Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Řídící ventil seřízení vačkového hřídele / C5 II 2.0i 16v
Bobr53
06.02.2022 02:07 - Re: Řídící ventil seřízení vačkového hřídele / C5 II 2.0i 16v
U??vate?
Hanz 397 napsal(a):
Podívej se, co dělají VANOSy po nastartování. Tahle chyba je tuším sací strana. Ta by po studeném startu měla mít posun cca 120° a pak by ji měl stáhnout na něco kolem 100. Přesně si ty hodnoty nepamatuju. Pokud to neudělá, může být vadný, nebo zašpiněný elektroventil. Můžeš je prohodit mezi sebou, jsou stejné a pokud na něm mᚠsítko, tak ho sundej, je tam jen pro zlost. Pokud se chyba nepřestěhuje, tak se podívej na zpětný ventil vedení oleje. Ten je zase na obou stranách na spodní části hlavy, jakoby pod tím elektroventilem. Z venku vypadá, jako ucpávka na 40tx. Pokud ani ten nebude špatný, je tam ještě jeden ventil, ale na ten už by musela hlava dolů... No a poslední možnost, ale to by dělal hlavně za tepla, že je vydřené první ložisko vačky od těsnících kroužků. To zjistíš jen tak, že ho sundᚠa prohlédneš...
No a nebo samotný přestavovač. Můžou v něm být nečistoty a nebo netěsní. Ale ty mezi sebou nejdou přehodit s výfukovým!
Samozřejmě to vše za předpokladu, že mᚠrozvody správně nastavené, správně předepnutý řetěz a použil jsi správný olej.

Hanzi díky za ochotu.
Můj 1,6 THP s turbínou má VANOS jen na sací vačce, tam je rozsah časování zřejmě jiný než u 1,6 VTi, z grafu co jsem uvedl je rozsah od -33°do +38°.
Elektroventil byl původně s jedním sítkem jen na vstupním středovém kroužku - tento používá na motorech BMW, já jsem v rámci GO hlavy zakoupil ventil se třemi sítky - tyhle dávají PSA.
Těsnící kroužky na sací vačce jsou v pořádku, pouzdro vydřené není, tlak oleje je v celém rozsahu otáček v pořádku.
Jak píšeš přestavovač - kolo VANOS, tak to jsem nerozebíral, takže případnou nečistotu v něm vyloučit nemohu. Rozvody jsem nastavoval pečlivě a po ručním protočení motoru jsem je následně zkontroloval. Motor je v podstatě po GO co se týká kluzných částí nový, olej jsem použil předepsaný TOTAL INEO ECS 5W-30.
Z grafu plyne, že "Poloha zařízení pro fázový posun vačkového hřídele sacích ventilů" přesně odpovídá "Požadavku na polohu zařízení pro fázový posun vačkového hřídele sacích ventilů".
Chyba P0016 pokud nastane, tak pouze po prvním nastartování motoru a rozjezdu, naskočí cca po ujetí 1 - 3 km trasy při poklesu otáček motoru u křižovatky, v průběhu celého dne se pak už neobjeví, až zase druhý den ráno.

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator