 | Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: dojmy z STK |  |
jruze
|
15.01.2020 14:18 -
Re: dojmy z STK
|
|

|
lake napsal(a): Ano, to vím. Vechny hodnoy se odesílají online na server ministerstva. Tam se vytvoří protokol s rozhodnutím vyhovuje - nevyhovuje. Zpět do STK se odele kopie, kterou STK jen vytiskne a předá zákazníkovi. A PATaMAT Ti potvrdil, e s jeho autem (s FAPem) proel s limitem kouřivosti 0.5.
Vyhláka říká jasně, e limity kouřivosti se stanovují podle údajů výrobce (co je protokol o schválení homologace typu vozidla). Software na ministerstvu samozřejmě nebere údaje z jednotlivých homologačních protokolů, ale z vlastní databáze ministerstva. A v tom můe být problém: do databáze to musel někdo naukat, mohl se překlepnout, zkrátka v databázi mohou být u některého typu auta chybné údaje. (Je docela časté, e v techničáku jsou jiné údaje o kouřivosti, které neodpovídají údajům na títku vozidla - take nevěřím, e by databáze ministerstva byla bezchybná.)
Tady se ale hlavně diskutovalo o nepravdivém tvrzení, e prý "vechna vozidla s FAPem musí mít limit kouřivosti 0.25". Tak tomu prostě není.
----------------------------------------
Pokud jsi na STK narazil a auto neprolo, i kdy podle údajů výrobce mělo projít - pak moná jde o výjimku - je chybný údaj v ministerské databázi. Pokud se s tím řidič spokojí a nechá to tak, pak se ta chyba nikdy neodstraní. Ale to je jen úvaha - musel bys uvést které konkrétní auto má tenhle problém, jaké má datum uvedení do provozu a jaký limit kouřivosti stanovil výrobce.
Do měsíce tu mám tak 5.-8. aut které neproly přes emise a světe div se právě kvůli kouřivosti. |
| |
| |