Roozena
|
13.01.2014 13:47 -
Ztráta výkonu / C5 III 2.0 HDi 102kW
|
|

|
Headline ne zcela přesně vystihuje můj problém, ale pokusím se jej popsat zde podrobněji. Poslední dobou - cca 4-5 měsíců sem začal pozorovat netypické chování motoru na reakci plynu. Při razantnějím přilápnutí plynového pedálu dochází k jevu, který se dá popsat jako téměř úplná ztráta výkonu, čili - hamtnu na plyn, auto se zhoupne dopředu, téměř jakbych vypnul motor, nače se po cca 0,5 sec probere a zachová se podle poadavku, čili - zabere. Popsaný jev je o to výraznějí oč razantněji lapu na plyn. Vznik popsané skutečnosti má navíc podmínku v podobě doby a zátěe motoru - tedy - pokud je motor v nějaké řekněme střední a vyí zátěi, tak k jevu téměř nedochází, nebo jen v málo postřehnutelné míře. Pokud je motor nějakou dobu minimálně zatíen (typicky jízda na tempomat z mírného kopečka, kdy je zatíení motoru cca kolem 20-30 po dobu řekněme 5 sec a déle a já přidám skokově plyn, tak je jev velice výrazný. pokud přidávám plym pozvolna, taxe téměř nic neděje.
Celé to na mě působí, jako by z nějakého důvodu buď nebyl dostatečný tlak na rampě a čerpadlu chvilku trvá, ne rampu dotlakuje, co si ale myslím, e se závada musela projevovat globálněji - uvauji li tedy o závadě na čerpadle či na regulaci tlaku - motor by měl problémy v stabilitě chodu a výkonu, nebo by se mohlo jendat o chybu v regulaci turba, které má při nepotřebě výkonu sklopené lopatky a při náhlém impulzu nedojde k dostatečně rychlému vystavení a navýení tlaku a tudí i výkonu. Nic z toho vak nevysvětluje onu doslova díru ve výkonu. Ač poruch čerpadla, či regulace tlaku nafty, či porucha ovládání turba by spíe vedla k řekněme "mdlému" nárustu výkonu, nebo jeho nií hodnotě, ale ne k dramatickému propadu a pak strmému nárustu na poadovanou hodnotu...
Sem z toho trochen jelen a hledám nějaké cestičku kudy 100hoven... Nejsem si toti jist, co by následovalo, kdybych s timhle přiel do Citroen servisu...
Díky za případné postřehy či rady. |
| |
| |