martinrx
|
02.03.2014 23:19 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
|

|
monkus napsal(a): Tak pár tipov dám. Ak ma dačo potom ete napadne, tak editnem.
Jazdím nad 1600ot/min, take aby si niekto nemyslel, e to dusím. To by som spravil mono aj 3,5 ale za tú dvojhmotu by to asi nestálo.
1. Mimo obce tempomat na 90 pri 6ke
2. Obec tempomat 60 pri tvorke. Podža GPS to ide akurát 55, take nemám boja.
3. Vyráta si plyn tak, aby som brzdil čo minimálne. Napr vidím z ďaleka červenú, tak podža rýchlosti buď vyradi, alebo pri vyej niečo zaradi a dôjs na nule.
4. Dra si odstup od áut. Viac času lepie odhadnú či stačí vyradi, alebo budem musie brzdi.
5. Vyui aj kratí kopec a vyradi rýchlos. (Nerobím to za kadú cenu)
6. Pri kopcoch s nízkym klesaním je niekedy efektívne sa rozbehnú na vyiu rýchlos a vyradi.
7. Pouíva tempomat.
8. Ked sa "dá", vyui čo najvyí stupeň a ís rýchlejie.
Tožko pár bodov, podža ktorých sa riadim.
Dlhodobú priemernú mám 5,8 Ale z toho 80% je mesto. Take spokojnos.
Souhlas - vychází mi to podobně, jen s tím rozdílem e mám benzín a 5-ti kvalt take bez estky
Takhle jezdím samozřejmě jen kdy to umonuje reim dopravy. Ve pičce se to moc nedá, to je člověk rád e ty ílence přeije.
Z mírného kopce a při dojídění na semafor je samozřejmě často efektivnějí vyřadit - záleí na sklonu kopce a rychlosti. Nemyslím si e by takováto jízda někomu zavazela na cestě. Kromě několika excentrických individuí větinou v Audinách, kterým je nejlepí hned uhnout a nechat je vykřápnout se někde jinde. Umím jezdit i na rychlost, ale celkový výsledek časové úspory je pramalý. Na trase cca 150 km tak asi jedno kafe na benzince. Kdy pominu úsporu paliva tak za to nestojí hlavně to zvýené riziko.
Samozřejmě uznávám e vystresovaný člověk v honičce pracovního procesu tenhle jízdní styl dá asi těko. Alě mě občas baví. |
| |
| |