 | |  |
 | Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Citroen DS5 |  |
Darja
|
24.10.2013 19:33 -
Re: Citroen DS5
|
|

|
Zvenku to vypadá jako koncept, vevnitř je to jako úasná kosmická loď se zaměřovačem........ ale!
DS5 Hybrid. Fená plná palba v bílé perleti a jetě hybridní a jenom můj. Natěená jsem byla jak malej smrad na cukrátko, jakmile jsem dostala klíčky do tlapky, dostavila se mnohonásobná "La petite mort" a já vyrazila.
Exteriér:
Není třeba komentovat. Krásné, bohaté linie, propracované světlomety, vkusné chromové linky. Té velké chromové "hokejky", co je od kapoty k A sloupku, jsem se bála, e se mi nebude líbit. Ale u ji miluju.
Potěcha pro oko nadence francouzské extravagance. Ano, to je ten směr, který chceme. Chceme auta, co vyčnívají z davu! Buď se do nich zamilujete a nebo je budete nesnáet.
Interiér:
Pro mojí pidilidi postavu, s hraničními 160cm je DS5 jako dělaná. Pořádný kus chlapa bude mít klaustrofobické záchvaty. Pro větí postavy je kokpit hodně stísněný, posez je utopený, středový tunel navrhoval fanda leteckých kokpitů. Některé ovládací prvky nejsou umístěny tak intiutivně, jak by člověk od vozu za milion čekal.
Celkové zpracování interiéru je na jedničku. Nedám ale hvězdičku, ani plus. Kůe a proití sedaček je naprostá pecka, odpovídá to standardu takového vozu, kterým DS5 má být. Plasty pěkné, dyzajnově řeené do detailů.
Trochu mě mrzelo, e prosklená střecha (skládá se ze 4 částí, kadý má nad hlavou vlastní okénko s vlastní roletkou) se nedá otevřít a okénka jsou malá.
Výhled z vozu je dobrý (znovu pro mení postavy), vyím bude vadit A sloupek, který je sice prosklený, ale z vyího posezu se za něj schová i větí auto. Já viděla dobře, tak jsem nechápala frflání, které jsem si vyslechla, kdy jsem se s DS5 chlubila.
Musím pochválit zadní kameru, trochu supluje naprosto krizový výhled dozadu (rozdělené zadní okno), má dobré rozliení a auto samo ukazuje linie, kam se můe jet a kam ne. Má dobré rozliení (kdy to srovnám s autem, které začíná na podobné cenové relaxi jako DS5 v základu) a moc to pomůe. Z utopeného posezu je doopravdy hůř vidět.
Trochu jsem prvních pár kilometrů plavala v ovládacích prvcích. Ti, kdo milují čudlíky, budou naprosto spokojeni. Já jsem byla neastná z ovládání zrcátek (schováno po levé straně za volantem), z ovládání okének (na středovém tunelu) a trochu mě drtila volící páka automatu. Při zpátečce je pojistka nastavena tak, e se páka musí přizvednout. To jsem si zapomněla nechat vysvětlit, a málem jsem neodjela z parkovitě před showroomem Myslím, e zrcátka a okénka mohla zůstat ve dveřích, tak jak jsme na to ovládání zvyklí z C5.
Co mě trochu drtilo, jsou 3 ukazatale rychlosti. Doopravdy jich potřebujeme tolik? Je to nutný? Jeden je ručička, druhý je na budíku hned u ručičky a třetí si je mono promítnout na "zaměřovač". V C6 se promítalo na sklo, tady se promítá na průhlednou plastovou desičku v palubní desce. Je milé, e ji můete zasunout, či si potelovat informace, které si navolíte, aby se zobrazovaly, do vech 4 směrů. Ale doporučuji to dělat před jízdou, protoe prvky ovládání zaměřovače jsou na stropním panelu u ovládání roletek střechy a já místo zaměřovače pořád jezdila střeníma roletama. Jinak je to pěkná vyfikundace Jak ve Star Treku.
Ta věc pod kapotou:
Trochu lituju, e byl k mání jen diesel. Moná ten benzín je pro hybrida lepí volba. Já na autech na baterky miluju to ticho. Rozjídíte se prakticky pořád na elektromotor, máte v kabině hrobové ticho a pak naskočí kadlavé HDi. Kabina je sice dobře odzvučená (při srovnání zas podobných vozů této střídy), ale pořád je to HDičko slyet. Prvních pár dní vás bude bavit sledovat na displeji, kdy dobíjíte, kdy jedete na naftu, kdy na elektřinu. Graficky jsou tyto informace dobře zobrazené i pro mě, jakoto babu, která hrábla po klíčcích a nenechala si skoro nic o autě vysvětlit.
V reimu ZEV (Zero Emision Vehicle) je to naprostá pecka, jedete jen na baterii (omezeno rychlostí do 60km), ale mě to bohatě vystačí na jízdu do práce a zpět.
Jinak 120kw HDi je pěkný, dynamický motor. Nemám výtku.
Podvozek:
Au, moje koule. Chybí mi. Po prvním českém kanálu, budete doufat, e vám při první servisní prohlídce vymění olej a i odpruení. Kdy se na to budu koukat očima člověka, co deset let jezdí na hydraulice, nebudu objektivní. Myslím, e kdy stvořili takové dyzajnové ufo, mohli dát hydrauliku.. vdy ta řada "5" by si to i zaslouila.
Podvozek je na "stočenej drát" docela dobře odladěný. Spí sportovněji. Auto je tiché, ale i tak ty české cesty vnímat budete. Nemusíte se bát ho vzít i zostra, sedí to, odpruení pěkně pracuje.
Automatické převodovka:
Nevím kde soudruzi udělali chybu... 4HP18, 4HP20, AL4, AM6... to jsou generačně starí převodovky, ale daleko komfortnějí ne to, co je v DS5. Nepátrala jsem po typu převodovky, buď je to asi hybridem, nebo ten automat se pořád učí, nebo je to prostě zase nějaká mezinárodní pomsta citroënu. Řadí tak, jak chci, ale ta prapodivná prodleva mezi stupni... Auto se rozjídí héééén... pak nic, dejte si kafe nebo čaj, čekám co bude, pak zase héééén a je tam dvojka. Kdy DS5 trochu lapete na krk (a pořád máte na displeji spotřebu do 5 litrů, hehe), tohle řazení vám bude působit větí a větí údivy. Kdy i 4HP20, která je v pořádku, řadí rychleji, něco je někde blbě.
Jetě jedna mega výtka k pádlům pod volantem. Na ty jsem se těila moc, chtěla jsem si iftovat jako v nějakém placatém pageáku férári. No, po pár kilometrech jsem to vzdala. Pádla jsou pro moje prsty daleko, převodovka se pořád chová jako zpomalený jantar, take jsem zase zavelela "D" jako dopředu a nechala pádla pádly.
4x4 jsem jetě nevyzkouela, ale co jsem zatím jen četla návody, tak to zase tak havé 4x4 nebude.
Díky faktu, e máte hybrida, přijdete trochu o kufr, je docela mělký, a i kdy se zadek vozu netváří dvakrát subtilně, místa není v kufru mnoho.
To auto se řídí moc dobře, kdy strhnu pár bodů za AP, za zvlátní rozmístění čudlíků a za zplotělý volant. To byl trochu větí nezvyk, ale kdy jsem přeila i pevný střed, tohle u je prd 
Je to zábavné auto, lidi se za vámi otočí, kdy si brázdíte město na ZEV, pracovně nazváno zevl, tak je to krásný pocit. Ekonadenci jásají, stejně jako ten emerický herec v reklamě, který se pyní produkcí CO2.
Pro Citroën je to pech, ale myslím, e pro majitele DS5 to bude výhoda, e toto rozhodně nikdy nebude masový vůz. Nebude to jako C5, kterých je na cestách hodně. Je to tak specifický vůz, se svými specifickými mouchami, e si jej pořídí dopravdy jen fandové, milovníci a vybraná skupina lidí.
Jak se říká v jedné reklamě, kdy jí miluje, není co řeit a i těm milovaným nějaké chyby odpustíte.
Fotečka jen mobilem, jak to bobánkovi sluelo:
|
| |
| |
|
|