| | |
26.06.2014 19:21 -
Re: Chiptuning
|
2709790
|
|
robo
|
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 1083 |
|
|
Ak by som si dal ja chipnut auto tak iba firme ako musketier.com No a stalo by ma to Tolko co Bol priplatok za silnejsi motor takze neriesim. Krutak maju oba 340nm, tak co. Minule som sa chechtal jak ma chcel obehnut superb. No a nedal. Lenze potom mi v 140tke zredlo....a neni su to policajti a is to mal Viac jak 140koni.
Ak by som si dal ja chipnut auto tak iba firme ako musketier.com No a stalo by ma to Tolko co Bol priplatok za silnejsi motor takze neriesim. Krutak maju oba 340nm, tak co. Minule som sa chechtal jak ma chcel obehnut superb. No a nedal. Lenze potom mi v 140tke zredlo....a neni su to policajti:-)))):-)))) a is to mal Viac jak 140koni.
|
|
26.06.2014 23:41 -
Re: Chiptuning
|
2709846
|
|
Delict
|
Město: Podhajska, Auto: Citroen C6 2.7 HDi V6 24V TwinTurbo Exclusive | Počet příspěvků: 717 |
|
|
Ono mi príde divné e si niekto kúpi loďku a úsporného nafáka a vzápatí to chce ako závoďák a zrýchlenie..
Na tento prípad mám 25 ročný citroen bx 16V z 0-100 za 7,5s, za mladých čias si nekrtla ani carrera a bmw GT, ktoré mi pri 230 nechcelo uhnut z pruhu
Ono mi príde divné e si niekto kúpi loďku a úsporného nafáka a vzápatí to chce ako závoďák a zrýchlenie..
Na tento prípad mám 25 ročný citroen bx 16V ;-) z 0-100 za 7,5s, za mladých čias si nekrtla ani carrera a bmw GT, ktoré mi pri 230 nechcelo uhnut z pruhu :-d
|
|
27.06.2014 07:13 -
Re: Chiptuning
|
2709909
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Kdy si někdo koupí motor na vrcholu nabídky dané firmy a jetě ho chce vytunit - tak to chápu. Je to v normálních podmínkách naprosto na nic, ale tak nějak to chápu.
Větina tuničů si ale koupí nejméně výkonný motor (bez ohledu na značku) a pak se ho snaí vytunit. Tak to je jasná odrůda masochismu. Utrácejí peníze za tunění, více peněz za PHM, úplatky aby jim to prolo...a za ty vícenáklady si huntují vlastní auto. Přitom stačilo si před koupí 5 minut sednout a rozváit, jaký chci motor.
Kdy si někdo koupí motor na vrcholu nabídky dané firmy a jetě ho chce vytunit - tak to chápu. Je to v normálních podmínkách naprosto na nic, ale tak nějak to chápu.
Větina tuničů si ale koupí nejméně výkonný motor (bez ohledu na značku) a pak se ho snaí vytunit. Tak to je jasná odrůda masochismu. Utrácejí peníze za tunění, více peněz za PHM, úplatky aby jim to prolo...a za ty vícenáklady si huntují vlastní auto. Přitom stačilo si před koupí 5 minut sednout a rozváit, jaký chci motor.
|
|
27.06.2014 07:48 -
Re: Chiptuning
|
2709919
|
|
robo
|
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 1083 |
|
|
Delict napsal(a): Ono mi príde divné e si niekto kúpi loďku a úsporného nafáka a vzápatí to chce ako závoďák a zrýchlenie.. Na tento prípad mám 25 ročný citroen bx 16V z 0-100 za 7,5s, za mladých čias si nekrtla ani carrera a bmw GT, ktoré mi pri 230 nechcelo uhnut z pruhu
ak si myslel mna tak ano chcel by som vsetko, ale bohuzial denne 120km tak ekonomika nepusti mat 3liter. inak ked som kupoval, bol rozdiel 700E [103-120kW], co by este slo ale fickova dan od 104kW ma uz nastvala. 500E, dan z luxusu....takze 1200E za 17kW asi neee
Ono mi príde divné e si niekto kúpi loďku a úsporného nafáka a vzápatí to chce ako závoďák a zrýchlenie.. Na tento prípad mám 25 ročný citroen bx 16V ;-) z 0-100 za 7,5s, za mladých čias si nekrtla ani carrera a bmw GT, ktoré mi pri 230 nechcelo uhnut z pruhu :-d
ak si myslel mna tak ano chcel by som vsetko, ale bohuzial denne 120km tak ekonomika nepusti :-(((( mat 3liter. inak ked som kupoval, bol rozdiel 700E [103-120kW], co by este slo ale fickova dan od 104kW ma uz nastvala. 500E, dan z luxusu....takze 1200E za 17kW asi neee
|
|
27.06.2014 07:52 -
Re: Chiptuning
|
2709920
|
|
Delict
|
Město: Podhajska, Auto: Citroen C6 2.7 HDi V6 24V TwinTurbo Exclusive | Počet příspěvků: 717 |
|
|
Skôr je blbé to e výrobca motor nastaví s ohžadom na ivotnos a technológiu ktorú má. Musí proste dodra stachiometrický pomer palivo/vzduch prípadne si ho dovolí vo vysokých otáčkach o málo prekroči.
Jediná výkonová rezerva spočíva v odstránení emisných systémov..a určite to nieje 30-50 koní.
Tuner len pridá turbo, viac nafty, zvýi tlak nafty, zmení časovanie vstreku a je to. Vdy vdy vdy s tým niečo dostane zabra viac, má to vplyv na celý motor a jeho komponenty od kžukovej hriadele, vyvaovacej hriadele cez vstrekovače a po výfuk, turbo, spojku a ostatné.
Len ludia si naivne myslia e tuner je veznalý boh a vie zmeni mapy auta tak e tieto kone v podstate odomkne a auto pôjde bez dymu a s menou spotrebou a s vyím výkonom.
Potom vidíme autá čo zahúlia jak lokomotíva pri akcelerácií, bene tie najlacnejie golfy, octavie atd..
Skôr je blbé to e výrobca motor nastaví s ohžadom na ivotnos a technológiu ktorú má. Musí proste dodra stachiometrický pomer palivo/vzduch prípadne si ho dovolí vo vysokých otáčkach o málo prekroči.
Jediná výkonová rezerva spočíva v odstránení emisných systémov..a určite to nieje 30-50 koní.
Tuner len pridá turbo, viac nafty, zvýi tlak nafty, zmení časovanie vstreku a je to. Vdy vdy vdy s tým niečo dostane zabra viac, má to vplyv na celý motor a jeho komponenty od kžukovej hriadele, vyvaovacej hriadele cez vstrekovače a po výfuk, turbo, spojku a ostatné.
Len ludia si naivne myslia e tuner je veznalý boh a vie zmeni mapy auta tak e tieto kone v podstate odomkne a auto pôjde bez dymu a s menou spotrebou a s vyím výkonom.
Potom vidíme autá čo zahúlia jak lokomotíva pri akcelerácií, bene tie najlacnejie golfy, octavie atd..
|
|
27.06.2014 13:57 -
Re: Chiptuning
|
2710062
|
|
zico
|
|
|
ehw napsal(a): Měl tu někdo xantii HDI 80kw a potom C5 2,2HDI 98Kw a dělal někdo tu chip na 98kw 2,2HDI?
Hledám něco v blízké době vhodného pro můj startup. Předtím jsem jezdil po Čr a zahraničí s rodinným vozem 83Kw 1900Kg a na dálnicí mezi PHABrno jsem musel mít často plyn na podlaze aby jsem udrel podle GPS rychlost 130-140km/h a u tak nechci jezdit a hledám něco silnějího. Zamýlel jsem Renault grand espace, ale tam by byla stejná pohádka. Auto čitě na benzín se nedoplatím a s LPG nezaparkuji v obchodním centru. Xantia 80Kw(@100kW) je stále slabí ne C5 a C5 je těí asi jenom na 150Kg take C5 2,2 hdi 98kw(@125kw) a potom dle YT videa by jsem se c5 dostal na zrychlení 0-100 za circa 9s a to by mi stačilo.
ehw, ako si si vsimol na tomto fore nie je take jednoduche konstruktivne pokecat na temu chiptuningu
Ja som mal cipnute vsetko co popisujes - aj Xantiu 2,0 HDi 80kW, aj C5 2,2 HDi 98kW a ano, aj C5 2,2 HDi 125kW ..
Nech si vyberies akekolvek auto, pokojne mu naloz upravu. Len si vyber normalneho dodavatela (pri powerboxoch Remus a pod.) a pri trvalom chipe lepsie ti co maju aj brzdu.
jo a pri automate samozrejme pozor na max. krutak, ktory uvadza vyrobca prevodovky (vies si vyguglit).
Vela zdaru
ehw, ako si si vsimol na tomto fore nie je take jednoduche konstruktivne pokecat na temu chiptuningu :-d
Ja som mal cipnute vsetko co popisujes - aj Xantiu 2,0 HDi 80kW, aj C5 2,2 HDi 98kW a ano, aj C5 2,2 HDi 125kW ..
Nech si vyberies akekolvek auto, pokojne mu naloz upravu. Len si vyber normalneho dodavatela (pri powerboxoch Remus a pod.) a pri trvalom chipe lepsie ti co maju aj brzdu.
jo a pri automate samozrejme pozor na max. krutak, ktory uvadza vyrobca prevodovky (vies si vyguglit).
Vela zdaru :palec
|
|
27.06.2014 14:12 -
Re: Chiptuning
|
2710069
|
|
jruze
|
|
|
Jediné auto co jsem si čipnul (a sám) bylo CX 2.5turboII - tam jednoduché:mechanický přetlakovej ventil turba(připonoval péro přepoutěče) a nafta o trochu otevřít . Jinak jsem si říkal e s autoparkem půjdu a výkonavou třídu vej (100kw-125kw a 125kw-150kw) jednou moná ??? nebo e by rovnou 100kw-150kw schválně co to udělá - uvidíme jestli to dovede ukroutit poloosy FAP tam nechám (u 125kw u RHR není z výroby) nemám rád dýmovnice.
Jediné auto co jsem si čipnul (a sám) bylo CX 2.5turboII - tam jednoduché:mechanický přetlakovej ventil turba(připonoval péro přepoutěče) a nafta o trochu otevřít :-p. Jinak jsem si říkal e s autoparkem půjdu a výkonavou třídu vej (100kw-125kw a 125kw-150kw) jednou moná ??? nebo e by rovnou 100kw-150kw :-o:-)))) schválně co to udělá:-)))) - uvidíme jestli to dovede ukroutit poloosy:-)))) FAP tam nechám (u 125kw u RHR není z výroby) nemám rád dýmovnice.;-)
|
|
27.06.2014 16:32 -
Re: Chiptuning
|
2710091
|
|
Delict
|
Město: Podhajska, Auto: Citroen C6 2.7 HDi V6 24V TwinTurbo Exclusive | Počet příspěvků: 717 |
|
|
To ja sa ete rozhodujem či FAP vyhodi alebo vymeni..ale mal som monos sa povozi na defap 2.2hdi aute..a lo to podstatne svinejie a lacnejie.. nikde iadna dymovnica, ani v kopci pri plnej záai, narozdiel od niektorých nemcov ktoré začmudia aj s DPFkom ked vypalujú sadze...
To ja sa ete rozhodujem či FAP vyhodi alebo vymeni..ale mal som monos sa povozi na defap 2.2hdi aute..a lo to podstatne svinejie a lacnejie.. nikde iadna dymovnica, ani v kopci pri plnej záai, narozdiel od niektorých nemcov ktoré začmudia aj s DPFkom ked vypalujú sadze...
|
|
27.06.2014 20:34 -
Re: Chiptuning
|
2710148
|
|
Ivan.pr
|
Město: Jihlava, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 168 |
|
|
ehw - vrátím se na začátek diskuse - podle mě jakákoliv C5 i bez tuningu !!! pojede mnohem lépe ne tebou zmiňovaných 83kW s nohou na podlaze při 130-ti . S tím autem muselo něco být -moje xanua 80kW (2,1 Td) jezdila v pohodě 190 -nekdy i víc
ehw - vrátím se na začátek diskuse - podle mě jakákoliv C5 i bez tuningu !!! pojede mnohem lépe ne tebou zmiňovaných 83kW s nohou na podlaze při 130-ti . S tím autem muselo něco být -moje xanua 80kW (2,1 Td) jezdila v pohodě 190 -nekdy i víc
|
|
27.06.2014 21:16 -
Re: Chiptuning
|
2710169
|
|
Delict
|
Město: Podhajska, Auto: Citroen C6 2.7 HDi V6 24V TwinTurbo Exclusive | Počet příspěvků: 717 |
|
|
Ete v rámci offtopicu Fap off..
Toto sú hodnoty P406 2.2HDi bez FAP
Ja mám upchatý fap a regeneruje kadých 220km, moje hodnoty z roku 10/2012 keď to mal minulý majitel sú dymivos: 0,32 a rozptyl hodnôt dymivosti 0,11.. take moje super Eco Fap auto má vyie hodnoty bordelu ako auto bez FAP !
Take podla mojho názoru je lepie FAP vyhodi ako ho ma nefunkčný/pripchatý a jazdi.
Kto chce vačí výskum nech sa páči téma peugeot clubu : .link.
Ete v rámci offtopicu Fap off..
Toto sú hodnoty P406 2.2HDi bez FAP
Ja mám upchatý fap a regeneruje kadých 220km, moje hodnoty z roku 10/2012 keď to mal minulý majitel sú dymivos: 0,32 a rozptyl hodnôt dymivosti 0,11.. take moje super Eco Fap auto má vyie hodnoty bordelu ako auto bez FAP !
Take podla mojho názoru je lepie FAP vyhodi ako ho ma nefunkčný/pripchatý a jazdi.
Kto chce vačí výskum nech sa páči téma peugeot clubu : http://www.peugeot-club.com/forum/viewthread.php?tid=78877&page=2
Přílohy: FAPoff.jpg ( 86388b ) - |
|
27.06.2014 21:48 -
Re: Chiptuning
|
2710184
|
|
jruze
|
|
|
Delict napsal(a): Ete v rámci offtopicu Fap off..
Toto sú hodnoty P406 2.2HDi bez FAP
Ja mám upchatý fap a regeneruje kadých 220km, moje hodnoty z roku 10/2012 keď to mal minulý majitel sú dymivos: 0,32 a rozptyl hodnôt dymivosti 0,11.. take moje super Eco Fap auto má vyie hodnoty bordelu ako auto bez FAP !
Take podla mojho názoru je lepie FAP vyhodi ako ho ma nefunkčný/pripchatý a jazdi.
Kto chce vačí výskum nech sa páči téma peugeot clubu : .link.
A jaké má v TP ? také ty max povolené? to je jen jedna strana a druhá je ta e tu mám tak 3.-4. auta do měsíce (dnes C4 picaso) s tím e mu to při 3000ot vypne motor - potom z pána vylezlo e ho ke mně poslali s nedaleké firmi co čipuje a v tomto případě i odstranila FAP - no smazali chyby a poslali ke mně - na autě chyby ádné jen vyí tlak u ve volnoběhu a drobné ochylky + zakázaný FAP a EGR. Z mé strany rozházené záklaní hodnoty nesouhlasící s předepsanými(neprojíděl jsem to neměl jsem čas) to co mne napadá je to e se při zatíení dostávají do hodnot nad povolené a proto to jednotka odstaví v rámci ochrany komponentů.Tak a va smouvě má garanci uvedení do původního stavu,ale pouze soft.- no potom zbývá sehnat FAP + aditiva a moná dalí.Ale pokud to někdo udělá dobře a ví co dělá je to jinak(jednalo se o 1.6 80kw na 101kw). S FAP je to podobné pokud ten kdo dlá ví co dělá a je tam problém třeba s jednotkou aditivace klidně doporučím (ne to opravovat za velké peníze - často u starích aut převiující cenu celku)
A jaké má v TP ? také ty max povolené? to je jen jedna strana a druhá je ta e tu mám tak 3.-4. auta do měsíce (dnes C4 picaso) s tím e mu to při 3000ot vypne motor - potom z pána vylezlo e ho ke mně poslali s nedaleké firmi co čipuje a v tomto případě i odstranila FAP - no smazali chyby a poslali ke mně - na autě chyby ádné jen vyí tlak u ve volnoběhu a drobné ochylky + zakázaný FAP a EGR. Z mé strany rozházené záklaní hodnoty nesouhlasící s předepsanými(neprojíděl jsem to neměl jsem čas) to co mne napadá je to e se při zatíení dostávají do hodnot nad povolené a proto to jednotka odstaví v rámci ochrany komponentů.Tak a va smouvě má garanci uvedení do původního stavu,ale pouze soft.- no potom zbývá sehnat FAP + aditiva a moná dalí.Ale pokud to někdo udělá dobře a ví co dělá je to jinak(jednalo se o 1.6 80kw na 101kw). S FAP je to podobné pokud ten kdo dlá ví co dělá a je tam problém třeba s jednotkou aditivace klidně doporučím (ne to opravovat za velké peníze - často u starích aut převiující cenu celku);-)
|
|
27.06.2014 23:28 -
Re: Chiptuning
|
2710206
|
|
Delict
|
Město: Podhajska, Auto: Citroen C6 2.7 HDi V6 24V TwinTurbo Exclusive | Počet příspěvků: 717 |
|
|
chip nechcem, váne..nepáči sa mi trend e pomaly u 1.6tky majú 150 koní ..radej ma 2.2ku a 136 koní.. to je predpoklad dlhého a tastného ivota motora
Ako sa to robí? Resp. ako to robí vačina chlapíkov z inzercie?
1.Kúpi si galleto 1260 alebo KWP2000+ alebo neaký ekvivalent kábla z ebay za 30-50 aj s dopravou z číny
2.Vačinou k tomu dostane aj soft..ak nie tak winols alebo swiftec alebo Ecusafe z netu
3.Stiahne jednotku káblom, spraví si zálohu, a súbor natiahne do programu
4.Ecusafe len odklikne FAP off, EGR off..vo winolse si to nájde podla tabulky a zmení konkrétne hodnoty
5.Natiahne upravený súbor spa do auta..
6.Vytĺc fyzicky fap..alebo spravi dieru
7.Ak ti to spadne počas nahrávania tak pekne jednotku zanesies za lepím chiptuzákom a je anca e to dá za poplatok dokopy..alebo druhú jednotku z vrakáču a spárova cez lexiu s motorom.
A práve som pokazil business prezradením tajomstva kúzelníkov čo si za to zapýtajú 6-15 000kč !
chip nechcem, váne..nepáči sa mi trend e pomaly u 1.6tky majú 150 koní ..radej ma 2.2ku a 136 koní.. to je predpoklad dlhého a tastného ivota motora :-d
Ako sa to robí? Resp. ako to robí vačina chlapíkov z inzercie?
1.Kúpi si galleto 1260 alebo KWP2000+ alebo neaký ekvivalent kábla z ebay za 30-50 aj s dopravou z číny
2.Vačinou k tomu dostane aj soft..ak nie tak winols alebo swiftec alebo Ecusafe z netu
3.Stiahne jednotku káblom, spraví si zálohu, a súbor natiahne do programu
4.Ecusafe len odklikne FAP off, EGR off..vo winolse si to nájde podla tabulky a zmení konkrétne hodnoty
5.Natiahne upravený súbor spa do auta..
6.Vytĺc fyzicky fap..alebo spravi dieru
7.Ak ti to spadne počas nahrávania tak pekne jednotku zanesies za lepím chiptuzákom a je anca e to dá za poplatok dokopy..alebo druhú jednotku z vrakáču a spárova cez lexiu s motorom.
A práve som pokazil business prezradením tajomstva kúzelníkov čo si za to zapýtajú 6-15 000kč !
|
|
28.06.2014 14:30 -
Re: Chiptuning
|
2710375
|
|
.45acp
|
|
|
tomikm napsal(a): nemám FAP dva roky a ádnej enormní nárůst výkonu nepozoruju a ani spotřeba se nijak zvlá nezměnila. Je ale fakt, e to nečoudí - tedy, není vidět v zrcátku, e by to kouřilo. Nikdy jsem za svým autem nejel
Kdy by byl vidět kouř v zrcátku, tak by to hulilo hodně. Před dvěma roky jsem se zúčastnil srazu v Podlesí. Koukal jsem na jedno auto, e nějak kouří. Po dotazu majitel přiznal, e má FAP vykuchaný. Asi to v zrcátku taky neviděl, ale v porovnání s ostatními auty to patrné bylo.
Kdy by byl vidět kouř v zrcátku, tak by to hulilo hodně. Před dvěma roky jsem se zúčastnil srazu v Podlesí. Koukal jsem na jedno auto, e nějak kouří. Po dotazu majitel přiznal, e má FAP vykuchaný. Asi to v zrcátku taky neviděl, ale v porovnání s ostatními auty to patrné bylo.
|
|
28.06.2014 18:30 -
Re: Chiptuning
|
2710421
|
|
robo
|
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 1083 |
|
|
musketier cennik na X7
.link.
len pre info, pre 103kW z 340nm na 420, tak to je nieco. ktovie co na to povie spojka, dvojhmota atd
a tiez ktovie o co su lepsi v modifikacii ako hore uvedene postupy
no ale ak by som to musel podstupit , tak asi u nich
musketier cennik na X7
http://www.musketier.com/download/pdf/c5iii201401englisch.pdf
len pre info, pre 103kW z 340nm na 420, tak to je nieco. ktovie co na to povie spojka, dvojhmota atd
a tiez ktovie o co su lepsi v modifikacii ako hore uvedene postupy
no ale ak by som to musel podstupit , tak asi u nich
|
|
28.06.2014 19:26 -
Re: Chiptuning
|
2710432
|
|
RimmerCZ
|
Město: Hlučín, Auto: Mercedes E 400d | Počet příspěvků: 611 |
|
|
to je hezke, zrovna u tech vyssich HDi modelu, kde je kroutak jak u 2.7 tak 3.0 omezen na 440 kvuli prevodovce (stejne motory v Jaguaru, LR aj. davaji i vic jak o 100nM v zakladu). Ta z toho pak musi mit fakt velkou radost. Prijde mi to dost ignorantni vuci zakaznikum. Tem reknou to je v poho. Motorove ano, ale pro prevodovku moc ne. Jinak ten body kit je pekny a opravdu sedi bilemu autu.
to je hezke, zrovna u tech vyssich HDi modelu, kde je kroutak jak u 2.7 tak 3.0 omezen na 440 kvuli prevodovce (stejne motory v Jaguaru, LR aj. davaji i vic jak o 100nM v zakladu). Ta z toho pak musi mit fakt velkou radost. Prijde mi to dost ignorantni vuci zakaznikum. Tem reknou to je v poho. Motorove ano, ale pro prevodovku moc ne. Jinak ten body kit je pekny a opravdu sedi bilemu autu.
|
|
| |
|
|