robo
|
27.11.2014 19:54 -
Re: Časté praskání árovek H7
|
|

|
Honzaho napsal(a): Teď jsem el udělat ten pokus a připadám si trochu jak magor. Pouívám ten jednoučelový digi voltmetr, co se strká do zásuvky zapalovače, ale ověřil jsem si, e ukazuje správně -14.8 jsem předtím naměřil i univer. digi voltmetrem). Pootočení klíčku - po prvních pár sec, které asi potřebuje elektronika voltmetru, ukazuje 12.1V a drí (docela dobré nato, e stála celou noc a dřív to bylo vdy pod 12V). Nastartuju a ejhle 14.3 - 14.4 V (od volnoběhu do 4500 otáček), se světlama, bez světel - pořád. Mluvím pořád o staré baterce - asi má nějaké světlé chvilky. Za těchto okolností jsem tu druhou nezkouel. Ale tím jsem se nejpí ocitl ve patném vlákně i kdy to zřejmě souvisí: příčina= akumulátor?, trochu nelogický následek je rychlejí odchod árovek. A to nějak uzavřu, dám vědět.
nechcem byt nejaky mudrak, ale je normalne ze nabijas baterku a ma 14,4V palubna siet. to je podla tohto clanku idealne napatie .link.
su v principe a sposoby nabijania - napatove a prudove. no a toto je napatove, ked ma mat plne nabity aku 12.8V naprazdno, tak vyvolas tok prudu rozdielom napatia. Konstantne napatie napr.14.5V vyvola velky prud na vybitom aku co ma 12V, no a ako na nom napatie stupa k tym 13,7V tak sa umerne prud znizuje az pri malom rozdiele cca. 1V uz tecie prud maly.
takze to mas ok podla mna. |
| |
| |