Mikra
|
09.05.2014 19:27 -
Re: Alternativní pneu C5 II 2005
|
|

|
To je sice hezká a pravdivá tabulka, ale nedává odpověď na to, proč musíme mít na autě W = 270km/h, kdy nám to jezdí třeba jen 200km/h.
Já to chápu jako spojení obou indexů. Rychlostního a váhovýho. Asi takhle. Kdyby se výrobce auta drel teda tý rychlosti a povolil nám třeba H = 210km/h, asi by podle náročnosti auta, (tím myslím váhu, výkon, ířku pneu, ... prostě bezpečnost) mohl vymyslet, e pneumatika s tímhle rychlostním indexem bude stoprocentně bezpečná a pro jistotu jetě trochu bezpečnějí, jen kdy bude mít váhový index ne 93 = 650kg na kolo, ale třeba a 100 = 800kg. A byly by jsme tam, kde jsme teď. Řvali by jsme, proč nám cpou na auto gumy s nosností 800kg na kolo, kdy by nám stačilo jen 650kg. Výrobce auta prostě usoudil, e v rámci bezpečnosti a ze zkueností s výrobcema veho monýho není dobrý mít gumy jen s maximálním moným zatiitelným označením, který napsal výrobce gumy raději větí, aby je mohl prodat drá, (známe luásky) ale raději trochu víc. A u se nezabývá tím, jestli to auto bude jezdit v Čechách max. 130km/h, nebo pojede občas do Němec a bude si to mastit 220km/h.
Kdy pořádný gumy, tak pro vechny. |
| |
| |