martinrx
|
15.10.2014 00:34 -
Re: Testy C5 I, C5 II a C5 III
|
|

|
Tady je trochu shrnutí:
"Mnohem závanějí vak je, e vlivem rozpraování paliva a hořením vznikají pevné částice. Proto musí být auta vybavena filtrem pevných částic, aby splňovala stále se zpřísňující normy. "V současné době jsou u emisních limitů Euro měřeny pevné částice pouze hmotnostně - změří se jejich hmotnost na ujetý kilometr a neměří se jejich počet. U nových emisních limitů Euro 6 vak dostala komise za úkol, aby vytvořila systém počítaní mnoství částic a stanovila limit, kolik vozidlo můe vypustit pevných částic na jeden kilometr."
Filtry jsou sice stále dokonalejí, jene čím jsou částice mení, tím jsou kodlivějí. "Větí částice se zachycují v nose nebo v nosohltanu a tolik nekodí, ovem mení částice a úplně nejmení nanočástice se mohou dostat a do plicních sklípků a dále do krve. V případě, e se usadí v plicních sklípcích, mohou mít neádoucí karcinogenní účinky."
Z toho na první pohled vyplývá, e auto na naftu nám kodí víc. Je to fakt, nebo omyl? "Naftové vozidlo má o něco horí regulované sloky ovlivňující kvalitu ovzduí, ale mají nií emise plynu způsobující klimatickou změnu. Záehové motory mají zase nií emise regulovaných sloek, ovem na druhou stranu jsou horí na klimatické změny," vysvětluje Jiří Hromádko.
Jinými slovy - naftové auto nám kodí víc v současnosti, benzínové teprve bude, a naopak. Teď si vyberte... "
Vzhelem k tomu jak velký podíl mají auta na celkové produkci co2 na světě je myslím ten větí kůdce naprosto jasný. 
No ale to u jsme tuto debatu opravdu zaneřádili hodně velkým emisním odpadem |
| |
| |