 | Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Akumulátor |  |
Tridac
|
10.02.2016 13:53 -
Re: Akumulátor
|
|

|
autodiag napsal(a): jojo nekdy je mene vice..pokud je inteligentni procesorova dokaze divy i s proudem 1-3A jen zalezi na stride pulzech,tvaru pulzu atd  ...
Já se omlouvám, u jsem to tu i psal. Jak slyím "pulsnní" a podobné věci pak jsem docela mimo. O kolika víme autech e mají pulzní dobíjení baterky? Kolik znáte pulzních nabíječek? Auta nevím, nabíječku ádnou. Jde o to, e například gelovou baterii po připojení na více ampér budeme honit po místnosti a praskne. Nestačí zpracovat plyny. To je také důvod, proč jsou optimální velmi slabé proudy. A tyto proudy pokud jsou do 0,2-0,5A, moná i lépe méně, dokáí velmi kvalitně probrat baterie, které velký proud zničí, ale není to nadlouho, jen se jim etrně jetě dá troku prostoru. Mrtvá baterka je mrtvá a nic ji neoiví napořád, ale jen prodlouí konec.
Ta z lidlu je čistě udrovací, dobrá na zimu, zapnout a nechat být. Má malý proud a docela dobře oiví třeba přez zimu nejezdící akumulátor. Není to zázrak, ale pro svůj účel dostačuje.
Pak zde byla zmíněna poloka nabíjení nabíječkou na autě.To si myslím, e je dost hazard, osobně to nedělám, odpojím baterku pokud jde na nabíječku. Ty proudy nikdy nevím kolik to dává, psát mohou cokoliv, ale minimálně o výměny pojistek nestojím, take na nabíječku to dávám vdy odpojené. Ty udrovací, malé kapacity, z Lídlu a podobně, ty nepokodí ani pojistku, není proč mít obavu, ale jakmile se připojí velá nabíječka, můe se stát cokoliv.
Jiank bych byl rád solidně hovořit o baterkách, protoe si musíme uvědomit, e si koupím baterii a je ejdno jestli ji dám do superbu, C5, formule, kodovky 120 nebo Trabanta. Té baterce je to jedno, tu baterku vechny stroje nabijií, pochybuji jak pracuje trabant v pulzních krocích strojové nabíječky a baterie fungují ve vech strojích. To jakým způsobem a jak pracují stroje s tímto poskytnutým proudem je věc jiná, ale nemá na ni vliv absolutně baterka jako taková. Autu je jedno jestli je to varta, bosch, a já nevím co, potřebuje prouda baterce je jedno do čho ji dáme, potřebuji aby se o ni staralo a aby se správně a dobře dobíjela.
Zákony fyziky i chemie platí i pro baterky. čím mení proud, tím kvalitnějí nabití. Hranice velikosti dobíjení je omezena funkčností baterky, a nedoporučuji bezúdrbové a zcela zaisolované baterie nabíjet více ne 1/10 proudového objemu. Pokud má baterka 70A, pak víc jak 7A by neměla dostávat, to ji vcelku nejen ničí ale je to nebezpečné z hlediska plynů které vznikají v batrce. Viděl jsem co to dokáe u gelovky, která musí mít velmi malý proud nabíjení a nevypadá to dobře kdy praskne. Rounové jsou také náchylné ale větinu mají výduch pro přeplynování. Klasické mají výstup tlaku, ale není dobré je nechávat vařit silným proudem. |
| |
| |