martinrx
|
03.03.2014 14:32 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
|

|
jruze napsal(a): No na to odpovím otázkou - Víte co se stane (co udělá elektronika) kdy uberete plyn se zařazenou rychlostí ? A co udělá elektronika kdy uberete plyn a vyřadíte? - Odpovím vám v prvním případě zavře palivo aby mohl motor efektivě sníit rychlost do rychlosti volnoběhu a daného zařazeného stupně. A v druhém případě nechá otevřené palivo v mnoství dáné pro volnoběné otáčky (tak prosím funguje elektronika) rozdíl v momentílní spotřebě mez bodem 1. 2. je +- 1litr. take pokud se bavíme o úspoře tak co je úspornějí - jinak je to debata o ničem
Jasně, já myslím e vichni víme jak funguje elektronika s dávkováním paliva při volnoběhu a zařazené rychlosti.
Já to myslel přesně tak jak píe miskod: pokud jedu z mírného kopce a vím e by mě motor brzdil a já bych musel lapat na plyn abych udrel rychlost, je prostě efektivnějí vyřadit. A ve městě na rovince pokud vidím zdálky e svítí červená je taky lepí často vyřadit a nechat auto doklouzat ne nechat tam rychlost která by mě zbrzdila mnohem dříve a tím pádem bych musel opět lapat na plyn.
Myslím e tajemství úsporné jízdy je opravdu v tom co nejméně pouívat brzdu, a pokud to jde brzdit motorem.
A s tím klesáním zařazené rychlosti do volnoběných otáček....
Já nejsem mechanik, take mě kdytak opravte. Není tohle právě smrtící kombinace pro převodovku? moment kdy se auto nemůe rozhodnout jestli má převodovka brzdit nebo zrychlovat? Tipl bych si e v tu dobu bude v převodovém ústrojí dost husto 
A navíc pro dvouhmotý setrvák to v nízkých otáčkách taky asi nicmoc nebude. |
| |
| |