Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Úpravy, vylepšení, tuning / Chiptuning
|< < 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 ... 29 > >|
11.09.2012 20:15 - Re: Chiptuning 2504714
Tony_Z
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002)Počet příspěvků: 519

99 Poslat soukromou zprávu
Nemůžu si pomoct, když se řekne objem, tak se mluví o objemu válců. Teď mi řekněte, kolik aut skutečně odešlo z důvodu malého objemu - že byl ten válec přepínanej a nevím, co by se s ním mohlo stát, jestli rupne nebo se v něm zadře píst... (já to nevím, rád bych jen vyjádření) Prosím aby jste se vyvarovali motorů s vadným turbem atd, to nemá nic společného s objemem, absolutně nic... A zrovna tak klikovka, ojnice atd. by klidně mohli být u málo objemového motoru stejně masivní jako u motoru s objemem větším. Tak prosím sem s tím, kolika těmto motorům odchází válec a jeho přímé okolí, co by s malým objeme mohlo souviset. Děkuji za vyjádření se přímo k věci. Zajímá mě to. (odpověď neznám)

EDIT: Jumep: Začal jsem psát ještě před tím, než jsi sem ten příspěvěk vložil.

11.09.2012 20:32 - Re: Chiptuning 2504726
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
len v skratke - turbo ma vela spolocne s objemom, lebo objem nahradza tlak turba .... (to je aj dost zakladom chipu, kde sa meni davka paliva a tlak turba)

11.09.2012 20:59 - Re: Chiptuning 2504733
najk
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1537

99 Poslat soukromou zprávu
no tak jsem se konečně rozhoupal, tak jsem ho taky načipoval, stálo to 500,- Kč a nemusím 3 roky platit poplatek, jinak u nás je to povinné a hrozí nenačipovaným pokuta za porušení vyhlášky města. Jo a málem bych zapomněl majitel čipu se jmenuje Sára a je ji asi 10 měsíců.... tím jsem chtěl naznačit, že toto vlákno je pro mně mrtvé, všichni si tady budou honit své trika a přesvěčovat ty druhé o své pravdě. Prosím všechny odpůrce: ZANECHTE PSANÍ DO TOHOTO VLÁKNA A PŘENECHTO TOTO VLÁKNO POUZE PŘÍZNIVCůM CHIPU, děkuji

11.09.2012 22:12 - Re: Chiptuning 2504773
zhrado
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 767
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
tak pridám moju skúsenos. V aute mam upravený soft asi 40 tis km. Keďže je to rok výroby 2001 tipujem ze je to jeden z prvých softov co sa dávali do rhz. Robil mi to kamarát na mieru. Chcel som aby to menej žralo a trochu lepšie išlo. Pred úpravou som nabehal pár tis km. Auto je teraz mierne zivsie. Zotrvak čvirika rovnako. Vnútorný kĺb poloosi trasie pri zvýšenej polohe rovnako. Medzichladic sice zacal púša olej ale to nieje nič nové na tomto motore. Negatívne zmeny na motore nevidím. Spotrebu sem sem tam zavesím. Jediné co na trápi je hrubsi zvuk motora. Ale ten bol taký aj pred tým. možno som si mal upravi posledný soft motora. Takže ak to mam zhrnú tak som spokojný. Videl som a potrápil som sa aj ja s autami ktoré mali zlý čip. Takže chápem negatívne reakcie mechanikov. Ale ja ako užívatež som spokojny

11.09.2012 23:22 - Re: Chiptuning 2504802
yerri
Město: Písek, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SXPočet příspěvků: 18

99 Poslat soukromou zprávu
Necekal jsem, ze po mem prispevku zacne tak dlouha diskuze... Jiz 49 prispevku a zda se, ze to neni stale konec.
--> kdyby ste potrebovali nekde ozivit diskuzi, staci rict a ja tam neco hodim.

Dle prispevku lze jiz rici, ze v podvedomi zucastnenych lidi chiptunnig=obava ze snizeni zivotnosti motoru ci jeho prislusenstvi. (rozhodne dobry poznatek). Kdyz nic neudelam, nic nezkazim... OK

Behem pridavani Vasich prispevku jsem hledal dalsi info o chiptunnigu a jeho dusledku. Snazil jsem se vyhnout clankum, ktere prezentuji firmy, ktere chipuji auta. Narazil jsem na ruzne odborne clanky v encyklopediich, automagazinech nebo treba v diplomkach.

Nejde tu popsat kratkym prispevkem vse co jsem pochytil. Presto si dovolim neco pisnout.

V odbornych clancich narazite na problematiku chiptunnigu, kde resi opotrebeni materialu hlavne na pocet vykonanych cyklu. Podobne jako jeden z prvnich prispevku v teto diskuzi z 16.12.2007 11:35.

Zvyseni vykonu a krouticiho momentu neberou jako primou umeru ke snizeni zivotnosti soucastek v motoru.
Z toho co jsem precetl jsem pochopil, ze kdyz mame soucastku o nejake pevnosti, zustava pevna, dokud nejakym zpusobem nezmenime jeji pevnost (napr. ubranim materialu, poskozenim nadmernou silou, nedodrzenim spravnych prac. podminek, pro kterou byla soucastka vyrobena).
To znamena pokud se pouzije vetsi sila, nez na kterou je soucastka konstruovana, zacne exponencialni cestou jeji destrukce. Pokud budem brat "ubrani materialu", soucastka je konstruovana na urcity pocet cyklu. Pro dosazeni nejdelsi zivotnosti by pak znamenalo jezdit co nejrychleji na co nejnizsi mozne otacky.

Nejvetsi problem s zivotnosti je ("dodrzet co nejlepsi prac. podminky!") Kdyz budeme pravidelne menit olej, hlidat teplotu vody,... stale nemame vyhrano.
Velkym problemem je styl jizdy!!! Pokud se nebudeme snazit spravne jezdit, riskujeme poskozeni soucastek...

Podle toho, co jsem pobral z netu chiptunnig nema na zivotnost motoru zadny vyznamny vliv.
Ale spatna jizda s nim je velmi vyznamna!

12.09.2012 07:43 - Re: Chiptuning 2504810
vilous
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1256
99 Poslat soukromou zprávu
Ač nejsem na chiptuning špecialista, tak shrnu věci selským rozumem:

1. Nejsem militantní nepřítel tunění, nech si každý se svým autem dělá co chce, pokud splňuje podmínky pro provoz po pozemních komunikacích.
2. Kdyby existoval tuning nemající vliv na emise, spotřebu a životnost (přesně v tomto pořadí, emise se splnit musejí, spotřeba nejde objektivně změřit a životnost už vůbec ne), tak první kdo ho použije, bude výrobce. Prostě z konkurenčních důvodů, protože prodat auto je nyní makačka.
3. Výrobce má nepřeberné zázemí lidské i technické aby vyvinul nějaký kompromis fungování motoru, od dalších osob a firmiček zasahujících do jeho výrobku se to čekat nedá ani náhodou.
4. Snížení životnosti pokud není zásadní nemusí být zejména u dieselů překážkou, protože životnost základních komponentů dieselů většinou přečká majitele. Pokud motor místo mega vydrží 500 000, tak to drtivou část uživatelů netrápí.
5. Nejlepší tuning je sednout si 5 minut před nákupem a říci si, jaký motor chci. Jak zde opakovaně psáno, nejvíc se snaží tunit majitelé nejslabších motorů, což je nesmyslný paradox. Ty motory jsou namáhané už běžným provozem více a tuning je dorazí.
6. Favorit míval kolem 50k a kolem 1100 kg max hmotnost. Když má C5 přes 2 tuny a motor 1.6, tak kilowatová hmotnost je na stejné úrovni a prostě se stím bude jezdit jako s favoritem. Nějaké tunění ten motor akorát odrovná.

12.09.2012 09:11 - Re: Chiptuning 2504817
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
yerri napsal(a):
Necekal jsem, ze po mem prispevku zacne tak dlouha diskuze... Jiz 49 prispevku a zda se, ze to neni stale konec.
--> kdyby ste potrebovali nekde ozivit diskuzi, staci rict a ja tam neco hodim.

Dle prispevku lze jiz rici, ze v podvedomi zucastnenych lidi chiptunnig=obava ze snizeni zivotnosti motoru ci jeho prislusenstvi. (rozhodne dobry poznatek). Kdyz nic neudelam, nic nezkazim... OK

Behem pridavani Vasich prispevku jsem hledal dalsi info o chiptunnigu a jeho dusledku. Snazil jsem se vyhnout clankum, ktere prezentuji firmy, ktere chipuji auta. Narazil jsem na ruzne odborne clanky v encyklopediich, automagazinech nebo treba v diplomkach.

Nejde tu popsat kratkym prispevkem vse co jsem pochytil. Presto si dovolim neco pisnout.

V odbornych clancich narazite na problematiku chiptunnigu, kde resi opotrebeni materialu hlavne na pocet vykonanych cyklu. Podobne jako jeden z prvnich prispevku v teto diskuzi z 16.12.2007 11:35.

Zvyseni vykonu a krouticiho momentu neberou jako primou umeru ke snizeni zivotnosti soucastek v motoru.
Z toho co jsem precetl jsem pochopil, ze kdyz mame soucastku o nejake pevnosti, zustava pevna, dokud nejakym zpusobem nezmenime jeji pevnost (napr. ubranim materialu, poskozenim nadmernou silou, nedodrzenim spravnych prac. podminek, pro kterou byla soucastka vyrobena).
To znamena pokud se pouzije vetsi sila, nez na kterou je soucastka konstruovana, zacne exponencialni cestou jeji destrukce. Pokud budem brat "ubrani materialu", soucastka je konstruovana na urcity pocet cyklu. Pro dosazeni nejdelsi zivotnosti by pak znamenalo jezdit co nejrychleji na co nejnizsi mozne otacky.

Nejvetsi problem s zivotnosti je ("dodrzet co nejlepsi prac. podminky!") Kdyz budeme pravidelne menit olej, hlidat teplotu vody,... stale nemame vyhrano.
Velkym problemem je styl jizdy!!! Pokud se nebudeme snazit spravne jezdit, riskujeme poskozeni soucastek...

Podle toho, co jsem pobral z netu chiptunnig nema na zivotnost motoru zadny vyznamny vliv.
Ale spatna jizda s nim je velmi vyznamna!


Nevím auta nečipuji,ale mám za to že jednou z úprav čipů je zvednutí tlaku turba(laicky řečeno) a to prostě zatěžuje klikovej mechanizmus.Ohledně výrobců? no když ti k výkonu motoru kdyby dali na trh absolutně stejné motory bez úprav chlazení,mazání a jiného by napsali že životnost 66Kw je půl mega a u 80Kw je 300 (u stejného obsahu)tak by si ty našláplé motory koupilo pár mladejch janků.

12.09.2012 09:33 - Re: Chiptuning 2504818
Pablik1
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive BreakPočet příspěvků: 731

99 Poslat soukromou zprávu
vilous napsal(a):
Ač nejsem na chiptuning špecialista, tak shrnu věci selským rozumem: 1. Nejsem militantní nepřítel tunění, nech si každý se svým autem dělá co chce, pokud splňuje podmínky pro provoz po pozemních komunikacích. 2. Kdyby existoval tuning nemající vliv na emise, spotřebu a životnost (přesně v tomto pořadí, emise se splnit musejí, spotřeba nejde objektivně změřit a životnost už vůbec ne), tak první kdo ho použije, bude výrobce. Prostě z konkurenčních důvodů, protože prodat auto je nyní makačka. 3. Výrobce má nepřeberné zázemí lidské i technické aby vyvinul nějaký kompromis fungování motoru, od dalších osob a firmiček zasahujících do jeho výrobku se to čekat nedá ani náhodou. 4. Snížení životnosti pokud není zásadní nemusí být zejména u dieselů překážkou, protože životnost základních komponentů dieselů většinou přečká majitele. Pokud motor místo mega vydrží 500 000, tak to drtivou část uživatelů netrápí. 5. Nejlepší tuning je sednout si 5 minut před nákupem a říci si, jaký motor chci. Jak zde opakovaně psáno, nejvíc se snaží tunit majitelé nejslabších motorů, což je nesmyslný paradox. Ty motory jsou namáhané už běžným provozem více a tuning je dorazí. 6. Favorit míval kolem 50k a kolem 1100 kg max hmotnost. Když má C5 přes 2 tuny a motor 1.6, tak kilowatová hmotnost je na stejné úrovni a prostě se stím bude jezdit jako s favoritem. Nějaké tunění ten motor akorát odrovná.
nechtělo se mi reagovat ale nedá mi to...co se týká bodu 3.že výrobce má nepřebrné množství lidského potenciálu a tuner né.zapni si někdy kanál discovery,tv pořadVERHAULIN od Steva Fosse kde makají na autě 1týden(7DNÍ!!!)ale na autě je odpracováno i třeba 2,5tis.hodin=což je obrovský lidský potenciál který žádná fabrika individůalně autu nedá,to by pak auto nestálo 300tis.kč ale třeba 5milionů.je třeba rozlišit tunning na dva základní:1.brutální zásah-kdy jde opravdu jen o start-cíl(NOS atd.)2.optimalizace práce motoru.motor od výrobce je nadstaven na takový "zlatý střed"aby vyhovoval 99%majitelů a to 1%je pro dravce.schválně jsem se díval na c-5 3litr v6 výkon:210kobyl/6000toček,285Nmetrů.při požití toho prvního tunningu by koně šly hrubým odhadem na 500+Nm400jen nevím co na to hydra...při použití toho druhého by šly koníky tak na 250 a Nm do 300 vzhledem k váze by díky výkonu šla spotřeba dolů pokud by majitel nejezdil jak čuně.a co se týká motoru 1.6hdi-neřešit tunningem ale šetřit si ho protože ten motor se zničí sám(po čase si majitel zamete hliníkovou kaluž pod autem)

12.09.2012 11:21 - Re: Chiptuning 2504834
Darja
Město: Uhříněves, Auto: Ford FiestaPočet příspěvků: 3297

99 Poslat soukromou zprávu
vilous napsal(a):
Když má C5 přes 2 tuny a motor 1.6,....


eh... má 1670 Kg...

Nejt잚í je 3,0 Hdi co má 1870Kg....

pro nevěřící tomáše .link.

přestaňte čipovat, kupte si prostě silnej motor v základu a je to! Nejlehčí tuning, co existuje

12.09.2012 11:22 - Re: Chiptuning 2504835
Darja
Město: Uhříněves, Auto: Ford FiestaPočet příspěvků: 3297

99 Poslat soukromou zprávu
P.S. Radši tu nikdo nezmiňujte, že monedo bude mít litrovej motor To bude čekat snad i PSA, když Ford už blbne tak moc

12.09.2012 11:38 - Re: Chiptuning 2504843
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Pablik1 napsal(a):
vilous napsal(a):
Ač nejsem na chiptuning špecialista, tak shrnu věci selským rozumem: 1. Nejsem militantní nepřítel tunění, nech si každý se svým autem dělá co chce, pokud splňuje podmínky pro provoz po pozemních komunikacích. 2. Kdyby existoval tuning nemající vliv na emise, spotřebu a životnost (přesně v tomto pořadí, emise se splnit musejí, spotřeba nejde objektivně změřit a životnost už vůbec ne), tak první kdo ho použije, bude výrobce. Prostě z konkurenčních důvodů, protože prodat auto je nyní makačka. 3. Výrobce má nepřeberné zázemí lidské i technické aby vyvinul nějaký kompromis fungování motoru, od dalších osob a firmiček zasahujících do jeho výrobku se to čekat nedá ani náhodou. 4. Snížení životnosti pokud není zásadní nemusí být zejména u dieselů překážkou, protože životnost základních komponentů dieselů většinou přečká majitele. Pokud motor místo mega vydrží 500 000, tak to drtivou část uživatelů netrápí. 5. Nejlepší tuning je sednout si 5 minut před nákupem a říci si, jaký motor chci. Jak zde opakovaně psáno, nejvíc se snaží tunit majitelé nejslabších motorů, což je nesmyslný paradox. Ty motory jsou namáhané už běžným provozem více a tuning je dorazí. 6. Favorit míval kolem 50k a kolem 1100 kg max hmotnost. Když má C5 přes 2 tuny a motor 1.6, tak kilowatová hmotnost je na stejné úrovni a prostě se stím bude jezdit jako s favoritem. Nějaké tunění ten motor akorát odrovná.
nechtělo se mi reagovat ale nedá mi to...co se týká bodu 3.že výrobce má nepřebrné množství lidského potenciálu a tuner né.zapni si někdy kanál discovery,tv pořadVERHAULIN od Steva Fosse kde makají na autě 1týden(7DNÍ!!!)ale na autě je odpracováno i třeba 2,5tis.hodin=což je obrovský lidský potenciál který žádná fabrika individůalně autu nedá,to by pak auto nestálo 300tis.kč ale třeba 5milionů.je třeba rozlišit tunning na dva základní:1.brutální zásah-kdy jde opravdu jen o start-cíl(NOS atd.)2.optimalizace práce motoru.motor od výrobce je nadstaven na takový "zlatý střed"aby vyhovoval 99%majitelů a to 1%je pro dravce.schválně jsem se díval na c-5 3litr v6 výkon:210kobyl/6000toček,285Nmetrů.při požití toho prvního tunningu by koně šly hrubým odhadem na 500+Nm400jen nevím co na to hydra...při použití toho druhého by šly koníky tak na 250 a Nm do 300 vzhledem k váze by díky výkonu šla spotřeba dolů pokud by majitel nejezdil jak čuně.a co se týká motoru 1.6hdi-neřešit tunningem ale šetřit si ho protože ten motor se zničí sám(po čase si majitel zamete hliníkovou kaluž pod autem)


Mᚠpravdu jenže fabrika dělí naklady na předpokládaný počet výrobků - tím je cena na 1. kus nižší.O zvyšování výkonu toho vím dost - pohyboval jsem se kolem závodních aut dělal jsem mechanika a tam je to nutností před 20.lety to bylo trochu jinak - snižovaly se hlavy,zvyšoval tlak paliva a přeplňování,leštily kanály ojnice ,dávali se ostré vačky,zvětšovala se vana (vic oleje) a další. no a motor byl na jednu sezonu max.- to je několik desítek hodin.Ale zase pro něj nebyl problém překroutit poloosy atd..(na CSV - závodní speciál jsme měli keramiké spojky ,speciál obložení brzd atd..) výrobce nastavuje tuším 60 - 70% na seriaky.

12.09.2012 11:39 - Re: Chiptuning 2504844
Pablik1
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive BreakPočet příspěvků: 731

99 Poslat soukromou zprávu
Darja napsal(a):
P.S. Radši tu nikdo nezmiňujte, že monedo bude mít litrovej motor To bude čekat snad i PSA, když Ford už blbne tak moc
Darjo možná psa daj jeden litrák do kufru a druhý pod kapotu a konečně bude na světě c-5aircross(pardon HYDRACROSS)

12.09.2012 12:55 - Re: Chiptuning 2504857
tomikku
Město: Havířov, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v SXPočet příspěvků: 308
99 Poslat soukromou zprávu
A DOST!!!!

nejsem moderátor fóra a jsem milovník benzínu, ale přesto všechno mám pocit že většina přízpěvků v tomto vlákně je těžce O.T. (včetně toho mého).

nemělo by se tady náhodou řešit CHIPTUNING (jak na to aby to klapalo správně), a ne jesti je to hovadina nebo není.

12.09.2012 21:35 - Re: Chiptuning 2505009
zico
Město: Bratislava, Auto: A6 allroad 3.0 TDIPočet příspěvků: 426

99 Poslat soukromou zprávu
najk napsal(a):
Prosím všechny odpůrce: ZANECHTE PSANÍ DO TOHOTO VLÁKNA A PŘENECHTO TOTO VLÁKNO POUZE PŘÍZNIVCůM CHIPU, děkuji

Doplnil by som najka: PRENECHAJTE TOTO VLÁKNO TÝM, KTORÍ MAJÚ NAČIPOVANÉ AUTO, ABY SI MALI KDE VYMIEŇA SKÚSENOSTI !!
(Inak budú musie vytvori nové vlákno, resp. na celé toto fórum sa vy**a )

13.09.2012 12:50 - Re: Chiptuning 2505081
Pablik1
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive BreakPočet příspěvků: 731

99 Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
Mᚠpravdu jenže fabrika dělí naklady na předpokládaný počet výrobků - tím je cena na 1. kus nižší.O zvyšování výkonu toho vím dost - pohyboval jsem se kolem závodních aut dělal jsem mechanika a tam je to nutností před 20.lety to bylo trochu jinak - snižovaly se hlavy,zvyšoval tlak paliva a přeplňování,leštily kanály ojnice ,dávali se ostré vačky,zvětšovala se vana (vic oleje) a další. no a motor byl na jednu sezonu max.- to je několik desítek hodin.Ale zase pro něj nebyl problém překroutit poloosy atd..(na CSV - závodní speciál jsme měli keramiké spojky ,speciál obložení brzd atd..) výrobce nastavuje tuším 60 - 70% na seriaky.
mᚠJardo pravdu že opravdu to auto je na tom závodě jen"pár"hodin za sezonu ale to co musí během té doby vydržet je srovnatelné třeba jako 200tis.km u sériového v běžném provoze.Ale co se týká samotného chipu,zdá se mi že Nesebr říkal že to maá chiplé jěště z holandska nebo odkud má dovezené autko a chválil si to.Možná by bylo dobré kdyby se zapojil do diskuze a podělil se o své pocity...

13.09.2012 13:07 - Re: Chiptuning 2505083
vseved
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 636

99 Poslat soukromou zprávu
Darja napsal(a):
eh... má 1670 Kg...
Nejt잚í je 3,0 Hdi co má 1870Kg....
Přestaňte čipovat, kupte si prostě silnej motor v základu a je to! Nejlehčí tuning, co existuje

Jen taková drobnost: Poměr výkon/váha se počítá z celkové vahy vozidla. To znamená podle typu 2.167 až 2.347 Kg, čili přes 2tuny.

13.09.2012 13:51 - Re: Chiptuning 2505096
vseved
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 636

99 Poslat soukromou zprávu
vilous napsal(a):
Ač nejsem na chiptuning špecialista, tak shrnu věci selským rozumem:

1. Nejsem militantní nepřítel tunění, nech si každý se svým autem dělá co chce, pokud splňuje podmínky pro provoz po pozemních komunikacích.
2. Kdyby existoval tuning nemající vliv na emise, spotřebu a životnost (přesně v tomto pořadí, emise se splnit musejí, spotřeba nejde objektivně změřit a životnost už vůbec ne), tak první kdo ho použije, bude výrobce. Prostě z konkurenčních důvodů, protože prodat auto je nyní makačka.
3. Výrobce má nepřeberné zázemí lidské i technické aby vyvinul nějaký kompromis fungování motoru, od dalších osob a firmiček zasahujících do jeho výrobku se to čekat nedá ani náhodou.
4. Snížení životnosti pokud není zásadní nemusí být zejména u dieselů překážkou, protože životnost základních komponentů dieselů většinou přečká majitele. Pokud motor místo mega vydrží 500 000, tak to drtivou část uživatelů netrápí.
5. Nejlepší tuning je sednout si 5 minut před nákupem a říci si, jaký motor chci. Jak zde opakovaně psáno, nejvíc se snaží tunit majitelé nejslabších motorů, což je nesmyslný paradox. Ty motory jsou namáhané už běžným provozem více a tuning je dorazí.
6. Favorit míval kolem 50k a kolem 1100 kg max hmotnost. Když má C5 přes 2 tuny a motor 1.6, tak kilowatová hmotnost je na stejné úrovni a prostě se stím bude jezdit jako s favoritem. Nějaké tunění ten motor akorát odrovná.

Výborně. Múžeš mi tedy vysvětlit proč výrobní program C5 do roku 2004 obsahoval nabídku motorů 2.0HDi v provedení:
1) RHY - 66kw
2) RHS, RHZ - 79kw
3) RHZ 80kw
Pro informaci: Podle katalogu výrobce jsou díly jednotlivých typů motorů záměnné. Rozdíl je v podstatě pouze v programu nahraném v ECU, a to jak pro 8 tak i pro 16ti ventilové verze. A pozor, vozy s těmito variantami se vyskytují ve verzi s FAPem i bez FAPu. Že by chiptuning?

13.09.2012 14:05 - Re: Chiptuning 2505102
RimmerCZ
Město: Hlučín, Auto: Mercedes E 400dPočet příspěvků: 611
U??vate? Poslat soukromou zprávu
No ta 66kW byla bez intercooleru ne ? Aspon bracha to na 66kW HDi 406tce nema. BTW ja mam 2.2 chipnute uz nejakou dobu a docela si to pochvaluju. Odezva motoru je lepsi, trosku i vykon. Predem rikam, ze na spotrebu to nemelo vubec vliv, mozna je to tim, ze mam automat a ten radi porad stejne.

Mam jeste C3 1.4Hdi 51kW a kdyz tam vezu rodinu v lete s klimou, tak ten motor s tim ma co delat a verim, ze turbo dela co muze. Pri predstave, ze se to nacipuje a ty komponenty se ohuli jeste vic, tak to sice pojede lip (asi to bude i hulit, pac to nema fap), ale kdyz vidim jak je na tom aute vsecko takove titerne, poloosy, brzdy, turbicko malicke, tak jsem rad, ze s tim normalne jezdim kolem 75-85 tam, kde s C5 klidne 90-100. To auto se chova uplne jinak na silnici a na nejaky vetsi vykon neni moc stavene. Tot muj nazor Jinak na 2.2Hdi 98kW chip doporucuju, ten motor asi nejake rozumne rezervy ma a v zakladu nema s C5kou moc prace, takze proc ne, v rozumnych mezich.

13.09.2012 15:25 - Re: Chiptuning 2505114
DeFuckTo
Město: Kladno, Auto: Citroën C5 II 3.0i V6 24v 211k AM6 Exclusive BreakPočet příspěvků: 780

99 Poslat soukromou zprávu
Slyšel jsem celkem zajímavej názor, tak jsem zvědavej, co mi k tomu řeknete..
Prej většina ojetých aut má v reálu nižší výkon, než je papírový. Dejme tomu, že moje C5 bude mít reálný výkon na brzdě třeba 84kw, nechám to načipovat dejme tomu na rovných 100kw - reálných. Tím pádem by všechny součástky v autě měly fungovat uplně bez problémů, protože jsou stavěny na (v podstatě) stejný výkon. Co vy na to?
PS. Nejsem na ničí straně, ani pro ani proti, jen jsem zvědavej a zajímá mě to..

13.09.2012 18:24 - Re: Chiptuning 2505164
DaveLbc
Město: Liberec, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SXPočet příspěvků: 422

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Docela dobře napsané co se vlastně děje kolem motoru při chipu

Přílohy:
tuning_data.pdf ( 34991b ) -

|< < 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 ... 29 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator