Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Úpravy, vylepšení, tuning / Chiptuning
|< < 1 ... 10 11 12 13 14 15 16 ... 29 > >|
07.09.2012 17:00 - Re: Chiptuning 2503791
zhrado
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 767
99 Poslat soukromou zprávu
Lenže 1,6 je už neosvedčený motor. Proste tam odchádzajú turbá, spojky, vstreky a dokonca to aj derie kžuky! Takže ten motor by som odporučil čipova na nižší výkon a nevytáča vežmi a meni olej každých 10 000km...

07.09.2012 20:23 - Re: Chiptuning 2503823
felix81
Město: Praha, Auto: C8 2.2 HDi 94kwPočet příspěvků: 292

99 Poslat soukromou zprávu
jogcar napsal(a):
k tomu obsahu, je to totalne z cesty v dnesnej dobe, kedy sa tieto motory osvedcili, passaty s 1.4TSI a ostatne TSI a turbomotory. Toto tvrdenie je velmi kratkozrake a hlavne zalozene na nicom...


Nevím nevím ale poučka "objem ničím nenahradíš" která je stará jak první vyrobený funkční motor a platí dodnes.
Tebou propagované motory se pouze osvědčili v ceně povinného ručení a nutnosti majitele této motorizace po dvou letech vůz prodat a koupit si nový protože motor jde do háje.

Malé porovnání objemů
Jsou dva maníci, Jeden má dva metry, 120kilo a sílu jak dva medvědi. Druhej má 160cm a 45kilo a chrastěj na něm kosti.
Toho menšího nadopuješ sračkama a hned má taky sílu jak dva medvědi. Takže tedka máme dva maníky se stejnou sílou.
A tedka je pošleme nakládat 50kilové pytle cukru do lodě.
Dvoumetrové hovado popadne pytel, hodí na hrb a ani si nefrkne. Nadopovanej mrňous udělá to samé a taky ani nefrkne, až na to že jeho o dost menší kostra má co dělat aby pytel udržela. ALE dohání to svaly takže taky vesele nese pytel.
Poté co oba odnosí 100 pytlů cukru se ozve mrňous že ho bolí klouby a záda, kdežto vysokej těžkej chalan má pouze hlad. Dají si pauzu na jídlo a odpočinek a potom hned jdou zase nosit pytle. Jenže po 200 pytlu v mrňousovi díky pernamentímu vysokému zatížení nevydrží záda, křupne v něm a je hotovo. Kdežto objemnej dlouhán dokončí nakládku lodě v pohodě a jde se pořádně nažrat neb spálil palivo ale jinak je v pohodě.
Co z toho vyplývá?? Malé nadopované motůrky vydrží čtvrtinu toho co objemné masivní motory. Tam kde se vysoký objem líně převaluje je mrňavý motor v křečích
Proč se tady furt řeší turbo na 1.6 hdi a strašně málo V6tky??????
Popřemýšlej nad tím co píšeš.

07.09.2012 20:32 - Re: Chiptuning 2503829
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Tak tohle už by snad pochopila i moje babička. Po tomhle felixovi by se to vlákno už mohlo zamknout


07.09.2012 20:42 - Re: Chiptuning 2503831
C5stepan
Město: Otrokovice, Auto: Hyundai Getz 1,4iPočet příspěvků: 828
99 Poslat soukromou zprávu
Mikra napsal(a):
Tak tohle už by snad pochopila i moje babička. Po tomhle felixovi by se to vlákno už mohlo zamknout

Nebo převést jinam. Třeba pod "povinné ručení"- levně.

07.09.2012 21:10 - Re: Chiptuning 2503839
zhrado
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 767
99 Poslat soukromou zprávu
aj tie malé motory by v poho vydržali. Len by museli by vyrobené z lepších materiálov. Lenže dnes sa šetrí všade. A ta 1,6 je poddimenzovana celá...

07.09.2012 21:22 - Re: Chiptuning 2503849
felix81
Město: Praha, Auto: C8 2.2 HDi 94kwPočet příspěvků: 292

99 Poslat soukromou zprávu
zhrado napsal(a):
aj tie malé motory by v poho vydržali. Len by museli by vyrobené z lepších materiálov. Lenže dnes sa šetrí všade. A ta 1,6 je poddimenzovana celá...


Jenže to by bylo drahé a úplně na govno. Je potřeba spotřebovávat věci a je nežádoucí aby nám ty věci dlouho vydrželi.

07.09.2012 21:28 - Re: Chiptuning 2503850
zhrado
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 767
99 Poslat soukromou zprávu
lenže doba ked sme dostávali to najlepšie co bolo je preč. Dnes vyhrá ten co ponúkne najnižšiu cenu. A potom to takto vyzerá. Všetko smejd... Všetko..

07.09.2012 23:30 - Re: Chiptuning 2503878
jogcar
Město: Poprad, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 37
99 Poslat soukromou zprávu
Co sa tyka map. Je tu aspon jeden programtor? Co v zivote aspon videl ako sa to robi, o com to je? Hlavne , ze vma plno reci kazdy ako to nici a co vsetko to znici?

08.09.2012 00:43 - Re: Chiptuning 2503896
miskod
Město: Praha - Stodulky, Banská Bystrica, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v ExclusivePočet příspěvků: 441
U??vate? Poslat soukromou zprávu
Zrovna dneska sa rozsypalo kolegovi turbo v 1.4TDI...Ma to najazdenych cca 100tis (maju to od novoty)...To je priklad za vsetko. To turbo sa tam musi naplno tocit snad aj na volnobehu, aby to ten motor utiahol.
Ale nie to som chcel. Plne suhlasim s felixom. Hlavne v tom o novych autach. Navyse ono to nie je len o nizkych nakladoch ale aj o tom fenomene s nazvom eko...Ved teraz snad uz kazdy druhy motor ma v nazve eko...
Nedavaju do cinu olovo...To je jedno ze po par rokoch sa to olupe a namiesto plosakov je jedna hrkalka zo suciastok. Pouzivaju eko-izolacie dratov. Ze po par rokoch popraska? Pohoda, ved sme eko...A v neposlednom rade je teraz setrenie na hmotnosti...Krasny priklad su nase zadne brzdice. Uz sa len smejem, ked niekde zapotia ako v novom modeli usetrili 50kg, lebo dali hlinik, tam a tam. Ze sa im to po par rokoch rozpadne (nie zhrdzavie), to je uz jedno. A verim, ze zachvilu tu mame dobu, ked budu auta zase plastove....Huraaaa - EKO...

08.09.2012 13:27 - Re: Chiptuning 2503945
DaveLbc
Město: Liberec, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SXPočet příspěvků: 429

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Kluci to je děs co se tady děje. Myslím,že debata tohohle ražení je zbytečná.
Je jasný,že se šetří všude a není to jenom na menších objemech. Je to prostě trend vše zlevnovat. Dělám v automotiv a věci z plastu jsou dnes dost kvalitní a někdy překonávají i kov.
Je tady dost zkušeností,že u motoru 1.6 odchází turbo.
MYSLÍM,ŽE TO NENÍ JENOM TÍM,ŽE TLAČÍ DOST,ALE DOST SE NA TOM PODEP͊E DLOUHÁ VÝMĚNA OLEJE(kterou i sám výrobce doporučuje)
Vím,že to vypadá jako obhajoba malého objemu,ale patřím mezi ty štastnější co mají vše původní a najeto 200t km.
Vím nemůžu vědět co mě čeká zítra. Ale já jsem taky u staré dobré 1.9 TD měnil těsnění pod hlavou a staral jsem se oni...
Bezesporu chip asi není uplně ono pokud to člověk honí jako když chce vyhrát RZtu a to je potom jedno co je to za obsah.
Nu což počkáme jak to dopadne třeba po 15t a můžem si ověřit zkušenosti našich významných servismanu a rádců
A platí kup si co chceš,ale nepomlouvej a poslouchej zkušenější

08.09.2012 17:53 - Re: Chiptuning 2503963
jogcar
Město: Poprad, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 37
99 Poslat soukromou zprávu
Nechel sa vyjadrovat, no tiez pracujem v automotive, s autami a moto pracujemod detstva. Diskusia je jedna vec, ale (nechcem sa nikoho dotknut), aby nejaky jozko z hornej dolnej, rozsiroval bludy, bez poznania akejkolvek specifikacie, ktory mozno nevie vypocitat ani hriadel. Vsetko ide dopredu, vsetko je cim dalej lepsie, presnejsie, kvalitnejsie, lahsie a vyhovuje roznym potrebam a normam. To, ze jeto tak, o tom nemienim a nebudem diskutovat. Ja, moji kolegovia, moji znamy, aj z motorenwerku, vedia co robia a a tvoje argumenty a komentare su pre mna/nas urazkou. To, ze mas svoj nazor a tu ho verejne prezentujes mi nevadi, je to tvoj nazor, no musis akceptovat aj nazory inych, a ratat s tym, ze nemusis mat uplnu pravu, ze to vidisinak a ze niekohho tym mozes urazit..

08.09.2012 19:33 - Re: Chiptuning 2503968
felix81
Město: Praha, Auto: C8 2.2 HDi 94kwPočet příspěvků: 292

99 Poslat soukromou zprávu
jogcar napsal(a):
Nechel sa vyjadrovat, no tiez pracujem v automotive, s autami a moto pracujemod detstva. Diskusia je jedna vec, ale (nechcem sa nikoho dotknut), aby nejaky jozko z hornej dolnej, rozsiroval bludy, bez poznania akejkolvek specifikacie, ktory mozno nevie vypocitat ani hriadel. Vsetko ide dopredu, vsetko je cim dalej lepsie, presnejsie, kvalitnejsie, lahsie a vyhovuje roznym potrebam a normam. To, ze jeto tak, o tom nemienim a nebudem diskutovat. Ja, moji kolegovia, moji znamy, aj z motorenwerku, vedia co robia a a tvoje argumenty a komentare su pre mna/nas urazkou. To, ze mas svoj nazor a tu ho verejne prezentujes mi nevadi, je to tvoj nazor, no musis akceptovat aj nazory inych, a ratat s tym, ze nemusis mat uplnu pravu, ze to vidisinak a ze niekohho tym mozes urazit..


Budem pouze diskutovat a nadávky si necháme na sraz.
Jogcare mᚠpravdu i nemᚠpravdu. Nejmenuju se jožko a z horní dolní nejsem. Ale to je vedlejší. To že doba jde dopředu o tom žádná, díly jsou přesnější, lehčí a vyhovují nějakým normám, to třeba jo. Proč se třeba nevyrábí napínací kladky z poctivé nelámavé oceli ale z křehkého plastu. Viz moje Xmo. dopínací kladku řemenu pohonu mám z plastu a už se mi kus uštípl. Kdyby byla ze železa tak se to nestane?? A mám tam toho víc co musím měnit aby mě to nikde nenechalo.
Proč VW aut 2.0TDi těch nejnovějších najednou odcházejí turba a lítají rozvody? Protože hřídel pohánějcí olejové čerpadlo je poddimenzovaná a vymačká se aa pak samozřejmě motor nemaže tak jak má. U rozvodů géblsácký inžinýři vymysleli na napínací kladce slabší jistící šroub s jemným závitem. To absolutně nechápu kterého idiota napadlo dát do hliníku jemný závit.
To je jen špička ledovce. Proč dnešní vozy mají strašně malý olejový filtr, proč se nepoužívají ty klasické šroubovací velké filtry. atd atd atd

Taková malá story:
Mám kamaráda který si před třemi lety koupil značně ojetý Peugeot 309 s 1.9D 47 kw 350 000k (a to bůh ví jestli). majitelé Bxa ten motor velmi dobře znají.
Ten můj kamarád po koupi pouze udělal výměnu rozvodů, olejů a filtrů. Dneska na něm má 530 000km a pouze do něj leje naftu a když se pán uráčí, tak vymění olej. To jelito ani rozvody nevyměnilo po 80 000km. Celkový výdaj za tři roky provozu pouze na údržbě činí 12 000kč. A to ještě držkuje že je to moc.
Tak kdepak udělali inženýři chybu, že tenhle starej pekáč se vesele skoro bez výdajů pohybuje na našich silnicích??????
Majitel nového křápu nebo 3 roky starého těch 12 000kč nechá v servisu rok co rok né-li půlrok. Není v tomhle systému něco špatně že si starej pekáč takhle vytře prdel s novotou??????


Vrátím se k objemu: mě nevadí litrové motůrky v autech, ale musí to bejt v autech kde to má smysl. V pravých lehkých autech to absolutně sedí. Ale je zvěrstvo narvat 1.6Hdi šicí stroj (majitelé prominou) do obrovské C5tky. To auto má skoro dvě tuny a ten motor se setsakra zapotí. To platí i jiných automobilek. Proč v CXe, XMu nešly objemy pod dva litry a ty motory fungují dodnes? Proč člověk vidí často v bazaru C5 1.6 hdi s uhnaným motorem???

11.09.2012 02:17 - Re: Chiptuning 2504392
Jeffrey
Město: Praha 9 Černý Most I, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 286

99 Poslat soukromou zprávu
Jedinej správnej tuner byl Fantomas, ten to DSo musel mít ale sakra čiplý. A k tomu ty dva FAPy na prdeli, to byla ale pořádná forsáž, ta regenerace.

11.09.2012 13:57 - Re: Chiptuning 2504578
Tony_Z
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002)Počet příspěvků: 519

99 Poslat soukromou zprávu
felix81:

Proč se takové motory jako 1.9D nevyrábí??? Protože se ti na nějakejch "ubohejch" 47kw vyprdne, navíc při tom objemu se chytne za hlavu, jak bude platit vysoký povinný ručení za nic (dle myšlení většiny dnešní společnosti) a pro pár jedinců jako jsi ty to prostě vyrábět nebudou. Jde především o to vydělat, jako v každém normálním podniku.
Navíc ta 1.9D bych řekl, že vydržela hodně néé kvůli svému objemu, ale proto, že na ní není v podstatě nic, co by se mohlo pokazit ruku v ruce jdoucí s nízkým výkonem (menší namáhání čehokoliv).

Vem si tu 1.6HDi, vykuchej z ní turbo, FAP, zruš přímej vstřik... (najednou k tomu mizernému výkonu, co zbyde bude ten motor silně předimenzovanej) a uvidíš, jak ti najede milion, ale nikdo s ní nebude chtít jezdit, když se sotva rozjede na křižovatce.

Dále jsou auta krapet t잚í než dříve, takže stejný motor o kterým básníš bys umořil mnohem dříve a ani by nemusel mít turbo a další serepetičky, nemluvě o tom, že s vyšší váhou prudce vzrůstá spotřeba. No není o perfektní mít 1.9D, (která sice v autě co vážilo 1t žrala 5l ) mít v autě o váze 1,5t se spotřebou minimálně 8l, plahočit se rychlostí škody 105l a ještě ji hezky povařit vodu v chladiči?

Doporučuji jízdní kolo, nestojí skoro nic, žere jen snídani, oběd a večeři a může ujet klidně 2 miliony km. A hlavně vydrží .

11.09.2012 14:20 - Re: Chiptuning 2504594
flyteSVK
Město: Vacsinou BA, inak TN, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v SXPočet příspěvků: 562

99 Poslat soukromou zprávu
jogcar napsal(a):
k tomu obsahu, je to totalne z cesty v dnesnej dobe, kedy sa tieto motory osvedcili, passaty s 1.4TSI a ostatne TSI a turbomotory. Toto tvrdenie je velmi kratkozrake a hlavne zalozene na nicom...


Tie TSI, ktorym lietaju napinaky a retaze? Ano, chytam za slovicka, toto podla mna nebol moc podareny priklad. Takisto ako HTP a ich problem s karbonovymi usadeninami.
Ford ma teraz novy litrovy Ecoboost a dava ho do Focusa. Neviem preco, ale osobne by som si radsej kupil jeho poctivy 1,6 Zetec. Proste neverim, ze ho po case nerozdrapi (ale to bude uz asi problem ineho ako prveho majitela).
Treti problem tych malych motorcekov je spotreba. Ludia to kupuju, lebo marketingove materialy hovoria, ze spotreba je 4.5 litra v meste. Ano, za idealnych podmienok. Postojis chvilu v zapche, pripadne stupis na plyn aby si vyhnal pavukov z turba a hned sme na 9 litroch.

Cital som ze pracujes v automotive. Fandim ludom pre ktorych je praca konickom, a robia ju s nadsenim a dobrou vierou. Bohuzial ale problemy sa neprejavuju hned, ale prave az druhemu a dalsiemu majitelovi.
Mozes namietat x milionmi najazdenych testovacich kilometrov, ale ludia na forach sa na tie male motory nestazuju len tak.

11.09.2012 16:23 - Re: Chiptuning 2504668
Maxifik
Město: Trutnov 4, Auto: Toyota Verso 1,8Počet příspěvků: 746

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Tak mě to tu trochu připadá jako nekonečná diskuze o tom, zda bylo dříve vejce či slepice. A si každý dělá s autem co uzná za vhodné, ale bylo by přinejmenším slušné o tom případného kupce poinformovat. Bohužel já nevěřím, že se někdo rád pochlubí jakýmikoliv úpravami při prodeji auta. Hlavně těch, co způsobují nějaké problémy. A to je ten hlavní kámen úrazu

11.09.2012 16:33 - Re: Chiptuning 2504669
jogcar
Město: Poprad, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 37
99 Poslat soukromou zprávu
Tomu verim, no doba sa meni a doba sa zmenila. Downsizing co sa tyka motorov som nevymyslel ja. Kazdi clovek, ked mu ukazes tabulky chape, ze zivit stare velkoobjemove motory bez turba nema cenu, komu sa to paci je to zasa pasia. Ale taka je doba a fakt je ten, ze jazdi to dobre a aj ekonomicky.
Co sa tyka spotreby si dovolim nesuhlasit. Nie je to take cierno biele. Vacsinou sa jedna o nespravne navyky, zbytocne volnobehy, prehnane kratke trasy(poznam aj ludi s 1,5km denne, nebudem komentovat) nespravny rychlostny stupen(chybajuce automaty), cize nasledne podtacanie a pretacanie motora. A ked budes jazdit kotol, tam sa da argumentovat, ze stare motory, hlavne dizle, nezozrali tolko naviac, ale ani nemali ziadny vykon.
Co sa tyka nazorov mechanikov, to snad netreba rozoberat. Su to ludia, ktori sa stretavaju viac menej IBA s pokazenym, cize po case sa objektivita straca, vidia to cierne, ale nechapu, ze za ten cas, co on vymeni 1 olej, vybehne len z jedinej linky priemerne 30 malych aut, tiez s tym "zlym" motorom

11.09.2012 18:20 - Re: Chiptuning 2504690
Darja
Město: Uhříněves, Auto: Ford FiestaPočet příspěvků: 3297

99 Poslat soukromou zprávu
Souhlas s felixem.... musí to mít smysl...

A všichni, kdo tu děláme v automotive, už asi víme svoje...

11.09.2012 20:02 - Re: Chiptuning 2504704
.45acp
Město: Jablonec n. N., Auto: Citroën C5 I 2.2HDi ExclusivePočet příspěvků: 569
U??vate? Poslat soukromou zprávu
Taky mám pocit, že objem nelze nahradit.
S čipováním mi to připadá jako čipování psů. U nás v Jablonci to povinné není, ale v některých městech jo. Vlastníme dlouhosrstého jezevčíka a domnívám se, že po čipování se z něj Irský setr nestane. Taky příklad rozdílnosti objemů.

11.09.2012 20:06 - Re: Chiptuning 2504705
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
zhrniem to takto a navrhujem aj do pravidiel :

Zakaz hovorenia o chiptuningu a veciach podobnych. Vacsina ludi na tomto fore / v tejto komunite je proti a vznikaju tu len zbytocne zvady / flamewars, lebo kazdy ma svoju pravdu a tu sa nikomu nepodari prekrutit.

|< < 1 ... 10 11 12 13 14 15 16 ... 29 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator