Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Spotřeba - všeobecně
vseved
03.03.2014 21:02 - Re: Spotřeba - všeobecně
99
Víte, já se učil jezdit v době kdy budíky v autě ukazovaly rychlost, teplotu vody a množství PHM. Pokud měla převodovka synchony již mezi 2 a 3, tak byla "technicky na výši". Platilo: zadek ti řekne jak se chová a co chce auto, poslouchej motor, ten si řekne co potřebuje. Závidím některým z vás odhlučnění motoru (podle popisu způsobu jízdy -ještě že ten motor nemá ruce-). Před asi 2 lety vyšel v nějakém motoristickém časopise návod jak jezdit úsporně. Zkoušel jsem to asi 14 dní a (kromě toho, že mně štvalo jak jsem na to musel myslet) mi spotřeba hupla o téměř 2 litry.
Doporučovali: 1) Jízda na tempomat (zcela jistě ví jak vypadá silnice za horizontem, zná profil zatáčky, registruje kvalitu vozovky a již dopředu reaguje na vzdálenou překážku či kolonu). Je vynikající obzvláště u manuálu. 2) Vyžít maximálně akcelerace vozidla až na povolenou rychlost, a poté ji udržovat při co nejnižších otáčkách (Má to výhodu že vyrazíte jako frajer s pískajícíma gumama a po dosažení požadované rychlosti můžete v klidu poslouchat práci jednotlivých válců). 3) Maximálně využívat jízdy na neutrál (je přeci úspornější aby motor při jízdě z kopce měl spotřebu alespoň 1L než 0 při zařazené rychlosti - nehledě na to že vám to umožní výměnu brzd dříve než zreznou). 4) Dojíždět ke křižovatce na volnoběh takovou rychlostí aby nebylo nutno brzdit (což u dnešních aut znamená tak 5-6km/hod - že díky tomu projedou křižovatkou jen 3 auta místo 10 nemá na naši spotřebu žádný vliv). ==== Omlouvám se ====

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator