kamar
|
31.03.2014 09:02 -
Nefunkční klimatizace / C5 I
|
|

|
Zdravím Vás vechny. Záměrně zakládám nové vlákno, protoe něco takového se tady jetě neřeilo, alespoň já jsem nic podobného nenael. Pročetl jsem kde co na tomto fóru i na citroeny.cz, ale nikdo nic podobného neřeil. Problémy se větinou týkají jen ventilátoru topení, klapek a vydřených hřídelí jejich servomotorků.
Problémy na mé C5 I 2,2Hdi nastaly během zimní odstávky, kdy auto stálo na zahradě. Nejprve klekla baterie, take auto bylo cca. 14 dní bez ní. Namontoval jsem novou baterku a auto jsem nadále nepouíval. S příchodem teplých dní jsem auto ,,oivil a objevil se zajímavý problém. Mám automatickou klimu, která začala dělat ,,psí kusy:
- při ranních teplotách kolem 0°C a mínusových, panel ovládání klimy svítí, ve funguje jak má (klapky, ventilátor, AUTO klima, vnitřní cirkulace atd.), jen na displeji klimy se zobrazuje teplota , která se dá regulovat v rozmezí 60 a 84°C !!! (toto rozmezí v podstatě přesně odpovídá °Fahrenheit !, je to náhoda?), a lze regulovat teplejí-studenějí. Nastavení zůstává zachováno i po vypnutí motoru, vyjmutí klíče a poté i po novém startu. V průběhu dne, kdy se oteplí nastane viz dále.
- při ranních a denních teplotách kolem +10°C, panel ovládání klimy nesvítí, svítí pouze LED u tlačítek. Ventilátor je na nule, ale jede ( lze přidat nebo ubrat), při stisknutí jakéhokoliv tlačítka se neustále zapíná vnitřní cirkulace vzduchu, velni chaoticky fungují výdechy vzduchu (motorky i klapky jsou v pořádku). Na displeji klimy se správně zobrazuje teplota v rozmezí 16 a 28°C, ale nefunguje správně ani AUTOklima ani nastavení topení. Po vypnutí motoru, vyjmutí klíče a po novém startu se neuchová předchozí nastavení .
- napadlo mě, zda nedolo k pokození kabeláe kunou, provedl jsem pohledovou kontrolu kabelových svazků kde se dalo, zkontroloval jsem vechny konektory a piny v pojistkové skříňce v motorovém prostoru, pojistky, rozebral jsem celý středový panel, rozebral jsem a vyčistil ovládací panel klimy, vytáhl jsem řídící jednotku klimy a ventilátoru, zaměnil s jinou na vrakoviti, ale ta nefungovala vůbec. Čidlo venkovní teploty je takté v pořádku, teploměr ukazuje správně. Prostříkal jsem vechny kontakty a svorkovnice a nic. Bez výsledku. Napadlo mě i to, zda k porue nedolo tím, e auto bylo delí dobu bez baterie.
- provedena obyčejná diagnostika z notebooku (ne LEXIA ani PROXIA) nezávisle u dvou mechaniků, nalezena chybová hláka Trvalá porucha ventilátoru, nebo ovládání ventilátoru.. Přitom ventilátor jede úplně normálně ve vech reimech.
- objednal jsem tedy novou řídící jednotku a porucha přetrvává.
Co dělat dále? Asi originál diagnostika. |
| |
| |