| | |
30.10.2013 23:16 -
Re: tané zařízení + legislativa
|
2631269
|
|
najk
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1537 |
|
|
c5vyskov napsal(a): Zvaoval jsem vechny monosti. Dělat BE je blbost, kdy jsem v právu. Jene kdy narazí na blba, tak tučná pokuta, papíry do čistírny a můe se 5 let soudit...pak vysoudí zpátky tu pokutu a zdarec
Ale tak snad je to jak říká, e měl soupravu nad 3500. Radi si stejně vytisknu část toho zákona i vyjádření ministerstva.
Jetě ohledně toho max.auto+max. vozík do 3500... to nemám,v TP mám: max.auto 2300, max.vozík 1300, max. souprava 3300 (teď střílím), tak by to taky mělo být ok?
ne!!!! 2300 + 1300 je u nás na severu 3600 kg a to je moc, nesmí být více jak 3500,00 kg
jinak ja mám v TP
C5: provozní: 1595 - 1698 kg, max 2120 kg, max. brděného 1600 kg a max. soupravy 3520 kg
Karavan: max 1300 kg (v papírech)
dohromady teda 2120 + 1300 = 3420 kg, take jetě mám k dobru 80 kg, papírově v pořádku na skupinu "B" na váze při dovolence teda nevím jak bych dopadl
ne!!!! 2300 + 1300 je u nás na severu 3600 kg a to je moc, nesmí být více jak 3500,00 kg
jinak ja mám v TP
C5: provozní: 1595 - 1698 kg, max 2120 kg, max. brděného 1600 kg a max. soupravy 3520 kg
Karavan: max 1300 kg (v papírech)
dohromady teda 2120 + 1300 = 3420 kg, take jetě mám k dobru 80 kg, papírově v pořádku na skupinu "B" na váze při dovolence teda nevím jak bych dopadl :-d
|
|
30.10.2013 23:20 -
Re: tané zařízení + legislativa
|
2631270
|
|
najk
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1537 |
|
|
jruze napsal(a): Jen jsem se ptal plato nosnost 1600Kg váha 400Kg koule na 1800Kg
Jaroui rozumím, ty ale má BE, take ti nehrozí, e nemá oprávnění, myslím, e polda na ulici toto řeit nebude, koukne do papírů sečte hmoty, koukne jestlí má BE a jede v dál, problém spíe v případě DN..... take nějaká pokuta ano, ale ne odebrání ŘP,
Jaroui rozumím, ty ale má BE, take ti nehrozí, e nemá oprávnění, myslím, e polda na ulici toto řeit nebude, koukne do papírů sečte hmoty, koukne jestlí má BE a jede v dál, problém spíe v případě DN..... take nějaká pokuta ano, ale ne odebrání ŘP, ;-)
|
|
31.10.2013 09:30 -
Re: tané zařízení + legislativa
|
2631299
|
|
c5vyskov
|
Město: Vykov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
Jetě jsem objevil, e s B se dá jít a na 4250kg: nutné je sloení tzv. doplňovací zkouky podle § 45a zákona č. 247/2000 Sb. V řidičském průkazu se vyznačuje harmonizačním kódem č.96.
Mělo by jít jenom o zkouku z jízdy s komisařem, bez testů... Tohle je pro nás béčkaře asi ideální cesta, do 4250kg u se vejde vechno a bude to vyznačené v ŘP, take ádné dohadování s policajtama a platnost po celé EU
Jetě jsem objevil, e s B se dá jít a na 4250kg: nutné je sloení tzv. doplňovací zkouky podle § 45a zákona č. 247/2000 Sb. V řidičském průkazu se vyznačuje harmonizačním kódem č.96.
Mělo by jít jenom o zkouku z jízdy s komisařem, bez testů... Tohle je pro nás béčkaře asi ideální cesta, do 4250kg u se vejde vechno a bude to vyznačené v ŘP, take ádné dohadování s policajtama a platnost po celé EU
|
|
31.10.2013 14:19 -
Re: tané zařízení + legislativa
|
2631332
|
|
Georgie
|
Město: Vranovice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 98 |
|
|
Tak tos si ten paragraf spatne vylozil. To se da pouzit pouze pro situaci, kdy mas prives do 750kg + auto do 3500kg, tzn. celkova hmotnost soupravy je pres 3500kg.
§ 45b
Doplňovací zkouka
...
3) Pro rozíření rozsahu řidičského oprávnění pro skupinu B na jízdní soupravy sloené z
vozidla skupiny B a přípojného vozidla o největí povolené hmotnosti nepřevyující 750 kg,
jejich největí povolená hmotnost převyuje 3 500 kg, je adatel o řidičské oprávnění, který
neabsolvoval zkouku v řízení motorového vozidla na takovéto jízdní soupravě, povinen
absolvovat doplňovací zkouku, která se provede ve stejném rozsahu a stejným způsobem, jako
zkouka z praktické jízdy podle § 42.
zdroj: portal.gov.cz (...takze predpokladam je to aktualni zneni).
Tak tos si ten paragraf spatne vylozil. To se da pouzit pouze pro situaci, kdy mas prives do 750kg + auto do 3500kg, tzn. celkova hmotnost soupravy je pres 3500kg.
§ 45b
Doplňovací zkouka
...
3) Pro rozíření rozsahu řidičského oprávnění pro skupinu B na jízdní soupravy sloené z
vozidla skupiny B a přípojného vozidla o největí povolené hmotnosti nepřevyující 750 kg,
jejich největí povolená hmotnost převyuje 3 500 kg, je adatel o řidičské oprávnění, který
neabsolvoval zkouku v řízení motorového vozidla na takovéto jízdní soupravě, povinen
absolvovat doplňovací zkouku, která se provede ve stejném rozsahu a stejným způsobem, jako
zkouka z praktické jízdy podle § 42.
zdroj: portal.gov.cz (...takze predpokladam je to aktualni zneni).
|
|
31.10.2013 16:16 -
Re: tané zařízení + legislativa
|
2631359
|
|
c5vyskov
|
Město: Vykov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
Aha, já jsem narazil na jiné znění:
3. o největí povolené hmotnosti převyující 750 kg, pokud největí povolená hmotnost této
jízdní soupravy převyuje 3 500 kg, ale nepřevyuje 4 250 kg, jedná-li se o řidičské oprávnění
v rozířeném rozsahu,
.link.
Je v tom zmatek. Podle toho máme teď v překladu zákona chybu a časem se to změní na "přívěs převyující 750kg", aby to nebylo v rozporu s EU.
Jetě tam píou:
Pro vysvětlení dále uvádíme, e je-li ustanovení vnitrostátního práva v rozporu s unijním
právem, potom musí být přednostně aplikováno ustanovení unijního práva a konfliktní norma
vnitrostátního práva se v takovém případě stává automaticky neaplikovatelnou. Přímého účinku
směrnice se mohou jednotlivci dovolat před vnitrostátními soudy.
Stejně je ale zvlátní, e ta zkouka podle z.247/2000 je na soupravě s přívěsem do 750kg, a nově se díky ní získá monost mít přívěs nad 750kg...
Za co pane boe, za co
Aha, já jsem narazil na jiné znění:
3. o největí povolené hmotnosti převyující 750 kg, pokud největí povolená hmotnost této
jízdní soupravy převyuje 3 500 kg, ale nepřevyuje 4 250 kg, jedná-li se o řidičské oprávnění
v rozířeném rozsahu,
http://www.asociaceautoskol.cz/admin/files/File/Navrhy-zakonu/1_Vymezeni_ridicskeho_opravneni_skupiny__B___po_datu_19_01_2013.pdf
Je v tom zmatek. Podle toho máme teď v překladu zákona chybu a časem se to změní na "přívěs převyující 750kg", aby to nebylo v rozporu s EU.
Jetě tam píou:
Pro vysvětlení dále uvádíme, e je-li ustanovení vnitrostátního práva v rozporu s unijním
právem, potom musí být přednostně aplikováno ustanovení unijního práva a konfliktní norma
vnitrostátního práva se v takovém případě stává automaticky neaplikovatelnou. Přímého účinku
směrnice se mohou jednotlivci dovolat před vnitrostátními soudy.
Stejně je ale zvlátní, e ta zkouka podle z.247/2000 je na soupravě s přívěsem do 750kg, a nově se díky ní získá monost mít přívěs nad 750kg...
Za co pane boe, za co:nevim
|
|
01.11.2013 21:31 -
Re: tané zařízení + legislativa
|
2631852
|
|
najk
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1537 |
|
|
ádný zmatek, jenom jiný uhel pohledu uvědom si, e OSOBNÍ auta jsou i těí ne nae, B skupina je do 3500 kg, take osobák váící 3500 kg a zapřaený blbý vozík 750 kg, (který můe běně táhnouti s Béčkem ) a má těch 4250 kg, nehledej v kličku, je to prostě tak, souprava je prostě do 3500 kg, harm. kod do 4250 kg a pořád s Béčkem (ale vozík pouze do 750 kg)
ádný zmatek, jenom jiný uhel pohledu :-)))) uvědom si, e OSOBNÍ auta jsou i těí ne nae, B skupina je do 3500 kg, take osobák váící 3500 kg a zapřaený blbý vozík 750 kg, (který můe běně táhnouti s Béčkem ) a má těch 4250 kg, nehledej v kličku, je to prostě tak, souprava je prostě do 3500 kg, harm. kod do 4250 kg a pořád s Béčkem (ale vozík pouze do 750 kg) ;-)
|
|
02.11.2013 07:32 -
Re: tané zařízení + legislativa
|
2631888
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Tady je to konečně po lopatě.
.link.
Take s B jen do 3500 Kg, ale je ukradené, kolik z toho je vozík, tedy klidně i přes 750.
Tady je to konečně po lopatě.
http://www.novinky.cz/domaci/318025-jak-je-to-tedy-s-ridicaky-na-voziky-urednici-v-tom-nadelali-zmatek.html
Take s B jen do 3500 Kg, ale je ukradené, kolik z toho je vozík, tedy klidně i přes 750.
|
|
02.11.2013 08:54 -
Re: tané zařízení + legislativa
|
2631892
|
|
c5vyskov
|
Město: Vykov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
B vysvětlili, ale zase se sekli s B+E:
V případě, kdy si doděláte v autokole k béčku i rozíření na éčko, můe celková váha soupravy dosáhnout dokonce a 4250 kg.
najk: Právě e s B96 se bude moct tahat přívěs NAD 750 a celková souprava do 4250, přečti si ten odkaz z 31.10.2013 16:16, mají to tam červeně bod 3.
Pán z novinek teda platil pokutu za překročení 3500kg, ne e měl vozík nad 750, to prvně nepsali.
Stejně ale jestli měl v TP celkovou hm. soupravy do 3500, tak bych to hnal a do trasburku Podle mě nejde sčítat max. auto+max.vozík, kdy v TP je samostatně uvedena i max.soupravy (a ta je větinou nií ne součet auta a přívěsu). Navíc podle ŘP je jasně oprávnění k řízení souprav do 3500, v TP je uvedeno souprava třeba 3350, pouívají se stejné pojmy, take souprava v ŘP=souprava v TP. I kdy má auto psaných 2300 a přívěs 1300, tak s plným přívěsem nesmí mít plně naloené auto, aby ses veel do hmotnosti soupravy 3350. A policajti to holt musí převáit. e nemají váhu je jejich problém.
To má stejný, jako by ti sebrali papíry na dálnici, kdybys jel rychleji ne ostatní a maximálku má psanou 210, tak řeknou: radar nemáme, ale v TP máte 210, tak jste jel 210...
A jetě mě napadlo, kdyby ten neboák řekl policajtům, e TP nemá u sebe(jak Janouek s řidičákem)...jestli by dovedli zjistit hmotnost soupravy. Asi ne, dali by mu litr pokutu e nemá doklady a byl by z toho venku, ne?
B vysvětlili, ale zase se sekli s B+E:
V případě, kdy si doděláte v autokole k béčku i rozíření na éčko, můe celková váha soupravy dosáhnout dokonce a 4250 kg.:-o
najk: Právě e s B96 se bude moct tahat přívěs NAD 750 a celková souprava do 4250, přečti si ten odkaz z 31.10.2013 16:16, mají to tam červeně bod 3.
Pán z novinek teda platil pokutu za překročení 3500kg, ne e měl vozík nad 750, to prvně nepsali.
Stejně ale jestli měl v TP celkovou hm. soupravy do 3500, tak bych to hnal a do trasburku:) Podle mě nejde sčítat max. auto+max.vozík, kdy v TP je samostatně uvedena i max.soupravy (a ta je větinou nií ne součet auta a přívěsu). Navíc podle ŘP je jasně oprávnění k řízení souprav do 3500, v TP je uvedeno souprava třeba 3350, pouívají se stejné pojmy, take souprava v ŘP=souprava v TP. I kdy má auto psaných 2300 a přívěs 1300, tak s plným přívěsem nesmí mít plně naloené auto, aby ses veel do hmotnosti soupravy 3350. A policajti to holt musí převáit. e nemají váhu je jejich problém.
To má stejný, jako by ti sebrali papíry na dálnici, kdybys jel rychleji ne ostatní a maximálku má psanou 210, tak řeknou: radar nemáme, ale v TP máte 210, tak jste jel 210...
A jetě mě napadlo, kdyby ten neboák řekl policajtům, e TP nemá u sebe(jak Janouek s řidičákem)...jestli by dovedli zjistit hmotnost soupravy. Asi ne, dali by mu litr pokutu e nemá doklady a byl by z toho venku, ne?
|
|
02.11.2013 09:32 -
Re: tané zařízení + legislativa
|
2631893
|
|
jruze
|
|
|
c5vyskov napsal(a): B vysvětlili, ale zase se sekli s B+E:
V případě, kdy si doděláte v autokole k béčku i rozíření na éčko, můe celková váha soupravy dosáhnout dokonce a 4250 kg.
najk: Právě e s B96 se bude moct tahat přívěs NAD 750 a celková souprava do 4250, přečti si ten odkaz z 31.10.2013 16:16, mají to tam červeně bod 3.
Pán z novinek teda platil pokutu za překročení 3500kg, ne e měl vozík nad 750, to prvně nepsali.
Stejně ale jestli měl v TP celkovou hm. soupravy do 3500, tak bych to hnal a do trasburku Podle mě nejde sčítat max. auto+max.vozík, kdy v TP je samostatně uvedena i max.soupravy (a ta je větinou nií ne součet auta a přívěsu). Navíc podle ŘP je jasně oprávnění k řízení souprav do 3500, v TP je uvedeno souprava třeba 3350, pouívají se stejné pojmy, take souprava v ŘP=souprava v TP. I kdy má auto psaných 2300 a přívěs 1300, tak s plným přívěsem nesmí mít plně naloené auto, aby ses veel do hmotnosti soupravy 3350. A policajti to holt musí převáit. e nemají váhu je jejich problém.
To má stejný, jako by ti sebrali papíry na dálnici, kdybys jel rychleji ne ostatní a maximálku má psanou 210, tak řeknou: radar nemáme, ale v TP máte 210, tak jste jel 210...
A jetě mě napadlo, kdyby ten neboák řekl policajtům, e TP nemá u sebe(jak Janouek s řidičákem)...jestli by dovedli zjistit hmotnost soupravy. Asi ne, dali by mu litr pokutu e nemá doklady a byl by z toho venku, ne?
Já jsem si dělal E kvůli němcům - ty to berou jednodue má zasebou vozík těí ne 750Kg - uka řidičák má E OK nemá E problém ( nezajímá jestli je prázdný - ale jsou velmi tolerantní) - nikdy jsem neskončil na váze a to kolikrát bylo viditelné e jsme nad - dodávka + 2T vlek + auto na vleku + náklad ( obojí plné náhradních dílů) - můj odhad +- 5T. U mne ale te%d nastává problém vozejk? 1600Kg+ 400Kg (váha vozejku) a je přeloená koule (1800Kg)S celkovou si lámat hlavu nemusím B+E.(tedy u nás - venku OK)
Já jsem si dělal E kvůli němcům - ty to berou jednodue má zasebou vozík těí ne 750Kg - uka řidičák má E OK nemá E problém ( nezajímá jestli je prázdný - ale jsou velmi tolerantní) - nikdy jsem neskončil na váze a to kolikrát bylo viditelné e jsme nad - dodávka + 2T vlek + auto na vleku + náklad ( obojí plné náhradních dílů) - můj odhad +- 5T. U mne ale te%d nastává problém vozejk? 1600Kg+ 400Kg (váha vozejku) a je přeloená koule (1800Kg)S celkovou si lámat hlavu nemusím B+E.(tedy u nás - venku OK):nevim
|
|
02.11.2013 12:31 -
Re: tané zařízení + legislativa
|
2631951
|
|
BlueSeven
|
Město: Černovice, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive | Počet příspěvků: 613 |
|
|
Článek z dneních novin v příloze
Článek z dneních novin v příloze
Přílohy: Oprávnění na vozíky.pdf ( 1658689b ) - |
|
02.11.2013 13:31 -
Re: tané zařízení + legislativa
|
2631995
|
|
jruze
|
|
|
No a je to jak chce nekupujte si Hamer - na ten i kdy je to vedené jako osobák musí být C (tedy na toho větího) jinak Mercedes třídy G je na hranici - ostatní prochází. A u Hamera ti nepomůe ani E - je těí sám o sobě.
No a je to jak chce nekupujte si Hamer - na ten i kdy je to vedené jako osobák musí být C (tedy na toho větího) jinak Mercedes třídy G je na hranici - ostatní prochází. A u Hamera ti nepomůe ani E - je těí sám o sobě.;-)
|
|
02.11.2013 14:09 -
Re: tané zařízení + legislativa
|
2632000
|
|
c5vyskov
|
Město: Vykov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
Jojo, to je vlastně ten článek z Novinek. Se stejnou chybou B+E 4250kg...
E je jistota, ale vyhazovat 5000 jen kvůli tomu, e v tom mají úředníci zmatek? Snad bude ok ta doplňující zkouka z jízd na soupravu do 4250kg, to by větině lidí stačilo. Stejně ten současný limit 3500kg je nesmyslně malý, z doby před 50 lety, kdy běné auto mělo 800kg, bubnové brzdy...dnes jsou auta technikou někde jinde. 3,5t souprava volhy s přívěsem bude určitě míň bezpečná ne 5t souprava s moderní dodávkou, ale na dodávku abys měl B+E a na volhu stačí B...
Jinak teď by ty pravidla měly být jednotný v celé EU, take i v Německu s B vlek nad 750kg. A asi by měli váit, časem určitě. Kdy u mají radary, alkotestery, tak holt budou muset pořídit i váhu. Kdy u si chcou hrát na dodrování bezpečnosti tím, jestli váí o 40kg víc nebo míň.
Stejně, kdy vidím jaký je chaos s úplně nepodstatnou věcí, kolik zákonů, výkladů zákona, co za zmatky k tomu píou novináři... pak to tady podle toho vypadá
Jojo, to je vlastně ten článek z Novinek. Se stejnou chybou B+E 4250kg...
E je jistota, ale vyhazovat 5000 jen kvůli tomu, e v tom mají úředníci zmatek? Snad bude ok ta doplňující zkouka z jízd na soupravu do 4250kg, to by větině lidí stačilo. Stejně ten současný limit 3500kg je nesmyslně malý, z doby před 50 lety, kdy běné auto mělo 800kg, bubnové brzdy...dnes jsou auta technikou někde jinde. 3,5t souprava volhy s přívěsem bude určitě míň bezpečná ne 5t souprava s moderní dodávkou, ale na dodávku abys měl B+E a na volhu stačí B...
Jinak teď by ty pravidla měly být jednotný v celé EU, take i v Německu s B vlek nad 750kg. A asi by měli váit, časem určitě. Kdy u mají radary, alkotestery, tak holt budou muset pořídit i váhu. Kdy u si chcou hrát na dodrování bezpečnosti tím, jestli váí o 40kg víc nebo míň.
Stejně, kdy vidím jaký je chaos s úplně nepodstatnou věcí, kolik zákonů, výkladů zákona, co za zmatky k tomu píou novináři... pak to tady podle toho vypadá
|
|
02.11.2013 17:02 -
Re: tané zařízení + legislativa
|
2632023
|
|
tomikku
|
Město: Havířov, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v SX | Počet příspěvků: 308 |
|
|
nikdy policista nebude řeit jestli někdo táhne na vleku více jak 750 kilo nebo ne, ale rozhodně bude řeit max. hmotnost dle TP to je rozhodující pro E řidičák, má vlek s monou hmotností nad 750 kilo musí mít E a je jedno jestli si jako souprava překročil nebo nepřekročil 3,5 tuny
nikdy policista nebude řeit jestli někdo táhne na vleku více jak 750 kilo nebo ne, ale rozhodně bude řeit max. hmotnost dle TP to je rozhodující pro E řidičák, má vlek s monou hmotností nad 750 kilo musí mít E a je jedno jestli si jako souprava překročil nebo nepřekročil 3,5 tuny
|
|
02.11.2013 21:59 -
Re: tané zařízení + legislativa
|
2632305
|
|
najk
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1537 |
|
|
tomikku napsal(a): nikdy policista nebude řeit jestli někdo táhne na vleku více jak 750 kilo nebo ne, ale rozhodně bude řeit max. hmotnost dle TP to je rozhodující pro E řidičák, má vlek s monou hmotností nad 750 kilo musí mít E a je jedno jestli si jako souprava překročil nebo nepřekročil 3,5 tuny
ja bych doporučil se ji k tomuto tématu nevyjadřovat, protoe je to o ničem, vaí dedukci jste zahájili start v bodě nula a celá diskus můe začít opět......
§ 45b
Doplňovací zkouka
...
3) Pro rozíření rozsahu řidičského oprávnění pro skupinu B na jízdní soupravy sloené z
vozidla skupiny B a přípojného vozidla o největí povolené hmotnosti nepřevyující 750 kg jejich největí povolená hmotnost převyuje 3 500 kg, je adatel o řidičské oprávnění, který
neabsolvoval zkouku v řízení motorového vozidla na takovéto jízdní soupravě, povinen
absolvovat doplňovací zkouku, která se provede ve stejném rozsahu a stejným způsobem, jako
zkouka z praktické jízdy podle § 42.
zdroj: portal.gov.cz (...takze predpokladam je to aktualni zneni).
ja bych doporučil se ji k tomuto tématu nevyjadřovat, protoe je to o ničem, vaí dedukci jste zahájili start v bodě nula a celá diskus můe začít opět...... ;-)
§ 45b
Doplňovací zkouka
...
3) Pro rozíření rozsahu řidičského oprávnění pro skupinu B na jízdní soupravy sloené z
vozidla skupiny B a přípojného vozidla o největí povolené hmotnosti nepřevyující 750 kg jejich největí povolená hmotnost převyuje 3 500 kg, je adatel o řidičské oprávnění, který
neabsolvoval zkouku v řízení motorového vozidla na takovéto jízdní soupravě, povinen
absolvovat doplňovací zkouku, která se provede ve stejném rozsahu a stejným způsobem, jako
zkouka z praktické jízdy podle § 42.
zdroj: portal.gov.cz (...takze predpokladam je to aktualni zneni).
|
|
02.11.2013 22:49 -
Re: tané zařízení + legislativa
|
2632315
|
|
c5vyskov
|
Město: Vykov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
Jo, to je aktuální znění. Je ale patně přeloené, take neplatí a místo něho platí originální směrnice EU:
Dalí moností, v rámci řidičského oprávnění skupiny B, je moné řízení
jízdní soupravy sloené z motorového vozidla o největí povolené hmotnosti nepřevyující 3 500
kg, kdy je moné připojit přípojné vozidlo o největí povolené hmotnosti PŘEVYUJÍCÍ 750 kg, kdy
tato jízdní souprava přesáhne největí povolenou hmotnost 3 500 kg, ale nesmí přesáhnout 4 250
kg. Jedná se ale o rozířený rozsah řidičského oprávnění, který řidič můe získat pouze na základě
doplňovací zkouky. Tato skutečnost se následně vyznačí v řidičském průkazu harmonizovaným
kódem 96.
Viz pořád ten odkaz .link. z 31.10.2013 16:16
Jinak od včerejka u se fakt opakujeme
Jo, to je aktuální znění. Je ale patně přeloené, take neplatí a místo něho platí originální směrnice EU:
Dalí moností, v rámci řidičského oprávnění skupiny B, je moné řízení
jízdní soupravy sloené z motorového vozidla o největí povolené hmotnosti nepřevyující 3 500
kg, kdy je moné připojit přípojné vozidlo o největí povolené hmotnosti PŘEVYUJÍCÍ 750 kg, kdy
tato jízdní souprava přesáhne největí povolenou hmotnost 3 500 kg, ale nesmí přesáhnout 4 250
kg. Jedná se ale o rozířený rozsah řidičského oprávnění, který řidič můe získat pouze na základě
doplňovací zkouky. Tato skutečnost se následně vyznačí v řidičském průkazu harmonizovaným
kódem 96.
Viz pořád ten odkaz http://www.asociaceautoskol.cz/admin/files/File/Navrhy-zakonu/1_Vymezeni_ridicskeho_opravneni_skupiny__B___po_datu_19_01_2013.pdf z 31.10.2013 16:16 ;-)
Jinak od včerejka u se fakt opakujeme:-))))
|
|
02.11.2013 23:53 -
Re: tané zařízení + legislativa
|
2632356
|
|
najk
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1537 |
|
|
asi jsem u starý a nemocný a slepý, jasny to je po mém druhém přečtení, ale vcelku je to jedno, protoe problematika tázajících furt dokola, dokolečka, dokola......... problematika byla od začátku právě ohledně B, B+E, harmon. kod nebyl problém. Nejenom tady ale hlavně na caravan forech se to řeilo, protoe mraky karavanistů mělo "jen" Béčko a tahali karavan těí ne 750 kg. Laicky řečeno a shrnuto:
1. s béčkem přívěs nebrděný max. 750 kg
2. s béčkem přívěs brděný teí ne 750 kg, ale souprava nesmí mít více ne 3500 kg
3. s béčkem + kod 96 brděný těí ne 750 kg, ale souprava nesmí mít více ne 4250 kg, nebo nebrděný do 750 kg v případě, e tahoun váí max. 3500 kg
u souprav platí to pravidlo, e max. přívěsu nesmí být větí ne pohotovost tahouna, u 4x4 je to myslím 1,5x
tak snad jsem to nepopletl a howg
asi jsem u starý a nemocný a slepý, jasny to je po mém druhém přečtení, ale vcelku je to jedno, protoe problematika tázajících furt dokola, dokolečka, dokola......... problematika byla od začátku právě ohledně B, B+E, harmon. kod nebyl problém. Nejenom tady ale hlavně na caravan forech se to řeilo, protoe mraky karavanistů mělo "jen" Béčko a tahali karavan těí ne 750 kg. Laicky řečeno a shrnuto:
1. s béčkem přívěs nebrděný max. 750 kg
2. s béčkem přívěs brděný teí ne 750 kg, ale souprava nesmí mít více ne 3500 kg
3. s béčkem + kod 96 brděný těí ne 750 kg, ale souprava nesmí mít více ne 4250 kg, nebo nebrděný do 750 kg v případě, e tahoun váí max. 3500 kg
u souprav platí to pravidlo, e max. přívěsu nesmí být větí ne pohotovost tahouna, u 4x4 je to myslím 1,5x
tak snad jsem to nepopletl a howg
|
|
30.01.2014 13:28 -
Re: tané zařízení + legislativa
|
2663231
|
|
radůz
|
Město: Holice, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive | Počet příspěvků: 43 |
|
|
zdarec vespolek. Poradí někdo kde koupit za rozumný kačky taný na moji c5? sedan 2,2hdi r.v. 2001
zdarec vespolek. Poradí někdo kde koupit za rozumný kačky taný na moji c5? sedan 2,2hdi r.v. 2001
|
|
30.01.2014 21:24 -
Re: tané zařízení + legislativa
|
2663349
|
|
najk
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1537 |
|
|
radůz napsal(a): zdarec vespolek. Poradí někdo kde koupit za rozumný kačky taný na moji c5? sedan 2,2hdi r.v. 2001
eby na nějakém e-shopu???? četl si vůbec toto vlákno?? asi ne, tak si ho přečti, udělal jsem to zas tebe a výsledek???? přečti si vlákno, zbytečný dotaz, zbytečné natahování vlákna a zvýení nepřehlednosti....
eby na nějakém e-shopu???? ;-) četl si vůbec toto vlákno?? asi ne, tak si ho přečti, udělal jsem to zas tebe a výsledek???? přečti si vlákno, zbytečný dotaz, zbytečné natahování vlákna a zvýení nepřehlednosti....
|
|
30.01.2014 21:25 -
Re: tané zařízení + legislativa
|
2663353
|
|
radůz
|
Město: Holice, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive | Počet příspěvků: 43 |
|
|
ne opravdu, safra to mě fakt nenapadlo já spí myslel nějakýho konkretního výrobce .-)
ne opravdu, safra to mě fakt nenapadlo :-) já spí myslel nějakýho konkretního výrobce .-)
|
|
| |
|
|