| | |
12.01.2013 23:20 -
Re: tané zařízení + legislativa
|
2538671
|
|
najk
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1537 |
|
|
Tak trochu pro uklidnění těch co tahají více ne 750 kg a nemají Ečko. Je to dokument z MD, není sice určen pro veřejnost, ale na druhé straně jsem zalutil to co je podstatné pro tuto problematiku. Pro jistotu jsem jetě připojil stanovisko, které vysvětluje problematiku soupravy do 3500 kg.
Tak trochu pro uklidnění těch co tahají více ne 750 kg a nemají Ečko. Je to dokument z MD, není sice určen pro veřejnost, ale na druhé straně jsem zalutil to co je podstatné pro tuto problematiku. Pro jistotu jsem jetě připojil stanovisko, které vysvětluje problematiku soupravy do 3500 kg. ;-)
Přílohy: opravneni_be.pdf ( 65459b ) - Usměrnění+činnosti_1_2012.docx ( 37853b ) - souprava do 3500 kg |
|
13.01.2013 13:42 -
Re: tané zařízení + legislativa
|
2538806
|
|
STRUCTOR
|
Město: Praha 8, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 88 |
|
|
to tedy jen shrnu :
1. K vozidlu o nejvyí přípustné hmotnosti do 3500kg můe být připojeno přípojné vozidlo do max přípustné hnotnosti 750kg - tj celkem 4250kg. Zde jde vdy o nevyjí přípustnou (často označována celková)
2. K vozidlu o nejvyí přípustné hmotnosti do 3500kg můe být připojeno připojené vozidlo o hmotosti i vyí ne je 750kg pokud
a) nejvyí přípustná hmotnosti soupravy nepřesáhne 3500kg
b) nejvyí přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřesáhne POHOTOVOSTNÍ hmotnost vozidla taného.
z logiky věci je tak nejvyí přípustná celková hmotnost přípojného vozidla 1750kg, za předpokladu e tané vozidlo nepřesahuje celkovou hmotností 1750kg. Pokud má ovem tané vozidlo POHOTOVOSTNÍ hmotnost nií ne 1750kg, pak ji přípojné vozidlo nemůe svou nejvyí přípustnou hmotností nesmí přesahovat.
to tedy jen shrnu :
1. K vozidlu o nejvyí přípustné hmotnosti do 3500kg můe být připojeno přípojné vozidlo do max přípustné hnotnosti 750kg - tj celkem 4250kg. Zde jde vdy o nevyjí přípustnou (často označována celková)
2. K vozidlu o nejvyí přípustné hmotnosti do 3500kg můe být připojeno připojené vozidlo o hmotosti i vyí ne je 750kg pokud
a) nejvyí přípustná hmotnosti soupravy nepřesáhne 3500kg
b) nejvyí přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřesáhne POHOTOVOSTNÍ hmotnost vozidla taného.
z logiky věci je tak nejvyí přípustná celková hmotnost přípojného vozidla 1750kg, za předpokladu e tané vozidlo nepřesahuje celkovou hmotností 1750kg. Pokud má ovem tané vozidlo POHOTOVOSTNÍ hmotnost nií ne 1750kg, pak ji přípojné vozidlo nemůe svou nejvyí přípustnou hmotností nesmí přesahovat.
|
|
13.01.2013 19:38 -
Re: tané zařízení + legislativa
|
2538984
|
|
Herulinka
|
Město: Nezvěstice, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X | Počet příspěvků: 197 |
|
|
Ono je to jak u blbých, kdy ti pak i leckterý policajt řekne, e má mít éčko, kdy nemusí...take si pak člověk radi to éčko udělá, aby měl na cestách pokoj, i kdy ví, e ho vlastně nepotřebuje...
Ono je to jak u blbých, kdy ti pak i leckterý policajt řekne, e má mít éčko, kdy nemusí...take si pak člověk radi to éčko udělá, aby měl na cestách pokoj, i kdy ví, e ho vlastně nepotřebuje... :-(
|
|
13.01.2013 19:53 -
Re: tané zařízení + legislativa
|
2538990
|
|
najk
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1537 |
|
|
Herulinka napsal(a): Ono je to jak u blbých, kdy ti pak i leckterý policajt řekne, e má mít éčko, kdy nemusí...take si pak člověk radi to éčko udělá, aby měl na cestách pokoj, i kdy ví, e ho vlastně nepotřebuje...
nesouhlas, řidič musí znát zákon a zákon jasně říká: e stávájící béčko, tzn. vydaný ŘP do 18.1.2013, opravňuje k řízení ...... najdu paragraf a vloím ho sem, ten si vytiskni a vlo do auta, běně to tak dělám u novinek a výjimek (u mně konkrétně putěná lednice na PB v caravanu za jízdy a jiné (gumy ap. ) jestli ovem má love pro soukromé autokoly tak neváhek a zacáluj
nesouhlas, řidič musí znát zákon a zákon jasně říká: e stávájící béčko, tzn. vydaný ŘP do 18.1.2013, opravňuje k řízení ...... najdu paragraf a vloím ho sem, ten si vytiskni a vlo do auta, běně to tak dělám u novinek a výjimek (u mně konkrétně putěná lednice na PB v caravanu za jízdy a jiné (gumy ap. ) jestli ovem má love pro soukromé autokoly tak neváhek a zacáluj
|
|
13.01.2013 20:06 -
Re: tané zařízení + legislativa
|
2538996
|
|
Herulinka
|
Město: Nezvěstice, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X | Počet příspěvků: 197 |
|
|
jo, tak já nemluvím o řidiči, my jsme tohle řeili loni se známou z magistrátu, a i jí trvalo přes měsíc, ne mezi tamními odborníky nala někoho, kdo jí byl schopen říct fundovaně, jak to tedy opravdu je...
jo, tak já nemluvím o řidiči, my jsme tohle řeili loni se známou z magistrátu, a i jí trvalo přes měsíc, ne mezi tamními odborníky nala někoho, kdo jí byl schopen říct fundovaně, jak to tedy opravdu je...
|
|
13.01.2013 20:24 -
Re: tané zařízení + legislativa
|
2539010
|
|
najk
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1537 |
|
|
Herulinka napsal(a): jo, tak já nemluvím o řidiči, my jsme tohle řeili loni se známou z magistrátu, a i jí trvalo přes měsíc, ne mezi tamními odborníky nala někoho, kdo jí byl schopen říct fundovaně, jak to tedy opravdu je...
tady má nějaké kecy pro autokoly a tam je to taky jasně napsané, e to platí a pro nové ŘP, tak si tyto dokumenty vytiskni a hotovo, kdyby se náhodou nael na ulici polda co to nezná (a najde se), tak mu to ukáe a kdy stejně si nedá říct, tak prostě odmítne přestupek a on MUSÍ sepsat oznámení do správka atam u budou vědět , prostě nesmí ale na místě zaplatit pokutu. Co se týče sehnati fundovanou informaci s tebou plně souhlasím, zákon, resp. novelizace je psaná jako u debilů a pro debily, ne pro lidi. Hodně se v tom angaovali kluci z karavan klubu a psali na MD a chtěli jednoznačné stanovisko a pořád kecy a kecy. Dnes je to snad u jasné a MD dá jasné stanovisko , něco podobné jako to z roku 2006. Zatím jsou to pouze dopisy i kdy mají číslo jednací. Přikládám nějaké slinty pro autokoly z jejich asiciace.
Doplnění" je to ze zákona 361/2000 včetně novely:
Čl. II zákona č. 297/2011 Sb.
Přechodná ustanovení
1. Řidičská oprávnění jednotlivých skupin a podskupin udělená přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona zůstávají zachována v rozsahu, jaký měla podle zákona č. 361/2000 Sb., ve znění účinném do dne nabytí účinnosti tohoto zákona; tato řidičská oprávnění opravňují ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona rovně k řízení motorových vozidel, která jsou do skupin vozidel se shodným označením nově zařazena tímto zákonem, pokud tomu nebrání omezení nebo podmínění řidičského oprávnění.
Zdroj: .link.
Tady je dalí odkaz: podotýkám, e BESIP patří pod MD : .link.
tady má nějaké kecy pro autokoly a tam je to taky jasně napsané, e to platí a pro nové ŘP, tak si tyto dokumenty vytiskni a hotovo, kdyby se náhodou nael na ulici polda co to nezná (a najde se), tak mu to ukáe a kdy stejně si nedá říct, tak prostě odmítne přestupek a on MUSÍ sepsat oznámení do správka atam u budou vědět :-D , prostě nesmí ale na místě zaplatit pokutu. Co se týče sehnati fundovanou informaci s tebou plně souhlasím, zákon, resp. novelizace je psaná jako u debilů a pro debily, ne pro lidi. Hodně se v tom angaovali kluci z karavan klubu a psali na MD a chtěli jednoznačné stanovisko a pořád kecy a kecy. Dnes je to snad u jasné a MD dá jasné stanovisko , něco podobné jako to z roku 2006. Zatím jsou to pouze dopisy i kdy mají číslo jednací. Přikládám nějaké slinty pro autokoly z jejich asiciace.
Doplnění" je to ze zákona 361/2000 včetně novely:
Čl. II zákona č. 297/2011 Sb.
Přechodná ustanovení
1. Řidičská oprávnění jednotlivých skupin a podskupin udělená přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona zůstávají zachována v rozsahu, jaký měla podle zákona č. 361/2000 Sb., ve znění účinném do dne nabytí účinnosti tohoto zákona; tato řidičská oprávnění opravňují ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona rovně k řízení motorových vozidel, která jsou do skupin vozidel se shodným označením nově zařazena tímto zákonem, pokud tomu nebrání omezení nebo podmínění řidičského oprávnění.
Zdroj: http://www.mdcr.cz/cs/Legislativa/Legislativa/Legislativa_CR_silnicni/
Tady je dalí odkaz: podotýkám, e BESIP patří pod MD : http://www.ibesip.cz/cz/legislativa/pravidla-silnicniho-provozu/zmeny-v-pravidlech-silnicniho-provozu
Přílohy: B + E karavan.pdf ( 375837b ) - stanovisko |
|
15.01.2013 10:10 -
Re: tané zařízení + legislativa
|
2539177
|
|
Herulinka
|
Město: Nezvěstice, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X | Počet příspěvků: 197 |
|
|
Výborný, to se vdycky hodí, na ulici při kontrole bývá stres, tak ne lovit v paměti, je lepí předloit papír, a si dotyčný počte
Děkuju nejen za sebe
Výborný, to se vdycky hodí, na ulici při kontrole bývá stres, tak ne lovit v paměti, je lepí předloit papír, a si dotyčný počte ;-)
Děkuju nejen za sebe :-)
|
|
20.01.2013 15:46 -
Re: tané zařízení + legislativa
|
2540286
|
|
mravcek1
|
|
|
ties mam namontovane bosal,nemam klucik a chcel by som to dat dolu no cely ten uchyt je az za naraznikom tak sa nemozem dostat k tym srobom,otazka znie ci je na kazde taketo tazne original klucik alebo su univerzalne na vsetky?
ties mam namontovane bosal,nemam klucik a chcel by som to dat dolu no cely ten uchyt je az za naraznikom tak sa nemozem dostat k tym srobom,otazka znie ci je na kazde taketo tazne original klucik alebo su univerzalne na vsetky?
Přílohy: bosal.jpg ( 74344b ) - |
|
20.01.2013 16:48 -
Re: tané zařízení + legislativa
|
2540319
|
|
jumep
|
|
|
naposledy co som tu mal tak ani ten klucik nebolo treba (2 srobky pod jednou nalepkou a islo to von a potom otocit aj bez kluca)
naposledy co som tu mal tak ani ten klucik nebolo treba :) (2 srobky pod jednou nalepkou a islo to von a potom otocit aj bez kluca)
|
|
20.01.2013 16:52 -
Re: tané zařízení + legislativa
|
2540326
|
|
mravcek1
|
|
|
jumep-si jednicka,tak toto ma nenapadlo ,vyskusam ked bedem u auta
jumep-si jednicka,tak toto ma nenapadlo ,vyskusam ked bedem u auta
|
|
22.01.2013 15:59 -
Re: tané zařízení + legislativa
|
2541046
|
|
mravcek1
|
|
|
tak a tazne je vonku podla postupu jumepalen jedna vec je tam zla,ze byvali majitel to asi niecim nasilu chcel dat dolu a polamal ozubeny prevod a ak nahodou budete cistit niekdo to tazne a rozoberiete ho do srobika ako ja tak si davajte pozor na zaskocku(mali valcek so strunkou)aby nevyletela von a nehladali hodinu ako jaa ak mozem porosit ci nahodou nema niekdo ten prevod,bol by som vdacnypridavam aj nejake tie fotky
tak a tazne je vonku podla postupu jumepa;-)len jedna vec je tam zla,ze byvali majitel to asi niecim nasilu chcel dat dolu a polamal ozubeny prevod a ak nahodou budete cistit niekdo to tazne a rozoberiete ho do srobika ako ja tak si davajte pozor na zaskocku(mali valcek so strunkou)aby nevyletela von a nehladali hodinu ako ja:-(a ak mozem porosit ci nahodou nema niekdo ten prevod,bol by som vdacny;-)pridavam aj nejake tie fotky
Přílohy: DSC_0258.JPG ( 1422794b ) - DSC_0260.JPG ( 625264b ) - DSC_0265.JPG ( 1020429b ) - DSC_0263.JPG ( 895846b ) - bosal.jpg ( 74344b ) - |
|
22.01.2013 21:48 -
Re: tané zařízení + legislativa
|
2541365
|
|
troll
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 269 |
|
|
BOSAL mám taky, taky jsem ho koupil bez klíčku a sundat de dobře, dokonce de i pořeit klíček tím e zámek velmi opatrně odvrtá vrtačkou.
ačkoli patřímk zainteresovaným neb tahám často vozík 850kg, dovolím si trochu oponovat k informacím zde poskytnutým. Z mého dobře informovaného zdroje z řad PČR jsem se dozvěděl, e ačkoli bylo vydáno stanovisko MD a policisté k němu dostali "přehlednou" "příruční" 19xA4 tabulku stejně tam nic jako jednoznačný výklad této problematiky NENI. Tím e monost tahat vozíky nad 750kg s B byla dána pouze stanoviskem MD nikoli přímo zákonem je to s tím zachováním trochu na tíru. Nikdo odpovědný se neodvauje zaujmout pevné stanovisko a proto bych zatím byl opatrný.
BOSAL mám taky, taky jsem ho koupil bez klíčku a sundat de dobře, dokonce de i pořeit klíček tím e zámek velmi opatrně odvrtá vrtačkou.
ačkoli patřímk zainteresovaným neb tahám často vozík 850kg, dovolím si trochu oponovat k informacím zde poskytnutým. Z mého dobře informovaného zdroje z řad PČR jsem se dozvěděl, e ačkoli bylo vydáno stanovisko MD a policisté k němu dostali "přehlednou" "příruční" 19xA4 tabulku stejně tam nic jako jednoznačný výklad této problematiky NENI. Tím e monost tahat vozíky nad 750kg s B byla dána pouze stanoviskem MD nikoli přímo zákonem je to s tím zachováním trochu na tíru. Nikdo odpovědný se neodvauje zaujmout pevné stanovisko a proto bych zatím byl opatrný.
|
|
22.01.2013 22:41 -
Re: tané zařízení + legislativa
|
2541397
|
|
najk
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1537 |
|
|
troll napsal(a): BOSAL mám taky, taky jsem ho koupil bez klíčku a sundat de dobře, dokonce de i pořeit klíček tím e zámek velmi opatrně odvrtá vrtačkou.
ačkoli patřímk zainteresovaným neb tahám často vozík 850kg, dovolím si trochu oponovat k informacím zde poskytnutým. Z mého dobře informovaného zdroje z řad PČR jsem se dozvěděl, e ačkoli bylo vydáno stanovisko MD a policisté k němu dostali "přehlednou" "příruční" 19xA4 tabulku stejně tam nic jako jednoznačný výklad této problematiky NENI. Tím e monost tahat vozíky nad 750kg s B byla dána pouze stanoviskem MD nikoli přímo zákonem je to s tím zachováním trochu na tíru. Nikdo odpovědný se neodvauje zaujmout pevné stanovisko a proto bych zatím byl opatrný.
dobře informovaný zdroj - to je jako e informátor Poldové jsou ti poslední, kteří dostanou nějaké vypocené stanovisko z Policejního prezídia a tomu věř. Ministerstvá mají ze zákona právo vydávat vyhláky, co je spravidla prováděcí předpis. Jeliko to tupci pohnojili - patný překlad normy EU (MD je garant přísluného zákona), tak prozatím zaujali pouze únikové stanovisko, které jasně něco říká. Chce mně snad tvrdit, e holandan potáhne karavan k hranici ČR a přes nae území pojede karavan na přepravníku někoho kdo má éčko. Jsme snad v EU a VECHNY normy se mají sjednocovat, máme stejné práva jako ostaní obyvatelé EU. Klidně si najdi na webu novely NL, SLO a dalí. Kdo má řidičák vydaný do 18.1.2013, tak prostě tahá i bez éčka (za splnění ostatních podmínek) - viz stanovisko MD.
a toto tady tvrdím ji rok
dobře informovaný zdroj - to je jako e informátor :-)))) Poldové jsou ti poslední, kteří dostanou nějaké vypocené stanovisko z Policejního prezídia a tomu věř. Ministerstvá mají ze zákona právo vydávat vyhláky, co je spravidla prováděcí předpis. Jeliko to tupci pohnojili - patný překlad normy EU (MD je garant přísluného zákona), tak prozatím zaujali pouze únikové stanovisko, které jasně něco říká. Chce mně snad tvrdit, e holandan potáhne karavan k hranici ČR a přes nae území pojede karavan na přepravníku někoho kdo má éčko. Jsme snad v EU a VECHNY normy se mají sjednocovat, máme stejné práva jako ostaní obyvatelé EU. Klidně si najdi na webu novely NL, SLO a dalí. Kdo má řidičák vydaný do 18.1.2013, tak prostě tahá i bez éčka (za splnění ostatních podmínek) - viz stanovisko MD. ;-)
a toto tady tvrdím ji rok
|
|
30.10.2013 22:16 -
Re: tané zařízení + legislativa
|
2631232
|
|
c5vyskov
|
Město: Vykov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
Tak u je to tady:
.link.
Přitom platí, co uváděl Najk, jetě jsem si schválně otevřel ten zákon:
Řidičská oprávnění jednotlivých skupin a podskupin udělená přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona zůstávají zachována v rozsahu, jaký měla podle zákona č. 361/2000 Sb., ve znění účinném do dne nabytí účinnosti tohoto zákona.
Podle diskuze ten pán není jediný. Řidičáky přitom berou ve správním řízení, take úředníci, ádný jednotlivec policajt co by nemusel vědět přesně... Co proti takové zvůli dělat???
Tak u je to tady:
http://www.novinky.cz/finance/317653-nemel-ridicak-na-vozik-dostal-pokutu-25-tisic-a-zakazali-mu-rizeni.html
Přitom platí, co uváděl Najk, jetě jsem si schválně otevřel ten zákon:
Řidičská oprávnění jednotlivých skupin a podskupin udělená přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona zůstávají zachována v rozsahu, jaký měla podle zákona č. 361/2000 Sb., ve znění účinném do dne nabytí účinnosti tohoto zákona.
Podle diskuze ten pán není jediný. Řidičáky přitom berou ve správním řízení, take úředníci, ádný jednotlivec policajt co by nemusel vědět přesně... Co proti takové zvůli dělat???
|
|
30.10.2013 22:23 -
Re: tané zařízení + legislativa
|
2631237
|
|
jumep
|
|
|
pravnika a zalovat
za dalsie, najjednoduchsie je mat vodicak na to a nemusis sa strachovat
pravnika a zalovat
za dalsie, najjednoduchsie je mat vodicak na to a nemusis sa strachovat
|
|
30.10.2013 22:37 -
Re: tané zařízení + legislativa
|
2631251
|
|
najk
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1537 |
|
|
c5vyskov napsal(a): Tak u je to tady:
.link.
Přitom platí, co uváděl Najk, jetě jsem si schválně otevřel ten zákon:
Řidičská oprávnění jednotlivých skupin a podskupin udělená přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona zůstávají zachována v rozsahu, jaký měla podle zákona č. 361/2000 Sb., ve znění účinném do dne nabytí účinnosti tohoto zákona.
Podle diskuze ten pán není jediný. Řidičáky přitom berou ve správním řízení, take úředníci, ádný jednotlivec policajt co by nemusel vědět přesně... Co proti takové zvůli dělat???
no článek nějakého pisálka je o ničem, není tam vůbec napsáno, jaký vozík táhnul... to auto má snad 2 tuny a kdy náhodou tahal 2 tunový platák, tak se asi do 3500 kg nedostal, take asi tak, chce to klid a rozvahu, prostě do 3500 kg souprava stačí béčko, za splnění dalích hmotnostních poměrů - max. auto + max vozík (dle TP) nesmí být více jak 3500 kg a dělat si zbytečně BE jenom pro klid due????
no článek nějakého pisálka je o ničem, není tam vůbec napsáno, jaký vozík táhnul... to auto má snad 2 tuny a kdy náhodou tahal 2 tunový platák, tak se asi do 3500 kg nedostal, take asi tak, chce to klid a rozvahu, prostě do 3500 kg souprava stačí béčko, za splnění dalích hmotnostních poměrů - max. auto + max vozík (dle TP) nesmí být více jak 3500 kg ;-) a dělat si zbytečně BE jenom pro klid due???? :-d
|
|
30.10.2013 22:57 -
Re: tané zařízení + legislativa
|
2631258
|
|
c5vyskov
|
Město: Vykov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
Zvaoval jsem vechny monosti. Dělat BE je blbost, kdy jsem v právu. Jene kdy narazí na blba, tak tučná pokuta, papíry do čistírny a můe se 5 let soudit...pak vysoudí zpátky tu pokutu a zdarec
Ale tak snad je to jak říká, e měl soupravu nad 3500. Radi si stejně vytisknu část toho zákona i vyjádření ministerstva.
Jetě ohledně toho max.auto+max. vozík do 3500... to nemám,v TP mám: max.auto 2300, max.vozík 1300, max. souprava 3300 (teď střílím), tak by to taky mělo být ok?
edit: výhledově zajdu na úřad a nechám si do ŘP zapsat BE do 3500kg...teoreticky by to zapsat měli, podle té vyhláky. Pak by to bylo bez obav a pro celou EU
Zvaoval jsem vechny monosti. Dělat BE je blbost, kdy jsem v právu. Jene kdy narazí na blba, tak tučná pokuta, papíry do čistírny a můe se 5 let soudit...pak vysoudí zpátky tu pokutu a zdarec:)
Ale tak snad je to jak říká, e měl soupravu nad 3500. Radi si stejně vytisknu část toho zákona i vyjádření ministerstva.
Jetě ohledně toho max.auto+max. vozík do 3500... to nemám,v TP mám: max.auto 2300, max.vozík 1300, max. souprava 3300 (teď střílím), tak by to taky mělo být ok?
edit: výhledově zajdu na úřad a nechám si do ŘP zapsat BE do 3500kg...teoreticky by to zapsat měli, podle té vyhláky. Pak by to bylo bez obav a pro celou EU:)
|
|
| |
|
|