 | |  |
 | Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Vodík |  |
Tony_Z
|
22.11.2018 13:19 -
Re: Vodík
|
|

|
Tak zde zmíněný Prius je technicky hodně daleko před naimi vozíky, co se motoru/převodovky týče.
Věřím,e 95% lidí tu nemá páru, jak to vlastně funguje. Tady je krásné video, které rozebírá a postupně přidává jednotlivé části, proč tam jsou. Bohuel jen v angličtině: .link.
Baterie se neustále vyvíjí a jejich kapacita roste, zrovna tak roste jejich schopnost přijímat energii. Kdy si vzpomenu, e jsem před 20 lety nabíjel tukovky klidně celý den, tak nyní baterie jsou nabité z 1/25 tehdejího nabíjecího času (stejnou kapacitu, která je teď také úplně někde jinde).
Je mi jasné, e jsou lidé, co oslavují nesmrtelné staré vozy, na kterých se kadých 100000 km dělala generálka a člověk nikdy netuil, zda dojede. Kadý, kdo tohle vypoutí z úst, e auta dříve byla spolehlivějí, by se měl nejdříve zamyslet, pak nadskočit a zkusit to znovu.
Elektromotor, pokud není přetěován, tak je prakticky nesmrtelný jen s minimální údrbou, co se o spalovacím, kde člověk musí neustále měnit maziva říci nedá. Spalovací je velice namáhán, jeden výbuch za druhou. Kmitne to na jednu stranu, téměř okamitě to zastaví a hned na druhou strnu - neskutečná přetíení. K tomu to nemá rádo nějaké otáčky, kde se opotřebovává jetě více....
Pokud kadých 5 let mění auto za jié nové s nájezdem 30 000km ročně, tak servisní intervaly 30 - 50tisíc km ti budou vyhovovat, úspora za servis, Co je komu po tom, e následný majitel nemá na nové a tak si to koupí nadměrně opotřebované. To vak nikomu nebrání si koupit nové (nebo si najít pěkný kousek) a měnit postaru po 10000km olej, auto to rozhodně neublíí.
A co e to odchází na těch nových straných autech? Vylítávají ojnice z bloku? Nebo, e to vlastně je? Prosím vyjádření těch, co u 20 let brečí, jak dřív byla auta solidnějí...
Mám rád smrad benzínu, líbí se mi, kdy motor zdravě řve, sere mě, e jezdím na naftu (ale bohuel musím etřit na jiné věci, ne PHM). Ale to, e mám tyhle věci rád, neznamená, e budu sám sobě a ostatním lhát, e elektrický motor je méně spolehlivý nebo nepouitelný. Spolehlivost je na úplně jiné úrovni (samozřejmě porovnáváme zdravý návrh spalovacího x zdravý návrh el. motoru), táhne to i z 0 ot/min a pořád, kodliviny jsou odvedeny mimo obydlené zóny.
Baterie se snad mají kam vyvíjet a časem bude dojezt třeba 2000km, kdo můe říct, e to dává v kuse a nemůe během toho na hodinu zastavit a dobít? hmm?
A kdo potřebuje toto jezdit teď, tak můe jít do hybrida. Ale tím myslím třeba toho priuse a ne nějaké srágory, které fungují úplně jinak ne zmíněný prius a mají v útrobách kamsi oupnutý pomocný el. motor, který je ve výsledku k ničemu, ale mohou na to plácnout nálepku hybrid a s tím stáhnout zelené, dotace a dalí výhody i přes to, e přínos mají nulový a ere to stejně, jako běné auto...
pardon za offtopic... nicméně napravuji. Ten generátor vodíku je blbost. Respektive někdo chytrý vymyslel, jak vydělávat na neznalých důvěřivkách. Druhá věc - vodíkové jako palivo je fajn věc, ale více věřím el. motorů. Vodíkový motor tak, jak ho znám, je stále spalovací motor, kterému za pár desítek let (v automobilismu v eko státech) bude zvonit hrana. Jo a pára také nebyla věčná a přesto se stále v nějakých odvětvích pouívá, take nezoufejte, čas plyne, věci se vyvíjí. |
| |
| |
|
|