 | |  |
StevoH
|
04.10.2016 11:54 -
Re: Chvilková ztráta výkonu (cukání)
|
|

|
makino napsal(a): Ahoj lidi.
Tak mám po půl roce konečně po cukání. Byla to taková kravina, e se to sem bojím napsat, protoe je mi jasný, e si projdu linčováním.
Na svou obhajobu - musím říct, e se to hledalo váně patně, kdy mi auto třeba 2x cuklo, rozsvítila se hláka o nefunkci tempomatu a po dalím nastartování třeba dva týdny nic a potom třeba zase 3x na dvou kilometrech a zase týden klid. A jetě nejezdím denně, take se to protahovalo. Dignostika nic neříkala.
No nebudu to natahovat: Jednou ráno jsem chtěl vyrazit a auto nelo natočit. el jsem po palivu a zjistil jsem, e kdy zmáčknu balonek na čerpání paliva, tak je měkký, vůbec netahá naftu a pod víčkem palivového filtru jsem slyel, jak uniká vzduch. Sundal jsem víčko a nebyla tam ani kapka nafty. Překontroloval jsem gumičku těsnění ("O"krouek) a byla tam malá ploka. Krouek jsem máznul vazelínou, natočil víčko zpět, natlačil naftu balonkem a nastartoval. Motor sice chvilku kuckal, vlivem zavzdunění, ale po chvilce jsem vyrazil na cesty. Týden ve v pohodě a pak zase cuklo. Změřil jsem si tedy zmíněný krouek (mimochodem 100x5) a vyměnil ho. Od té doby (u více ne měsíc klid). Hláku o tempomatu to hlásilo vdy po cuknutí, kdy byl aktivovaný, take to teď do sebe zapadá.
Musím zaukat pro jistotum, ale řekl bych vyřeeno
M.
Ahojte,
mam problem s cukanim motoru( nepravidelne, na stotinu sekundy v zabere akoby padli otacky a zase vsetko ok).
Jedno rano som nastartoval a na prvom semafore mi to zdochlo, nastartoval som a pohol sa v poho. Na druhom semafore tak isto. Nastartoval som a v pohode to slo cely den. Vecer ked som parkoval mi to pri cuvani zdochlo (samo od seba), neslo nastartovat. Zdalo sa mi akoby nemalo naftu, tak som skusil trochu rucnou pumpou pri filtry dotlacit. Nastartovalo, po chvilke zdochlo, znova som dopumpoval a potom uz islo bez problemov. Hlavne po tomto mi obcas raz za 100-150km cukne motor, je to nepredvidatelne, rozne rychlosti, rozny zaradeny prevod. Pred 4 000km som menil olej aj filtre, ale zacalo to robit tak cca 1 000km dozadu, tipoval som spatne zalozeny palivovy filter, skontroloval som a bol zalozeny spravne, gumicka v poriadku(je tam nova). Od kontroly mi to cuklo raz. Tankujem vylucne na slovnaftke, striedam asi tri cerpacky, ktore su frekventovanejsie. Hadica od a do intercooleru vyzera byt bez znamok opotrebenia, na volnobeh stredne tvda. Stav FAPu neznamy, domnievam sa, ze by mohol byt zrely na vymenu(preplach), regeneracia cca 500km? Chcem to kuknut cez diag. Napadaju ma mozne chyby: vaha vzduchu, zaneseny FAP, spina v palivovom systeme( filter bol cisty, trochu zafarbeny do sedej, predchadzajuci filter bol asi od vyroby, jumep v zivote taky zaneseny nevidel). voda v nafte?, vzduch v nafte( zazdala sa mi malinka bublinka v hadicke od filtra do cerpadla po jazde) nefunkcne palivove cerpadlo (pumpou sa vzdy da nieco dotlacit, na stk vymazal chybu cerpadla, potom ako som zaizoloval trochu poskodene kable pod zadnymi sedackami nad nadrzou)
Teraz nastava otazka co skor skontrolovat a ako. Mam doma diag, sam by som sa rad priucil co a ako si pozriet, najradsej sa ucim, pretoze ma to nesmierne bavi a hlavne mam skusenosti z domu-rozne traktory, domace opravy inych aut, atd.) Viem, ze toto je tak trochu raketova veda, preto zlozite veci necham radsej na odbornikov, no jednoduche veci chcem zvladnut sam a neplytvat casom odbornikov. Pred tym nez nieco spravim si to nastudujem, nerobim to bezhlavo. Ale spat k teme.
Najjednoduchsie a najrychlejsie asi bude diag. Avsak obavam sa ze chyby nebudu adekvatne problemu, pretoze sa tam mohli zapisat aj pri startovani po rozobrati a kontrole pal. filtra, kedy sa potreboval zaplnit pal. system naftou. Viete mi prosim poradit, co by som mohol skusit, resp. ako by som mohol postupovat? Kludne aj do PM, vysledok a pricinu zverejnim aj pre ostatnych.
Vopred dakujem za zmysluplne rady, prosim zdrzte sa offtopicu. |
| |
| |
|
|