 | |  |
NaPlech
|
29.08.2013 22:44 -
Re: zadní pístnice
|
|

|
No je to tak, že jsem spustil auto dolů, aby nebyl tlak v pístnicích, pak jsem auto zvednul na zvedáku a hledal kde co na podvozku má vůle. Všechno bylo pevné, nikde ani stopa po vůlích. Při jízdě po větších nerovnostech (např. přejezd příčného zpomalovacího retardéru, nebo kostková cesta s poklopy kanalizace) se od zadku ozývají kovové rány. Tak jsem si říkal, že přece musí být někde vidět, kde do sebe kov na kov naráží a hledal jsem taková místa. Zkoušel jsem vším hýbat páčit apod. a všechno se jevilo být v pořádku. Jen když jsem vzal za kolo a zalomcoval s ním nahoru dolů, tak se ozývaly kovové rány. Zjistil jsem že to jde z místa schovaného pod gumovou manžetou, tam kde se tyčka pístnice opírá o rameno - tam kde jsou ty sponky. Proto jsem usoudil, že zde je jediná vůle a nejspíš je tyčka od pístnice v uložení "vymačkaná" a tak už má vůli. No a při větším zhoupnutí to v místě toho kloubku narazí. Proto jsem usoudil, že asi budou pístnice na pokraji životnosti tak že bych je vyměnil.
No a pak jsem dostal tip na servis tady v OL, kde prý jednají slušně, nejsou předražení a hydraulickým citroenům rozumí. Zajel jsem tam, a borec hned jak při zvedání auta uslyšel kovovou ránu, tak už věděl "odkud vítr vane" a že problém není v pístnicích, ale v ložiscích ramene. Vysvětlil mi jak se to pozná a co přesně ten zvuk způsobuje.
Tak jsem se tam hned objednal na výměnu a zkušenost s opravou sem napíšu třeba za týden.
No a ještě k té vůli v kloubu pístnice. Je to v pořádku, že je tam při odtlakovaném podvozku nějaká vůle? Je to tak, že když tyčku pístnice přes manžetu chytnu, lze s ní pohybovat asi tak o 5mm. Takovou má vůli. Je to normální a tlakem v okruhu se vůle vymezí, nebo tam vůle nepatří a měl bych to řešit? |
| |
| |
|
|