 | |  |
Emuel
|
22.11.2021 09:36 -
Re: Tuningové doplňky / C5 I, II, III
|
|

|
Zdravím všechny.
Mám velikou prosbu, ale začnu trošku ze široka. Něco málo přes 10 let jsem byl spokojeným majitelem C5 Break 2.0i 2006 a kdybych se letos na jaře nezbláznil, neměl bych důvod jí prodávat. Místo toho jsem zatoužil opět po delší době vlastnit V6 a stihnout si jí ještě užít, než: nám spalovací motory zakážou/tyhle motory zatíží obrovskou daní/benzín bude stát nesmysl/benzín nebude. Kdysi jsem vlastnil Lancii Kappu 3.0V6 s Alfáckým Bussem a člověku ten zvuk a vůbec projev šestiválce prostě chybí. Jenže pro téměř nulovou nabídku kusů, které by za to ještě stály, jsem návrat k Italovi zavrhnul a do hledáčku jsem si pevně zasadil auto, které mi (jak už jsem psal) přes 10 let oddaně sloužilo a dávalo mi přesně to, co jsem od auta vždycky očekával. Prostor, pohodlí a dostatečné jízní vlastnosti.
"Bohužel" jsem měl to štěstí, že jsem narazil na provedení "by Carlsson" z roku 2005. Interiér v kombinaci černé a hnědé kůže, snížený podvozek, 17" kola, decentní spoilery po celém obvodu, podélníky v barvě karoserie (černá) a přiznaná dvojitá koncovka výfuku. Na motor už u téhle verze nikdo nesahal, je tedy sériový se vším všudy. Jinými slovy, krom pakárny se špatně dostupnými nebo již neexistujícími sériovými díly jsem si přidělal pakárnu s nedostupností náhradních dílů od Carlssonu. Díky tomu se z původně zamýšleného denního auta stala víkendovka a to pouze za slunného počasí. Nicméně i tak by ve mne rozumná zásoba některých dílů vyvolala pocit sucha a bezpečí. Auto si chci nechat, co to půjde, ideálně z něj jednou udělat veterána. S ohledem na dementní EU spíš statickej exponát do muzea. 
Ptám se tedy. Je reálné ještě někde narazit na "zapomenuté" díly od "Káji". Má někdo zde s tímto zkušenosti? Momentálně mi asi nejvíce zajímají koncovky výfuku. Jedna chyběla už při koupi, tak ještě zkouším nemožné, než na výfuk začnu bastlit něco podobného. Nikdy jsem neholdoval tuningu a ani teď s tím nehodlám začínat. Jde mi jen o to udržet to auto co nejdéle v originálním stavu tak, jak ho Němec před šestnácti lety pustil do oběhu.
Budu rád za každý poznatek, radu, stopu. Už jsem i zvažoval napsat liebesbrief do Německa, ale pochybuju, že se jim někde v rohu skladu válí několik sad optipaketů a čekají, až se jim ozvu. 
PS: Nenašel jsem vhodnější vlákno a vzhledem k tomu, že na můj dotaz bude asi velmi krátká a jasná odpověď, nechtěl jsem zakládat nové. |
| |
| |
|
|