Honzaho
|
03.11.2013 14:36 -
Re: Koupě Citroenu C5 - jakou motorizaci?
|
|

|
Mikra napsal(a): THP motor je průser sám o sobě. S plynem to musí být katastrofa.
Jsem zde asi jediný, kdo má zkuenosti s THP a LPG na vlastní kůi. Nacházím se ve fázi, kdy prozatím nemohu polemizovat s první větou příspěvku (doufám ale, e časem ano). Zato spojení THP a LPG se mi jeví dobré a na nií ekonomický efekt, který je trochu vyváen úsporností motoru THP.
Abych můj stav trochu vysvětlil: Při dolaďování instalace LPG se mému plynaři napozdávalo chování první lambda sondy. Nicméně motor el pěkně, 1 km za 1.60Kč (LPG + BA) a najel jsem cca 6 tis km, včetně dovolené v Chorvatsku. Tam se objevila nepříjemná závada - nouzový reim motoru, co obnáí ztrátu asi 60% výkonu, chod motoru hladký, spotřeba odpovídající, hláení závady ádné, chování na LPG i BA bez rozdílu . Tato závada se sama "spravila" asi po třech dnech a objevila se a na zpáteční cestě. K provizorní dočasné "opravě" stačilo odpojit baterii - zřejmě pomohl reset PC, to jsem musel na 1000km udělat několikrát. Po návratu jsem musel nejdřív řeit stav předního nárazníku po střetu s likou - díky Jardovi jrůe. Tam se shodou náhod dostalo PC do stavu, kdy u ani reset PC nepomohl. Následovala návtěva Citroen servisu. Po diagnostice provedli první krok podle doporučení výrobce: nahráli novějí SW do PC. K tomu jsem byl poněkud skeptický, je ale pravda, e to bylo cenově nejméně náročné. Po asi 300 km se situace opakovala i se "samoopravou" bez mého zásahu. Zítra jsem domluven na dalím zákroku. Na mé přání bude přeskočen doporučený krok č.2 - kontrola časování ventilů a bude proveden krok č. 3 - výměna lambda sondy. Aby se výsledku dalo trochu věřit, bude to chtít najet min 1000km. Take dalí pokračování a po čase.
PS. Překvapilo mne, e i v tom nouzáku se auto na dálnici a na rovině rozjede i na 140 km/hod., ale o akceleraci nemůe být ani řeč. |
| |
| |