del42sa
|
11.05.2018 08:48 -
Re: Co nového chystá Citroen
|
|
|
podělím se osobní zkuenosti s novým Cactusem a Progressive Hydraulic Cushion tlumiči.
Samotné auto netřeba popisovat, klasický C4 -Cactus se vemi plusy a nevary (výklopné zadní okno, chybějící otáčkoměr)
Z venku je auto líbivějí ne původní Cactus, místa uvnitř neni na rozdávání ,ale je ho dostatečně. Jel jsem s motorem Pure tech 1,2 s 6ti stupňovým Aisinem a nejvyí výbavou Shine. Motor je subjektivně velmi ivý a auto velice ochotně reaguje na pokyny plynového pedálu, zrychlení je sluné a pro takové auto naprosto dostatečné. Motor je velmi tichý a převodovka řadí rychle a bez cukání, také samotný interiér je velmi dobře zvukově utlumený. Sedladla jsou pevná, ale zároveň pohodlná, rozhodně lepí ne u původního Cactusu. Nejsou to ale taková ta měkká křesla jaké známe ze starých Citroenů.
A teď k tomu nejdůleitějímu. Novému podvozku. Pocity ze svezení mám smíené. Auto je sice pohodlné, ale jen na opravdu dobrých silnicích. Hydraulika to není, ale je to/mohlo by být někde na cestě mezi, kdyby....
Diky hydraulickým dorazům jsou klasické výmoly nebo kočičí hlavy velmi dobře utlumené, nicméně auto na nich působí a příli prkenně. ádné velké rázy se s vyjímkami do kabiny nepřenáí, nicméně autu chybí taková ta plavnost hydrauliky, prostě sebelepí tlumič tohle nahradit nedokáe. Kdy přejedete retardér nebo nějakou nerovnost, nedostaví se takové to malé ladné zhoupnutí, auto ho sice překoná bez "drcnutí" ale zůstává pořád takové hodně prkenné. Moná kdyby Citroen do auta namontoval měkčí pruiny, byl by výsledek o dost lepí a auto by se i trochu zhouplo
Z principu na jakém ten tlumič funguje a doplněno dojmy ze svezení, je právě ta středová dráha tlumiče ve které má nejmení útlum velmi krátká, proto se ten lepí komfort projeví pouze na dobré a kvalitní silnici, kdy nedochází k takovým zdvihům kol. Jakmile člověk pouije české (rozuměj praské) silnice, tak jsou tlumiče nuceny pracovat mimo komfortní rozsah (viz video 0:57 min ) a člověku tím pádem nepřijde, e by se jednalo o bůhvíjak komfortní auto. Jak jsem ale napsal, plusem je to, e se ty větí nerovnosti neprojevují boucháním od nápravy nebo nějakými pazvuky. Na kvalitní silnici s minimálními nerovnostmi se i na malou vteřinu dostavil ten pocit "létajícího koberce" ale jen do doby, ne stav českých silnic přivede řidiče zpět do reality. Na vině můe být i relativně nízká pohotovostní hmotnost auta, takový SUV C5 aircross bude určitě těí auto a tím pádem by se ty vlatnosti nového odpruení mohly lépe projevit.
.link.
.link.
.link.
Z té charakterisky toho odpruení je evidentní, e se v Citroenu snaili napodobit chování klasické koule naplněné dusíkem. Ta má v počáteční fázi také velmi měkkou charakteristiku, která se mění s tím jak se stlačuje plyn v kouli. Díky tomu je hydropneumatické odpruení tak pohodlné. S tím jak se postupně stlačuje plyn v kouli a exponencilálně narůstá tlak, mění se tím i charakteristika odpruení. Je to vlastně jako pruina s progresivní charakteristikou.
Jestli budou úplně stejné tlumiče na nové C5, bez jakýchkoliv dalích úprav, tak to s tím sloganem "comfort is the new cool" moc růově nevidím.... Idea je dobrá, ale jetě potřebuje hodně hodně dopilovat, osobně bych v nové C5 čekal nějakou sofistikovanějí verzi s elektronicky řízenými tlumiči ( kdy je můe mít i nová 508 ) tak by je v nejleích verzích mohla dostat i nová C5. Ale v době osekávání nákladů a etření nevím nevím ....
... |
| |
| |