jubileus
|
26.10.2016 09:46 -
Re: Prosakující posilovač řízení (servo)
|
|

|
Jak popisujete, hadice 12 mm Semperit na paliva je ta pravá i spojky a objímky na tyto hadice jsou dostupné.Nedokázal jsem vak tuto novou hadici dostat přes fald trubky a tak jsem nechal starou hadici s lepí svorkou.Nejsem si jist, zdali by se hadice po převlečení přes toto drátové zajitění zvětením průměru nepokodila. Protoe je to asi prstýnek z kulatiny 3 mm nabodovaný na té trubce vratky zpět. Pro hadici 12 mm je to značné zvětení obvodu... Jednodue to pod autem nelo na ni narvat. Je otázkou, jestli je to origo přes ten krouek (po 20mm) převlečený a pak na tom spona... No nic, vratka zatím vyřeena. Protoe i při okamitém ucpání obou trubek při rozpojení ukápla část LDSky (2dl) začalo při natáčení volantu drnčet řízení-posilovač.Dolo mi, e to chce dolít LDS. Koupil jsem, dolil jsem 3,5 litru a kapalina je vidět na dně sitka.Bylo tam asi hraniční minimum... Vyměnil jsem zrovna i chladící kapalinu. Koupil červenou G12 a starou vypustil dole na chladiči zmáčknutím svorky a staením hadice. Vytekly asi 4 litry. Hadici zpět a dolil jsem odstátou bez sanétrovou vodou. Chvíli protočil a vypustil. To jsem udělal 2x. Asi nepovolil termostat, tak jsem do hadice od termostatu k chladiči nalil novou G12 . Termostat se jevil neprůchodný (studený)protoe to nelo profouknout.No tak jsem nalil novou G12 (ve koncentrované) i do nádrky. Vlezly do toho přesně 4 litry.
Pro jistotu jsem si vzal do auta 1,5 litru odstáté vody na případné dolití. A to jsem udělal dobře, protoe po ujetí asi 10km se rozblikalo STOP na palubovce.Ukazatel teploty v polovině. Dolil jsem přesně 1,5 litru a dojel 2 km k baráku. A byl jsem rád, e nemusím pokračovat, protoe to bylo rozpálený nezdravě, smrdělo to, mírně se kouřilo zpod kapoty.
Druhý den jsem očekával cokoli. Voda-stav OK,po nastartování motor taky. Po ujetí asi 15 km jsem prohlédl motor a ohmatal hadice (od termostatu byla studená),chladič taky, tak jsem si řekl, e ji chci vidět teplou i s chladičem aby se tomu dalo věřit. Ukazatel teploty na palubovce v polovině.A tak jsem auto prohnal několikrát mezi kruháčema a se bestie zapotila a konečně voda začala kolovat. Chladič horký, hadice taky, tak to konečně zase funguje. (Mimochodem, ve snaze ovzdunit nad termostatem odroubováním čepičky ventilku při nastartovaném motoru se nic nedělo). Do vnitřku ventilu se mi ničím píchat nechtělo, protoe jsem neměl náladu to potom zase někde shánět nový. Take to nyní FUNGUJE a děkuji za RADY.  
Neodpustím si ale připomínku, e u normálního auta vechna voda naráz vyteče a nemusí se pak odvzduňovat na třech místech a nebo čekat, jestli pak nepraskne hlava motoru. Tato C5tka I 2,2HDi Break je fakt vyjímečný auto a dovede vdy překvapit a jde mu " o kejhák" i při výměmě vody. Nová voda se snad musela odvzduňovat jen u starýho Embéčka 1000 MB pod zadním sedadlem. Kvůli termostatu to nejde ani propláchnout při změně typu a bez nemrznoucí směsi to nemůe zůstat ani na mrazu po vyputění vody, protoe by ten zbytek vody roztrhal topení. Nad takovým řeením musel někdo fakt dlouho přemýlet....Omluvte moje pocity. Musel jsem to sdělit. |
| |
| |