Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Úpravy, vylepšení, tuning / Chiptuning
1 2 3 4 ... 29 > >|
09.07.2007 23:21 - Chiptuning 168491
datnet
Město: Praha 4, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX BreakPočet příspěvků: 2
99 Poslat soukromou zprávu
Nemate nekdo zkusenosti s chiptuningem. Nasel jsem nakej od BOSHe...

16.07.2007 23:25 - Re: Chiptuning 168492
igok
Město: Pezinok, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW)Počet příspěvků: 517

VIP Poslat soukromou zprávu
Vyhladaj si nejaku firmu ktora sa tym zaobera profesionalne.
Oni ti urobia zmeny parametrov priamo v riadiacej jednotke.
Tymto preprogramovanim mozes ziskat o 15 az 20% viac vykonu.
Takyto zasah stoji 10 az 25 tisic sk,v zavislosti od kubatury motora.
Nerob to vsak skor kym si nebudes 100% isty ze tvoj motor je v 100% poriadku.(hlavne ak mas starsie auto)

19.07.2007 20:36 - Re: Chiptuning 168493
tief
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 1827
99 Poslat soukromou zprávu
Taky pocitaj s vyssim opotrebovavanim motora, prevodovky, spojky a podobne a ked sa ti nieco pokazi tak ta budu servisaci preklinat

06.08.2007 09:34 - Re: Chiptuning 168494
tief
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 1827
99 Poslat soukromou zprávu
Zaruka na motor padne urcite. Jedina moznost je to spravit tak aby sa to dalo vratit ale to uz je podvod samozrejme. Jediny kto dava pri uprave motora zaruku na motor byva "dvorna" tuningova firma znacky, tzn firma ktora priamo spolupracuje s vyrobcom, firmy ako Musketier, Brabus a podobne. Tzn clovek si objedna nove auto, to ide priamo k firme na upravu a potom je zaruka na vsetko ako u noveho auta.

16.12.2007 11:35 - Re: Chiptuning 168495
2.2HDi
Město: J. Hradec, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX BreakPočet příspěvků: 4
99 Poslat soukromou zprávu
Přidám můj osobní dojem...
Několik let jsem chiptuningu odolával, měl jsem totiž tak, jako vy utkvělou představu pocházejí hlavně z "hospodských řečí" o tom, že chiptuning je pro auta a) nepotřebný(protože kdyby potřebná byl,dělal by to výrobce), b)pro auto škodlivý (více a rychleji se opotřebují díly).
Ve všem je tak trochu pravdy, dlouze (řádově několik let) jsem studoval a hltal informace z různých časopisů i inernetu.
Výsledek shrnutý do několika vět:
Vynikající věc,při stejném stylu jízdy(auto zbytečně nehoním,zvýšený výkon využívám pro bezpečnější předjíždění atak) nižší spotřeba - cca 0.5-0.7l/100km, auto je živější odspoda-citelně tahne už kolem 1200ot/min (přesto,nepodtáčím!).
Proč chiptuning ?
V různých zemích jsou různě přísné normy pro emise, někde se určuje výše pojistného podle výkonu motoru, jinde mají nekvalitní palivo, nebo delší servisní intervaly. Automobily jsou vyráběny v mnohatisícových sériích a toto charakteristické pole je nastaveno s ohledem na všechny automobily. Využití veškerých skrytých rezerv je pro výrobce nezajímavé z hlediska minimalizace nákladů sériové výroby. Což problém není a sériový software lze upravit tak, že dokáže vlastnosti motoru využívat více než jen na sériových 50%...
Vydrží to motor? Jak se změní jeho životnost a spotřeba?
Při vysvětlování této problematiky budeme vycházet z jednoduchých zákonitostí. Motor je složený z množství součástek, které vykonávají kruhový nebo přímočarý pohyb. Tyto pohyblivé části v konečném důsledku určují životnost motoru. Ložiska, případně pístní kroužky, jsou dimenzovány na určitý počet cyklů (otáček). Při shodných provozních podmínkách platí pro každý motor, že čím více cyklů (otáček) vykoná, tím je opotřebovanější. To znamená, že pokud chceme, aby motor vydržel co nejdéle, měl by vykonat co nejméně cyklů. Pro ilustraci uvedeme příklad:
Představme si dva shodné automobily jedoucí po té samé cestě. Vozidlo A má upravený motor, vozidlo B má motor sériový. Obě dvě vozidla jedou shodnou rychlostí 100 km/hod a mají shodné otáčky 3000 ot/min na 4 převodovém stupni... V tom začne silnice stoupat a jízdní odpor stoupne natolik, že vozidlo B s neupraveným motorem musí přeřadit na nižší převodový stupeň, pokud chce jet i nadále shodnou rychlostí.
Motor vozidla A i B při rychlosti 100 km/hod na 4 převodový stupeň udělá na dráze 100 km 180.000 otáček za hodinu. Vozidlo B se sériovým motorem při podřazení na 3 rychlostí stupeň zvýšilo otáčky motoru na 4000 ot/min, a proto na dráze 100 km dlouhé jeho motor udělá 240.000 otáček za hodinu namísto 180.000 otáček.
Samozřejmě je rozdíl i ve spotřebě paliva. Při větším počtu otáček je přímo úměrné více nasávacích cyklů. Z toho vyplývá, že jestliže byl motor upravený "s rozumem" v rámci jeho konstrukčních možností (motory jsou standardně upravovány na 70 až 80% jejich možností), nemůže se snížit jeho životnost! Při stejném stylu jízdy jako před tuningem se spotřeba paliva nezvýší, naopak u většiny automobilů se ještě sníží o cca 2 - 3%, dokonce u vozidel s turbodmychadly o ještě vyšší hodnoty. Samozřejmě v režimu jízdy, kdy využíváte zvýšený výkon motoru, je spotřeba vyšší, protože platí vyšší výkon = více paliva
Takže, s chiptuningem jsem zatím najel cca 20000 velice příjemných a zatím ! bezporuchových km a pro příště už se mu bránit také nebudu.
Na závěr něco pro ekonomy:
celé "chipování" mě vyšlo na 4000,-(spočívalo bouze v přehrání jiného softwaru-púvodní zálohován,jde se k němu vrátit!!),budu-li
z výše popsané úspory paliva brát v úvahu nižší hodnotu 0,5l/100km, tak za najetých 27000km při ceně nafty 30,-/litr je to doma, dále pak skutečně šetříte.....

16.12.2007 18:05 - Re: Chiptuning 168496
tief
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 1827
99 Poslat soukromou zprávu
Pekna teoria ( ta s tym poctom cyklov ) ale zabuda na jeden detail - pocet cyklov je dany v urcitych podmienkach, zvysime tlak nafty, zvysime davku nafty, k tomu prifukneme turbinou viac vzduchu a podmienky sa menia, tudiz aj zivotnost motorovych dielov.

16.12.2007 21:42 - Re: Chiptuning 168497
Robert
Město: Horní Holetín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) TourerPočet příspěvků: 52
99 Poslat soukromou zprávu
K tomu velkému příspěvku výše asi tolik. Tuneři neudělají perpeetum mobile změnou software. Naláduje se více paliva, zvětší se kroutící moment motoru, tudíž se zvedne výkon apokud budu jezdit na nižší otáčky, kde mi krouák dovolí, sníží se i spotřeba. Trpí víc veškerá ložiska, protože je na ně vyvíjen větší mechanický tlak při stejném nebo menším mazacím tlaku. Na píst je taky větší tlak, který nepůsobí jen směrem dolů, ale vlivem klikové hřídele, která se otáčí a mění bod působení síly, taky tlačí píst k jeho stěnám, a při větším krouáku se nutně opotřebovává i válec více a při nízkých oátčkách hlavně nerovnoměrně v oblasti zdvihu. To je teorie. Praxe je např taková, že staré Oktávky čipování víceméně snášely, nové motory v nových modelech ale nikoliv. Nové modely HDI motorů jsou již od výrobce více našponovány. Použijete olej s horšími parametry, nebo nevědomky přejedete pár tisíc km a může být na problém zaděláno. I další komponenty auta jsou počítané na nějakou zátěž (kroutící moment), která je ŘJ motoru omezena na únosnou mez s nějakou rezervou.

16.12.2007 22:20 - Re: Chiptuning 168498
igok
Město: Pezinok, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW)Počet příspěvků: 517

VIP Poslat soukromou zprávu
Moj nazor je ze zivotnost chipnuteho motora zavisi tak isto ako u normalneho motora v prvom rade od cloveka. Fakt je ze chipnuty motor omnoho lahsie dostanes do poloh ktore jeho zivotnost radikalne skratia, hlavne ak s nim jazdi niekto kto nevie ake pravidla treba dodrziavat. Napriklad po razantnej jazde na plny vykon nevypinat motor skor kym neklesne teplota motora na standardnu pracovnu teplotu a ine. Podla mna si vyrobcovia automobilov schvalne nechavaju rezervy aby mali istotu ze ich auta preziju nimi deklarovane garancie bez ohladu na to kto a akym sposobom bude na nich jazdit. Takze v principe som za chiptuning ale urcite si ho nebuem robit do mojej C5 pri nabehanych 285 tis km. Vzhladom na opotrebovanost a unavu niektorych materialov, by to bola asi jeho smrt :- )

21.12.2007 20:11 - Re: Chiptuning 168499
2.2HDi
Město: J. Hradec, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX BreakPočet příspěvků: 4
99 Poslat soukromou zprávu
Zdravím C - pětkaře........
samozř. všichni máme tu svoji pravdu....
Zakuká-li, dám vědět, co-proč-jak, do té doby jsou to všechno stále jen nepodložené dohady a spekulace.Jisté je, to svezení v přečip. bych vám všem přál (alespoň vyzkoušet, když ne na trvalo)..

22.12.2007 17:25 - Re: Chiptuning 168500
Darja
Město: Uhříněves, Auto: Ford FiestaPočet příspěvků: 3297

99 Poslat soukromou zprávu
ja jsem s 3.0 V6 spokojena i bez chipu.. i kdyz cim vetsi stado, tim ze me bude vetsi samec

23.02.2009 12:17 - Re: Chiptuning 387638
zico
Město: Bratislava, Auto: A6 allroad 3.0 TDIPočet příspěvků: 426

99 Poslat soukromou zprávu
No pripajam aj ja nejaku skusenost: moju 2,2 HDi som kupil 2,5 rocnu so 70tis.km. V prvych 2-3 mesiacoch priem.spotreba 9,4 .. tak si hovorim, toto nie. Aj 98kW sa mi zdalo malo, tak mi v Citroene za facku namontovali cip sadu, ktoru som kupil od znameho.
Znamy s tym cipom nabehal 240tis.km. na rovnakom motore, aj AT a nemal ziadny problem ani s motorom ani s prevodovkou. Jedine, co urobil, ze si pre istotu skratil interval vymeny rozvodov zo 160 na 120tis.km ..
Ja na tomto mydlim uz nejakych 70tis.km a kladne hodnotim hlavne polozenie krutaku do nizsich otacok, aj prevodovka ako keby pochopila a preraduje nizsie. Zo spasu som amatersky odmeral zrychlenie 0-100 pri on/off rezime a rozdiel bol ca. 1 sekunda .. zaujimavejsie je ale samozrejme dynamicke zrychlenie /to som nemeral/.
Priemerna spotreba mi spadla na 8,2 - scasti to mozem ale pripisat aj navyknutiu na auto .. moj odhad je , ze ten cip mal vplyv tak 0,8 - 1,0 l na 100km.
Zavady: moze/nemusi to s tym suvisiet, ale pred mesiacom mi menili remenicu klukoveho hriadela /zacala trochu chrastit/, ona je totiz odpruzena a ja myslim, ze to mohlo byt aj zvysenym krutakom. V Citroene mi tvrdili, ze to nemusi byt tym, ze tie remenice menia bezne pri takychto kilometroch /150tis./.
Moje hodnotenie je take, ze pri nezmenenom style jazdy to jednoznacne znizuje spotrebu. Co sa tyka vplyvu na zivotnost motora, nemozem 100% ani potvrdit ani vyvratit. Tieto common raily su aj tak v porovnani s komorkovymi naprd a osobne pochybujem, ze vedia urobit 500tis. bez zavaznej poruchy.
Budem dalej sledovat a pripadne doplnim info o zavadach /dufam, ze nebudem musiet /.

23.02.2009 12:22 - Re: Chiptuning 387639
zico
Město: Bratislava, Auto: A6 allroad 3.0 TDIPočet příspěvků: 426

99 Poslat soukromou zprávu
A aby som nezabudol: parametre motora pri ON rezime cipu: 120kW a 368 Nm. Vrcholia pri nezmenenych otackach. V nejakej dokumentacii som aj cital, ze by to malo zdvihnut maximalnu rychlost, ale moc tomu neverim a zatial sa mi nechcelo skusat. Asi uz starnem ..

23.02.2009 12:46 - Re: Chiptuning 387642
alx
Město: Hostovlice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) TourerPočet příspěvků: 1278

Administr?tor Poslat soukromou zprávu
zico napsal(a):
Zavady: moze/nemusi to s tym suvisiet, ale pred mesiacom mi menili remenicu klukoveho hriadela /zacala trochu chrastit/, ona je totiz odpruzena a ja myslim, ze to mohlo byt aj zvysenym krutakom. V Citroene mi tvrdili, ze to nemusi byt tym, ze tie remenice menia bezne pri takychto kilometroch /150tis./.

Jen k te remenici, ta opravdu odchazi pomerne casto, takze si take myslim ze to na ni nemelo vliv, urcite ne rozhodujici

23.02.2009 22:42 - Re: Chiptuning 387673
tief
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 1827
99 Poslat soukromou zprávu
remenica s tym mat nebude problem, pri cipovani trpia hlavne loziska, spojka ( v pripade automatu je to hydromenic a spojkove lamely ) a spol ...

11.03.2010 18:57 - Re: Chiptuning 1806495
pepik
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v X BreakPočet příspěvků: 69
99 Poslat soukromou zprávu
Chipoval už někdo 16 HDI? A jaké to je? A kde to pořídit? Dik za odpovědi Pepík

11.03.2010 19:03 - Re: Chiptuning 1806496
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
1.6 trpi aj bez chipu, ak chces vykonnejsie auto kup si vykonnejsi motor ...

11.03.2010 19:06 - Re: Chiptuning 1806497
pepik
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v X BreakPočet příspěvků: 69
99 Poslat soukromou zprávu
Tuhle odpověď jsem samozřejmě předpokládal, ale slyšet jí nechtěl. Teď už je totiž malinko pozdě , ale jinak dík

11.03.2010 19:26 - Re: Chiptuning 1806498
tief
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 1827
99 Poslat soukromou zprávu
pepik napsal(a):
Tuhle odpověď jsem samozřejmě předpokládal, ale slyšet jí nechtěl. Teď už je totiž malinko pozdě , ale jinak dík

Skus nejake tuning fora kde najdes urcite dost odkazov na firmy co ti za tvoje prachy ochotne znicia tvoj motor ...

12.03.2010 00:15 - Re: Chiptuning 1806505
Jeffrey
Město: Praha 9 Černý Most I, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 286

99 Poslat soukromou zprávu
Nejsem moc zastáncem chipování a radši jsem si koupil slinější motor, než abych pak likvidoval šestnáctku chipem. A se na mě nikdo nezlobí a neuráží, ale C5 je dost velká a těžká kára a při představě šestnáctky HDi v Breaku je mi jasné, že to asi nebude nějakej fofrník, ale určitě bych ho nerychtoval chipem. To pouze můj názor

12.03.2010 05:07 - Re: Chiptuning 1806506
tomc
Město: Rožnov pod Radhoštěm, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X BreakPočet příspěvků: 337
99 Poslat soukromou zprávu
jen chipujoraváři potřebují praci tak vzhuru ku hvězdám uzavřem sázky co udělá dřív pá pá??jestli turbo nebo kruhy i převodovka není stavěná na takový krouták

1 2 3 4 ... 29 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator