Tony_Z
|
09.07.2014 14:54 -
Re: Okamitá spotřeba
|
|

|
jruze, přečti si mě jetě jednou, já se vyjařoval ke stání na místě....   
Stání na místě nebo velmi nízká rychlost pod 30km/h:
Měl bys předevím vědět, e minimálně u C5 I palubní počítač funguje a od 30km/h. To znamená, e vekeré hodnoty při rychlosti 0km/h a 30km/h jsou bludy. Kdy budu brzdit a těsně před poklesem rychlosti pod 30km/h řádně prolápnu plyn, tak tam budu mít klidně 20L/100km.
Prostě stručně a jasně, na palubák se koukejte a od 30km/h, pod 30km/h, to jsou blbosti (máte to v manuálu od vozidla - C5 I) - některé kusy to moná mají, e se jim místo čísel zobrazí pomlčky - u těch to je ok a nemate to.
Volnoběh nad 30km/h.
Pokud má motor stejné podmínky (je ji zahřátý, je ve stejné kondici), potom ta spotřeba na volnoběh kolísá z toho důvodu, e ere stále stejně, aby se točil. - řekněme, e by dlabal na volnoběh 1L za hodinu. Potom pokud pojedete 50km/h, tak bude spotřeba na palubáku 1/0,5 = 2L/100km, v případě 120km/h to u bude jen 1/1,2 = 0,83L/100km.
edit: Pro fajnmejkry : spotřeba paliva motoru za hodinu je 1L, pokud se vozidlo bude pohybovat rychlostí 0,001km/h ( nebo 0km/h tedy bude stát ) -> 1/0,001 = 1000L/100Km (pěkná spotřeba) a pokud úplně stojí -> lim (x->0) 1/X = nekonečko -> spotřeba se blíí nekonečně vysoké. 
Proto je třeba, aby při stání na místě nebo velmi nízké rychlosti byla zobrazována spotřeba hodinová - tedy počet litrů spotřebovaných motorem za hodinu (a né za ujetou vzdálenost), ale to minimálně C5 I neumí (nebo o tom nevím, e by to uměla - pokud by to dalo přes diag někde nastavit, tak sem stím ) |
| |
| |