RimmerCZ
|
06.02.2025 15:25 -
Re: Citroen C6 - koupit/nekoupit?
|
|

|
2.7 ma nekolik problemu, ne vsechny jsou na 3.0Hdi vyresene.
Obecne moc tenka/kratka klika - praska pokud ma nejakou vyrobni vadu pri odlevani. Olejove cerpadlo ma na sobe uchyt na jednu z kladek na rozvody. Ten uchyt ma moc malo "hliniku". Muze prasknout napr. po vymene remenu, kdy na ten uchyt pusobi vetsi sila. Moc mala hlavni loziska na klice (3.0 je ma tusim vetsi), nekdy dojde k pretoceni salku a zastavi se privod oleje pres kanalky do ojnicnich lozisek (asi nejcastejsi pricina), toto je casto podporeno i dlouhymi intervaly vymeny oleje pri pouziti oleje 5W30, ktery je proste moc ridky. Vetsina motoru, pokud umre, tak umre relativne brzo. V C5tkach tak casto neumiraji, ale treba v Range Rover/Land Rover nebo Jaguar, kde je ten motor vic vyhoneny na kroutak a vykon, tak ty tam umiraly jak na bezicim pase. Je to motor primarne vyvinuty pro pricne ulozeni, proto je velmi kompaktni a kratky a proste neni urceny na vetsi dlouhodobejsi zatizeni velkych aut jakym jsou ty range rovery atp. Paradoxne v Citroenu nebo Peugeotu ty motory umiraji, ale ne tak moc jak v tezsich autech. Diky tomu, ze je kratky, tak maSi predstav jak ten motor musi trpet, kdyz v tom nekdo vali v nemecku 200 po dalnici v takovym autobusu.
Diky regeneraci FAPu, taky dochazi k redeni oleje naftou a opet zhorsena kvalita mazani.
Pro zajemce - kanal na YT .link. Je to sice Land Rover, ale stejny motor, jak 2.7, tak 3.0. Je tam o tom toho plno. Zaklad je menit olej casto.
Podotykam, mel jsem 3.0, nakup ve 109tis. Ve 120tis. zacal klechtat - umiralo klikove lozisko na strane rozvodu, ale nezadrelo se. Vymena za novy motor na zaruku, pak to jezdilo dalsich 10let (do celkovych 270tis), poslal jsem to dal a slouzi stale. Do tech 109tis. byly v autorizaku delane presne 3 vymeny oleje po 30tis. Ale byl to prvni rocnik, kdy zavedli 3.0. Novy motor byl pak r.v. 2013, rozdily nevim. Tehda jsem o tom vedel prd, ale olej jsem menil max. do 15tis. |
| |
| |