Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Řídící ventil seřízení vačkového hřídele / C5 II 2.0i 16v
Hanz 397
05.02.2022 09:01 - Re: Řídící ventil seřízení vačkového hřídele / C5 II 2.0i 16v
U??vate?
Bobr53 napsal(a):
Ahoj kolegové,
vloudím se do tohoto tématu s benzinovým 1,6 THP 115kW/156HP, je to sice jiný motor, ale problém může být podobný
Po provedení kompletní GO motor šlape ve všech režimech jízdy báječně, jen se nemohu zbavit jednoho problému. Po nastartování a rozjezdu vyskočí cca do 2 km jízdy chyba P0016 - nesoulad otáček sací vačky s klikou, tato chyba vyskočí převážně při dojezdu k nějaké křižovatce, když uberu otáčky - po této chybě PCM zablokuje časování sací vačky. Stačí však znovu nastartovat a potom už po celý den tato chyba nevyskočí, grafy časování vačky jedou jako podle kopíráku - viz graf správného chodu motoru při výjezdu na 10 km kopec na tempomat i klasickou jízdu. Až zase druhý den znovu P0016.
Vyměnil jsem čidlo otáček sací vačky, týden byl klid, ale pak se chyba P0016 začala opět prosazovat. Poradíte?

Podívej se, co dělají VANOSy po nastartování. Tahle chyba je tuším sací strana. Ta by po studeném startu měla mít posun cca 120° a pak by ji měl stáhnout na něco kolem 100. Přesně si ty hodnoty nepamatuju. Pokud to neudělá, může být vadný, nebo zašpiněný elektroventil. Můžeš je prohodit mezi sebou, jsou stejné a pokud na něm mᚠsítko, tak ho sundej, je tam jen pro zlost. Pokud se chyba nepřestěhuje, tak se podívej na zpětný ventil vedení oleje. Ten je zase na obou stranách na spodní části hlavy, jakoby pod tím elektroventilem. Z venku vypadá, jako ucpávka na 40tx. Pokud ani ten nebude špatný, je tam ještě jeden ventil, ale na ten už by musela hlava dolů... No a poslední možnost, ale to by dělal hlavně za tepla, že je vydřené první ložisko vačky od těsnících kroužků. To zjistíš jen tak, že ho sundᚠa prohlédneš...
No a nebo samotný přestavovač. Můžou v něm být nečistoty a nebo netěsní. Ale ty mezi sebou nejdou přehodit s výfukovým!
Samozřejmě to vše za předpokladu, že mᚠrozvody správně nastavené, správně předepnutý řetěz a použil jsi správný olej.

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator