Tridac
|
02.03.2016 16:58 -
Re: Disky a pneu na C5 - obecně
|
|

|
Letní guma při zhruba +4-+5 je na hraně své spolehlivosti. Pokud to jde s teplotou dolů, guma tvrdne. Při -10 a více je to ji skoro jako plastové kolečko na betonu, prostě nedrí. Pokud se projede a jakoby ohřeje, tak se ohřeje jen guma, ale nikoliv silnice a pak je jednoduché si to vyzkouet jak to chemicky pracuje, teplá guma na zmrzlé hrubé podloce, guma popraskává a poté se velmi rychle sjídí kdy je teplo. Gumy nevydrí tak dlouho. Je koda nechávat letní na zimu, na silnici drí chvíli dobře, ale jakmile se dostanou do stavu nepřilnavosti, větinou to bývá ve chvíli, kterou nikdo nechceme. No a zimní gumy v létě jsou pravý opak, jakmile se ohřeje, tak se skoro k silnici přilepí. Rychle ubývá vzorek, proto se jen dojedou jedno léto, pak u nemají skoro ani vzorek, ale drí jak přibité. Měkkí směs je mnohem přilnavějí. Ono kdy tomu někdo nevěří, není nic jednoduího ne se podívat třeba na mistrovské kousky výrobců pneumatik pro Formuli 1, kde to je asi na vrcholu. Největí přilnavost jsou gumy jak bláto, měkké, velmi přilnavé, stejně jako zimáky na osobáku v létě, ale kdy klesá teplota nebo začne pret, jsou potom zcela nepouitelné ztrácí svou vlastnost vydret v zimě a na zimu jsou zničené, proto se dojídějí v létě.
Asi závěr je takový e letní guma v zimě je hazard a nebezpečí manipulace na vozovce a naopak zimnéí v létě je znásobení přilnavosti a sedí jako přilepené, jen se díky větí adhezy rychlejí opotřebují, trochus e zvýí spotřeba a jsou hlučnějí. Některé typy pneumatik na zimu mají slabí boky a hrozí zborcení bočnic při prudkém smyku kdy je hodně ohřátá, jednodue lze i gumu svléknout ve smyku právě díky tomu, e má velikou přilnavost, změkne a zeslábnou boky teplem. Moje doporučení zůstává nezměněno, kadé gumy do správného počasí. Zimní v létě dojet jen pro úsprou pěněenky pokud jezdíte do práce pár kilometrů. Na dlouhé trasy nebo dovolenou určitě zimáky v létě nepouívat, jsou nevyzpytatelné, ale na jedění kolem komína bohatě dostačují. |
| |
| |