Hanz 397
|
05.02.2022 09:01 -
Re: Řídící ventil seřízení vačkového hřídele / C5 II 2.0i 16v
|
|

|
Bobr53 napsal(a): Ahoj kolegové,
vloudím se do tohoto tématu s benzinovým 1,6 THP 115kW/156HP, je to sice jiný motor, ale problém můe být podobný 
Po provedení kompletní GO motor lape ve vech reimech jízdy báječně, jen se nemohu zbavit jednoho problému. Po nastartování a rozjezdu vyskočí cca do 2 km jízdy chyba P0016 - nesoulad otáček sací vačky s klikou, tato chyba vyskočí převáně při dojezdu k nějaké křiovatce, kdy uberu otáčky - po této chybě PCM zablokuje časování sací vačky. Stačí vak znovu nastartovat a potom u po celý den tato chyba nevyskočí, grafy časování vačky jedou jako podle kopíráku - viz graf správného chodu motoru při výjezdu na 10 km kopec na tempomat i klasickou jízdu. A zase druhý den znovu P0016. 
Vyměnil jsem čidlo otáček sací vačky, týden byl klid, ale pak se chyba P0016 začala opět prosazovat. Poradíte?
Podívej se, co dělají VANOSy po nastartování. Tahle chyba je tuím sací strana. Ta by po studeném startu měla mít posun cca 120° a pak by ji měl stáhnout na něco kolem 100. Přesně si ty hodnoty nepamatuju. Pokud to neudělá, můe být vadný, nebo zapiněný elektroventil. Můe je prohodit mezi sebou, jsou stejné a pokud na něm má sítko, tak ho sundej, je tam jen pro zlost. Pokud se chyba nepřestěhuje, tak se podívej na zpětný ventil vedení oleje. Ten je zase na obou stranách na spodní části hlavy, jakoby pod tím elektroventilem. Z venku vypadá, jako ucpávka na 40tx. Pokud ani ten nebude patný, je tam jetě jeden ventil, ale na ten u by musela hlava dolů... No a poslední monost, ale to by dělal hlavně za tepla, e je vydřené první loisko vačky od těsnících krouků. To zjistí jen tak, e ho sundá a prohlédne...
No a nebo samotný přestavovač. Můou v něm být nečistoty a nebo netěsní. Ale ty mezi sebou nejdou přehodit s výfukovým!
Samozřejmě to ve za předpokladu, e má rozvody správně nastavené, správně předepnutý řetěz a pouil jsi správný olej. |
| |
| |