U mě má tempomat na delích trasách po dálnici na spotřebu pozitivní vliv. S předchozím autem (bez tempomatu) jsem najel na dálnici, v klidu se rozjíděl na 100-120, po kadém předjetí trochu zrychlil a u Brna u to bylo pořád 140 a to u je u pětikvaltu na spotřebě vidět
Teď si tam hezky cvaknu 100-110, občas lápnu na plyn při předjídění abych nepřekáel a na 200km trase jsem proti jízdě na hranici povolené rychlosti nejmíň o dva litry ní (litr na 100km), o 15 minut později (to mě opravdu nevytrhne) a bez stresu a odpočinutý.
Na běné silnici pak zpomalím na 95, take vlastně jedu pořád skoro stejně.
Byl jsem teď na jarní prázndiny s rodinou lyovat týden na Slovensku - 4 lidi, kufr narvaný a po střechu (a to doslova), asi 4x výjezdy od Váhu na Kohútku, jednou cesta na Martinské hože a výsledná spotřeba docela příjemná (při příjezdu v sobotu zpět do Prahy to hlásilo dojezd jetě dalích 450 km):