 | |  |
LPX
|
08.10.2013 17:56 -
Re: spotřeba oleje
|
|

|
Zdravím, objevil se zvláštní problém s množstvím oleje. Auto po rozvodech, přetěsnění vany a předního plastového ventilového víka, po výměně oleje (5W-30). Najeto cca 500 km po výměně a na emisích při testu 2500 ot/min na benzín bílý kouř. Na měrce byl olej na dolní rysce, byl dolit cca 1l již 10W-40 a přípravek na zlepšení funkce těsnění, apod.. Následně po ujetí cca 1000 Km se objevila hláška - nízká hladina oleje, byl opět dolitý cca 1l. Při teplém motoru i po delší době je hladina po dolití oleje cca 2mm nad středem mezi ryskami. Ráno před prvním startem však překvapení a měrka ukazovala cca 5 cm až nad rysku. Ukazatel na palubce ukazuje pouze o jeden dílek méně než je plný stav. Nevím co to znamená, pravdou je, že první studený start je podivný, následný chod motoru je pěkný bez cukání apod. Olej do vody nejde, ta je také po výměně a je stále čistá. 1x se mi objevila hláška engie APF, bez vlivu na chod motoru a na diag se objevila snížená funkce předkatalyzátoru. Po smazání se objevila opět a následně po 40 startech sama zmizela. V podstatě se to tváří tak, že za provozu je oleje málo i když první promazání asi není úplně v pořádku a než se motor párkrát otočí a namaže tak se objeví nepříjemné zvuky a v okamžiku, kdy auto vychladne a vše steče do vany, tak je oleje mnoho. Prosím poraďte, kde je chyba. Auto mám krátce a předchozí majitel se k němu určitě nechoval dobře, je v něm i plyn a jinak se motor chová dobře. |
| |
| |
|
|