Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Co nového chystá Citroen
del42sa
11.05.2018 08:48 - Re: Co nového chystá Citroen
99
podělím se osobní zkušenosti s novým Cactusem a Progressive Hydraulic Cushion tlumiči.

Samotné auto netřeba popisovat, klasický C4 -Cactus se všemi plusy a nešvary (výklopné zadní okno, chybějící otáčkoměr)

Z venku je auto líbivější než původní Cactus, místa uvnitř neni na rozdávání ,ale je ho dostatečně. Jel jsem s motorem Pure tech 1,2 s 6ti stupňovým Aisinem a nejvyšší výbavou Shine. Motor je subjektivně velmi živý a auto velice ochotně reaguje na pokyny plynového pedálu, zrychlení je slušné a pro takové auto naprosto dostatečné. Motor je velmi tichý a převodovka řadí rychle a bez cukání, také samotný interiér je velmi dobře zvukově utlumený. Sedladla jsou pevná, ale zároveň pohodlná, rozhodně lepší než u původního Cactusu. Nejsou to ale taková ta měkká křesla jaké známe ze starých Citroenů.

A teď k tomu nejdůležitějšímu. Novému podvozku. Pocity ze svezení mám smíšené. Auto je sice pohodlné, ale jen na opravdu dobrých silnicích. Hydraulika to není, ale je to/mohlo by být někde na cestě mezi, kdyby....

Diky hydraulickým dorazům jsou klasické výmoly nebo kočičí hlavy velmi dobře utlumené, nicméně auto na nich působí až příliš prkenně. Žádné velké rázy se s vyjímkami do kabiny nepřenáší, nicméně autu chybí taková ta plavnost hydrauliky, prostě sebelepší tlumič tohle nahradit nedokáže. Když přejedete retardér nebo nějakou nerovnost, nedostaví se takové to malé ladné zhoupnutí, auto ho sice překoná bez "drcnutí" ale zůstává pořád takové hodně prkenné. Možná kdyby Citroen do auta namontoval měkčí pružiny, byl by výsledek o dost lepší a auto by se i trochu zhouplo

Z principu na jakém ten tlumič funguje a doplněno dojmy ze svezení, je právě ta středová dráha tlumiče ve které má nejmenší útlum velmi krátká, proto se ten lepší komfort projeví pouze na dobré a kvalitní silnici, kdy nedochází k takovým zdvihům kol. Jakmile člověk použije české (rozuměj pražské) silnice, tak jsou tlumiče nuceny pracovat mimo komfortní rozsah (viz video 0:57 min ) a člověku tím pádem nepřijde, že by se jednalo o bůhvíjak komfortní auto. Jak jsem ale napsal, plusem je to, že se ty větší nerovnosti neprojevují boucháním od nápravy nebo nějakými pazvuky. Na kvalitní silnici s minimálními nerovnostmi se i na malou vteřinu dostavil ten pocit "létajícího koberce" ale jen do doby, než stav českých silnic přivede řidiče zpět do reality. Na vině může být i relativně nízká pohotovostní hmotnost auta, takový SUV C5 aircross bude určitě t잚í auto a tím pádem by se ty vlatnosti nového odpružení mohly lépe projevit.

.link.
.link.
.link.

Z té charakterisky toho odpružení je evidentní, že se v Citroenu snažili napodobit chování klasické koule naplněné dusíkem. Ta má v počáteční fázi také velmi měkkou charakteristiku, která se mění s tím jak se stlačuje plyn v kouli. Díky tomu je hydropneumatické odpružení tak pohodlné. S tím jak se postupně stlačuje plyn v kouli a exponencilálně narůstá tlak, mění se tím i charakteristika odpružení. Je to vlastně jako pružina s progresivní charakteristikou.

Jestli budou úplně stejné tlumiče na nové C5, bez jakýchkoliv dalších úprav, tak to s tím sloganem "comfort is the new cool" moc růžově nevidím.... Idea je dobrá, ale ještě potřebuje hodně hodně dopilovat, osobně bych v nové C5 čekal nějakou sofistikovanější verzi s elektronicky řízenými tlumiči ( když je může mít i nová 508 ) tak by je v nejleších verzích mohla dostat i nová C5. Ale v době osekávání nákladů a šetření nevím nevím ....


...

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator