
|
zhrado napsal(a): veď ale bavíme sa o normálnom čerpadle a nie o šróbováku v baterke. Motor si zobere toľko prúdu na koľko je vyrobený. Takže ak ho pripojis rovno na atómovú elektráreň tak si aj tak potiahne len svoje. Stale si myslím, že sa mu pracuje lepšie pri naštartovanom aute ako ked ide iba na baterku. Je na to proste vyrobené....
Pokud obvod dobíjení je v pořádku a nedává víc, než má, je vše v pořádku, pokud by dával hodně, může dojít k přepětí na motoru a přeskoku. Proto na něm je napsáno že je napájení 12V a ne 20 V či více. U větších zařízení se používá přepěťová ochrana z toho důvodu aby se vlivem přepětí nezničilo. Další otázka je, na jakou dobu chodu je motor stavěný, pokud pozoruji u mého auta, běží vždy několik sekund, věřím, že pokud by se jeho chod protahoval na minuty, je zaděláno na jeho odchod. Vlivem tepla by se dřív nebo později zničil.
C5 je konstruovaná na to, když do kufru dáme igelitku s nákupem, aby se po pár sekundách srovnala a ne až po startu, motor se samo rozběhne i během jízdy, tudíž i když je napětí vlivem nabíjení větší než oněch 12V, ale na to je to tak počítané a stavěné.
Tak když se to shrne, pokud je napětí sítě v aute 10,5 V - 13,8 V či 14 V, motor běží jen tu dobu co má, tak si jen chrochtá a je v pohodě. Tomu motoru je úplně jedno co pohání, zda naše vypružení, či sousedovo stěrač, jeho výkon je přiměřený jeho zátěži. Je mu tedy jedno, zda je v autě jeden člověk a nebo tři, pokud to stihne napumpovat ve stanovené době, aby se nepřehřál.
To jak dlouho komu běhá a proč, je otázka, ale to už není o motoru, jeho napětí, ale o stavu čerpadla a celého systému. |