Hedgehok
|
19.04.2015 08:13 -
Re: Sklápění zpětných zrcátek
|
|

|
Ahoj.Moc sem nepřispívám , protoe nejsem takový odborník jako větina z vás, ale třeba moje zkuenost někomu prospěje .Je to 2 dny co jsem nechal měnit levé zpětné zrcátko .
Svojí C5 vlastním ji 6,5 roku a za tu dobu se na autě muselo řeit několik oprav , z toho asi 3 , které zavinil uivatel sám.
Jedna z nich byla utrené přimrzlé zrcátko při první vlastnické zimě .Funkce sklápění nebyla deaktivována , nutnost jízdy okamitá ,
trochu se tomu pomohlo ručně a výsledek byl spálený motorek sklápění a nalomení kloubu . To dolomení se projevilo a po pár dnech uívání , zrcátko zůstalo viset
skoro jen na kabelech.
Dojel k automechanikovi kde jsem poprvé viděl demontá dílu.Začal tím e opatrně "vypáčil" sklo zrcátka postupně nahoře a dole asi ve prostřed - směrem ven.
Zrcátko - sklo je vlastně nasazeno do takového plastového kruhu,vnitřního výlisku o průměru asi 5 cm.Ke sklu ze zadu vedou 2 dráty , to je ohřev , sklo zůstalo viset na drátkách .
Tím se obnail vnitřek a mohlo se přistoupit k odjitění zadního venkovního krytu ze vnitř , který je jitěn do plastových západek asi 5-6 body.
Potom z vnitřního prostoru dveří se demontuje plastový krycí trojúhelník mírným páčením.Pod ním jsou 3 rouby , kterými je zrcátko připevněno ke dveřím.
Současně se odkryje i otvor kudy vedou kablíky od zrcátka.Dalí fází je demontá tapecírunku dveří.
Moji první dva automechanici si to usnadnili tím e povolili jen vrek a potom li naslepo po hmatu odpojovat konektory z modulu ovládání zrcátka. Motorek byl demontován ,
zjitěna jeho nefunkčnost, kloub nějak zajitěn a od té doby jsem si mohl sklápět jen ručně.
Nějakou dobu jsem takhle jezdil , ale mylenka na to ,e kdy budu takhle postupně odbourávat funkce kterými bylo původně vozidlo vybaveno, tak ho za chvíli degraduji
na úroveň nějaké unčičky a přestane mne zajímat. Vidím kolem sebe třeba na parkoviti plno jiných vozidel , kteří zastaví a pod motor si hned strčí odchytovou nádobu