vseved
|
03.03.2014 21:02 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
|

|
Víte, já se učil jezdit v době kdy budíky v autě ukazovaly rychlost, teplotu vody a mnoství PHM. Pokud měla převodovka synchony ji mezi 2 a 3, tak byla "technicky na výi". Platilo: zadek ti řekne jak se chová a co chce auto, poslouchej motor, ten si řekne co potřebuje. Závidím některým z vás odhlučnění motoru (podle popisu způsobu jízdy -jetě e ten motor nemá ruce-). Před asi 2 lety vyel v nějakém motoristickém časopise návod jak jezdit úsporně. Zkouel jsem to asi 14 dní a (kromě toho, e mně tvalo jak jsem na to musel myslet) mi spotřeba hupla o téměř 2 litry.
Doporučovali: 1) Jízda na tempomat (zcela jistě ví jak vypadá silnice za horizontem, zná profil zatáčky, registruje kvalitu vozovky a ji dopředu reaguje na vzdálenou překáku či kolonu). Je vynikající obzvlátě u manuálu. 2) Vyít maximálně akcelerace vozidla a na povolenou rychlost, a poté ji udrovat při co nejniích otáčkách (Má to výhodu e vyrazíte jako frajer s pískajícíma gumama a po dosaení poadované rychlosti můete v klidu poslouchat práci jednotlivých válců). 3) Maximálně vyuívat jízdy na neutrál (je přeci úspornějí aby motor při jízdě z kopce měl spotřebu alespoň 1L ne 0 při zařazené rychlosti - nehledě na to e vám to umoní výměnu brzd dříve ne zreznou). 4) Dojídět ke křiovatce na volnoběh takovou rychlostí aby nebylo nutno brzdit (co u dneních aut znamená tak 5-6km/hod - e díky tomu projedou křiovatkou jen 3 auta místo 10 nemá na nai spotřebu ádný vliv). ==== Omlouvám se ==== |
| |
| |