|
Hanz 397 napsal(a): Je to ovládání klapek v Y. Ty jsou právě, mimo jiné při regeneraci aktivní (zjednodueně jedna zavře, druhá otevře, obtok mezichladiče). Kup si podtlakovou hadičku a buď to k nim natáhni celé, nebo si z ní udělej jen ta kolínka. Pásky na to nedávej, nebo kdy, tak ty zamačkávací. Je moné, e bude jeden (nebo oba) ty měniče KO.
Ps. : divím, se, e ti nikdo neodpověděl...
Dneska jsem koupil pruné hadicové sponky, namontoval na problémové místo, ale zjistil jsem, e pod tím jedním ventilem, je jetě dalí, s dalími problémovými hadičkami... No myslím, e bude fakt asi lepí, jak říká, z nové hadice udělat nová kolínka, protoe ty sponky stahují ty staré, které ji nejsou tak pruné. Jetě bych potřeboval ověřit, jestli fungují ty ventily. Ty by se měly dát vyzkouet přes diagnostiku, jene tu nemám.. Pokud jsou ale napájené 12ti volty, daly by se vyzkouet připojením na 12V, samozřejmě odpojím konektory. Je to moné?
---------------------------------------------------*******---------
01-Tak nové info...
Koupil jsem palivovou hadičku s vnitřním otvorem 4mm, viz foto. Odstranil jsem vechna gumová kolínka, a nahradil je kousky palivových hadiček... Na těch relé s podtlakem, si označte, kam která trubka patří!!, moná to je jedno. Jetě před jejich instalací, jsem pro jistotu provedl test klapek, které jsou na sacím potrubí, pomocí větí stříkačky a k ní připojené silikonové hadice.. Připojil jsem hadičku k potrubí které je blíe k relé, a zkusil jsem nasát. Pak jsem ji zakrtil a odpojil od stříkačky. Kdy jsem povolil podtlak z hadičky, bylo slyet klapnutí klapky na sacím potrubí.., měl by také jít vidět pohyb ve středním otvoru, kousek od přívodu podtlaku do klapky. Tím mám potvrzenou funkčnost klapek. Jejich těsnost jsem si potvrdil tak, e jsem nasál tak 1/3 stříkačky a nechal její píst vrátit se po chvíli zpět, samo se píst nevrátí úplně, je to dáno odporem pístu a zůstatkem podtlaku ve stříkačce. Test relé by se asi dal provést diag., ale tu nemám, a připojovat napětí na jejich vstupy není, pokud to nevíte co tam opravdu přivést, asi dobrý nápad. Po nasazení hadiček a trubek na své místo, se po nastartování motoru hláka "antipolution faulty...." zmizela, a zdá se, e je ve OK. Na jedno místo jsem pouil hadičku která je ohebnějí, dle foto ta lutá, je na benzín, materiál Tygon. Prolezu jetě ostatní místa, i na těch klapkách, jestli tam na mne nečeká nějaký otek, předběně je ve v pořádku. Práce tak na půl hodiny a máte klid. Dle mne by se tyto hadičky měly kontrolovat častěji, ne a přijde problém. Moná existují i jako náhradní díl, protoe náhrada je rovná hadička, ne jako origo kolínko 90st..
02-Dalí doplnění:
Na základě poznámky kolegy "Hanze 397" jsem prohlédl i podtlakové vedení u elektroventilu podtlakového ovládání turba, vlevo vzadu za motorem. Viz. foto...
Podtlakové ovládání turba je provedeno o poznání důkladněji, vedení je v kovu, a na hadičkách jsou nalisované spony, tam problém nemám.
Včera jsem jel delí trasu, cca 440km, ádná závada typu chvilkové ztráty výkonu se neprojevila, jen se mi objevila hláka anti polu.. Měl jsem cestu přes Holeov, tak jsem si vzpomněl na kolegu "Lukiho", ochotně mi auti proklepl, a smázl bezvýznamnou závadu, co la někde od havení (??ráno bylo -6 a v kopcích -10???), potom u byl klid... Za co mu moc děkuji... |