del42sa
|
07.06.2017 09:40 -
Re: Co nového chystá Citroen
|
|

|
Tohle se jako červená nit táhne jejich historií od doby co je koupil Peugeot.
Nejdříve zařízli velký Citroen SM, CX byla jetě poctivá Citroenovská konstrukce. U XM a BX u dolo ke sdílení platforem s Peugeotem, take se ve předu objevily poprvé za celou historii vzpěry mcPherson. Ovem jinak je na konstrukci BX i XM i přes tyto ústupky sdílení vidět pořád hodně velký vliv filozofie Citroenu. Ten nejvíce oslabil s uvedením Xantie, v podstatě jde o Peugeot s hydropneumatickým podvozkem. Odklon od Citroenovského designu je vidět i na ostatních modelech značky jako ZX/Xsara/Saxo. Koncem devadesátých let se začíná blýskat na lepí časy, pod vedením Jeana Martina Folze se objevují zajímavé koncepty včetně C6 lignage nicméně sériová produkce se opět nese v duchu průměrnosti (kromě opoděného Citroenu C6). Právě na vzhledu modelové řady je vidět jak během času slábnul nebo sílil vliv Citroenu v PSA. Jediné čím se nová C5 odliuje od zbytku produkce je hydractive 3. Poté se objeví několik dalích zajímavých studií a vynikající nápad na vzkříení DS, který se zpočátku ubírá správným směrem, tedy k posilování image Citroenu. Mluví se o velkém vozu značky Citroen DS coby nástupce C6 se vemi typickými znaky Citroenu a hydropneumatickým podvozkem. Zdá se e je ve na dobré cestě. Také nový CEO Christian Streiff je nakloněn posilování image Citroenu a hodnot značky.
Po vypuknutí krize a vyměně éfů ve vedení PSA dochází k naprostému obratu filozofie, síla značky je uměle oslabena, DS je v roce 2014 vyděleno do samostatného brandu a postupně zrueno vechno, co se odliuje od běných technologií kterými disponuje Peugeot. Dochází k ukončení vývoje a výroby hydropneumatického odpruení s prohláením, e jde o "zastaralou technologii". Vlastní vývojové centrum hydraulických skupin podvozku Asnieres je v roce 2008 zavřeno a v roce 2012 kompletně zbouráno. .link.
PSA hledá strategické spojenectví s GM ze kterého má vzejít několik společných projektů nicméně nakonec celý ambiciózní projekt dopadne jinak. PSA kvůli GM ukončuje spolupráci s Fordem na výrobě a vývoji dieselových motorů, ukončuje prodej osobních vozů v Iránu a dává větí důraz na Asijský trh. GM prodává svůj podíl v PSA a ze čtyř ambiciózních projektů zůstává malý městský crossover a společný nákup dílů v Evropě.
Je ukončena výroba velkých tradičních hatchbacků vyí střední třídy jako C6 (2012) a vozu střední třídy C5(2017). PSA se dokonce ani nesnailo nabízet hydraulické odpruení v Číně aby tím potencionálně navýilo produkci hydraulických komponentů, take vechny prodávané modely v Asii mají konvenční podvozky. Poslední co zbylo z původního Citroenu, jeho due je tímto nenávratně ztracena. A tak se vedení PSA paradoxně z role zachránce Citroenu v 70tých letech pasovalo do role jeho hrobníka..... Větinu zajímavých nápadů a vesměs větinu revolučních technologií se kterými Citroen přiel během posledních 30let PSA vedení zařízlo. Myslím, e tento obrázek vystihuje trefně současný stav .link. Z unikátní automobilové značky zbylo vlastně u jen jméno, ale produkce a současná filozofie značky nemá s původním Citroenem nic společného.
.link. |
| |
| |