del42sa
|
28.09.2017 22:18 -
Re: Co nového chystá Citroen
|
|

|
@diagnostika: hele brýle si vyměň ty a hlavně si ujasni na co vlastně reaguje. PSA na tom pracovalo s Renaultem, spolu vyvinuli protokol VAN, zatímco Bosh vyvinul vlastní protokol CAN, který byla PSA nucena později přijmout kvůli E-OBD. Kdy v roce 2000 zavedli multiplex ve větím měřítku PSA převedla vechny důleité systémy jako ECU motoru , brzdy, atd. na CAN sběrnici, zatímco ty ostatní na VAN. V podstatě je k tomu donutila Evropská legislativa , protoe GM/VAG začali pouívat OBD, zatímco PSA/Renault zůstaly se svým VAN mimo hlavní proud.
.link.
K tomu multiplexu u XM dodám jen tolik, e navzdory obecnému mínění, e XM toto pouíval jako první je realita poněkud odliná. Na přelomu roku 1994 PSA nechalo vyrobit limitovanou sérii vozů XM, které vybavila multiplexním rozvodem zatímco ostatní vozy nadále pouívaly standartní kabely. V podstatě se jednalo o jakousi testovací sérii nového propojení a jednalo se velmi omezený počet vozů, prodávaných pouze ve Francii.
.link.
později PSA nechala jetě vyrobit několik vozů z této limitované série , viz:
"September 1998 in the description MAN 108931, Ref 0 No. XM 000.00 / 12:
"Vehicles T1
Since 1/95 wid sold a limited series of the Citroen XM Turbo D12 MULTIPLEX."
"Vehicles T2
Since 7/95 wid a limited series of the Citroen XM Turbo D12 sold MULTIPLEX."
"Vehicles T3
Since 7/96 wid a limited series of the Citroen XM 2.5 L Turbo D sold MULTIPLEX."
Each:
"Country of sale: France (excluding)
Chassis numbers within the reserved range from ... to ... "
According to the chassis numbers (ie, when they were run, were given out), it was series of 200, 600 and 200 pieces. For that I would not have to look today for the specific central units and software versions! "
.link.
myslel jsem e zrovna ty bys tohle mohl vedět. XM vůbec nebylo prvním automobilem s touto sběrnicí, ale BMW 8 z roku 1988, které vyuivalo CAN protokol 
Je veřejným tajemstvím, e pro PSA opravdová éra multiplexu nastala a v roce 2000 (Citroen C5, Peugeot 407, Peugeot 607) kdy PSA představila BSI
.link.
Xantia Activa bohuel taky nebyla prvním automobilem s aktivním odpruením, moná to pro tebe bude ok, ale jiní to zvládli v sérii dříve ne Citroen. Třeba Toyota Soarer, měl plně aktivní hydraulický podvozek u v roce 1992 ( 7 let před ABC od Mercedesu ) Odpruení Toyoty bylo pokročilejí ne u Xantie Activy, ale také draí na výrobu.
.link.
.link.
Nebo Nissan/Infinity Q45 v roce 1991
.link.
@Jruze: pokud porovnavá CX proti starým kodovkám, igulikům, moskvičům a trabantům a podobné socialistické automobilové verbei tak se pak nediv, e ti vycházejí takové nesmysly 
Jak jsem u napsal, Citroen měl kdysi náskok oproti ostatním, ale to bylo před 50ti lety kdy uvedli DS. Od té doby se ale hodně změnilo, po převzetím Peugeotem to lo s nimi z kopce, protoe skoro vechny větí inovace PSA zařízlo a z laboratoře se do série nedostaly nebo měly jepičí ivot, to je realita Citroenu pod vlastnictvím PSA. To píu jako vlastník CX, BX, dvou XM, Xantie, a obou generací C5.
Kdy to řeknu hodně brutálně tak koncem 80tých let se v podstatě jednalo u jen o vozy postavené na platformě Peugeotu vyuivající motory a techniku Peugeotu s tím, e některé modely byly vybavené excluzivně hydropneumatickým podvozkem. Z toho mi logicky vychází pokud nebylo celé PSA 10 let před ostatními automobilkami (o čem silně pochybuji), jak mohl být Citroen ??? Ta otázka je pouze řečnická a není potřeba na ni odpovídat. |
| |
| |