RimmerCZ
|
21.03.2024 11:20 -
Re: Koupě Citroenu C5 - jakou motorizaci?
|
|

|
crown napsal(a): Přidám svou zkuenost + prosbu o vai zkuenost:
Ze své C5 II 3.0i V6 jsem přesedlal na Mercedes R550 V8 LPG na vzduchu (chci si jetě chvíli uít ten koncert V8, ne nám to z Eurosajuzu zakáou...) A musím objektnivě říct, e C5 je na hrbolatých okreskách VÝRAZNĚ komfortnějí svezení, ne defacto nejvyí německá liga (=S/R/GL). Stejně tak na příčně zvlněné silnici (by hladké) má C5 opět výrazně kultivovanějí projev. Hydractive prostě nezná srovnání. A to nezmiňuju asi 10 praktických/uitkových vychytávek, které měla teda C5ka domylené daleko líp.  Na druhou stranu je fakt, e do ostřejích zatáček se C5ka naklání, nedotáčí a nejradi by jela dál rovně, zatímco Rko (i při své váze 2,2t) sedí jak přibitý a prostě neuhne. Zkrátka něco za něco.
Jeliko mi u C5 II dosluhuje, přemýlím o výměně za C5 III (chci zpět ten úasný létající koberec  ) a mám otázku - je C5 III stejně komfortní jako C5 II? A je stejně spolehlivá?? Opravdu se vás tu shodne víc na tom, e se na "trojce" hydractiv kazí výrazně víc? Jetě něco dalího je tam oproti dvojce oizené?
A nakonec motorizace - sehnat benzínovou V6 je v podstatě nemoný (nato s LPG), take se asi budu muset uchýlit k naftě. Dokáete prosím někdo ze zkuenosti srovnat motorizace 2.2, 2.7 a 3.0 HDI co do jízdních vlastností a spolehlivosti/servisních nákladů? Jsou tam nějaké VÝRAZNÉ rozdíly? Příp. na co si dát při koupi pozor?
Díky za vae zkuenosti!
Ja mam ted Ecko na vzduchu, a C5 III byla vyrazne komfortnejsi. Jak podvozek tak sedacky. Je potreba ale rict,z e jsem mel C5 podvozek udelany cely vcetne hydrauliky, nove koule atd. A to samo o sobe udelalo C5tku fakt pohodlnou bez bouchani pres diry. Mercedes ma vsecko proste tvrde a to mam 19"kola s vetsim profilem nez jsem mel na C5. Mame doma jeste C4 Picasso II a i to je pohodlnejsi pres diry nez Ecko na vzduchu. Je to dobre auto, ale srovnavat se to proste vubec neda. V tomto smyslu me Ecko zklamalo, ale jinak motor, prevodovka a hlavne interier je moc pekny.
Mel jsem 3.0Hdi a jako motor k tomu autu sedel. U 2.7 je vyssi sance, ze umre nez u 3.0Hdi, 3.0 by mel mit. uz lepsi loziska na klice, urcite bych ho nenechal cipovat prave kvuli tomu. u V6 je obecne problem olejove cerpadlo (drzak napinaku rozvodu - je na tom krytu cerpadla a je tam malo materialu a po vymene rozvodaku za novy se pry muze ulomit), hlavni loziska na klice - motor umre na nedostatecne mazani.- stava se, ze se protoci. Proto bych to nenechal cipovat a musis menit olej casteji, rozhodne ne co 30tis. Ostatni veci kolem motoru jsou v pohode bych rekl. Ja jsem menil motor jak jsem koupil auto, umrel prave na ty loziska. Nastesti na pojisteni na pozarucni vady, ale i tak. Daval jsem si fora s 2.2Hdi 150kW a ten rozdil nebyl skoro poznat, takze podle me dneska dava smysl asi vic 2.2HDi 150kW nebo teda 3.0 pokud byla udrzovana a olej menen casteji. Zbytek auta, prevodovka atd. je stejne. Kazdopadne sestivalec napric je tam hodne natesno, vsecko je 2x (hlava, egr, turbo), takze i pripadne opravy techto veci budou o dost drazsi. |
| |
| |