| | |
13.09.2012 19:39 -
Re: Chiptuning
|
2505212
|
|
zhrado
|
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 767 |
|
|
Je tu vôbec niekto kto má čipnutého citróna a nadáva? Lebo zatiaž sú proti len tí čo nemajú úpravu. Hm?
Je tu vôbec niekto kto má čipnutého citróna a nadáva? Lebo zatiaž sú proti len tí čo nemajú úpravu. Hm?
|
|
13.09.2012 20:09 -
Re: Chiptuning
|
2505226
|
|
milda67
|
|
|
noo nachipovat motor zralej na GO to se bude asi rovnat vradě toho motoru
noo nachipovat motor zralej na GO to se bude asi rovnat vradě toho motoru;-)
|
|
14.09.2012 12:43 -
Re: Chiptuning
|
2505354
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
To DeFuckTo 13.9. 15:45
Ano to je zajímavá připomínka zde jetě moc neprobraná.
Součástky za motorem = spojka, převodovka, diferenciál, poloosy...ale i brzdy, pneumatiky... jsou společné vdy pro několik provedení auta a mění se (větinou jen některé) skokem pro dalí skupinu provedení auta. Take méně výkonný motor samozřejmě méně zatěuje dalí součástky a naopak posílení výkonu do hodnoty plánované pro danou skupinu nepřinese zásadní sníení ivotnosti.
Proto třeba 3 litry nový diesel má omezený kroutící moment v počítači, protoe na skutečný nejsou navreny návazné komponenty.
Málokdo si uvědomuje, e (úspěným) přečipováním problém nemusí končit a měl by vyměnit i dalí komponenty auta. To myslím obecně, neznám konkrétní osazování u C5 podle výkonu.
To DeFuckTo 13.9. 15:45
Ano to je zajímavá připomínka zde jetě moc neprobraná.
Součástky za motorem = spojka, převodovka, diferenciál, poloosy...ale i brzdy, pneumatiky... jsou společné vdy pro několik provedení auta a mění se (větinou jen některé) skokem pro dalí skupinu provedení auta. Take méně výkonný motor samozřejmě méně zatěuje dalí součástky a naopak posílení výkonu do hodnoty plánované pro danou skupinu nepřinese zásadní sníení ivotnosti.
Proto třeba 3 litry nový diesel má omezený kroutící moment v počítači, protoe na skutečný nejsou navreny návazné komponenty.
Málokdo si uvědomuje, e (úspěným) přečipováním problém nemusí končit a měl by vyměnit i dalí komponenty auta. To myslím obecně, neznám konkrétní osazování u C5 podle výkonu.
|
|
08.10.2012 17:33 -
Re: Chiptuning
|
2511407
|
|
Tony_Z
|
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002) | Počet příspěvků: 519 |
|
|
bexxx napsal(a): O tom mi něco pověz
Ahoj, kam s tím jde??? Diesel Technik na Kladně? Mám stejný motor. Mám to tam chiplé ji přes 2 roky. Ne udělá stejnou blbost jako já, tak se klíďo zastav u mě (jsme skoro sousedi) projet si ji, jak to jede chipnuté - já bych to znovu nedal.
Pořád to je mrcha líná, nenadělá nic. Můe vyzkouet jak asi by ti to jelo po chipnutí
Jinak se tenkrát ptal kolik to má nalítáno, tak jsem mu řekl, e to bude mít tak 250tkm, zakroutil očima a začal mě přemlouvat, e by nebylo dobré tam dát to, co by dal do nového motoru, e by se o něj bál, take to, e se nic neničí je blbost a chipper o tom moc dobře ví.
Ahoj, kam s tím jde??? Diesel Technik na Kladně? Mám stejný motor. Mám to tam chiplé ji přes 2 roky. Ne udělá stejnou blbost jako já, tak se klíďo zastav u mě (jsme skoro sousedi) projet si ji, jak to jede chipnuté - já bych to znovu nedal.
Pořád to je mrcha líná, nenadělá nic. Můe vyzkouet jak asi by ti to jelo po chipnutí :-D
Jinak se tenkrát ptal kolik to má nalítáno, tak jsem mu řekl, e to bude mít tak 250tkm, zakroutil očima a začal mě přemlouvat, e by nebylo dobré tam dát to, co by dal do nového motoru, e by se o něj bál, take to, e se nic neničí je blbost a chipper o tom moc dobře ví. :-)
|
|
08.10.2012 18:40 -
Re: Chiptuning
|
2511424
|
|
bexxx
|
|
|
Rád tvou nabídku vyuiju,abych zjistil jestli to má smysl,nech mi prosím na sebe kontakt,ozvu se. Chci to nechat dělat v Powertech na Kladně,teď nově pod bývalou Q1,teď OMW jak jsou ty vrakovitě.
Tony_Z napsal(a): Ahoj, kam s tím jde??? Diesel Technik na Kladně? Mám stejný motor. Mám to tam chiplé ji přes 2 roky. Ne udělá stejnou blbost jako já, tak se klíďo zastav u mě (jsme skoro sousedi) projet si ji, jak to jede chipnuté - já bych to znovu nedal.
Pořád to je mrcha líná, nenadělá nic. Můe vyzkouet jak asi by ti to jelo po chipnutí
Jinak se tenkrát ptal kolik to má nalítáno, tak jsem mu řekl, e to bude mít tak 250tkm, zakroutil očima a začal mě přemlouvat, e by nebylo dobré tam dát to, co by dal do nového motoru, e by se o něj bál, take to, e se nic neničí je blbost a chipper o tom moc dobře ví.
Rád tvou nabídku vyuiju,abych zjistil jestli to má smysl,nech mi prosím na sebe kontakt,ozvu se. Chci to nechat dělat v Powertech na Kladně,teď nově pod bývalou Q1,teď OMW jak jsou ty vrakovitě.
|
|
08.10.2012 21:27 -
Re: Chiptuning
|
2511524
|
|
najk
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1537 |
|
|
tak snad jsem se vyjádřil jasně: toto vlákno prosím zanechte POUZE těm které to baví, těm kteří to mají, a odpůrci čipu at si zaloí extra kecací vlákno např. s vláknem Pro a proti chiptuningu. Vlákno nechte pouze pro předávání poznatků a zkueností majitelů ji čipovaných aut a případných zájemců. NEVYJADŔUJTE se v TOMTO vlákně VY ostatní co čip nemáte a nikdy jste neměli. Děkuji. VECHNY příspěvky, které obsahově odrazují vymau!!!!!!!! Pro a proti se ji teď dá dohledat ze začátku vlákna. Děkuji za pochopení.
tak snad jsem se vyjádřil jasně: toto vlákno prosím zanechte POUZE těm které to baví, těm kteří to mají, a odpůrci čipu at si zaloí extra kecací vlákno např. s vláknem Pro a proti chiptuningu. Vlákno nechte pouze pro předávání poznatků a zkueností majitelů ji čipovaných aut a případných zájemců. NEVYJADŔUJTE se v TOMTO vlákně VY ostatní co čip nemáte a nikdy jste neměli. Děkuji. VECHNY příspěvky, které obsahově odrazují vymau!!!!!!!! Pro a proti se ji teď dá dohledat ze začátku vlákna. Děkuji za pochopení. ;-)
|
|
09.10.2012 14:51 -
Re: Chiptuning
|
2511703
|
|
Pablik1
|
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive Break | Počet příspěvků: 731 |
|
|
bexxx napsal(a): No asi tak,já čip jetě nikdy neměl a dokud to nezaiju na vlastní kui,tak nemuu říct e to nemá smysl nebo naopak e se to vyplatí. FAP bych musel co nevidět začít řeit tak jako tak,to ho radi vyndám a od toho si slibuju e auto nebude jak zdechlina při rozjezdu. A kdy u se na tom bude dělat,tak nechat zvednout výkon. Sám jsem zvědav na kterou stranu se přikloním a to podstoupím,jestli budu spokojen nebo ne. zkus kontaktovat sz. "Nesebr"ten to má čiplé...
No asi tak,já čip jetě nikdy neměl a dokud to nezaiju na vlastní kui,tak nemuu říct e to nemá smysl nebo naopak e se to vyplatí. FAP bych musel co nevidět začít řeit tak jako tak,to ho radi vyndám a od toho si slibuju e auto nebude jak zdechlina při rozjezdu. A kdy u se na tom bude dělat,tak nechat zvednout výkon. Sám jsem zvědav na kterou stranu se přikloním a to podstoupím,jestli budu spokojen nebo ne. zkus kontaktovat sz. "Nesebr"ten to má čiplé...
|
|
09.10.2012 15:48 -
Re: Chiptuning
|
2511717
|
|
bexxx
|
Příspěvek byl vymazán. Vymazal(a) najk, 09.10.12 19:15 Důvod: vlákno o čipu ne o Fapu | | |
|
09.10.2012 18:02 -
Re: Chiptuning
|
2511744
|
|
tief
|
Příspěvek byl vymazán. Vymazal(a) najk, 09.10.12 19:16 Důvod: sory admine, ale musel jsem, kaji se | | |
|
09.10.2012 19:13 -
Re: Chiptuning
|
2511777
|
|
najk
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1537 |
|
|
bexxx napsal(a): No asi tak,já čip jetě nikdy neměl a dokud to nezaiju na vlastní kui,tak nemuu říct e to nemá smysl nebo naopak e se to vyplatí.
FAP bych musel co nevidět začít řeit tak jako tak,to ho radi vyndám a od toho si slibuju e auto nebude jak zdechlina při rozjezdu. A kdy u se na tom bude dělat,tak nechat zvednout výkon. Sám jsem zvědav na kterou stranu se přikloním a to podstoupím,jestli budu spokojen nebo ne.
no asi tak: ví jse nějaký divný, u to nehul, přečti si příspěvek nad tebou!!!!!!!!!! no terazku u nad Pablik1
no asi tak: ví jse nějaký divný, u to nehul, přečti si příspěvek nad tebou!!!!!!!!!!;-) no terazku u nad Pablik1
|
|
17.04.2013 12:34 -
Re: Chiptuning
|
2568153
|
|
yerri
|
Město: Písek, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX | Počet příspěvků: 18 |
|
|
Ahoj,
přidávám zkuenosti po 8 měsících od chiptuningu. (1.6 HDi -> 99KW)
Závady ádné...
Spotřeby: (větinu na trase do zaměstnání cca 28km po okrskách)
-celý podzim sem si uíval svinou jízdu do 5,7 l/100km
-v zimě 5,9 - 6,1 l/100km
-Poslední nádr teď po oteplení jetě na zimních pneu s lehkou nohou 5,4 l/100km
Jízda nesrovnatelná před úpravou. Hlavně při předjídění...
Spusta lidí tomu nevěří, bojí se o motor, spojku, turbo...
Ja sem spokojený!
- s výkonem
- se spotřebou
- s povinným ručením na rok 1745kč
- zatím bez závad
Ahoj,
přidávám zkuenosti po 8 měsících od chiptuningu. (1.6 HDi -> 99KW)
Závady ádné...
Spotřeby: (větinu na trase do zaměstnání cca 28km po okrskách)
-celý podzim sem si uíval svinou jízdu do 5,7 l/100km
-v zimě 5,9 - 6,1 l/100km
-Poslední nádr teď po oteplení jetě na zimních pneu s lehkou nohou 5,4 l/100km
Jízda nesrovnatelná před úpravou. Hlavně při předjídění...
Spusta lidí tomu nevěří, bojí se o motor, spojku, turbo...
Ja sem spokojený!
- s výkonem
- se spotřebou
- s povinným ručením na rok 1745kč
- zatím bez závad
|
|
18.04.2013 08:12 -
Re: Chiptuning
|
2568489
|
|
Zbyňa
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX | Počet příspěvků: 459 |
|
|
Jen pro zajímavost: Kolik jsi měl najeto, kdy jsi to nechal dělat a kolik jsi cca najel za těch 8 měsíců?
Jen pro zajímavost: Kolik jsi měl najeto, kdy jsi to nechal dělat a kolik jsi cca najel za těch 8 měsíců? :)
|
|
08.05.2013 20:49 -
Re: Chiptuning
|
2577192
|
|
zico
|
|
|
Tema chiptuningu bola v klube v poslednej dobe natolko nekonstruktivna, ze dozrel cas na verejny test vplyvu upravy vykonu na C5. Ja som bol vzdy otvoreny vsetkym informaciam o upravach vozidiel som teda idealny typ na to aby sa obetoval a nazivo ukazal pre a proti takemuto zasahu do auta.
Uz v minulosti som mal upravene Xantiu aj C5 a na tuto temu som mal niekolko prispevkov na xantiaclube a C5clube; avsak teraz by som sa chcel pokusit o priebeznu recenziu.
Hned na zaciatku chcem poziadat vsetkych miestnych odporcov chiptuningu, aby na tento prispevok NEREAGOVALI, nakolko nie je urceny pre nich. Tento prispevok patri clenom, ktori upravu vykonu zvazuju, ale nemaju zdroj praktickych skusenosti alebo musia zapasit s JPP (jedna pani povedala).
Ake som mal motivy na chiptuning? Ziskat vacsiu istotu pri predbiehacich manevroch a po minulych skusenostiach s upravami aj tuzba po nizsej spotrebe. Tiez by som bol rad, aby aj ked poveziem do HR troch >120kg kamaratov, batozinu po strop plus 2 bicykle na taznom tak auto si podrzi tempomatovych 160 aj na dlhom tiahlom stupani.
Moje terajsie auto je idealne na takyto test, nakolko je v polovici svojej zivotnosti 6 rokov veku, najazdenych 150.000 km a doteraz BEZ poruch. Toto auto je tak dobre, ze by som si ho najradsej nechal ako youngtimera (ak budem mat stale jednu neobsadenu garaz).
Rizika chiptuningu su mi zname. A bez obav, poznam aj ceny vybranych dielov na C5: poloosi, remenica kluky, FAP alebo repas automatickej prevodovky ))
Moje jazdenie: 25-30tis.km rocne; 50/50 mesto / mimo mesta. Jazdim takmer vylucne na tempomat. Sekvencne radenie na AM6 nepouzivam vobec. Cez den zvyknem dodrziavat MPR +10km/h. V noci alebo ked sa vynimocne ponahlam, tak MPR +50km/h. Nad 200km/h ozaj len v Nemecku (aj tak vtedy vznika vir v nadrzi). Klima si ide automaticky na 22,5 a medzi marcom a oktobrom ju vobec nevypinam. Pneu mam predpisane rozmery a hustim ich o 0,2 atmosfery navyse.
! Pretekov od-semaforu-na-semafor s fiestami a oktavkami sa nezucastnujem !
Doterajsia dlhodoba spotreba (podla PC):
v lete 9,2l / 100km foto pripajam
>
v zime 9,2l / 100km foto pripajam
>
Preco som si vybral na chiptuning tuto firmu? Z jednoducheho dovodu mojmu znamemu ktory ma Lanciu Phedra 2,2 HDi 125kw AT (ano, presne ten isty motor a prevodovka ako mam ja) tato firma pred upravou vykonu odstranila aj chronicky problem s hadzanim auta do nudzoveho rezimu. Lancia si uz rok jazdi ako vino a tak som si povedal, ze to nebude naslepo.
Cena upravy: 396,- s DPH. Pouzita technologia merania vykonu: brzda MAHA LPS 3000 PKW.
Normovane parametre 2,2HDi biturbo: 125kW pri 4.000 otackach, 370 Nm pri 1.500 otackach, max. rychlost 217 km/h, z 0-100 km/h za 8,7s. Automaticka prevodovka AM6 (Aisin TF-80SC) konstruovana na max. 440 Nm.
Priebeh samotnej upravy bol takyto:
Meranie vykonu pri seriovom nastaveni SW motora ca. 10 min.
(meranie prebieha opakovanym zrychlovanim vozidla na valcoch, najma na 5.prevodovom stupni, ktory ma mat najsirsi rozsah pouzit.otacok)
Pozn.: technik podla jeho slov neodmeral vykon uplne presne, nakolko automat si pri akceleracii na 5-ke vzdy samovolne podradil na 4.stupen hoci by to mal urobit max. tak pri kick-downe. Zaujimave .. zeby vadny solenoid??
Namerane: 118,5 kW pri 4.110 otackach, 374,5 Nm pri 1.735 otackach - graf pripajam.
>
Nacitanie serioveho SW do externeho modulu ca. 10min.
Odoslanie serioveho SW vzdialenemu kolegovi (ktory ho upravuje) ca. 20min.
(firma ma udajne predpripravene softy na jednotlive typy motorov, ale este ich individualne prisposobuju podla vysledkov merania daneho auta. Neviem samozrejme 100% potvrdit, ze je to skutocne tak. Moze to byt pokojne aj oblb na zakaznika ))
Prijatie upraveneho SW a nacitanie do auta ca. 10 min.
Meranie vykonu pri upravenom nastaveni SW motora ca. 10 min.
Namerane: ca. 127 kW a 390 Nm.
(po tomto merani neboli typci spokojni s dosiahnutymi paramatrami a poziadali ma, ak mam este cas, ze by radi prepisali SW este raz, s drobnymi zmenami. Tento graf bohuzial neulozili do PC((
Prijatie 2. upraveneho SW a nacitanie do auta ca. 20 min.
Meranie vykonu pri 2. upravenom nastaveni SW motora ca. 10 min.
Namerane: 130,8 kW pri 4.125 otackach, 405,7 Nm pri 1.770 otackach graf pripajam.
>
Pokyn na skusobnu jazdu po okoli; dal som si par akceleracii a vsetko fajn.
U tejto firmy kvitujem, ze pri pevnej sadzbe za upravu vykonu sa s autom vyhrali a cas u nich nebol vobec rozhodujuci. Toto iste si zazil znamy, ked mu na spominanej Phedre robili upravy na 3x v ramci jednej ceny. Toto je velmi ferovy pristup, zvlast ak vezmeme do uvahy, ze aj v nasom klube existuju majstri, ktori zoberu peniaze ale pracu nedokoncia ..
Naopak, upravca neuspokojil odpovedou na moju skusobnu otazku, ci presne vedia na aky krutiaci moment je konstruovana moja prevodovka: Vozidlo upravujeme na hodnoty bezpecne pre motor aj prevodovku.
Zatial po par dnoch a par desiatok km po meste viem povedat len tolko, ze auto ide citelne sviznejsie a akceleriacia sa zda subjektivne hladsia.
Trochu ma teraz mrzi, ze som si nezmeral dynamiku auta pri seriovom SW, aby sme to vedeli porovnat .. pri predoslych autach som po uprave vykonu nameral zrychlenia z 0-100 lepsie o 0,5-1,0 s. Stalo by za pokus na najblizsom zraze s nejakym seriovym biturbom porovnat zrychlenia napr. 80-120 na tempomat .. to by malo mat vypovednu hodnotu.
Priebezne info by som chcel podat:
po 5.000 km jazdne vlastnosti
po 10.000 km dlhodoba spotreba
po XX.XXX km pripadne poruchy auta
19.06.2013.
Priatelia, test dlhodobej spotreby musim zastavit po 6.000 najazdenych kilometroch - prezuvam totiz na vyrazne sirsie pneumatiky 235/45 R17.
Dlhodoba spotreba po uprave vykonu (podla PC):
jar/leto 8,8l / 100km foto pripajam
>
Mal som uz zodrane povodne letne pneu a tak vyuzivam moznost na prezutie na sirsie. Po uprave vykonu som mal pocit, ze pneu sirky 215 uz tomu krutaku nestihaju .. ASR sa spustalo castiejsie ako som bol zvyknuty.
Sirsie gumy budu mat samozrejme zopar nevyhod, ale uvidime ako stabilita auta pri akceleraciach a pri nudzovom brzdeni.
Tema chiptuningu bola v klube v poslednej dobe natolko nekonstruktivna, ze dozrel cas na verejny test vplyvu upravy vykonu na C5. Ja som bol vzdy otvoreny vsetkym informaciam o upravach vozidiel som teda idealny typ na to aby sa obetoval a nazivo ukazal pre a proti takemuto zasahu do auta.
Uz v minulosti som mal upravene Xantiu aj C5 a na tuto temu som mal niekolko prispevkov na xantiaclube a C5clube; avsak teraz by som sa chcel pokusit o priebeznu recenziu.
Hned na zaciatku chcem poziadat vsetkych miestnych odporcov chiptuningu, aby na tento prispevok NEREAGOVALI, nakolko nie je urceny pre nich. Tento prispevok patri clenom, ktori upravu vykonu zvazuju, ale nemaju zdroj praktickych skusenosti alebo musia zapasit s JPP (jedna pani povedala).
Ake som mal motivy na chiptuning? Ziskat vacsiu istotu pri predbiehacich manevroch a po minulych skusenostiach s upravami aj tuzba po nizsej spotrebe. Tiez by som bol rad, aby aj ked poveziem do HR troch >120kg kamaratov, batozinu po strop plus 2 bicykle na taznom tak auto si podrzi tempomatovych 160 aj na dlhom tiahlom stupani.
Moje terajsie auto je idealne na takyto test, nakolko je v polovici svojej zivotnosti 6 rokov veku, najazdenych 150.000 km a doteraz BEZ poruch. Toto auto je tak dobre, ze by som si ho najradsej nechal ako youngtimera (ak budem mat stale jednu neobsadenu garaz).
Rizika chiptuningu su mi zname. A bez obav, poznam aj ceny vybranych dielov na C5: poloosi, remenica kluky, FAP alebo repas automatickej prevodovky ))
Moje jazdenie: 25-30tis.km rocne; 50/50 mesto / mimo mesta. Jazdim takmer vylucne na tempomat. Sekvencne radenie na AM6 nepouzivam vobec. Cez den zvyknem dodrziavat MPR +10km/h. V noci alebo ked sa vynimocne ponahlam, tak MPR +50km/h. Nad 200km/h ozaj len v Nemecku (aj tak vtedy vznika vir v nadrzi). Klima si ide automaticky na 22,5 a medzi marcom a oktobrom ju vobec nevypinam. Pneu mam predpisane rozmery a hustim ich o 0,2 atmosfery navyse.
! Pretekov od-semaforu-na-semafor s fiestami a oktavkami sa nezucastnujem !
Doterajsia dlhodoba spotreba (podla PC):
v lete 9,2l / 100km foto pripajam
>
v zime 9,2l / 100km foto pripajam
>
Preco som si vybral na chiptuning tuto firmu? Z jednoducheho dovodu mojmu znamemu ktory ma Lanciu Phedra 2,2 HDi 125kw AT (ano, presne ten isty motor a prevodovka ako mam ja) tato firma pred upravou vykonu odstranila aj chronicky problem s hadzanim auta do nudzoveho rezimu. Lancia si uz rok jazdi ako vino a tak som si povedal, ze to nebude naslepo.
Cena upravy: 396,- s DPH. Pouzita technologia merania vykonu: brzda MAHA LPS 3000 PKW.
Normovane parametre 2,2HDi biturbo: 125kW pri 4.000 otackach, 370 Nm pri 1.500 otackach, max. rychlost 217 km/h, z 0-100 km/h za 8,7s. Automaticka prevodovka AM6 (Aisin TF-80SC) konstruovana na max. 440 Nm.
Priebeh samotnej upravy bol takyto:
Meranie vykonu pri seriovom nastaveni SW motora ca. 10 min.
(meranie prebieha opakovanym zrychlovanim vozidla na valcoch, najma na 5.prevodovom stupni, ktory ma mat najsirsi rozsah pouzit.otacok)
Pozn.: technik podla jeho slov neodmeral vykon uplne presne, nakolko automat si pri akceleracii na 5-ke vzdy samovolne podradil na 4.stupen hoci by to mal urobit max. tak pri kick-downe. Zaujimave .. zeby vadny solenoid??
Namerane: 118,5 kW pri 4.110 otackach, 374,5 Nm pri 1.735 otackach - graf pripajam.
>
Nacitanie serioveho SW do externeho modulu ca. 10min.
Odoslanie serioveho SW vzdialenemu kolegovi (ktory ho upravuje) ca. 20min.
(firma ma udajne predpripravene softy na jednotlive typy motorov, ale este ich individualne prisposobuju podla vysledkov merania daneho auta. Neviem samozrejme 100% potvrdit, ze je to skutocne tak. Moze to byt pokojne aj oblb na zakaznika ))
Prijatie upraveneho SW a nacitanie do auta ca. 10 min.
Meranie vykonu pri upravenom nastaveni SW motora ca. 10 min.
Namerane: ca. 127 kW a 390 Nm.
(po tomto merani neboli typci spokojni s dosiahnutymi paramatrami a poziadali ma, ak mam este cas, ze by radi prepisali SW este raz, s drobnymi zmenami. Tento graf bohuzial neulozili do PC((
Prijatie 2. upraveneho SW a nacitanie do auta ca. 20 min.
Meranie vykonu pri 2. upravenom nastaveni SW motora ca. 10 min.
Namerane: 130,8 kW pri 4.125 otackach, 405,7 Nm pri 1.770 otackach graf pripajam.
>
Pokyn na skusobnu jazdu po okoli; dal som si par akceleracii a vsetko fajn.
U tejto firmy kvitujem, ze pri pevnej sadzbe za upravu vykonu sa s autom vyhrali a cas u nich nebol vobec rozhodujuci. Toto iste si zazil znamy, ked mu na spominanej Phedre robili upravy na 3x v ramci jednej ceny. Toto je velmi ferovy pristup, zvlast ak vezmeme do uvahy, ze aj v nasom klube existuju majstri, ktori zoberu peniaze ale pracu nedokoncia ..
Naopak, upravca neuspokojil odpovedou na moju skusobnu otazku, ci presne vedia na aky krutiaci moment je konstruovana moja prevodovka: Vozidlo upravujeme na hodnoty bezpecne pre motor aj prevodovku.
Zatial po par dnoch a par desiatok km po meste viem povedat len tolko, ze auto ide citelne sviznejsie a akceleriacia sa zda subjektivne hladsia.
Trochu ma teraz mrzi, ze som si nezmeral dynamiku auta pri seriovom SW, aby sme to vedeli porovnat .. pri predoslych autach som po uprave vykonu nameral zrychlenia z 0-100 lepsie o 0,5-1,0 s. Stalo by za pokus na najblizsom zraze s nejakym seriovym biturbom porovnat zrychlenia napr. 80-120 na tempomat .. to by malo mat vypovednu hodnotu.
Priebezne info by som chcel podat:
po 5.000 km jazdne vlastnosti
po 10.000 km dlhodoba spotreba
po XX.XXX km pripadne poruchy auta
19.06.2013.
Priatelia, test dlhodobej spotreby musim zastavit po 6.000 najazdenych kilometroch - prezuvam totiz na vyrazne sirsie pneumatiky 235/45 R17.
Dlhodoba spotreba po uprave vykonu (podla PC):
jar/leto 8,8l / 100km foto pripajam
>
Mal som uz zodrane povodne letne pneu a tak vyuzivam moznost na prezutie na sirsie. Po uprave vykonu som mal pocit, ze pneu sirky 215 uz tomu krutaku nestihaju .. ASR sa spustalo castiejsie ako som bol zvyknuty.
Sirsie gumy budu mat samozrejme zopar nevyhod, ale uvidime ako stabilita auta pri akceleraciach a pri nudzovom brzdeni.
Přílohy: 12042013.jpg ( 234704b ) - 2.2 HDi 170k seria.bmp ( 877106b ) - 2.2 HDi 170k po uprave.bmp ( 877106b ) - 18062013.jpg ( 228151b ) - 060920121092.jpg ( 728492b ) - |
|
23.07.2013 06:09 -
Re: Chiptuning
|
2600820
|
|
artsvec
|
Město: Suice, Auto: Opel Insignia Country Tourer 1.6 16V - 200 koní | Počet příspěvků: 650 |
|
|
50% sleva na chiptuning, třeba to bude někoho zajímat
.link.
50% sleva na chiptuning, třeba to bude někoho zajímat ;-)
http://www.mereni-vykonu.cz/
|
|
28.07.2013 14:32 -
Chiptuning - benzinovy motor / vase skusenosti
|
2602967
|
|
loop1
|
Město: Zilina, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v Exclusive | Počet příspěvků: 19 |
|
|
Uvazujem nad malou upravou na mojej C5 II 2.0i 16V, 103 kW, r.2007 s LPG pohonom od zaciatku prevadzky. Posledne 2 auta, ktore som vlastnil som mal nachipovane. Vzdy sa jednalo ale iba o turbodieslove motory, a to konkretne:
Octavia I. 1.9 TDI r.2000, 5 st.manual - povodny vykon 81 kW, po chipovani ked malo 165.000 km vykon 102 kW - mal som ju viac ako 3 roky od chipovania - nadbytocne vobec nedymylo, absolutne bez problemov, maximalna spokojnost, kombinovana spotreba nizsia o cca 0,5 l, ani spojka menena, ked som ju predaval mala viac ako 280.000 km a terajsi majitel uz na nej ma viac ako 300.000 km.
Hyundai Sonata 2.0 CRDi, 103 kW, r. 2006, 6 st.manual - povodny vykon 103 kW, po chipovani vykon 122 kW (chipovane az pri 193.000 km). Predtym som vymenil spojku aj so zotrvacnikom. Takisto len pozitivna zmena. Skvely tah uz od 1650 otacok a citelne zvysenie vykonu.
Teraz som uz viac ako 1/2 roka vlastnikom skvelej C5 II 2.0i, 103 kW s LPG. Zistoval som si informacie konkretne o mojej motorizacii u firmy kde som si vzdy daval robit upravy a su na nu velmi pozitivne referencie / .link. /.
Odpisali mi, ze riadiaca jednotka LPG si berie vstupne informacie z povodnej riadiacky motora - t.j. ze ked sa ta upravi, LPG bude pracovat s novymi udajmi. Zvysenie vykonu podla ich popisu by bolo nasledovne:
Povodny vykon 103 kW (140 PS), krutiaci moment 190 Nm
Po uprave vykon 114 kW (155 PS), krutiaci moment cca 205-207 Nm
Je mi jasne, ze to ani zdaleka nebude az tak citelne. Ked som osobne telefonoval s clovekom, ktory v tej firme vykonava upravy, tak mi povedal, ze ani spotreba neklesa (klesa, ale v podstate je to tak malo, ze je to nemeratelne) a zrychlenie je citelne hlavne na 3,4 prevodovom stupni (t.j. pri obiehani). Proste je iny krutak z par koni navyse (cca 15). Ale pri viac ako 1,5 tonovom aute "kazdy kon" dobry
Maju niektory z Vas skusenosti s upravou riadiacej jednotky u benzinovych motorov? Ak ano, ake?
PS: Samozrejme predtym ako som vytvoril tuto temu som presiel komplet vlakna a uprave a chituningu motora. Ale informacii ohladne skusenosti s upravou benzinovych motor v C5 som sa toho moc nedozvedel.
Uvazujem nad malou upravou na mojej C5 II 2.0i 16V, 103 kW, r.2007 s LPG pohonom od zaciatku prevadzky. Posledne 2 auta, ktore som vlastnil som mal nachipovane. Vzdy sa jednalo ale iba o turbodieslove motory, a to konkretne:
Octavia I. 1.9 TDI r.2000, 5 st.manual - povodny vykon 81 kW, po chipovani ked malo 165.000 km vykon 102 kW - mal som ju viac ako 3 roky od chipovania - nadbytocne vobec nedymylo, absolutne bez problemov, maximalna spokojnost, kombinovana spotreba nizsia o cca 0,5 l, ani spojka menena, ked som ju predaval mala viac ako 280.000 km a terajsi majitel uz na nej ma viac ako 300.000 km.
Hyundai Sonata 2.0 CRDi, 103 kW, r. 2006, 6 st.manual - povodny vykon 103 kW, po chipovani vykon 122 kW (chipovane az pri 193.000 km). Predtym som vymenil spojku aj so zotrvacnikom. Takisto len pozitivna zmena. Skvely tah uz od 1650 otacok a citelne zvysenie vykonu.
Teraz som uz viac ako 1/2 roka vlastnikom skvelej C5 II 2.0i, 103 kW s LPG. Zistoval som si informacie konkretne o mojej motorizacii u firmy kde som si vzdy daval robit upravy a su na nu velmi pozitivne referencie / http://profituning.sk/kontakty /.
Odpisali mi, ze riadiaca jednotka LPG si berie vstupne informacie z povodnej riadiacky motora - t.j. ze ked sa ta upravi, LPG bude pracovat s novymi udajmi. Zvysenie vykonu podla ich popisu by bolo nasledovne:
Povodny vykon 103 kW (140 PS), krutiaci moment 190 Nm
Po uprave vykon 114 kW (155 PS), krutiaci moment cca 205-207 Nm
Je mi jasne, ze to ani zdaleka nebude az tak citelne. Ked som osobne telefonoval s clovekom, ktory v tej firme vykonava upravy, tak mi povedal, ze ani spotreba neklesa (klesa, ale v podstate je to tak malo, ze je to nemeratelne) a zrychlenie je citelne hlavne na 3,4 prevodovom stupni (t.j. pri obiehani). Proste je iny krutak z par koni navyse (cca 15). Ale pri viac ako 1,5 tonovom aute "kazdy kon" dobry :-))))
Maju niektory z Vas skusenosti s upravou riadiacej jednotky u benzinovych motorov? Ak ano, ake?
PS: Samozrejme predtym ako som vytvoril tuto temu som presiel komplet vlakna a uprave a chituningu motora. Ale informacii ohladne skusenosti s upravou benzinovych motor v C5 som sa toho moc nedozvedel.
|
|
28.07.2013 16:25 -
Re: Chiptuning - benzinovy motor / vase skusenosti
|
2602981
|
|
TycoonX
|
Město: , Auto: Daihatsu Sirion 1.3 4x4 | Počet příspěvků: 155 |
|
|
V benzíne nemas turbo..necakaj neaku extra zmenu po čipe, vazne pochybujem ze ucitis 15Nm navyse. Idealne by bolo vidiet krivky vykonu a momentu z uz nacipovaneho auta a podla toho uvazit ci to ma zmysel. Je pekne mat kW aj Nm naviac..ale kedy ich vyuzijes ak su citelne az niekde pri 4500ot. ... spytaj sa ho aj na verziu s demontazou katu, vtedy sú vačie monosti.
V benzíne nemas turbo..necakaj neaku extra zmenu po čipe, vazne pochybujem ze ucitis 15Nm navyse. Idealne by bolo vidiet krivky vykonu a momentu z uz nacipovaneho auta a podla toho uvazit ci to ma zmysel. Je pekne mat kW aj Nm naviac..ale kedy ich vyuzijes ak su citelne az niekde pri 4500ot. ... spytaj sa ho aj na verziu s demontazou katu, vtedy sú vačie monosti.
|
|
| |
|
|