Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Výměna motorového oleje
jubileus
05.07.2014 22:10 - Re: Výměna motorového oleje
99
Dík, alespoň se dopředu vybavím. Ale měl jsem pocit, že to bylo uvnitř nějaký ostrý- jakoby torx, ale dík 8 imbus určitě mám. Tak jdu zítra do toho. Jinak olej v tom mým byl vždycky Quartz, tak ho tam dám zase.

Ale spíš je důležitý, co tam člověk dá za filtr, protože doporučováno je , kde co.
A pro motor je nejdůležitější aby olejový filtr měl, co největší plochu a tak se vlivem usazenin v něm provoz "nebrzdil" a tak nehrozilo, že se brzy tím, jak je neprůchodný nepřepne ventil na tlak, co je v něm a tak olej přestane filtrovat a olej v motoru je nefiltrován a hrozí zacpání mazacích kanálků. Protože zubové olejové čerpadlo (jak známo) MUSÍ někam poslat tlak, co otáčkami vyrobí a pístíkový odfuk (čerpadla je jen nouzový) a během jeho funkce-když je zacpaný filtr a nemá plnou propustnost(vlivem Pascalova zákona to utíká, kde může aby se neservalo čerpadlo----jen ne celým motorem aby to mazalo tlakem, kterým má. Čidlu to samozřejmě stačí, protože je nastaveno asi na půl atm.
Tyto prepetie jsem si vyzkoušel na jiným autě a rozhodně fyzika platí i na tomto C5tkovým .

Takže pozor na olejové filtry, jakou mají klapku- t.j.tlak kdy to teče napřímo a jestli ji vůbec mají.
Protože filtry dělají čím dál menší a jednodušší a ti polští šmejdi si to určitě zjednodušují a tak bych se nedivil, že FRAM z Polska tuto pojistku vůbec nemá ( ale kdoví, jak to je). Pojistka ve filtru je důležitá, protože jinak, když je plný, tak brzdí tlak tak, že hrozí poškození pohonu čerpadla,nebo v krajním případě rozervání vnitřku filtru a vyplavení papírových cucků s filtrovaným bordelem do mazacích kanálů motoru.
Prostě závit a příruba pasuje, tak to tam servis pálí, hlavně, když je to levnější a lidi to kupujou. A to hlavně v CITROENU, kde se to ještě levněji nakoupí a CITROEŇÁCKY prodá. Tak to jenom tak na lehce na rozmyslenou, co tam dát.
Někde u filtru uvádí tlak pojistné klapky--to je dobré
A když pasuje závit a Okroužek a sežene se větší filtr s pojistným ventilem-- to je taky dobré ( snad ventil nebude potřeba).

Tak to je konec "HOROROVÉHO MAZACÍHO PŘÍBĚHU"


A to maže jak má-měňme olej, jak máme, a nemusíme přemýšlet, jak to v motoru funguje a jak to přechytračit.

(V C5 stačí už jen to computerový řízení VŠEHO. Alespoň to nikdo doma neopraví. To vymyslel určitě FUŇAS.
anebo FANTOMAS, když stavěl svoje sídlo.

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator