| | |
11.09.2012 20:15 -
Re: Chiptuning
|
2504714
|
|
Tony_Z
|
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002) | Počet příspěvků: 519 |
|
|
Nemůu si pomoct, kdy se řekne objem, tak se mluví o objemu válců. Teď mi řekněte, kolik aut skutečně odelo z důvodu malého objemu - e byl ten válec přepínanej a nevím, co by se s ním mohlo stát, jestli rupne nebo se v něm zadře píst... (já to nevím, rád bych jen vyjádření) Prosím aby jste se vyvarovali motorů s vadným turbem atd, to nemá nic společného s objemem, absolutně nic... A zrovna tak klikovka, ojnice atd. by klidně mohli být u málo objemového motoru stejně masivní jako u motoru s objemem větím. Tak prosím sem s tím, kolika těmto motorům odchází válec a jeho přímé okolí, co by s malým objeme mohlo souviset. Děkuji za vyjádření se přímo k věci. Zajímá mě to. (odpověď neznám)
EDIT: Jumep: Začal jsem psát jetě před tím, ne jsi sem ten příspěvěk vloil.
Nemůu si pomoct, kdy se řekne objem, tak se mluví o objemu válců. Teď mi řekněte, kolik aut skutečně odelo z důvodu malého objemu - e byl ten válec přepínanej a nevím, co by se s ním mohlo stát, jestli rupne nebo se v něm zadře píst... (já to nevím, rád bych jen vyjádření) Prosím aby jste se vyvarovali motorů s vadným turbem atd, to nemá nic společného s objemem, absolutně nic... A zrovna tak klikovka, ojnice atd. by klidně mohli být u málo objemového motoru stejně masivní jako u motoru s objemem větím. Tak prosím sem s tím, kolika těmto motorům odchází válec a jeho přímé okolí, co by s malým objeme mohlo souviset. Děkuji za vyjádření se přímo k věci. Zajímá mě to. (odpověď neznám) :-)
EDIT: Jumep: Začal jsem psát jetě před tím, ne jsi sem ten příspěvěk vloil. :-D
|
|
11.09.2012 20:32 -
Re: Chiptuning
|
2504726
|
|
jumep
|
|
|
len v skratke - turbo ma vela spolocne s objemom, lebo objem nahradza tlak turba .... (to je aj dost zakladom chipu, kde sa meni davka paliva a tlak turba)
len v skratke - turbo ma vela spolocne s objemom, lebo objem nahradza tlak turba .... (to je aj dost zakladom chipu, kde sa meni davka paliva a tlak turba)
|
|
11.09.2012 20:59 -
Re: Chiptuning
|
2504733
|
|
najk
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1537 |
|
|
no tak jsem se konečně rozhoupal, tak jsem ho taky načipoval, stálo to 500,- Kč a nemusím 3 roky platit poplatek, jinak u nás je to povinné a hrozí nenačipovaným pokuta za poruení vyhláky města. Jo a málem bych zapomněl majitel čipu se jmenuje Sára a je ji asi 10 měsíců.... tím jsem chtěl naznačit, e toto vlákno je pro mně mrtvé, vichni si tady budou honit své trika a přesvěčovat ty druhé o své pravdě. Prosím vechny odpůrce: ZANECHTE PSANÍ DO TOHOTO VLÁKNA A PŘENECHTO TOTO VLÁKNO POUZE PŘÍZNIVCůM CHIPU, děkuji
no tak jsem se konečně rozhoupal, tak jsem ho taky načipoval, stálo to 500,- Kč a nemusím 3 roky platit poplatek, jinak u nás je to povinné a hrozí nenačipovaným pokuta za poruení vyhláky města. Jo a málem bych zapomněl majitel čipu se jmenuje Sára a je ji asi 10 měsíců.... tím jsem chtěl naznačit, e toto vlákno je pro mně mrtvé, vichni si tady budou honit své trika a přesvěčovat ty druhé o své pravdě. Prosím vechny odpůrce: ZANECHTE PSANÍ DO TOHOTO VLÁKNA A PŘENECHTO TOTO VLÁKNO POUZE PŘÍZNIVCůM CHIPU, děkuji ;-)
|
|
11.09.2012 22:12 -
Re: Chiptuning
|
2504773
|
|
zhrado
|
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 767 |
|
|
tak pridám moju skúsenos. V aute mam upravený soft asi 40 tis km. Keďe je to rok výroby 2001 tipujem ze je to jeden z prvých softov co sa dávali do rhz. Robil mi to kamarát na mieru. Chcel som aby to menej ralo a trochu lepie ilo. Pred úpravou som nabehal pár tis km. Auto je teraz mierne zivsie. Zotrvak čvirika rovnako. Vnútorný kĺb poloosi trasie pri zvýenej polohe rovnako. Medzichladic sice zacal púa olej ale to nieje nič nové na tomto motore. Negatívne zmeny na motore nevidím. Spotrebu sem sem tam zavesím. Jediné co na trápi je hrubsi zvuk motora. Ale ten bol taký aj pred tým. mono som si mal upravi posledný soft motora. Take ak to mam zhrnú tak som spokojný. Videl som a potrápil som sa aj ja s autami ktoré mali zlý čip. Take chápem negatívne reakcie mechanikov. Ale ja ako uívatež som spokojny
tak pridám moju skúsenos. V aute mam upravený soft asi 40 tis km. Keďe je to rok výroby 2001 tipujem ze je to jeden z prvých softov co sa dávali do rhz. Robil mi to kamarát na mieru. Chcel som aby to menej ralo a trochu lepie ilo. Pred úpravou som nabehal pár tis km. Auto je teraz mierne zivsie. Zotrvak čvirika rovnako. Vnútorný kĺb poloosi trasie pri zvýenej polohe rovnako. Medzichladic sice zacal púa olej ale to nieje nič nové na tomto motore. Negatívne zmeny na motore nevidím. Spotrebu sem sem tam zavesím. Jediné co na trápi je hrubsi zvuk motora. Ale ten bol taký aj pred tým. mono som si mal upravi posledný soft motora. Take ak to mam zhrnú tak som spokojný. Videl som a potrápil som sa aj ja s autami ktoré mali zlý čip. Take chápem negatívne reakcie mechanikov. Ale ja ako uívatež som spokojny
|
|
11.09.2012 23:22 -
Re: Chiptuning
|
2504802
|
|
yerri
|
Město: Písek, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX | Počet příspěvků: 18 |
|
|
Necekal jsem, ze po mem prispevku zacne tak dlouha diskuze... Jiz 49 prispevku a zda se, ze to neni stale konec.
--> kdyby ste potrebovali nekde ozivit diskuzi, staci rict a ja tam neco hodim.
Dle prispevku lze jiz rici, ze v podvedomi zucastnenych lidi chiptunnig=obava ze snizeni zivotnosti motoru ci jeho prislusenstvi. (rozhodne dobry poznatek). Kdyz nic neudelam, nic nezkazim... OK
Behem pridavani Vasich prispevku jsem hledal dalsi info o chiptunnigu a jeho dusledku. Snazil jsem se vyhnout clankum, ktere prezentuji firmy, ktere chipuji auta. Narazil jsem na ruzne odborne clanky v encyklopediich, automagazinech nebo treba v diplomkach.
Nejde tu popsat kratkym prispevkem vse co jsem pochytil. Presto si dovolim neco pisnout.
V odbornych clancich narazite na problematiku chiptunnigu, kde resi opotrebeni materialu hlavne na pocet vykonanych cyklu. Podobne jako jeden z prvnich prispevku v teto diskuzi z 16.12.2007 11:35.
Zvyseni vykonu a krouticiho momentu neberou jako primou umeru ke snizeni zivotnosti soucastek v motoru.
Z toho co jsem precetl jsem pochopil, ze kdyz mame soucastku o nejake pevnosti, zustava pevna, dokud nejakym zpusobem nezmenime jeji pevnost (napr. ubranim materialu, poskozenim nadmernou silou, nedodrzenim spravnych prac. podminek, pro kterou byla soucastka vyrobena).
To znamena pokud se pouzije vetsi sila, nez na kterou je soucastka konstruovana, zacne exponencialni cestou jeji destrukce. Pokud budem brat "ubrani materialu", soucastka je konstruovana na urcity pocet cyklu. Pro dosazeni nejdelsi zivotnosti by pak znamenalo jezdit co nejrychleji na co nejnizsi mozne otacky.
Nejvetsi problem s zivotnosti je ("dodrzet co nejlepsi prac. podminky!") Kdyz budeme pravidelne menit olej, hlidat teplotu vody,... stale nemame vyhrano.
Velkym problemem je styl jizdy!!! Pokud se nebudeme snazit spravne jezdit, riskujeme poskozeni soucastek...
Podle toho, co jsem pobral z netu chiptunnig nema na zivotnost motoru zadny vyznamny vliv.
Ale spatna jizda s nim je velmi vyznamna!
Necekal jsem, ze po mem prispevku zacne tak dlouha diskuze... Jiz 49 prispevku a zda se, ze to neni stale konec.
--> kdyby ste potrebovali nekde ozivit diskuzi, staci rict a ja tam neco hodim.
Dle prispevku lze jiz rici, ze v podvedomi zucastnenych lidi chiptunnig=obava ze snizeni zivotnosti motoru ci jeho prislusenstvi. (rozhodne dobry poznatek). Kdyz nic neudelam, nic nezkazim... OK
Behem pridavani Vasich prispevku jsem hledal dalsi info o chiptunnigu a jeho dusledku. Snazil jsem se vyhnout clankum, ktere prezentuji firmy, ktere chipuji auta. Narazil jsem na ruzne odborne clanky v encyklopediich, automagazinech nebo treba v diplomkach.
Nejde tu popsat kratkym prispevkem vse co jsem pochytil. Presto si dovolim neco pisnout.
V odbornych clancich narazite na problematiku chiptunnigu, kde resi opotrebeni materialu hlavne na pocet vykonanych cyklu. Podobne jako jeden z prvnich prispevku v teto diskuzi z 16.12.2007 11:35.
Zvyseni vykonu a krouticiho momentu neberou jako primou umeru ke snizeni zivotnosti soucastek v motoru.
Z toho co jsem precetl jsem pochopil, ze kdyz mame soucastku o nejake pevnosti, zustava pevna, dokud nejakym zpusobem nezmenime jeji pevnost (napr. ubranim materialu, poskozenim nadmernou silou, nedodrzenim spravnych prac. podminek, pro kterou byla soucastka vyrobena).
To znamena pokud se pouzije vetsi sila, nez na kterou je soucastka konstruovana, zacne exponencialni cestou jeji destrukce. Pokud budem brat "ubrani materialu", soucastka je konstruovana na urcity pocet cyklu. Pro dosazeni nejdelsi zivotnosti by pak znamenalo jezdit co nejrychleji na co nejnizsi mozne otacky.
Nejvetsi problem s zivotnosti je ("dodrzet co nejlepsi prac. podminky!") Kdyz budeme pravidelne menit olej, hlidat teplotu vody,... stale nemame vyhrano.
Velkym problemem je styl jizdy!!! Pokud se nebudeme snazit spravne jezdit, riskujeme poskozeni soucastek...
Podle toho, co jsem pobral z netu chiptunnig nema na zivotnost motoru zadny vyznamny vliv.
Ale spatna jizda s nim je velmi vyznamna!
|
|
12.09.2012 07:43 -
Re: Chiptuning
|
2504810
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Ač nejsem na chiptuning pecialista, tak shrnu věci selským rozumem:
1. Nejsem militantní nepřítel tunění, nech si kadý se svým autem dělá co chce, pokud splňuje podmínky pro provoz po pozemních komunikacích.
2. Kdyby existoval tuning nemající vliv na emise, spotřebu a ivotnost (přesně v tomto pořadí, emise se splnit musejí, spotřeba nejde objektivně změřit a ivotnost u vůbec ne), tak první kdo ho pouije, bude výrobce. Prostě z konkurenčních důvodů, protoe prodat auto je nyní makačka.
3. Výrobce má nepřeberné zázemí lidské i technické aby vyvinul nějaký kompromis fungování motoru, od dalích osob a firmiček zasahujících do jeho výrobku se to čekat nedá ani náhodou.
4. Sníení ivotnosti pokud není zásadní nemusí být zejména u dieselů překákou, protoe ivotnost základních komponentů dieselů větinou přečká majitele. Pokud motor místo mega vydrí 500 000, tak to drtivou část uivatelů netrápí.
5. Nejlepí tuning je sednout si 5 minut před nákupem a říci si, jaký motor chci. Jak zde opakovaně psáno, nejvíc se snaí tunit majitelé nejslabích motorů, co je nesmyslný paradox. Ty motory jsou namáhané u běným provozem více a tuning je dorazí.
6. Favorit míval kolem 50k a kolem 1100 kg max hmotnost. Kdy má C5 přes 2 tuny a motor 1.6, tak kilowatová hmotnost je na stejné úrovni a prostě se stím bude jezdit jako s favoritem. Nějaké tunění ten motor akorát odrovná.
Ač nejsem na chiptuning pecialista, tak shrnu věci selským rozumem:
1. Nejsem militantní nepřítel tunění, nech si kadý se svým autem dělá co chce, pokud splňuje podmínky pro provoz po pozemních komunikacích.
2. Kdyby existoval tuning nemající vliv na emise, spotřebu a ivotnost (přesně v tomto pořadí, emise se splnit musejí, spotřeba nejde objektivně změřit a ivotnost u vůbec ne), tak první kdo ho pouije, bude výrobce. Prostě z konkurenčních důvodů, protoe prodat auto je nyní makačka.
3. Výrobce má nepřeberné zázemí lidské i technické aby vyvinul nějaký kompromis fungování motoru, od dalích osob a firmiček zasahujících do jeho výrobku se to čekat nedá ani náhodou.
4. Sníení ivotnosti pokud není zásadní nemusí být zejména u dieselů překákou, protoe ivotnost základních komponentů dieselů větinou přečká majitele. Pokud motor místo mega vydrí 500 000, tak to drtivou část uivatelů netrápí.
5. Nejlepí tuning je sednout si 5 minut před nákupem a říci si, jaký motor chci. Jak zde opakovaně psáno, nejvíc se snaí tunit majitelé nejslabích motorů, co je nesmyslný paradox. Ty motory jsou namáhané u běným provozem více a tuning je dorazí.
6. Favorit míval kolem 50k a kolem 1100 kg max hmotnost. Kdy má C5 přes 2 tuny a motor 1.6, tak kilowatová hmotnost je na stejné úrovni a prostě se stím bude jezdit jako s favoritem. Nějaké tunění ten motor akorát odrovná.
|
|
12.09.2012 09:11 -
Re: Chiptuning
|
2504817
|
|
jruze
|
|
|
yerri napsal(a): Necekal jsem, ze po mem prispevku zacne tak dlouha diskuze... Jiz 49 prispevku a zda se, ze to neni stale konec.
--> kdyby ste potrebovali nekde ozivit diskuzi, staci rict a ja tam neco hodim.
Dle prispevku lze jiz rici, ze v podvedomi zucastnenych lidi chiptunnig=obava ze snizeni zivotnosti motoru ci jeho prislusenstvi. (rozhodne dobry poznatek). Kdyz nic neudelam, nic nezkazim... OK
Behem pridavani Vasich prispevku jsem hledal dalsi info o chiptunnigu a jeho dusledku. Snazil jsem se vyhnout clankum, ktere prezentuji firmy, ktere chipuji auta. Narazil jsem na ruzne odborne clanky v encyklopediich, automagazinech nebo treba v diplomkach.
Nejde tu popsat kratkym prispevkem vse co jsem pochytil. Presto si dovolim neco pisnout.
V odbornych clancich narazite na problematiku chiptunnigu, kde resi opotrebeni materialu hlavne na pocet vykonanych cyklu. Podobne jako jeden z prvnich prispevku v teto diskuzi z 16.12.2007 11:35.
Zvyseni vykonu a krouticiho momentu neberou jako primou umeru ke snizeni zivotnosti soucastek v motoru.
Z toho co jsem precetl jsem pochopil, ze kdyz mame soucastku o nejake pevnosti, zustava pevna, dokud nejakym zpusobem nezmenime jeji pevnost (napr. ubranim materialu, poskozenim nadmernou silou, nedodrzenim spravnych prac. podminek, pro kterou byla soucastka vyrobena).
To znamena pokud se pouzije vetsi sila, nez na kterou je soucastka konstruovana, zacne exponencialni cestou jeji destrukce. Pokud budem brat "ubrani materialu", soucastka je konstruovana na urcity pocet cyklu. Pro dosazeni nejdelsi zivotnosti by pak znamenalo jezdit co nejrychleji na co nejnizsi mozne otacky.
Nejvetsi problem s zivotnosti je ("dodrzet co nejlepsi prac. podminky!") Kdyz budeme pravidelne menit olej, hlidat teplotu vody,... stale nemame vyhrano.
Velkym problemem je styl jizdy!!! Pokud se nebudeme snazit spravne jezdit, riskujeme poskozeni soucastek...
Podle toho, co jsem pobral z netu chiptunnig nema na zivotnost motoru zadny vyznamny vliv.
Ale spatna jizda s nim je velmi vyznamna!
Nevím auta nečipuji,ale mám za to e jednou z úprav čipů je zvednutí tlaku turba(laicky řečeno) a to prostě zatěuje klikovej mechanizmus.Ohledně výrobců? no kdy ti k výkonu motoru kdyby dali na trh absolutně stejné motory bez úprav chlazení,mazání a jiného by napsali e ivotnost 66Kw je půl mega a u 80Kw je 300 (u stejného obsahu)tak by si ty naláplé motory koupilo pár mladejch janků.
Nevím auta nečipuji,ale mám za to e jednou z úprav čipů je zvednutí tlaku turba(laicky řečeno) a to prostě zatěuje klikovej mechanizmus.Ohledně výrobců? no kdy ti k výkonu motoru kdyby dali na trh absolutně stejné motory bez úprav chlazení,mazání a jiného by napsali e ivotnost 66Kw je půl mega a u 80Kw je 300 (u stejného obsahu)tak by si ty naláplé motory koupilo pár mladejch janků.;-)
|
|
12.09.2012 09:33 -
Re: Chiptuning
|
2504818
|
|
Pablik1
|
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive Break | Počet příspěvků: 731 |
|
|
vilous napsal(a): Ač nejsem na chiptuning pecialista, tak shrnu věci selským rozumem: 1. Nejsem militantní nepřítel tunění, nech si kadý se svým autem dělá co chce, pokud splňuje podmínky pro provoz po pozemních komunikacích. 2. Kdyby existoval tuning nemající vliv na emise, spotřebu a ivotnost (přesně v tomto pořadí, emise se splnit musejí, spotřeba nejde objektivně změřit a ivotnost u vůbec ne), tak první kdo ho pouije, bude výrobce. Prostě z konkurenčních důvodů, protoe prodat auto je nyní makačka. 3. Výrobce má nepřeberné zázemí lidské i technické aby vyvinul nějaký kompromis fungování motoru, od dalích osob a firmiček zasahujících do jeho výrobku se to čekat nedá ani náhodou. 4. Sníení ivotnosti pokud není zásadní nemusí být zejména u dieselů překákou, protoe ivotnost základních komponentů dieselů větinou přečká majitele. Pokud motor místo mega vydrí 500 000, tak to drtivou část uivatelů netrápí. 5. Nejlepí tuning je sednout si 5 minut před nákupem a říci si, jaký motor chci. Jak zde opakovaně psáno, nejvíc se snaí tunit majitelé nejslabích motorů, co je nesmyslný paradox. Ty motory jsou namáhané u běným provozem více a tuning je dorazí. 6. Favorit míval kolem 50k a kolem 1100 kg max hmotnost. Kdy má C5 přes 2 tuny a motor 1.6, tak kilowatová hmotnost je na stejné úrovni a prostě se stím bude jezdit jako s favoritem. Nějaké tunění ten motor akorát odrovná. nechtělo se mi reagovat ale nedá mi to...co se týká bodu 3.e výrobce má nepřebrné mnoství lidského potenciálu a tuner né.zapni si někdy kanál discovery,tv pořadVERHAULIN od Steva Fosse kde makají na autě 1týden(7DNÍ!!!)ale na autě je odpracováno i třeba 2,5tis.hodin=co je obrovský lidský potenciál který ádná fabrika individůalně autu nedá,to by pak auto nestálo 300tis.kč ale třeba 5milionů.je třeba rozliit tunning na dva základní:1.brutální zásah-kdy jde opravdu jen o start-cíl(NOS atd.)2.optimalizace práce motoru.motor od výrobce je nadstaven na takový "zlatý střed"aby vyhovoval 99%majitelů a to 1%je pro dravce.schválně jsem se díval na c-5 3litr v6 výkon:210kobyl/6000toček,285Nmetrů.při poití toho prvního tunningu by koně ly hrubým odhadem na 500+Nm400jen nevím co na to hydra...při pouití toho druhého by ly koníky tak na 250 a Nm do 300 vzhledem k váze by díky výkonu la spotřeba dolů pokud by majitel nejezdil jak čuně.a co se týká motoru 1.6hdi-neřeit tunningem ale etřit si ho protoe ten motor se zničí sám(po čase si majitel zamete hliníkovou kalu pod autem)
Ač nejsem na chiptuning pecialista, tak shrnu věci selským rozumem: 1. Nejsem militantní nepřítel tunění, nech si kadý se svým autem dělá co chce, pokud splňuje podmínky pro provoz po pozemních komunikacích. 2. Kdyby existoval tuning nemající vliv na emise, spotřebu a ivotnost (přesně v tomto pořadí, emise se splnit musejí, spotřeba nejde objektivně změřit a ivotnost u vůbec ne), tak první kdo ho pouije, bude výrobce. Prostě z konkurenčních důvodů, protoe prodat auto je nyní makačka. 3. Výrobce má nepřeberné zázemí lidské i technické aby vyvinul nějaký kompromis fungování motoru, od dalích osob a firmiček zasahujících do jeho výrobku se to čekat nedá ani náhodou. 4. Sníení ivotnosti pokud není zásadní nemusí být zejména u dieselů překákou, protoe ivotnost základních komponentů dieselů větinou přečká majitele. Pokud motor místo mega vydrí 500 000, tak to drtivou část uivatelů netrápí. 5. Nejlepí tuning je sednout si 5 minut před nákupem a říci si, jaký motor chci. Jak zde opakovaně psáno, nejvíc se snaí tunit majitelé nejslabích motorů, co je nesmyslný paradox. Ty motory jsou namáhané u běným provozem více a tuning je dorazí. 6. Favorit míval kolem 50k a kolem 1100 kg max hmotnost. Kdy má C5 přes 2 tuny a motor 1.6, tak kilowatová hmotnost je na stejné úrovni a prostě se stím bude jezdit jako s favoritem. Nějaké tunění ten motor akorát odrovná. nechtělo se mi reagovat ale nedá mi to...co se týká bodu 3.e výrobce má nepřebrné mnoství lidského potenciálu a tuner né.zapni si někdy kanál discovery,tv pořad:OVERHAULIN od Steva Fosse kde makají na autě 1týden(7DNÍ!!!)ale na autě je odpracováno i třeba 2,5tis.hodin=co je obrovský lidský potenciál který ádná fabrika individůalně autu nedá,to by pak auto nestálo 300tis.kč ale třeba 5milionů.je třeba rozliit tunning na dva základní:1.brutální zásah-kdy jde opravdu jen o start-cíl(NOS atd.)2.optimalizace práce motoru.motor od výrobce je nadstaven na takový "zlatý střed"aby vyhovoval 99%majitelů a to 1%je pro dravce.schválně jsem se díval na c-5 3litr v6 výkon:210kobyl/6000toček,285Nmetrů.při poití toho prvního tunningu by koně ly hrubým odhadem na 500+Nm400jen nevím co na to hydra...při pouití toho druhého by ly koníky tak na 250 a Nm do 300 vzhledem k váze by díky výkonu la spotřeba dolů pokud by majitel nejezdil jak čuně.a co se týká motoru 1.6hdi-neřeit tunningem ale etřit si ho protoe ten motor se zničí sám(po čase si majitel zamete hliníkovou kalu pod autem)
|
|
12.09.2012 11:22 -
Re: Chiptuning
|
2504835
|
|
Darja
|
|
|
P.S. Radi tu nikdo nezmiňujte, e monedo bude mít litrovej motor To bude čekat snad i PSA, kdy Ford u blbne tak moc
P.S. Radi tu nikdo nezmiňujte, e monedo bude mít litrovej motor :D To bude čekat snad i PSA, kdy Ford u blbne tak moc :D
|
|
12.09.2012 11:38 -
Re: Chiptuning
|
2504843
|
|
jruze
|
|
|
Pablik1 napsal(a): vilous napsal(a): Ač nejsem na chiptuning pecialista, tak shrnu věci selským rozumem: 1. Nejsem militantní nepřítel tunění, nech si kadý se svým autem dělá co chce, pokud splňuje podmínky pro provoz po pozemních komunikacích. 2. Kdyby existoval tuning nemající vliv na emise, spotřebu a ivotnost (přesně v tomto pořadí, emise se splnit musejí, spotřeba nejde objektivně změřit a ivotnost u vůbec ne), tak první kdo ho pouije, bude výrobce. Prostě z konkurenčních důvodů, protoe prodat auto je nyní makačka. 3. Výrobce má nepřeberné zázemí lidské i technické aby vyvinul nějaký kompromis fungování motoru, od dalích osob a firmiček zasahujících do jeho výrobku se to čekat nedá ani náhodou. 4. Sníení ivotnosti pokud není zásadní nemusí být zejména u dieselů překákou, protoe ivotnost základních komponentů dieselů větinou přečká majitele. Pokud motor místo mega vydrí 500 000, tak to drtivou část uivatelů netrápí. 5. Nejlepí tuning je sednout si 5 minut před nákupem a říci si, jaký motor chci. Jak zde opakovaně psáno, nejvíc se snaí tunit majitelé nejslabích motorů, co je nesmyslný paradox. Ty motory jsou namáhané u běným provozem více a tuning je dorazí. 6. Favorit míval kolem 50k a kolem 1100 kg max hmotnost. Kdy má C5 přes 2 tuny a motor 1.6, tak kilowatová hmotnost je na stejné úrovni a prostě se stím bude jezdit jako s favoritem. Nějaké tunění ten motor akorát odrovná. nechtělo se mi reagovat ale nedá mi to...co se týká bodu 3.e výrobce má nepřebrné mnoství lidského potenciálu a tuner né.zapni si někdy kanál discovery,tv pořad VERHAULIN od Steva Fosse kde makají na autě 1týden(7DNÍ!!!)ale na autě je odpracováno i třeba 2,5tis.hodin=co je obrovský lidský potenciál který ádná fabrika individůalně autu nedá,to by pak auto nestálo 300tis.kč ale třeba 5milionů.je třeba rozliit tunning na dva základní:1.brutální zásah-kdy jde opravdu jen o start-cíl(NOS atd.)2.optimalizace práce motoru.motor od výrobce je nadstaven na takový "zlatý střed"aby vyhovoval 99%majitelů a to 1%je pro dravce.schválně jsem se díval na c-5 3litr v6 výkon:210kobyl/6000toček,285Nmetrů.při poití toho prvního tunningu by koně ly hrubým odhadem na 500+Nm400jen nevím co na to hydra...při pouití toho druhého by ly koníky tak na 250 a Nm do 300 vzhledem k váze by díky výkonu la spotřeba dolů pokud by majitel nejezdil jak čuně.a co se týká motoru 1.6hdi-neřeit tunningem ale etřit si ho protoe ten motor se zničí sám(po čase si majitel zamete hliníkovou kalu pod autem)
Má pravdu jene fabrika dělí naklady na předpokládaný počet výrobků - tím je cena na 1. kus nií.O zvyování výkonu toho vím dost - pohyboval jsem se kolem závodních aut dělal jsem mechanika a tam je to nutností před 20.lety to bylo trochu jinak - sniovaly se hlavy,zvyoval tlak paliva a přeplňování,letily kanály ojnice ,dávali se ostré vačky,zvětovala se vana (vic oleje) a dalí. no a motor byl na jednu sezonu max.- to je několik desítek hodin.Ale zase pro něj nebyl problém překroutit poloosy atd..(na CSV - závodní speciál jsme měli keramiké spojky ,speciál obloení brzd atd..) výrobce nastavuje tuím 60 - 70% na seriaky.
Má pravdu jene fabrika dělí naklady na předpokládaný počet výrobků - tím je cena na 1. kus nií.O zvyování výkonu toho vím dost - pohyboval jsem se kolem závodních aut dělal jsem mechanika a tam je to nutností před 20.lety to bylo trochu jinak - sniovaly se hlavy,zvyoval tlak paliva a přeplňování,letily kanály ojnice ,dávali se ostré vačky,zvětovala se vana (vic oleje) a dalí. no a motor byl na jednu sezonu max.- to je několik desítek hodin.Ale zase pro něj nebyl problém překroutit poloosy atd..(na CSV - závodní speciál jsme měli keramiké spojky ,speciál obloení brzd atd..) výrobce nastavuje tuím 60 - 70% na seriaky.
|
|
12.09.2012 12:55 -
Re: Chiptuning
|
2504857
|
|
tomikku
|
Město: Havířov, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v SX | Počet příspěvků: 308 |
|
|
A DOST!!!!
nejsem moderátor fóra a jsem milovník benzínu, ale přesto vechno mám pocit e větina přízpěvků v tomto vlákně je těce O.T. (včetně toho mého).
nemělo by se tady náhodou řeit CHIPTUNING (jak na to aby to klapalo správně), a ne jesti je to hovadina nebo není.
A DOST!!!!
nejsem moderátor fóra a jsem milovník benzínu, ale přesto vechno mám pocit e větina přízpěvků v tomto vlákně je těce O.T. (včetně toho mého).
nemělo by se tady náhodou řeit CHIPTUNING (jak na to aby to klapalo správně), a ne jesti je to hovadina nebo není.
|
|
13.09.2012 12:50 -
Re: Chiptuning
|
2505081
|
|
Pablik1
|
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive Break | Počet příspěvků: 731 |
|
|
jruze napsal(a): Má pravdu jene fabrika dělí naklady na předpokládaný počet výrobků - tím je cena na 1. kus nií.O zvyování výkonu toho vím dost - pohyboval jsem se kolem závodních aut dělal jsem mechanika a tam je to nutností před 20.lety to bylo trochu jinak - sniovaly se hlavy,zvyoval tlak paliva a přeplňování,letily kanály ojnice ,dávali se ostré vačky,zvětovala se vana (vic oleje) a dalí. no a motor byl na jednu sezonu max.- to je několik desítek hodin.Ale zase pro něj nebyl problém překroutit poloosy atd..(na CSV - závodní speciál jsme měli keramiké spojky ,speciál obloení brzd atd..) výrobce nastavuje tuím 60 - 70% na seriaky. má Jardo pravdu e opravdu to auto je na tom závodě jen"pár"hodin za sezonu ale to co musí během té doby vydret je srovnatelné třeba jako 200tis.km u sériového v běném provoze.Ale co se týká samotného chipu,zdá se mi e Nesebr říkal e to maá chiplé jětě z holandska nebo odkud má dovezené autko a chválil si to.Moná by bylo dobré kdyby se zapojil do diskuze a podělil se o své pocity...
Má pravdu jene fabrika dělí naklady na předpokládaný počet výrobků - tím je cena na 1. kus nií.O zvyování výkonu toho vím dost - pohyboval jsem se kolem závodních aut dělal jsem mechanika a tam je to nutností před 20.lety to bylo trochu jinak - sniovaly se hlavy,zvyoval tlak paliva a přeplňování,letily kanály ojnice ,dávali se ostré vačky,zvětovala se vana (vic oleje) a dalí. no a motor byl na jednu sezonu max.- to je několik desítek hodin.Ale zase pro něj nebyl problém překroutit poloosy atd..(na CSV - závodní speciál jsme měli keramiké spojky ,speciál obloení brzd atd..) výrobce nastavuje tuím 60 - 70% na seriaky. má Jardo pravdu e opravdu to auto je na tom závodě jen"pár"hodin za sezonu ale to co musí během té doby vydret je srovnatelné třeba jako 200tis.km u sériového v běném provoze.Ale co se týká samotného chipu,zdá se mi e Nesebr říkal e to maá chiplé jětě z holandska nebo odkud má dovezené autko a chválil si to.Moná by bylo dobré kdyby se zapojil do diskuze a podělil se o své pocity...
|
|
13.09.2012 13:07 -
Re: Chiptuning
|
2505083
|
|
vseved
|
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 636 |
|
|
Darja napsal(a): eh... má 1670 Kg...
Nejtěí je 3,0 Hdi co má 1870Kg....
Přestaňte čipovat, kupte si prostě silnej motor v základu a je to! Nejlehčí tuning, co existuje
Jen taková drobnost: Poměr výkon/váha se počítá z celkové vahy vozidla. To znamená podle typu 2.167 a 2.347 Kg, čili přes 2tuny.
Jen taková drobnost: Poměr výkon/váha se počítá z celkové vahy vozidla. To znamená podle typu 2.167 a 2.347 Kg, čili přes 2tuny.
|
|
13.09.2012 13:51 -
Re: Chiptuning
|
2505096
|
|
vseved
|
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 636 |
|
|
vilous napsal(a): Ač nejsem na chiptuning pecialista, tak shrnu věci selským rozumem:
1. Nejsem militantní nepřítel tunění, nech si kadý se svým autem dělá co chce, pokud splňuje podmínky pro provoz po pozemních komunikacích.
2. Kdyby existoval tuning nemající vliv na emise, spotřebu a ivotnost (přesně v tomto pořadí, emise se splnit musejí, spotřeba nejde objektivně změřit a ivotnost u vůbec ne), tak první kdo ho pouije, bude výrobce. Prostě z konkurenčních důvodů, protoe prodat auto je nyní makačka.
3. Výrobce má nepřeberné zázemí lidské i technické aby vyvinul nějaký kompromis fungování motoru, od dalích osob a firmiček zasahujících do jeho výrobku se to čekat nedá ani náhodou.
4. Sníení ivotnosti pokud není zásadní nemusí být zejména u dieselů překákou, protoe ivotnost základních komponentů dieselů větinou přečká majitele. Pokud motor místo mega vydrí 500 000, tak to drtivou část uivatelů netrápí.
5. Nejlepí tuning je sednout si 5 minut před nákupem a říci si, jaký motor chci. Jak zde opakovaně psáno, nejvíc se snaí tunit majitelé nejslabích motorů, co je nesmyslný paradox. Ty motory jsou namáhané u běným provozem více a tuning je dorazí.
6. Favorit míval kolem 50k a kolem 1100 kg max hmotnost. Kdy má C5 přes 2 tuny a motor 1.6, tak kilowatová hmotnost je na stejné úrovni a prostě se stím bude jezdit jako s favoritem. Nějaké tunění ten motor akorát odrovná.
Výborně. Múe mi tedy vysvětlit proč výrobní program C5 do roku 2004 obsahoval nabídku motorů 2.0HDi v provedení:
1) RHY - 66kw
2) RHS, RHZ - 79kw
3) RHZ 80kw
Pro informaci: Podle katalogu výrobce jsou díly jednotlivých typů motorů záměnné. Rozdíl je v podstatě pouze v programu nahraném v ECU, a to jak pro 8 tak i pro 16ti ventilové verze. A pozor, vozy s těmito variantami se vyskytují ve verzi s FAPem i bez FAPu. e by chiptuning?
Výborně. Múe mi tedy vysvětlit proč výrobní program C5 do roku 2004 obsahoval nabídku motorů 2.0HDi v provedení:
1) RHY - 66kw
2) RHS, RHZ - 79kw
3) RHZ 80kw
Pro informaci: Podle katalogu výrobce jsou díly jednotlivých typů motorů záměnné. Rozdíl je v podstatě pouze v programu nahraném v ECU, a to jak pro 8 tak i pro 16ti ventilové verze. A pozor, vozy s těmito variantami se vyskytují ve verzi s FAPem i bez FAPu. e by chiptuning?
|
|
13.09.2012 14:05 -
Re: Chiptuning
|
2505102
|
|
RimmerCZ
|
Město: Hlučín, Auto: Mercedes E 400d | Počet příspěvků: 611 |
|
|
No ta 66kW byla bez intercooleru ne ? Aspon bracha to na 66kW HDi 406tce nema. BTW ja mam 2.2 chipnute uz nejakou dobu a docela si to pochvaluju. Odezva motoru je lepsi, trosku i vykon. Predem rikam, ze na spotrebu to nemelo vubec vliv, mozna je to tim, ze mam automat a ten radi porad stejne.
Mam jeste C3 1.4Hdi 51kW a kdyz tam vezu rodinu v lete s klimou, tak ten motor s tim ma co delat a verim, ze turbo dela co muze. Pri predstave, ze se to nacipuje a ty komponenty se ohuli jeste vic, tak to sice pojede lip (asi to bude i hulit, pac to nema fap), ale kdyz vidim jak je na tom aute vsecko takove titerne, poloosy, brzdy, turbicko malicke, tak jsem rad, ze s tim normalne jezdim kolem 75-85 tam, kde s C5 klidne 90-100. To auto se chova uplne jinak na silnici a na nejaky vetsi vykon neni moc stavene. Tot muj nazor Jinak na 2.2Hdi 98kW chip doporucuju, ten motor asi nejake rozumne rezervy ma a v zakladu nema s C5kou moc prace, takze proc ne, v rozumnych mezich.
No ta 66kW byla bez intercooleru ne ? Aspon bracha to na 66kW HDi 406tce nema. BTW ja mam 2.2 chipnute uz nejakou dobu a docela si to pochvaluju. Odezva motoru je lepsi, trosku i vykon. Predem rikam, ze na spotrebu to nemelo vubec vliv, mozna je to tim, ze mam automat a ten radi porad stejne.
Mam jeste C3 1.4Hdi 51kW a kdyz tam vezu rodinu v lete s klimou, tak ten motor s tim ma co delat a verim, ze turbo dela co muze. Pri predstave, ze se to nacipuje a ty komponenty se ohuli jeste vic, tak to sice pojede lip (asi to bude i hulit, pac to nema fap), ale kdyz vidim jak je na tom aute vsecko takove titerne, poloosy, brzdy, turbicko malicke, tak jsem rad, ze s tim normalne jezdim kolem 75-85 tam, kde s C5 klidne 90-100. To auto se chova uplne jinak na silnici a na nejaky vetsi vykon neni moc stavene. Tot muj nazor ;) Jinak na 2.2Hdi 98kW chip doporucuju, ten motor asi nejake rozumne rezervy ma a v zakladu nema s C5kou moc prace, takze proc ne, v rozumnych mezich.
|
|
13.09.2012 15:25 -
Re: Chiptuning
|
2505114
|
|
DeFuckTo
|
Město: Kladno, Auto: Citroën C5 II 3.0i V6 24v 211k AM6 Exclusive Break | Počet příspěvků: 780 |
|
|
Slyel jsem celkem zajímavej názor, tak jsem zvědavej, co mi k tomu řeknete..
Prej větina ojetých aut má v reálu nií výkon, ne je papírový. Dejme tomu, e moje C5 bude mít reálný výkon na brzdě třeba 84kw, nechám to načipovat dejme tomu na rovných 100kw - reálných. Tím pádem by vechny součástky v autě měly fungovat uplně bez problémů, protoe jsou stavěny na (v podstatě) stejný výkon. Co vy na to?
PS. Nejsem na ničí straně, ani pro ani proti, jen jsem zvědavej a zajímá mě to..
Slyel jsem celkem zajímavej názor, tak jsem zvědavej, co mi k tomu řeknete.. ;-)
Prej větina ojetých aut má v reálu nií výkon, ne je papírový. Dejme tomu, e moje C5 bude mít reálný výkon na brzdě třeba 84kw, nechám to načipovat dejme tomu na rovných 100kw - reálných. Tím pádem by vechny součástky v autě měly fungovat uplně bez problémů, protoe jsou stavěny na (v podstatě) stejný výkon. Co vy na to? ;-)
PS. Nejsem na ničí straně, ani pro ani proti, jen jsem zvědavej a zajímá mě to.. :)
|
|
13.09.2012 18:24 -
Re: Chiptuning
|
2505164
|
|
DaveLbc
|
Město: Liberec, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX | Počet příspěvků: 422 |
|
|
Docela dobře napsané co se vlastně děje kolem motoru při chipu
Docela dobře napsané co se vlastně děje kolem motoru při chipu ;-)
Přílohy: tuning_data.pdf ( 34991b ) - |
|
| |
|
|