jruze
|
09.07.2014 17:41 -
Re: Okamitá spotřeba
|
|

|
vilous napsal(a): Spotřeba na volnoběh přece nejde měřit na kilometry! Počítač takové jednotky při vyřazeném kvaltu za jízdy můe ukazovat, ale věcně je to pitomost.
Skutečná spotřeba na volnoběh se měří na hodinu a bez klimatizace, topení a dalích spotřebičů je u motorů kolem dvou litrů u benzínu 0,8 l/h a dieselu 0,5-0,6 l/h.
Počítač při plachtění s vyřazeným kvaltem tuto hodnotu rozpočte podle toho jak rychle byste plachtěním danou rychlostí ujeli 100 km. Take to, co ukazuje počítač za spotřebu při plachtění silně závisí na tom, jak rychle plachtíte. Tudí kdy plachtíte stovkou, tak to ukazuje vlastně hodinovou spotřebu motoru, zkouel jsem u sebe a je to 0,6 l.
Okamitou spotřebu alespoň já chápu jako spotřebu potřebnou k dosaení určitého výkonu motoru, kterou určí ECU (a zobrazí jí na displeji)- registruje jí pořád i na volnoběh a i za stání(jen jí pod xxx rychlost nezobrazuje) - tak je to nakonfigurováno - z tohoto důvodu při dlouhém stání a volnoběných otáčkách motoru klesne celkový dojezd na mnoství paliva v nádri.(natankuj plnou nádr - bude mít dojezd třeba 1200Km - nech motor běet třeba do druhého dne - stav tacho bude mít stejný a dojezd se ti sníí třeba z 1200 na 800 Km - ECU si tyto údaje neustále přepočítává a to podle stylu jízdy a ze spoustu jiých parametrů (není problém vyjet s dojezdem třeba 100Km a po 1.Km mít dojed třeba 50Km a opačně třeba na dojezd 100Km odjet 50Km a mít dojezd 150Km,no od toho se odvíjí i průměrná spotřeba na ukazately 1. a 2. kde se zobrazují počet Km a průměrná spotřeba.
Tahle debata začíná být oničem - pokud tu chcete něco tvrdit tak si to alespoň vyzkouejte a nebo si o tom něco přečtěte v odborná literatůře o systémech řídících jednotek(ono se stačí podívat na graf spotřeby) A skutečná spotřeba je skutečná spotřeba a ECU si jí spočítá takovou jaká je a nepochopil jsem jakou roli v tom hraje klima - s klimou je jen větí protoe klima pro svou činnost potřebuje dejme tomu 5. Kw výkonu motoru(i toto je nastaveno v mapě ECU tek če jakmile zmáčkne tlačítko klimy i kdy je prázdná a nesepne tak ECU zvedne dávku paliva(to proto aby zamezila zakolísání otáček motoru směrem dolů - můe to být třeba jen 0,xL - jde to vysledovat v diag v měřených hodnotách) ECU sleduje jednotku ABS,AP,klima a dalí a podle toho upravuje dávku paliva. |
| |
| |