Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: olej do C5 III HDi - údaj výrobce vozu
RimmerCZ
03.01.2015 21:11 - Re: olej do C5 III HDi - údaj výrobce vozu
U??vate?
Mikra napsal(a):
To 5W40 znamená zaručenou viskozitu při těchto teplotách. Nejnižší a nejvyšší. Takže ideál by byl třeba 0W50. To je ale drahota a navíc musí splňovat i další požadavky. To ale není to podstatné. Podstatné je, že turbo je mazaný tím samým olejem a dokáže se rozpálit do červena. A řidší olej potom tak dobře už nemaže.
Ineo začali v Citroenu dávat stejně jako ostatní automobilky z důvodu nižšího obsahu popela ve spáleným oleji a proto, že nový motor s takovým olejem má menší spotřebu. Říkají tomu lehkoběžný, nebo nízkoviskozní olej. Ale pozor, jen v laboratorních podmínkách a jen po krátkou dobu. Aby automobilky dostaly ty "Polreichovy" nálepky EURO IV a V a VI ... , tak všechny sahají k podobným zhovadilostem. V laboratoři jim to hodí krásný čísla, ještě k tomu napíšou Long Life a jsou zase o něco ekologičtější, jak to ale dopadne s motorem po 100.000 km, to už je nezajímá. Hlavně že splní normu. Ty motory jezdily od začátku s 5W40. Pak přišel někdo z EU a vymyslel EKO "zlepšení" a motory klidně pohřbí. A tak je to s autama a spoustou výrobků napříč celou EU. Viz třeba palivo a řepkový olej. Jedna zhovadilost za druhou.
Taky mi při garanci na 90.000 km změnili 5W40 na INEO. Já ho dal taky ještě 2x. Ale teď mi začal lehce ubývat a to znamená, že se spaluje. Proto dám raději trochu hustší 5W40 a už mi ta ředina nesmí do auta.


reknu ti presne jak to vypadalo po 110tis km ... loziska na klice v hajzlu, jednak z duvodu poddimenzovanych lozisek a pak z duvodu 30tis intervalu

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator