,1 l/100km
-s lehkou nohou (do 100km/h) 5,4-5,5 l/100km
Jízda nesrovnatelná před úpravou. Hlavně při předjídění...
Spusta lidí tomu nevěří, bojí se o motor, spojku, poloosy, turbo...
Ja sem spokojený!
- s výkonem
- se spotřebou
- s povinným ručením na rok 1745kč
Ahoj,
u se to tu zase hemí lidmi, kteří jsou z nějakého přesvědčení proti chipu. Pro tyto lidi ale toto vlákno neni !!!
Tohle vlákno je pro lidi, kteří chip mají a pro lidi, kteří o chipu uvaují a hledají informace a zkuenosti.
Prosím odpůrce chiptunningu, aby si zaloili vlastní vlákno !
To je furt- ja si myslím, já sem viděl, jeden známý, nebo se sejde z tématu... To je na poblití. Vlákno úplně ztrácí svůj smysl...
Přidávám zkuenosti po 14 měsících od chiptuningu. (1.6 HDi 80KW -> 99KW)
Závady:
-EGR ventil (135tis km)
-prasklé lanko ruční brzdy
-výměna destiček předních brzd
-výměna zadních kotoučů a destiček
Spotřeby: (větinu na trase do zaměstnání cca 28km po okrskách)
-jaro, podzim si uívám svinou jízdu do 5,7 l/100km
-v zimě a v letních parnech 5,9 - 6,1 l/100km
-s lehkou nohou (do 100km/h) 5,4-5,5 l/100km
Jízda nesrovnatelná před úpravou. Hlavně při předjídění...
Spusta lidí tomu nevěří, bojí se o motor, spojku, poloosy, turbo...
Ja sem spokojený!
- s výkonem
- se spotřebou
- s povinným ručením na rok 1745kč
|
|
23.10.2014 20:32 -
Re: Chiptuning
|
2744651
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Já bych třeba upravil předstřik na předvstřik a vyměnil bych ve slově upravyt to tvrdý y za měkký. A hned by to lapalo líp.
Tomu se říká tuning četiny.
Pardon, na pravopisný chyby se nemá upozorňovat, to je nesluný. Ale kdy u tady z nás je někomu na poblití, tak mi snad tohle prominete.
Já bych třeba upravil předstřik na předvstřik a vyměnil bych ve slově upravyt to tvrdý y za měkký. A hned by to lapalo líp.
Tomu se říká tuning četiny. :-))))
Pardon, na pravopisný chyby se nemá upozorňovat, to je nesluný. Ale kdy u tady z nás je někomu na poblití, tak mi snad tohle prominete.
|
|
23.10.2014 21:16 -
Re: Chiptuning
|
2744667
|
|
HELLMUT
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1814 |
|
|
Mě je ten chiptuning úplně buřt nejsem pro ani proti
Ale od doby co jsem o něm slyel poprvé mi stále vrtá hlavou - proč kdy to jde, tak proč to u není od výrobce tak vyladěné?
Proč tam nechávají takovou mezeru ve výkonu a proč ty auta dělají aby měli vyí spotřebu? Hlava mi to nebere, e by to dělali proto aby dali vydělat firmám které se tím chipováním zabývají se mi nějak nechce věřit...
Můete mi to někdo vysvětlit.?
To léta vyvíjí motory a pak je to slabota a musí se to chipovat?
Fakt to nechápu...
Mě je ten chiptuning úplně buřt nejsem pro ani proti:-))))
Ale od doby co jsem o něm slyel poprvé mi stále vrtá hlavou - proč kdy to jde, tak proč to u není od výrobce tak vyladěné?
Proč tam nechávají takovou mezeru ve výkonu a proč ty auta dělají aby měli vyí spotřebu? Hlava mi to nebere, e by to dělali proto aby dali vydělat firmám které se tím chipováním zabývají se mi nějak nechce věřit...:nevim
Můete mi to někdo vysvětlit.?
To léta vyvíjí motory a pak je to slabota a musí se to chipovat?
Fakt to nechápu...
|
|
23.10.2014 21:22 -
Re: Chiptuning
|
2744679
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Protoe výrobce je debil a naivně si myslí, e kdy chce někdo výkonný motor, tak si ho koupí. Nepochopil, e kupující je inteligentní a koupí si něco, co vlastně nechce a co mu nevyhovuje a pak si to doma předělá. A někdy i víckrát.
A to se vyplatí.
Protoe výrobce je debil a naivně si myslí, e kdy chce někdo výkonný motor, tak si ho koupí. Nepochopil, e kupující je inteligentní a koupí si něco, co vlastně nechce a co mu nevyhovuje a pak si to doma předělá. A někdy i víckrát.
A to se vyplatí. :palec
|
|
23.10.2014 21:56 -
Re: Chiptuning
|
2744699
|
|
HELLMUT
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1814 |
|
|
Ale pane,od vás jsem to vysvětlení nechtěl.
Vy jste evidentně ten člověk co je odpůrce těchto vymoeností a některým se z toho chce zvracet...
Mě by zajímalo oficiální vysvětlení...
Pořád to nechápu,přijde mi to divné.Jako třeba já instalatér,-udělám rozvod z 1/2" trubky a řekl bych zákazníkovi"mohl bych vzít vrták a zvětit tu díru v trubce aby tam protékalo více vody jako v 3/4" "
Prostě mi to přijde jako hovadina...
Jene tady tuneři tvrdí e je to úplně normální a prospěná věc...
Tak proč to tak není z továrny ???
Jasně, můu tuningem udělat z 1.6 dvoulitr, z 2.0 třílitr atd . Ale proč tedy není ta 1.6 odjaktěiva dvoulitrem a dvoulitr třílitrem ????
Ale pane,od vás jsem to vysvětlení nechtěl.:-p
Vy jste evidentně ten člověk co je odpůrce těchto vymoeností a některým se z toho chce zvracet...:-))
Mě by zajímalo oficiální vysvětlení...
Pořád to nechápu,přijde mi to divné.Jako třeba já instalatér,-udělám rozvod z 1/2" trubky a řekl bych zákazníkovi"mohl bych vzít vrták a zvětit tu díru v trubce aby tam protékalo více vody jako v 3/4" " :nevim
Prostě mi to přijde jako hovadina...
Jene tady tuneři tvrdí e je to úplně normální a prospěná věc...
Tak proč to tak není z továrny ???
Jasně, můu tuningem udělat z 1.6 dvoulitr, z 2.0 třílitr atd . Ale proč tedy není ta 1.6 odjaktěiva dvoulitrem a dvoulitr třílitrem ????
|
|
23.10.2014 22:02 -
Re: Chiptuning
|
2744702
|
|
jumep
|
|
|
vo svojej podstate je
povodne mala 2.0 RHY 66kw, potom to presno na RHZ 80kw, potom RHR 100KW a teraz dokonca 120kw
len okrem mapy je tam ine turbo, ine vstrekovanie atd .... ak niekto pojde robit tuning tymto sposobom, tj. bude ratat zo vsetkym, nic nepoviem, ale spravit chip ... to je cista ignoracia ...
vo svojej podstate je
povodne mala 2.0 RHY 66kw, potom to presno na RHZ 80kw, potom RHR 100KW a teraz dokonca 120kw
len okrem mapy je tam ine turbo, ine vstrekovanie atd .... ak niekto pojde robit tuning tymto sposobom, tj. bude ratat zo vsetkym, nic nepoviem, ale spravit chip ... to je cista ignoracia ...
|
|
23.10.2014 22:14 -
Re: Chiptuning
|
2744704
|
|
HELLMUT
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1814 |
|
|
díky
Take si to shrňme, je tam jistá rezerva ale výrobce jí nechce překročit aby si nenas... do bot.
Chip to dotlačí a na hranu a buď to vydrí a nebo má smolika...
:palec díky
Take si to shrňme, je tam jistá rezerva ale výrobce jí nechce překročit aby si nenas... do bot.
Chip to dotlačí a na hranu a buď to vydrí a nebo má smolika...
|
|
23.10.2014 22:20 -
Re: Chiptuning
|
2744708
|
|
Delict
|
Město: Podhajska, Auto: Citroen C6 2.7 HDi V6 24V TwinTurbo Exclusive | Počet příspěvků: 717 |
|
|
Ja to zhrniem..kadý motor nieje dokonalý a preto sa vyuíva dimenzovanie a rozumná miera. Výrobca je povinný dodriava prísne limity emisií aby mu to vobec homologovali. Vekom vak autu emisie aj tak stúpnu, netesnosami a pod. Chip neberie vežmi ohlad na túto čas, ale vie zdvihnú výkon, za cenu emisií v tolerancií..takze si prakticky dovolí viac ako výrobca, lebo nemusí keftova s emisnými limitmi na papieri.
Rozumnému zvýeniu výkonu sa nebránim. T.J cca do 15%
P.S RHZ bolo skôr ako RHY.. RHY prila ako okresanejia verzia bez variabilného turba..ako náhrada za 1.9 DHX/DHY a RHZtko bola náhrada drahieho 2.1TD..ete potom prili náhrady za 2.5TD vo forme 2.2 a neskôr 2.7HDi
Ja to zhrniem..kadý motor nieje dokonalý a preto sa vyuíva dimenzovanie a rozumná miera. Výrobca je povinný dodriava prísne limity emisií aby mu to vobec homologovali. Vekom vak autu emisie aj tak stúpnu, netesnosami a pod. Chip neberie vežmi ohlad na túto čas, ale vie zdvihnú výkon, za cenu emisií v tolerancií..takze si prakticky dovolí viac ako výrobca, lebo nemusí keftova s emisnými limitmi na papieri.
Rozumnému zvýeniu výkonu sa nebránim. T.J cca do 15%
P.S RHZ bolo skôr ako RHY.. RHY prila ako okresanejia verzia bez variabilného turba..ako náhrada za 1.9 DHX/DHY a RHZtko bola náhrada drahieho 2.1TD..ete potom prili náhrady za 2.5TD vo forme 2.2 a neskôr 2.7HDi
|
|
23.10.2014 22:40 -
Re: Chiptuning
|
2744715
|
|
jruze
|
|
|
jumep napsal(a): vo svojej podstate je
povodne mala 2.0 RHY 66kw, potom to presno na RHZ 80kw, potom RHR 100KW a teraz dokonca 120kw
len okrem mapy je tam ine turbo, ine vstrekovanie atd .... ak niekto pojde robit tuning tymto sposobom, tj. bude ratat zo vsetkym, nic nepoviem, ale spravit chip ... to je cista ignoracia ...
Vstřiky jiné - důvod rychlejí,přesnějí dávkování (včetně jednotky)- kdy to nakrmí naftou moc jede to jetě hůř, turbo je teoreticky dost silné - ono kdy se podívá v měřených hodnotách tak při nástupu má daleko vyí tlak ne později v otáčkách a zvyuje jen podle zatíení - no a kdy posune křivku aby dávalo víc v celém rozsahu?? a paliva tam tolik jít nemusí - to je jakoby předávkované(ale to je kvůli mazání atd) - to je vidět třeba na biturbu to má skoro stejnou spotřebu jako RHR a přitom daleko vyí výkon(ale jiné vstřiky,jednotku,jednou tak velkou vodní pumpu a samo větí turbo,ale to do 2800ot jede jen na jeden kanál).Nebo neahej na jednotku a vyleti kanály a má načipováno(jetě by to chtělo navařit hupy na vačce(nebo sehnat - nechat si udělat) vostrou vačku-y
Vstřiky jiné - důvod rychlejí,přesnějí dávkování (včetně jednotky)- kdy to nakrmí naftou moc jede to jetě hůř, turbo je teoreticky dost silné - ono kdy se podívá v měřených hodnotách tak při nástupu má daleko vyí tlak ne později v otáčkách a zvyuje jen podle zatíení - no a kdy posune křivku aby dávalo víc v celém rozsahu?? a paliva tam tolik jít nemusí - to je jakoby předávkované(ale to je kvůli mazání atd) - to je vidět třeba na biturbu to má skoro stejnou spotřebu jako RHR a přitom daleko vyí výkon(ale jiné vstřiky,jednotku,jednou tak velkou vodní pumpu a samo větí turbo,ale to do 2800ot jede jen na jeden kanál).Nebo neahej na jednotku a vyleti kanály a má načipováno(jetě by to chtělo navařit hupy na vačce(nebo sehnat - nechat si udělat) vostrou vačku-y:-d
|
|
23.10.2014 22:42 -
Re: Chiptuning
|
2744722
|
|
yerri
|
Město: Písek, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX | Počet příspěvků: 18 |
|
|
Charakteristické pole v řídící jednotce je výsledkem kompromisu prakticky pro celý svět. V různých zemích jsou různě přísné normy pro emise, nekvalitní palivo. Automobily jsou vyráběné v mnohotisícových sériích a toto charakteristické pole je nastavené tak, aby vozidla vyhovovala normám ve vech zemích. Vyuitím vech skrytých rezerv je pro výrobce nezajímavé z hlediska minimalizování nákladů sériové výroby. Chiptunning je tedy úprava sériového softwaru tak, aby se vyuily ty zmíněné skryté rezervy. Dle zkueností chiptunningových firem takové rezervy s ohledem na ivotnost motoru činí a 25% výkonu, na které jsou ochotni poskytnout záruku...
Prosím věnujte čas k přečtení celého vlákna... Je moné, e se Vá dotaz ji řeil.
ádný stroj není blbu-vzdorný a existují doporučení od výrobců, jak se k nim máme chovat. Určitě motor bez rezerv bude "ignorantům" méně vzdorovat, ne-li optimalizovaná charakteristika od výrobce. Kdo ví, jak se k autu a jeho motoru správně chovat, můe mu vydret zvýení výkonu daleko déle, ne zmíněným "ignorantům".
Charakteristické pole v řídící jednotce je výsledkem kompromisu prakticky pro celý svět. V různých zemích jsou různě přísné normy pro emise, nekvalitní palivo. Automobily jsou vyráběné v mnohotisícových sériích a toto charakteristické pole je nastavené tak, aby vozidla vyhovovala normám ve vech zemích. Vyuitím vech skrytých rezerv je pro výrobce nezajímavé z hlediska minimalizování nákladů sériové výroby. Chiptunning je tedy úprava sériového softwaru tak, aby se vyuily ty zmíněné skryté rezervy. Dle zkueností chiptunningových firem takové rezervy s ohledem na ivotnost motoru činí a 25% výkonu, na které jsou ochotni poskytnout záruku...
Prosím věnujte čas k přečtení celého vlákna... Je moné, e se Vá dotaz ji řeil.
ádný stroj není blbu-vzdorný a existují doporučení od výrobců, jak se k nim máme chovat. Určitě motor bez rezerv bude "ignorantům" méně vzdorovat, ne-li optimalizovaná charakteristika od výrobce. Kdo ví, jak se k autu a jeho motoru správně chovat, můe mu vydret zvýení výkonu daleko déle, ne zmíněným "ignorantům".
|
|
23.10.2014 22:45 -
Re: Chiptuning
|
2744725
|
|
Hanz 397
|
|
|
Hezky jsi to trefil Hellmute
Nicméně pominu-li,e jsem opůrcem jakéhokoliv dejlování(ano,nemám v tomhle vlákně co dělat). Nechci nikomu říkat,co si má,nebo nemá se svým autem dělat. To u jsem vzdal a je to dle vkusu kadého soudruha.
Jen mě zaráí pořád jetě jedna věc,mimo spousty dalích,kterou dejlaři moc(nebo spí vůbec) neřeí: Kdy auto rozjedu,tak ho musím taky zastavit,e jo? Kdy přidám na 1,6 nějakých 19 kw,tak je cítím, ale na brzdách nemusim řeit nic,protoe jsou stejný,jako na silnějích motorizacích. Ale co kdy nafouknu třeba takový biturbo-kdy jsem řeil mojí jednotku,tak mi pán,co mi jí klonoval nabídl čípek na 152kw,430 Nm a Vmax 240... Nechci teď polemizovat o tom,jak hodně je to reálný,nebo ne,jen chci říct,e si myslím,e s takovýmhle nárůstem výkonu(nebo spí s takovou porcí výkonu)u by se měl zvýit i brzdný výkon-přeci jen ty brzdy jsou určitým kompromisem,kdy jsou stejný jak na spodní výkonový variantě,tak na vrcholný(dieselový) motorizaci.
Myslím,e se shodneme na tom co jse,m tu u psal,e u BMW(a myslím,e ani jinde) nejsou v tomhle ádný blbci.... Tak proč na X6 50i jsou brzdy poloviční oproti X6 M,která má prakticky stejnej motor,nebo pro hnidopichy: stejnej obsah a blok motoru,ale vyí výkon?
Asi proto,e jsou si vědomi toho,e co neubrzdí,to neukecá
Pro názornost v příloze fotka brzdy z X6M. Kolo má 21 palců,aby byla představa o velikosti.
Take proč teda vichni řeí jen výkon motoru?
Hezky jsi to trefil Hellmute :-d
Nicméně pominu-li,e jsem opůrcem jakéhokoliv dejlování(ano,nemám v tomhle vlákně co dělat). Nechci nikomu říkat,co si má,nebo nemá se svým autem dělat. To u jsem vzdal a je to dle vkusu kadého soudruha.
Jen mě zaráí pořád jetě jedna věc,mimo spousty dalích,kterou dejlaři moc(nebo spí vůbec) neřeí: Kdy auto rozjedu,tak ho musím taky zastavit,e jo? Kdy přidám na 1,6 nějakých 19 kw,tak je cítím, ale na brzdách nemusim řeit nic,protoe jsou stejný,jako na silnějích motorizacích. Ale co kdy nafouknu třeba takový biturbo-kdy jsem řeil mojí jednotku,tak mi pán,co mi jí klonoval nabídl čípek na 152kw,430 Nm a Vmax 240... Nechci teď polemizovat o tom,jak hodně je to reálný,nebo ne,jen chci říct,e si myslím,e s takovýmhle nárůstem výkonu(nebo spí s takovou porcí výkonu)u by se měl zvýit i brzdný výkon-přeci jen ty brzdy jsou určitým kompromisem,kdy jsou stejný jak na spodní výkonový variantě,tak na vrcholný(dieselový) motorizaci.
Myslím,e se shodneme na tom co jse,m tu u psal,e u BMW(a myslím,e ani jinde) nejsou v tomhle ádný blbci.... Tak proč na X6 50i jsou brzdy poloviční oproti X6 M,která má prakticky stejnej motor,nebo pro hnidopichy: stejnej obsah a blok motoru,ale vyí výkon?
Asi proto,e jsou si vědomi toho,e co neubrzdí,to neukecá :-d
Pro názornost v příloze fotka brzdy z X6M. Kolo má 21 palců,aby byla představa o velikosti.
Take proč teda vichni řeí jen výkon motoru?
Přílohy: IMG_20140828_155134.jpg ( 995774b ) - |
|
23.10.2014 22:50 -
Re: Chiptuning
|
2744729
|
|
jumep
|
|
|
mno ani ta 1.6 nema rovnake brzdy ako 2.0 ...
a to nehovorim o spojke, poloosiach, prevodovke atd .... ale kazdy sveho stesti strujcem ...
ale to uz sa opakujem ...
mno ani ta 1.6 nema rovnake brzdy ako 2.0 ...
a to nehovorim o spojke, poloosiach, prevodovke atd .... ale kazdy sveho stesti strujcem ...
ale to uz sa opakujem ...
|
|
23.10.2014 22:54 -
Re: Chiptuning
|
2744731
|
|
Hanz 397
|
|
|
jumep napsal(a): mno ani ta 1.6 nema rovnake brzdy ako 2.0 ...
a to nehovorim o spojke, poloosiach, prevodovke atd .... ale kazdy sveho stesti strujcem ...
ale to uz sa opakujem ...
Jasně,o ostatních věcech jsem nemluvil,ale ten rozdíl mezi mojí brzdou a 1,6 je,jestli se dobře pamatuju,nechce se mi to hledat,asi 15mm na průměru kotouče,take ádná propast. Tady je to něco přes 30 a ty motory si procentualně nejsou ve výkonu tak daleko,jako je 125 a 152kw...
Jasně,o ostatních věcech jsem nemluvil,ale ten rozdíl mezi mojí brzdou a 1,6 je,jestli se dobře pamatuju,nechce se mi to hledat,asi 15mm na průměru kotouče,take ádná propast. Tady je to něco přes 30 a ty motory si procentualně nejsou ve výkonu tak daleko,jako je 125 a 152kw...
|
|
23.10.2014 23:03 -
Re: Chiptuning
|
2744740
|
|
martinrx
|
Město: Uherský Brod, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 349 |
|
|
Napadá mě jedna věc ohledně nárůstu výkonu. Vzpoměl jsem si na svoje bývalé Mondeo: Ford u od začátku vývoje svých TDCi implementoval do motorů funkci tzv overboost. To zn. e po určitý časový interval je motor naladěn tak aby přidal k výkonu pár kW i točivý moment. Tuto vlastnost zachoval i v roce 2008 kdy opustil svou nespolehlivou řadu motorů Puma a do nových mondeí začal montovat upravené Hdi od PSA. Umí něco takového i Citroen Hdi?
Myslím e to je vlastnost která se v určitých momentech můe hodit a nahrazuje to svým způsobem částečně i chip a na opotřebení vozu i motoru to má vliv minimální...
Napadá mě jedna věc ohledně nárůstu výkonu. Vzpoměl jsem si na svoje bývalé Mondeo: Ford u od začátku vývoje svých TDCi implementoval do motorů funkci tzv overboost. To zn. e po určitý časový interval je motor naladěn tak aby přidal k výkonu pár kW i točivý moment. Tuto vlastnost zachoval i v roce 2008 kdy opustil svou nespolehlivou řadu motorů Puma a do nových mondeí začal montovat upravené Hdi od PSA. Umí něco takového i Citroen Hdi?
Myslím e to je vlastnost která se v určitých momentech můe hodit a nahrazuje to svým způsobem částečně i chip a na opotřebení vozu i motoru to má vliv minimální...
|
|
23.10.2014 23:07 -
Re: Chiptuning
|
2744744
|
|
jruze
|
|
|
To u jsme sice jinde,ale dej na auto nějaké nonáme desky(nebo prostě sajrajt) a a ke mně pojede od Počernic a zamázne to tak se bude otáče na 400m vzdálené křiovatce - bude je hasit minimaxem(jednou jsem si takové koupilna seriovou mou bývalou 2.2 HD 98Kw a hnele jsem se zabyl- ze 190Km/h tak od 150Km u nebrzdily - jen hořely plamenem.Proto mám na autě zimermany.
To u jsme sice jinde,ale dej na auto nějaké nonáme desky(nebo prostě sajrajt) a a ke mně pojede od Počernic a zamázne to tak se bude otáče na 400m vzdálené křiovatce - bude je hasit minimaxem(jednou jsem si takové koupilna seriovou mou bývalou 2.2 HD 98Kw a hnele jsem se zabyl- ze 190Km/h tak od 150Km u nebrzdily - jen hořely plamenem.Proto mám na autě zimermany.:-o
|
|
23.10.2014 23:50 -
Re: Chiptuning
|
2744762
|
|
zico
|
|
|
Pred casom dal najk doporucenie, ako prispievat do tohto vlakna. Ste sa na to niektori jednotlivci opat vy**ali ..
Vsak si na to prudenie zalozte specialne vlakno
trapas
Pred casom dal najk doporucenie, ako prispievat do tohto vlakna. Ste sa na to niektori jednotlivci opat vy**ali ..
Vsak si na to prudenie zalozte specialne vlakno ;-)
trapas
|
|
| |
|
|