Bobr53
|
16.03.2017 00:31 -
Re: Eolys - aditivum pro motory HDi s filtrem pevných částic FAP
|
|

|
Podělím se o čerstvou zkuenost:
Jedna známá (má C5 2,2HDI, 4HX, 2003 s FAP, 198000 km) má problém s černou koncovkou výfuku - je plná mouru a sazí, bojí se tedy jít na STK emise. Podezření na proraený nebo EX FAP?
1) pomocí diag ZMĚŘEN SKORO IDEÁLNÍ STAV: FAP průměr za posledních 5 regenerací = 830 km, zaplnění FAP 37%, dif. tlak 0-57 v plném rozsahu otáček, stav aditiva = 7 gr (přitom palubní počítač ohledně nulového stavu aditiva nic nehlásí a nádr na Eolys je plná a po okraj kontrolního otvoru).
2) protoe měla uskladněné kanystry se zbytky aditiv z dřívějích oprav a také podle faktur z té doby jsem se dopátral, e cca před třemi roky jí doplnil jeden automechanik cca 3,5 litrů DXP42 !!! a rok na to jiný automechanik tam dolil pro změnu 1,5 litru Eolys 176, oba se zřejmě neobtěovali s resetem ECU aditivace, protoe diag dnes signalizuje prázdnou nádrku, i kdy je skoro plná.
Závěr:
- dolo tady k vícenásobnému vzájemnému promíchání DXP42 a Eolys 176 (které nejsou záměnné a pochopitelně se ani nesmí míchat), jezdila relativně bez problémů, jen ten černej výfuk !
- take saze FAP moc nezanáely, netvořily hrudky ale spíe procházely dále do výfuku a ven
?? ŘEENÍ ??? vylít "míaninu", propláchnout nádrku a potrubí aditivace a bude to OK ?? Co vy na to? |
| |
| |