Bobr53
|
06.02.2022 02:07 -
Re: Řídící ventil seřízení vačkového hřídele / C5 II 2.0i 16v
|
|

|
Hanz 397 napsal(a): Podívej se, co dělají VANOSy po nastartování. Tahle chyba je tuím sací strana. Ta by po studeném startu měla mít posun cca 120° a pak by ji měl stáhnout na něco kolem 100. Přesně si ty hodnoty nepamatuju. Pokud to neudělá, můe být vadný, nebo zapiněný elektroventil. Můe je prohodit mezi sebou, jsou stejné a pokud na něm má sítko, tak ho sundej, je tam jen pro zlost. Pokud se chyba nepřestěhuje, tak se podívej na zpětný ventil vedení oleje. Ten je zase na obou stranách na spodní části hlavy, jakoby pod tím elektroventilem. Z venku vypadá, jako ucpávka na 40tx. Pokud ani ten nebude patný, je tam jetě jeden ventil, ale na ten u by musela hlava dolů... No a poslední monost, ale to by dělal hlavně za tepla, e je vydřené první loisko vačky od těsnících krouků. To zjistí jen tak, e ho sundá a prohlédne...
No a nebo samotný přestavovač. Můou v něm být nečistoty a nebo netěsní. Ale ty mezi sebou nejdou přehodit s výfukovým!
Samozřejmě to ve za předpokladu, e má rozvody správně nastavené, správně předepnutý řetěz a pouil jsi správný olej.
Hanzi díky za ochotu.
Můj 1,6 THP s turbínou má VANOS jen na sací vačce, tam je rozsah časování zřejmě jiný ne u 1,6 VTi, z grafu co jsem uvedl je rozsah od -33°do +38°.
Elektroventil byl původně s jedním sítkem jen na vstupním středovém krouku - tento pouívá na motorech BMW, já jsem v rámci GO hlavy zakoupil ventil se třemi sítky - tyhle dávají PSA.
Těsnící krouky na sací vačce jsou v pořádku, pouzdro vydřené není, tlak oleje je v celém rozsahu otáček v pořádku.
Jak píe přestavovač - kolo VANOS, tak to jsem nerozebíral, take případnou nečistotu v něm vyloučit nemohu. Rozvody jsem nastavoval pečlivě a po ručním protočení motoru jsem je následně zkontroloval. Motor je v podstatě po GO co se týká kluzných částí nový, olej jsem pouil předepsaný TOTAL INEO ECS 5W-30.
Z grafu plyne, e "Poloha zařízení pro fázový posun vačkového hřídele sacích ventilů" přesně odpovídá "Poadavku na polohu zařízení pro fázový posun vačkového hřídele sacích ventilů".
Chyba P0016 pokud nastane, tak pouze po prvním nastartování motoru a rozjezdu, naskočí cca po ujetí 1 - 3 km trasy při poklesu otáček motoru u křiovatky, v průběhu celého dne se pak u neobjeví, a zase druhý den ráno. |
| |
| |