jruze
|
29.06.2013 02:59 -
Re: Klimatizace nechladí
|
|

|
Danny35 napsal(a): Ahoj vem.
Před rokem mi přestala fungovat klima, chybělo chladivo. Nechal jsem ji naplnit a zkontrolovat, únik zjitěn nebyl a ve se zdálo být v pořádku, celé loňské léto to makalo, pouze jednou při hodně vysoké venkovní teplotě přestala chladit, ale asi po hodině se opět rozběhla. Asi před 14. dny jsem zjistil, e opět neběí. Byla bez chladícího média. Dnes jsem nechal odsát a naplnit 650 g média. Únik opět nezjitěn detektor nic nezaznamenal, neměl jsem, ale dole nárazník. Po naplnění a putěné klimě ukazoval tlakoměr tlak na vysokotlakém okruhu cca 15 bar a nízkotlaký okruh necelé 2 bary, při venkovní teplotě 18 C, z větráků foukal vzduch 4.5 C. Automat na plnění pak vyhodnotil, e můe zamrzat expanzní ventil. Nevím, jaké tlaky by měly při putěné klimě být, zda je to v pořádku, údajně na vysokotlaku to bývá kolem 12 barů, tlak by vak neměl být konstantní a měl by kolísat. Uvaoval jsem také, zda někde na okruhu není, nějaký pojistný ventil, kterým by mohlo při vysokém tlaku médium uniknout a dál, zda by vysoký tlak nemohl být zapříčiněn vlhkostí v okruhu, která by tam namrzala. Auto je 6 let staré a vysoueč se asi neměnil. Uvaoval jsem o tom vyměnit vysoueč a v případě, e to nepomůe expanzní ventil no a jetě vyřeit kudy mohlo chladivo uniknout. Díky za Vae názory.
Nedělám klimy,ale při klidovém stavu mi diag ukazuje u aut v rozmezí 3 a 6 a při sputěné tuím 9. a 12.
Co vím tak je tam spínač který nedovolí běh kompresoru (sepnutí) při nízkém tlaku a vysokém tlaku zrovna tak při přehřátém motoru vypne kompresor.To e ti v určitých podmínkách přestalo fungovat na čas klima bylo zapříčiněno tímto : vysoký tlak , nízký tlak v okruhu , vysoká teplota motoru.ádný přepoutěcí ventil na únik chladiva při vysokém tlaku tam není o tuto ochranu se stará dvoučinný spínač (je na kondenzátoru) - pokud se dostane mimo toleranci vypne kompresor(ochrana proti pokození) |
| |
| |